Jump to content

Karol12

  • Content Count

    29
  • Joined

  • Last visited

Seller statistics

  • 0
  • 0
  • 0

About Karol12

  • Birthday 01/01/1970

Informacje osobiste

  • Imię
    Karol
  • Płeć
    Mężczyzna
  • Miejscowość
    WARSZAWA

Samochód

  • Generacja
    B8
  • Silnik
    B8 2.0 Bi-TDI 240KM DSG7 4x4
  • Rok produkcji
    2016

Recent Profile Visitors

435 profile views
  1. tak, smarowałem szyny rokrocznie. Szyba uchla się bez przesuwania po prowadnicach a jest teraz problem, więc wątpię, że to smarowanie.
  2. Przy próbie uchylenia szyberdachu nie otwiera się do końca, skokowo szyba się podnosi i zatrzymuje w połowie prawidłowego uchyłu. Z kolei aby odsunąć dach trzeba trzymać przycisk, inaczej szyba się zatrzymuje. Czy to problem z mechanizmem, czy może z silniczkiem?
  3. nie mam możliwości samodzielnej wymiany oleju i filtra "od góry" i muszę polegać na warsztacie, a oni tylko wg pracochłonnej i kosztownej procedury. Wymieniam więc olej częściej.
  4. Na Ravenolu zrobiłem ponad 100tys km, wymiana co 30tys km i żadnych problemów. Jakiś czas temu Ravenol był sprzedawany przez VAG jako tzw. "oryginalny" do DSG. Kto teraz dostarcza nie wiem. Twierdzenie, że olej spełniający wymagania powoduje tak widoczne problemy jak szarpnięcia itd, wydaje się naciągane. Ale każdy może mieć swoje upodobania, ilu fachowców tyle opinii.
  5. A czym w tym dramacie zawinił Ravenol?
  6. U mnie ten sam problem, przyśpieszanie na zimnym silniku i pojawia się kontrolka EPC, auto przechodzi w tryb serwisowy. Wyłączenie silnika kasuje kontrolkę, ale po chwili przy kolejnym przyśpieszeniu pojawia się EPC. Problem pojawił się pierwszy raz kilka miesięcy temu, potem jeszcze ze dwa razy a miesiąc temu Check Engine po uruchomieniu silnika. Pojawiły się różne błędy P0113, P0578, P2000 i P 164B. W serwisie stwierdzili, że to problem z AdBlue. Po sprawdzeniu nic nie znaleźli. Błędy skasowane. Ostatnio praktycznie codziennie rano tryb serwisowy i EPC, ale pojawia się tylko błąd P164B - Oil Pressure Switch - Malfuntion. Po wymianie czujnika ciśnienia problem znikł. Tak więc kontrolka EPC ma wiele twarzy, ale jak jest P164B to wymieniać czujnik, 80 PLN + 1godz pracy.
  7. Dzięki za zdjęcia, Zbliża się wizyta w temacie DSG. więc pokazałem Twoje zdjęcia mechanikowi z warsztatu, wprawdzie nie ASO ale na co dzień zajmującego się autami VAG i 1) twierdzi, że faktycznie do filtra skrzyni dostaje się od góry ale mimo wszystko trzeba ruszyć zawieszenie i skrzynię 2) nie wszystkie BiTDi mają 4x4 Nie jestem ekspertem w tej dziedzinie, więc nie mogę ocenić, czy faktycznie tak jest, ale skoro Ty robiłeś taką wymianę filtra bez dotykania się do zawieszenia, więc wygląda na to, że gość coś kręci. Ciężko się dogadać z kimś, kto chce mieć zawsze racje. Czy możesz w krokach opisać po kolei co trzeba zrobić by dostać się do tego filtra? Taka instrukcja (serwisowa) od praktyka dla teoretyka. Myślę, że to mogłoby uciąć dyskusje, nawet w ASO.
  8. Przeglądając różne wątki dla BiTDI nie przypominam sobie, by ktoś wspominał o naprawie którejś z turbin. Jeśli będziesz używał dobrego oleju i wymieniał go co 10kkm max 15kkm, to nie powinieneś mieć problemu z turbiną. Oczywiście ekstremalna jazda czy pech zawsze może wymusić naprawę turbiny, ale ta usterka nie wydaje się powszechna, więc się tym nie martw na zapas.
  9. Miałem również wydłużony poranny rozruch. Po zmianie oleju z 5W30 na 0W30 problem ustąpił. Odpala bez problemu, poza tym silnik na wolnych obrotach pracuje ciszej. Ja używam Ravenol SVW OW30
  10. Części do wymiany: VKJA 8726 - SKF - Przegub napędowy wew. prawy VKJA 8729 - SKF - Przegub napędowy wew. lewy 012409139A - VAG - Łożysko wałeczkowe x 2szt
  11. 1.900,- wszystko razem, nie w ASO. Tam jeden przegub 1.160,-
  12. Dziwna praca silnika, jak stary diesel bez CR, opóźniony rozruch i dziwne dźwięki przy rozrządzie przy zimnym silniku. Po wymianie oleju z 5W30 na 0W30 silnik zaczął zupełnie inaczej pracować, rozruch prawidłowy, i silnik pracuje cicho bez grzechotania. Zanim zaczniecie kosztowne wymiany, proponuję wpierw zmianę typu oleju. To niedrogi zabieg, pewnie nie u wszystkich się sprawdzi, ale mam sygnał, że to zadziałało nie tylko u mnie. Nie wiem jak w innych dieslach B8 ale w BiTDI to się sprawdziło.
  13. Okazało się, że to typowy objaw zużycia przegubów napędowych, szczególnie szybko może się pojawić w autach dużej mocy z dużym momentem. Prócz przegubów dodatkowo trzeba było wymienić łożyska wałeczkowe. Z jednej strony przegub i oba łożyska były w b. złym stanie. Ciekawe, że objawy występowały na rozgrzanym silniku i nie były aż tak dramatycznie złe jak stan tych części.
  14. Przyspieszając autem przy prędkości między 80km/h a 90km/h auto wchodzi w lekkie wibracje, nie na kierownicy. Powyżej 100km/h i poniżej 80km/h nie ma tego efektu. I co najważniejsze występuje tylko przy napędzie na oś, czyli noga na pedale gazu. Gdy auto jest na luzie lub zwalnia ze 100km/h do minimum, tego efektu nie ma. Opony jednoroczne, Goodyear. Koła wyważane w dwóch warsztatach, felgi naprostowane bo było podejrzenie, że może lekkie skrzywienia powodują te wibracje. Wydaje się wiec, że to nie opony i felgi. Miał ktoś podobny efekt?
  15. Miałem te objawy - głośna praca, opóźniony rozruch zimnego silnika. Po zmianie oleju z 5W30 na 0W30 silnik pracuje cicho, równo i rozruch jest prawidłowy. Zanim zaczniesz wymieniać jakieś zawory i robić inne kosztowne ruchy wpierw zmień olej. Prawidłowe działanie auta mam na oleju Ravenol 0W30 VSW (wymiana co 10k km) a opisane problemy były przy różnych olejach tz. Castrol, Millers lub Ravenol i zawsze 5W30
×
×
  • Create New...

Important Information

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy