kubek197878 Zgłoś #781 Napisano 2 Maja 2020 Czy Shell HX8 to dobry wybór ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rafus1984 Zgłoś #782 Napisano 2 Maja 2020 Używam go od 3 lat, zaufałem tej marce jakiś czas temu i póki co jestem mega zadowolony, wymiana co 10-12000 km bez dolewek. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Fantomasz Zgłoś #783 Napisano 3 Maja 2020 (edytowane) A co polecacie do 1.4 tsi CZCA na pasku w golfie? Od 20 lat tylko na Castrolu i żadnych problemów z samochodami ale od 4 lat w swoim golfie 7 za kazdym razem kupuje inny olej. Tym razem wybrałem Neste 5w30 504 507. Jezdzi ktos na tym oleju? Z obserwacji na silniku 1.4 tsi to najniższe temperatury mam na Shellu 0w30. Motul Specific grzał sie wyżej podobnie jak Castrol Proffesional. Mowa oczywiscie tylko o 504 507. Edytowane 3 Maja 2020 przez Fantomasz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Karol12 Zgłoś #784 Napisano 31 Maja 2020 On 5/3/2020 at 11:05 PM, Fantomasz said: Z obserwacji na silniku 1.4 tsi to najniższe temperatury mam na Shellu 0w30. Motul Specific grzał sie wyżej podobnie jak Castrol Proffesional. Mowa oczywiscie tylko o 504 507. Optymalna temperatura oleju to 100 stopni, a roboczy zakres pomiędzy 90 a 115 czy 120. Nie wiem jak w benzynie ale w dieslu 100 stopni w mieście można osiągnąć bez większego wysiłku a w trasie 115 i to norma. Na podstawie parametru lepkości dynamicznej HTHS można się zorientować, czy dany olej jest bardziej nastawiony na mniejsze opory, czyli mniejszą temperaturę pracy i oszczędność zużycia paliwa, czy bardziej na lepsze smarowanie, czyli większą lepkość i co za tym idzie większy opór i temperaturę pracy. Zależnie od podejścia, co jest dla kogo ważniejsze, więc olej który się grzeje nie jest gorszy od tego "chłodniejszego" Tak samo z innymi parametrami, jedne oleje mają więcej i lepszej jakości dodatki np. do zbierania popiołów (TBN), właściwości przepływu oleju w niskich temperaturach (MRV) przez wąskie przewody jak do turbiny, a inne są nastawione na wytrzymałość ciągłego i długiego obciążenia i te oleje parametry mają inne. Zrobiłem porównanie danych technicznych kilku popularnych olejów i potwierdziła się rekomendacja sprzedawcy, gdy wybierałem olej parę lat temu do B7, teraz ten olej w zmodyfikowanej formule stosuje w B8. Co ciekawe, Castrol Edge Profesional 5W30, którego tak wszyscy unikają, ja również, jest całkiem niezłym olejem, a polskie oleje Orlenu i Lotosu faktycznie nie mogą wzbudzać zaufania (niska temperatura zapłonu, wyższa temperatura płynięcia i brak wielu danych co oznacza, że nie ma się czym chwalić). Przed kupnem oleju warto wiedzieć, jakich parametrów się oczekuje, a potem porównać cenę, bo po co przepłacać. W sieci jest wiele informacji na ten temat, tu jest jeden z takich opisów http://motoryzacyjnyblog.pl/porady/jak-czytac-dane-techniczne-oleju-silnikowego/. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Apollo311 Zgłoś #785 Napisano 2 Czerwca 2020 Hej, Planuję wymianę oleju (dalej w ASO). Chodzi o VW B8 280KM z 2016 który obecnie miał robione wymiany w ASO (olej od nich). Nie wiem czy dobrze odczytuję instrukcję ale moim zdaniem mogę zalać olej ze specyfikacją VW 502 00 dla stałych okresów. Dobrze myślę? Ja generalnie wymieniam co 10tyś km więc mi stałe okresy pasują. Myślałem o polecanym Millers Oils XF Longlife 0W40 ale widzę że do gry doszedł jeszcze Eurol Synergy 0W40. Co polecacie z tych dwóch? (no chyba że macie zupełnie inną propozycję - sensowniejszą) I jeszcze takie pytanie. Przy przejściu na inny olej wystarczy zlać stary i zalać nowy czy lepiej jeszcze jakąś płukankę lub inny specyfik wlać? Jeśli tak to co powinienem wlać, zrobić (właściwie co powinienem w ASO powiedzieć żeby zrobili)? Czy filtr oleju z ASO wystarczy czy też z własnym jechać? Jeśli z własnym to co proponujecie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rosol Zgłoś #786 Napisano 3 Czerwca 2020 Tak możesz użyć 502 jak wymieniasz olej co maks 15tys.km ..... zlewasz stary i zalewasz nowy co do oleju to poczytaj ten temat a odp znajdziesz możesz użyć Eurol Synergy 0W40 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
grus Zgłoś #787 Napisano 3 Czerwca 2020 @Apollo311, też mam ten silnik. Od początku lałem Millersa XF 5W30 i bardzo sobie chwaliłem. Przy ostatniej wymianie przesiadłem się na EUROL Synthence FS 0w30 za radą kolegi tomek evo/lejolej. Pierwsze obserwacje bardzo pozytywne. Oba oleje z certyfikacją 504. Wymiana w ASO. Filtr oleju brałem z ASO. Przy zmianie rodzaju oleju stosuję płukankę, przy samej wymianie bez zmiany typu nie. Ostatnio użyłem Archoil AR 2820. Okoliczność dodatkowa jest taka, że moje auto ma teraz ok. 330KM, więc silnik ma trochę inne warunki pracy. 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Apollo311 Zgłoś #788 Napisano 3 Czerwca 2020 (edytowane) 10 godzin temu, grus napisał: Przy ostatniej wymianie przesiadłem się na EUROL Synthence FS 0w30 za radą kolegi tomek evo/lejolej. @grus a nie rozważałeś 0W40? No ja właśnie również czytając posty (między innymi tomek-a evo/lejolej) stwierdziłem że 0W40 to rozsądny wybór. Wie ktoś może czy olej muszę wymieniać w ASO by utrzymać gwarancję? Dzwoniłem dzisiaj do jednego ASO (do serwisu) w Gdańsku żeby oszacować koszty wymiany oleju + filtry. Dostałem odpowiedź: koszt 860zł. Zapytałem, a jaki będzie koszt jeśli przyjadę z własnym olejem. Nie dostałem jednoznacznej odpowiedzi Pani z serwisu podała tylko orientacyjny koszt, 400zł. Kurczę trochę lipa że ludzie nie wiedzą takich rzeczy. Dodatkowo, nie mam możliwości wzięcia udziału przy wymianie, co również nie jest ok (moim zdaniem). A na pytanie czy mogę wymienić olej poza ASO również nie dostałem jednoznacznej odpowiedzi tylko coś w stylu: zaleca się, itd. W efekcie chyba wolę (jeśli mogę) zrobić to w zwykłym warsztacie. Edytowane 3 Czerwca 2020 przez Apollo311 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rosol Zgłoś #789 Napisano 3 Czerwca 2020 (edytowane) @grus jak masz po chipie to lepiej 0w40 jaki masz przebieg i co ile wymieniasz olej? Jaki jest powod stosowania plukanki przy zmianie marki oleju??? ? Edytowane 3 Czerwca 2020 przez rosol Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
grus Zgłoś #790 Napisano 4 Czerwca 2020 (edytowane) @Apollo311 Rozważałem ale ostatecznie stanęło na Eurolu 0w30. Jak rozumiem lepszy będzie olej z większą lepkością po rozgrzaniu? Może więc następnym razem zaleję 0w40. Co do ASO - ja wymieniam w ASO bo tak wybrałem, zawsze olej przywożę swój a za wymianę z filtrem ostatnio płaciłem 168zł robocizny plus 80 zł wkład filtra z korkiem. Niektóre serwisy próbują sobie odkuć brak marży na sprzedaży oleju i każą sobie płacić za "utylizację zużytego oleju". Tylko jestli olej jest Twoj, bo własnego chyba nie muszą utylizować... W Porsche Okęcie chcieli za to 50PLN. Warto dopytać. Wydaje mi się że obecne przepisy unijne mówią, że nie mogą od Ciebie wymagać wymiany oleju w ASO, mogą za to wymagać żeby olej był odpowiedni (stąd normy 504/507). To zresztą zdają się potwierdzać mętne odpowiedzi Pani z serwisu. Tak jakby nie mogła Ci powiedzieć że nie możesz, ale nie chciała żebyś jasno usłyszał że możesz. @rosol Tak czytając ostatnie wpisy dochodzę do wniosku, ze faktycznie lepsze smarowanie na ciepło będzie korzystniejsze. Chyba następnym razem przejdę na 0w40. Problem niewielki, przebiegu mam niecałe 60k km, wymieniam co 12-15k km. W moim lamerskim rozumieniu świata techniki i olejów przyjąłem że skoro zmieniam olej (bardziej na inną lepkość niż producenta), to z płukanką lepiej stary zleję, a ryzyko powikłań na nowym i czystym silniku jest niewielkie, więc co mi szkodzi... Jeśli nie powinienem tak robić, dajcie znać, chętnie posłucham dobrej porady. Edytowane 4 Czerwca 2020 przez grus 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rosol Zgłoś #791 Napisano 4 Czerwca 2020 Stosowanie plukanki przy takim przebiegu i wymianie oleju co 12-15tys.km uwazam za... nic nie wnoszace... tylko Twoj mozg chyba sie lepiej poczuje bo cos poczytales ? przechodzac z 5w30 na 0w40 stosujesz plukanke... Pierwszy raz to widze i slysze.. ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kubek197878 Zgłoś #792 Napisano 4 Czerwca 2020 te silniki są i tak obliczone na jakiś przebieg , zakładam na 400 tyś max i częstsza wymiana oleju nie wiem czy coś da w benzyniaku. W dieslu na pewno się przyda bo tutaj wypalanie DPF "niszczy olej" Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomek evo Zgłoś #793 Napisano 22 Czerwca 2020 W benzynie płukanka też raz na jakiś czas jest wskazana ale zdecydowanie nie tak często jak w dieslu. Choć sporo osób robi płukankę profilaktycznie przy każdej wymianie i nie są to wcale "przypadkowi" ludzie co się forów naczytali. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #794 Napisano 22 Czerwca 2020 Akurat co do TFSI/TSI/FSI i innych na wtrysku bezpośrednim sadzy jest nie mniej jak w dieslu ale jak już nie raz wspomniałem. Jeśli olej wymieniamy często a on sam jest dobrej jakości lanie płukanki co wymianę oleju to przerost formy nad treścią i najzwyklejsze wywalanie kasy w błoto. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jzk Zgłoś #795 Napisano 3 Lipca 2020 Witam was sedecznie A co powiecie na Mobil 1 ESP Formula 0W30 ? Nada się do 2.0 TDI 150KM? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
decees Zgłoś #796 Napisano 18 Sierpnia 2020 (edytowane) Cześć, Przymierzam się do pierwszej wymiany po 4000km (miało być po 3000km, ale wskoczł wyjazd nad Bałtyk i dobiłem do tych 4K). Passat B8 2020 silnik to 1.5 TSI 150KM DADA Od sprzedawcy dowiedziałem sie że fabrycznie jest zalany volkswagenowski 0W30 504 W poprzednim Leonie 5F od początku przeszedłem na Motula i teraz również chciałbym kontunować przygodę z tą marką. Na stronie Motula po wybraniu tego modelu zalecany jest olej SPECIFIC 508 00 509 00 0W-20, alternatywnie 8100 X-CLEAN+ 5W-30 lub SPECIFIC 504 00 507 00 0W-30 0W20 z tego co się zorientowałem jest nahdroższy, ale ma zapewnić 4% oszczędności na paliwie wzgldem pozostałych. Auto używane na krótkich dystansach po mieście lub na długich po autostradzie ze stała prędkością (w stosunku 70/30) Co polecacie zważywszy na powyższe? @Boger na czym stanęło u CIebie? Edytowane 18 Sierpnia 2020 przez decees Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomek evo Zgłoś #797 Napisano 20 Sierpnia 2020 W 1.5 TSI zasadniczo podstawowa norma to 508/509, alternatywnie przy skróconych interwałach 504/507. Co do Sprzedawcy to obstawiam, że nie wie o czym mówi bo po pierwsze nie sądzę aby miał informacje z fabryki jakim olejem jest zalany ten konkretny egzemplarz a po drugie co to znaczy olej Volskwagenowski. Dla VAG-a dostawcą na pierwsze zalanie mogą być inni dostawcy niż dla serwisów. Często olej na pierwsze zalanie to inny olej niż taki jaki stosuje się w serwisie i nie chodzi nawet o dostawcę ale o specyfikację oleju uwzględniająca docieranie się silnika na pierwszym interwale. Często specyfikacja/skład/lepkośc takiego oleju to jest tajemnica a do fabryki dostarczane są jedynie odpowiednio oznakowane beczki/opakowania a co jest w środku wiedza nieliczni. Zasadniczo ten silnik był projektowany pod lepkość 0W20. Przez dłuższy czas oleje z aprobatą 508/509 bazowały głównie na PAO, teraz producenci znaleźli sposób aby spełnić wymagania normy bazując głownie na HC (zdecydowanie niższy koszt produkcji). Zdecydowanie polecam te "pierwotnej" specyfikacji na PAO (np. Texaco, Eurol, Lotos). Co do Motula to nie wiem co w ich oleju z norma 508/509 siedzi ale jeśli chodzi o normę 504/507 (specyfic, X-clean+) to szału nie ma i do najlepszych trochę brakuje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jopstons Zgłoś #798 Napisano 28 Września 2020 (edytowane) W dniu 20.08.2020 o 10:45, tomek evo napisał: Co do Motula to nie wiem co w ich oleju z norma 508/509 siedzi ale jeśli chodzi o normę 504/507 (specyfic, X-clean+) to szału nie ma i do najlepszych trochę brakuje. Ja zalewałem diesla Motul Specific 5W30 504/507 Zmieniam olej co 15 tysięcy Czy przejść na 0W30 ? I jaka marka, bo Motul zawsze uważałem za najlepszy. Edytowane 28 Września 2020 przez jopstons Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomek evo Zgłoś #799 Napisano 1 Października 2020 Motul nie jest zły, jest dobry ale konkurencja potrafi zaoferować w wielu przypadkach więcej. Jak Motul to raczej 0W30. W tej lepkości z normą 504/507 masz 2 b. dobre oleje - Eurol Synthence FS 0W30 i Ravenol VSW 0W30. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomek evo Zgłoś #800 Napisano 19 Stycznia 2021 Nie ma przeciwwskazań w tym wypadku możesz lać Archoila. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach