Skocz do zawartości

Karol12

  • Liczba zawartości

    34
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Statystyki sprzedającego

  • 0
  • 0
  • 0

O Karol12

  • Urodziny 01.01.1970

Informacje osobiste

  • Imię
    Karol
  • Płeć
    Mężczyzna
  • Miejscowość
    WARSZAWA

Samochód

  • Generacja
    B8
  • Silnik
    B8 2.0 Bi-TDI 240KM DSG7 4x4
  • Rok produkcji
    2016

Ostatnie wizyty

650 wyświetleń profilu
  1. Karol12

    Kontrolka EPC

    Nie bardzo rozumiem jakie jeszcze szczegóły dotyczące czujnika można podać. Kod błędu P164B - Oil Pressure Switch - Munlfuntion dość jasno wskazuje na problem z tym właśnie czujnikiem. Na szczęście nie jest drogi i jego wymiana nie jest pracochłonna, więc koszty jak w promocji. Trzeba pamiętać, że pojawianie się lampki EPC nie jest ekskluzywnie połączone z tym czujnikiem. Lampka ta zapala się wskutek też wielu innych ciekawych przypadków. Ja akurat przez jakiś czas miałem odcinanie turbiny przy gwałtownym przyśpieszeniu na autostradzie i kodu błędu P164b od czujnika nie miałem, tylko EPC i service mode. Dopiero ostatnio jak zaczął wyskakiwać EPC po przyspieszeniu zaraz po uruchomienia zimnego silnika, błąd P164B się pojawił - czujnik został wymieniony (04L919081B) i teraz żadnego problemu z odcinaniem turbiny i pojawianiem się EPC nie ma. Czy czujnik od początku wpływał na turbinę, nie wiem, ale niczego innego poza czujnikiem nie wymieniałem, dlatego można takie założenie zrobić. Zanim więc zaczniesz wchodzić w kosztowne naprawy sprawdź czy nie masz tego kodu i po prostu wymień czujnik. ps. myślę, że przy wspólnym dzieleniu się tu informacjami, formę "Pan" możemy sobie odpuścić 🙂
  2. zrobiłem aktualizację używając Pendrive 128G poprzez złącze USB w podłokietniku. Po włożeniu dysku do gniazda po chwili pojawiły się komunikaty jak wyżej i aktualizacja przeszła bez problemu i bez magicznej karty SD. Auto z 20216r
  3. W serwisie okazało się, że druga nieruchoma szyba została lekko wgnieciona w mocowaniu jakby ktoś postawił na końcu szyberdachu coś ciężkiego lub w niego uderzył. Mechanizm przesuwu szyby się zacinał. Wystarczyła regulacja mechanizmu, ale praktycznie całą podsufitkę należało rozebrać.
  4. to cały raport: oraz komentarz z laboratorium:
  5. W temacie wyboru rodzaju oleju do auta wymieniono już chyba wszystkie możliwe (powyżej średniej) oleje i jak się zdaje każdy stosuje swoje ulubione lub czymś zasugerowane. Ja przy wyborze oleju Ravenol VMP USVO 5w30 uwierzyłem w parametry z karty technicznej. Do tego wymieniam go co 10kkm. Tak było do tej pory. Ale ostatnio po przejechaniu 10kkm postanowiłem sprawdzić jakież ten olej ma parametry w stosunku do nowego i czy faktycznie warto płacić za tak drogi olej przy stosunkowo częstych wymianach oleju. A może można wymieniać go np. po 15kkm? Oddałem dwie próbki oleju, czystego z bańki i po przebiegu 10kkm do laboratorium na badanie podstawowych parametrów. Okazało się, że 1. olej kupiony ma nieco gorsze parametry niż w karcie technicznej np. lepkość przy 40st to 61,73 zamiast 66,3 katalogowo, a przy 100st to 10,72 zamiast 11,9 katalogowo itd. 2. olej jest formułowany na mieszance grup III i być może IV - co wskazuje, że olej nie jest w pełni syntetyczny a krakowany. 3. w oleju po 10kkm 3.1 lepkość przy 40st jest już tylko 49,16 cSt ( 66,3 wg katalogu) ale jeszcze w granicach klasy 5w30 3.2 jest duża zawartość krzemu na poziomie 72 ppm w stosunku do 32 ppm w nowym Wnioski ogóle z tego ćwiczenia: 1. zalecana wymiana oleju po 10kkm (w moim przypadku) 2. olej kupiony może być nie tym, który chcemy kupić albo nie z takimi parametrami za jakie chcemy zapłacić. Muszę dopytać Ravenol, czy ten olej jest na bazie IV czy faktycznie na III i nie jest w pełni syntetyczny tylko krakowany minerał. Taki olej można kupić w połowie ceny Ravenola, więc po co przepłacać. 3. sposób wymiany oleju przez mechanika - jak się okazuje ma ogromne znaczenie. W moim przypadku mechanik nie używał lejka do wlewania oleju i wlewając po ściankach pokrywy przy wlewie zaciągał kurz. A potwierdza to nowe badanie, które zrobiłem po zmianie oleju też na 2ch próbkach, nowego i po przebiegu zaledwie 300km. Wszystkie parametry oleju były w zasadzie takie same oprócz Krzemu, który wykryto na poziomie 84 ppm w stosunku do 11 ppm nowego z bańki. Badania te zachwiały moją wiarę w Ravenol, choć może to tylko zły wybór dostawcy oleju.
  6. tak, smarowałem szyny rokrocznie. Szyba uchla się bez przesuwania po prowadnicach a jest teraz problem, więc wątpię, że to smarowanie.
  7. Przy próbie uchylenia szyberdachu nie otwiera się do końca, skokowo szyba się podnosi i zatrzymuje w połowie prawidłowego uchyłu. Z kolei aby odsunąć dach trzeba trzymać przycisk, inaczej szyba się zatrzymuje. Czy to problem z mechanizmem, czy może z silniczkiem?
  8. nie mam możliwości samodzielnej wymiany oleju i filtra "od góry" i muszę polegać na warsztacie, a oni tylko wg pracochłonnej i kosztownej procedury. Wymieniam więc olej częściej.
  9. Na Ravenolu zrobiłem ponad 100tys km, wymiana co 30tys km i żadnych problemów. Jakiś czas temu Ravenol był sprzedawany przez VAG jako tzw. "oryginalny" do DSG. Kto teraz dostarcza nie wiem. Twierdzenie, że olej spełniający wymagania powoduje tak widoczne problemy jak szarpnięcia itd, wydaje się naciągane. Ale każdy może mieć swoje upodobania, ilu fachowców tyle opinii.
  10. A czym w tym dramacie zawinił Ravenol?
  11. Karol12

    Kontrolka EPC

    U mnie ten sam problem, przyśpieszanie na zimnym silniku i pojawia się kontrolka EPC, auto przechodzi w tryb serwisowy. Wyłączenie silnika kasuje kontrolkę, ale po chwili przy kolejnym przyśpieszeniu pojawia się EPC. Problem pojawił się pierwszy raz kilka miesięcy temu, potem jeszcze ze dwa razy a miesiąc temu Check Engine po uruchomieniu silnika. Pojawiły się różne błędy P0113, P0578, P2000 i P 164B. W serwisie stwierdzili, że to problem z AdBlue. Po sprawdzeniu nic nie znaleźli. Błędy skasowane. Ostatnio praktycznie codziennie rano tryb serwisowy i EPC, ale pojawia się tylko błąd P164B - Oil Pressure Switch - Malfuntion. Po wymianie czujnika ciśnienia problem znikł. Tak więc kontrolka EPC ma wiele twarzy, ale jak jest P164B to wymieniać czujnik, 80 PLN + 1godz pracy.
  12. Dzięki za zdjęcia, Zbliża się wizyta w temacie DSG. więc pokazałem Twoje zdjęcia mechanikowi z warsztatu, wprawdzie nie ASO ale na co dzień zajmującego się autami VAG i 1) twierdzi, że faktycznie do filtra skrzyni dostaje się od góry ale mimo wszystko trzeba ruszyć zawieszenie i skrzynię 2) nie wszystkie BiTDi mają 4x4 Nie jestem ekspertem w tej dziedzinie, więc nie mogę ocenić, czy faktycznie tak jest, ale skoro Ty robiłeś taką wymianę filtra bez dotykania się do zawieszenia, więc wygląda na to, że gość coś kręci. Ciężko się dogadać z kimś, kto chce mieć zawsze racje. Czy możesz w krokach opisać po kolei co trzeba zrobić by dostać się do tego filtra? Taka instrukcja (serwisowa) od praktyka dla teoretyka. Myślę, że to mogłoby uciąć dyskusje, nawet w ASO.
  13. Przeglądając różne wątki dla BiTDI nie przypominam sobie, by ktoś wspominał o naprawie którejś z turbin. Jeśli będziesz używał dobrego oleju i wymieniał go co 10kkm max 15kkm, to nie powinieneś mieć problemu z turbiną. Oczywiście ekstremalna jazda czy pech zawsze może wymusić naprawę turbiny, ale ta usterka nie wydaje się powszechna, więc się tym nie martw na zapas.
  14. Miałem również wydłużony poranny rozruch. Po zmianie oleju z 5W30 na 0W30 problem ustąpił. Odpala bez problemu, poza tym silnik na wolnych obrotach pracuje ciszej. Ja używam Ravenol SVW OW30
  15. Części do wymiany: VKJA 8726 - SKF - Przegub napędowy wew. prawy VKJA 8729 - SKF - Przegub napędowy wew. lewy 012409139A - VAG - Łożysko wałeczkowe x 2szt
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności