Jump to content

Karol12

  • Content Count

    20
  • Joined

  • Last visited

Seller statistics

  • 0
  • 0
  • 0

About Karol12

  • Birthday 01/01/1970

Informacje osobiste

  • Imię
    Karol
  • Płeć
    Mężczyzna
  • Miejscowość
    WARSZAWA

Samochód

  • Generacja
    B8
  • Silnik
    B8 2.0 Bi-TDI 240KM DSG7 4x4
  • Rok produkcji
    2016

Recent Profile Visitors

337 profile views
  1. Części do wymiany: VKJA 8726 - SKF - Przegub napędowy wew. prawy VKJA 8729 - SKF - Przegub napędowy wew. lewy 012409139A - VAG - Łożysko wałeczkowe x 2szt
  2. 1.900,- wszystko razem, nie w ASO. Tam jeden przegub 1.160,-
  3. Dziwna praca silnika, jak stary diesel bez CR, opóźniony rozruch i dziwne dźwięki przy rozrządzie przy zimnym silniku. Po wymianie oleju z 5W30 na 0W30 silnik zaczął zupełnie inaczej pracować, rozruch prawidłowy, i silnik pracuje cicho bez grzechotania. Zanim zaczniecie kosztowne wymiany, proponuję wpierw zmianę typu oleju. To niedrogi zabieg, pewnie nie u wszystkich się sprawdzi, ale mam sygnał, że to zadziałało nie tylko u mnie. Nie wiem jak w innych dieslach B8 ale w BiTDI to się sprawdziło.
  4. Okazało się, że to typowy objaw zużycia przegubów napędowych, szczególnie szybko może się pojawić w autach dużej mocy z dużym momentem. Prócz przegubów dodatkowo trzeba było wymienić łożyska wałeczkowe. Z jednej strony przegub i oba łożyska były w b. złym stanie. Ciekawe, że objawy występowały na rozgrzanym silniku i nie były aż tak dramatycznie złe jak stan tych części.
  5. Przyspieszając autem przy prędkości między 80km/h a 90km/h auto wchodzi w lekkie wibracje, nie na kierownicy. Powyżej 100km/h i poniżej 80km/h nie ma tego efektu. I co najważniejsze występuje tylko przy napędzie na oś, czyli noga na pedale gazu. Gdy auto jest na luzie lub zwalnia ze 100km/h do minimum, tego efektu nie ma. Opony jednoroczne, Goodyear. Koła wyważane w dwóch warsztatach, felgi naprostowane bo było podejrzenie, że może lekkie skrzywienia powodują te wibracje. Wydaje się wiec, że to nie opony i felgi. Miał ktoś podobny efekt?
  6. Miałem te objawy - głośna praca, opóźniony rozruch zimnego silnika. Po zmianie oleju z 5W30 na 0W30 silnik pracuje cicho, równo i rozruch jest prawidłowy. Zanim zaczniesz wymieniać jakieś zawory i robić inne kosztowne ruchy wpierw zmień olej. Prawidłowe działanie auta mam na oleju Ravenol 0W30 VSW (wymiana co 10k km) a opisane problemy były przy różnych olejach tz. Castrol, Millers lub Ravenol i zawsze 5W30
  7. Podeślij proszę zdjęcia, ciekaw jestem jak to zrobić, bo serwis zarzeka się, że nie ma dostępu do tego filtra inaczej jak przez rozbieranie skrzyni, belki itd. Wiążą to oczywiście z tym, że auto ma napęd 4x4
  8. Wracając do głównego wątku - wymiana filtra w DQ500 - w modelu BiTDI aby dostać się do filtra trzeba zdjąć skrzynię i belkę ze względu na napęd 4x4. Instrukcja warsztatowa VW przewiduje na to ok 10godz. czyli w nieautoryzowanym warsztacie to jakieś 1500zł. Sam filtr ok 100zł. Czy ma ktoś dostęp do materiałów VW i pokaże co piszą nt częstotliwości wymiany filtra? Z tego co słyszę w warsztacie, filtr w praktyce wymienia się dopiero przy wymianie dwumasy lub sprzęgła, zależnie od przypadku może to być po 100tys. km lub później.
  9. Optymalna temperatura oleju to 100 stopni, a roboczy zakres pomiędzy 90 a 115 czy 120. Nie wiem jak w benzynie ale w dieslu 100 stopni w mieście można osiągnąć bez większego wysiłku a w trasie 115 i to norma. Na podstawie parametru lepkości dynamicznej HTHS można się zorientować, czy dany olej jest bardziej nastawiony na mniejsze opory, czyli mniejszą temperaturę pracy i oszczędność zużycia paliwa, czy bardziej na lepsze smarowanie, czyli większą lepkość i co za tym idzie większy opór i temperaturę pracy. Zależnie od podejścia, co jest dla kogo ważniejsze, więc olej który się grzeje nie jest gorszy od tego "chłodniejszego" Tak samo z innymi parametrami, jedne oleje mają więcej i lepszej jakości dodatki np. do zbierania popiołów (TBN), właściwości przepływu oleju w niskich temperaturach (MRV) przez wąskie przewody jak do turbiny, a inne są nastawione na wytrzymałość ciągłego i długiego obciążenia i te oleje parametry mają inne. Zrobiłem porównanie danych technicznych kilku popularnych olejów i potwierdziła się rekomendacja sprzedawcy, gdy wybierałem olej parę lat temu do B7, teraz ten olej w zmodyfikowanej formule stosuje w B8. Co ciekawe, Castrol Edge Profesional 5W30, którego tak wszyscy unikają, ja również, jest całkiem niezłym olejem, a polskie oleje Orlenu i Lotosu faktycznie nie mogą wzbudzać zaufania (niska temperatura zapłonu, wyższa temperatura płynięcia i brak wielu danych co oznacza, że nie ma się czym chwalić). Przed kupnem oleju warto wiedzieć, jakich parametrów się oczekuje, a potem porównać cenę, bo po co przepłacać. W sieci jest wiele informacji na ten temat, tu jest jeden z takich opisów http://motoryzacyjnyblog.pl/porady/jak-czytac-dane-techniczne-oleju-silnikowego/.
  10. W B7 kombi miałem podobne problemy z zamkiem. Raz się zamykał, raz nie. Wymieniłem zamek na nowy ale po paru dniach problem powrócił, doszły problemy ze światłami w klapie. Okazało się, że przetarł się peszel i przewód od spryskiwacza w klapie i zalał kostkę elektr. Po wymianie peszla, przewodu i kostki problem zniknął. Jeśli masz szyber, to sprawdź drożność odpływów, ponoć to się zdarza w B8. Ale wówczas pojawia się też woda w bagażniku.
  11. Czy miał ktoś problemy z głowicą od BiTDI? Albo z turbinami? Parę lat już te silniki są na rynku i już przebiegi w okolicach 200k km nie są rzadkością
  12. Pisałem o tym w innym wątku, więc tu krótko - najprawdopodobnie jest to problem ze zwarciem w wiązce spowodowanej przetartym przewodem spryskiwacza tylnej klapy. Peszel jest plastikowy i po pewnym czasie pęka. Ja ten temat właśnie ćwiczę drugi raz, objawy różne, wpierw niedziałający spryskiwać, teraz kontrolka niezamkniętej klapy, po pewnym czasie brak pracy wycieraczki, klapy i w końcu dym z prawego tylnego słupka. w podsufitce mokre przewody od płynu spryskiwacza. Ja będę stosować inny przewód do spryskiwacza, oryginalny się przeciera po pewnym czasie i wariuje elektryka
  13. Ja ćwiczę ten problem po raz drugi tzn 2 lata temu jeszcze w ramach gwarancji wymienili wiązkę elektryczną i peszel od spryskiwacza. Objawem był brak spryskiwania na klapę bagażnika i zalana tylka klapa. Teraz pojawił się sygnał o niezamkniętej klapie bagażnika. Żadnych innych objawów, więc wyminiłem zamek z czujnikiem. Uspokoiło się, ale do pierwszego użycia spryskiwacza. Sygnał otwarcia klapy pojawił się ponownie, zaraz potem przestała działać wycieraczka i w końcu przestał działać przycisk od automatu zamykania klapy Rozebrałem osłony w prawym słupku i zauważyłem cieniutki dym. W popłochu wyłaczyłem akumulator i auto do warsztatu. Mogło się to skończyć pożarem. Trzeba po prostu zastosować inny przewód do spryskiwacza a nie firmowy plasikowy peszel, który prędzej czy później się przetrze. Piszę to by ostrzec wszystkich posiadaczy kombi by nie lekceważyli pierwszych objawów usterki z tylną klapą, niezależnie od tego czy to spryskiwacz, silnik wycieraczki czy czujnik otwarcia klapy.
  14. Wrócę do tematu Blaupunkt Philadelphia 835. Zamontowałem to radio jakiś czas temu do B7 i po pierwszych testach napisałem, że jest ok. Teraz po prawie roku użytkowania mogę powiedzieć SZCZERZE ODRADZAM. Radio w opisie "dedykowane do VW" - Kłamstwo marketingowe 1. Passat ma dwie anteny na bocznych szybach, radio ma wejście tylko na jedną. Nie ma nawet przejściówki, która umożliwi podłączenie jednej anteny. Musiałem dorabiać. 2. po podłączeniu radia to anteny, wyraźnie słabszy sygnał i są szumy lub trzaski na stacjach, na których na oryginalnym radiu nie ma żadnych problemów 3. Dźwięk wyraźnie bardziej płaski niż na oryginalnym radiu RCD. Regulacja equalizera nie pomaga. 4. Po skręceniu gałki głośności na minimum, w głośnikach wyraźny stały szum, którego w żaden sposób nie da się usunąć. Można przez ustawienia equalizera minimalizować go, ale wówczas odbija się to na samym dźwięku. Ten szum i trzaski były powodem ciągłych reklamacji do serwisu w Kaliszu. Radio było w serwisie w sumie ze trzy miesiące odsyłane kilka razy. Wpierw testowali, potem wymienili płytę główną, konsultowali się z producentem, w końcu wymienili radio na nowe ale nic to nie dało. Wniosek jest prosty, to radio nie nadaje się do VW i żadne działania serwisu tego nie zmieniły. Ostrzegam więc, jeśli komuś zależy na jakości dźwięku i nie jest głuchy by słuchać na cały regulator niech mu nie przyjdzie do głowy kupić to radio. Jedyna zaleta, która mnie ściągnęła do niego, to WIN CE gdzie zainstalowałem AM. Jest to jedyna według mnie zaleta. Poza tym, wszystko gorzej. Jak to bywa, nie można mieć wszystkiego.
  15. Ja zainstalowałem do B7 tego Blaupunkta i w zasadzie wszystko działa. Są pewne wyjątki, ale chyba wynikają z opcji, które możesz mieć lub nie. Nie da się np. podłączyć mikrofonu fabrycznie montowanego w podsufitce auta, trzeba niestety używac tego w radiu albo zamontować mikrofon zewnętrzny (dostarczany wraz z radiem). Ten z radia słaby, zewnętrzny działa dobrze, ale niestety dodatkowy element na belce jest . Poza tym sterowanie z kierownicy, nawigacja AM, dziwięk jest ok. Ja wprawdzie mam Dynaudio ale ktoś zastanawaiał się, czy czystość dzwięku jest dobra, mogę potwierdzić że jest ok.
×
×
  • Create New...

Important Information

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy