Skocz do zawartości
RADEK

Wymiana oleju - jaki zamiast CASTROLA?

Rekomendowane odpowiedzi

Tomek, a jest sens wlewać do Passka 1.6 TDI z 2018 EUROLA SYNTENCE FS 0W30 C3 504/507?

Mam jeszcze ARCHOIL'A 9200V2 całą butelkę w domu to też mogę dolać do niego?  Wcześniej na Motulu Specific 5W30 leciał.

Edytowane przez skindred

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak najbardziej lej śmiało Eurola z AR9200V2.  Będziesz zadowolony bo o lepszy duet naprawdę bardzo trudno.

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Diesel Addinol Giga Light MV 0530 LL 5W-30

Benzyna Addinol Super Light 0540 5W-40

Edytowane przez jopstons

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich gorąco.

Czytając ten wątek i inne mam coraz większy mętlik w głowie i nie wiem jaki olej wybrać. Zrobiłem sobie nawet zestawienie parametrów różnych olejów, ale mimo technicznego wykształcenia nie potrafię jednoznacznie wybrać. Z tego też powodu Was proszę o pomoc przy doborze oleju.

Na początek trochę konkretów.

Od roku posiadam VW Passat B8 1.8 TSI 180KM, oznaczenie silnika CJSC.

Rocznie przejeżdżam 25-32kkm w większości jest to trasa/autostrada. Dziennie 2x 50km. Jeżdżę raczej dynamicznie i szybko. Wymiana oleju co 15kkm.

Doświadczenia olejowe w tym aucie: Castrol Edge 5W30, silnik wypił 2l na 15kkm. Motul X-Clean+ 5W30, silnik wypił 1,2l na 13kkm.

Proszę o propozycje i uzasadnieniem danego wyboru (myślę tu o ocenie rozruchu zimnego silnika, smarowanie silnika przy dużych prędkościach, ubywanie oleju przez 15kkm).

Z góry Wam dziękuję i pozdrawiam.

mecenas

Zapomniałem dodać, że auto ma 193kkm przelotu i przez 167kkm jeździł na Castrolu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mi ten sam silnik , ten sam Motul nie bierze nic, po 15 kkm nie zauważam ubytku...

Edytowane przez mkpol
nie cytujemy posta pod którym bezpośrednio odpisujemy...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
17 godzin temu, PIotrOkęcie napisał:

Mam podobne odczucia po przeczytaniu tego wątku.   Co lac???   Oto jest pytanie moj to 2.0 tdi 150 km.

Pozdrawiam. 

Lej taki olej jaki masz budżet , zmieniaj jak najczęściej i tyle nie ma co sobie głowy zaprzątać . Na początku miałem ten sam problem chciałem jak najlepiej ? wkoncu obrałem sobie jeden olej i tego się trzymam a zmiana max co 15 tys. 

  • Thanks 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mannol dpf za 85 zł 5 L

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja tam polecam sprawdzony przeze mnie przez wiele lat olej Millersa.

Używałem go przez lata w B6 i teraz używam w B8. Świetny olej.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tylko po co przepłacać 2,5x ? olej nie leczy, aby miał normy i tyle

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja lałem praktycznie większość dostępnych w sklepach stacionarnych oliw w normie 504/507 i przy mojej ciężkiej nodze najlepiej sprawdzał się Mobil 1 ESP. Miał najniższe temperatury przy przelotach autostradowych i najmniej go ubywało. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A co powiecie o tym nowym oleju z ASO? Teraz już nie castrola a shel normy te sama ale klasa lepkości 0w30. W centrum serwisowym bosh specjalizującym się w vagu mi go zachwalali że jako jedyny nie z ropy naftowej a z gazu ziemnego... U nich za ten olej chcą tyle co ja sam sobie kupuje penrite enviro+ 5w30. Ale po rabatach idzie kupić ten olej z ASO około 100zl taniej niż penrite za 270 ? czekam na odp oneznanych... Wymiana oleju w czerwcu ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja zrobiłem na nim 30tyś km i wszystko ok. 
Nie zauważyłem jakiś negatywnych objawów. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

30 tysi może ciut za dużo ale olej spoko

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hej, ja również szykuję się na wymianę oleju w 2.0 TSI 140 kW (kod DKZA) po 5k km. Znajomy polecił wziąć coś bardziej lepkiego niż 0W20, np. 5W30 Mobil 1. Możecie polecić jakiś lepszy olej?

W instrukcji mam 508.00 lub 504.00. Wolałbym lepsze smarowanie niż mniejsze spalanie.


Planuję wymieniać co rok (ok.15k km), co 30k jest wymiana w ASO. Czy w takim razie po 15k lać  LongLife, czy lepiej coś na 15k?

Edytowane przez ArkadiuszN

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

cytując ze strony VW

Jeśli do danego silnika dopuszczone jest zastosownie oleju zarówno z normą VW 504.00/507.00, jak i z normą 508.00/509.00, warto zastanowić się nad zmianą oleju na olej 0W-20 z normą VW 508.00/509.00 najnowszej generacji, zyskując jeszcze lepsze osiągi przy jednoczesnym obniżeniu emisji CO₂.

 

W kwestii jakiego producenta się nie wypowiadam, mamy tu na forum kilku specjalistów, więc pewnie coś polecą.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hmm, przestudiowałem cały temat.. zdania są bardzo podzielone. Wiem ze do 1.8tsi /66 tys km/ wleję Motul, tylko teraz który: 5w30 czy 0w30?.

to o czym pisał #Freddie też jest ciekawe. z mojej instrukcji wynika że również ma być norma 508.00 (w przypadku benzyny) a jako alternatywne specyfikacje została podana norma 504.00.

temat jest ciekawy. instrukcja obsługi jest tak napisana żeby przeciętny użytkownik nie widział o co chodzi :)  napisałem kilka mail do różnych ASO, zobaczymy co odpiszą?

no i odpisali:

zalecają normę 504.00 i lepkość 0w30. jeden z dilerów polecił swój produkt nr GS55545M2. sprawdzane niby po numerze VIN więc sprawa jest chyba rozwiązana: 0w30 z normą 504/507 - zamawiam i zalewam. Zobaczymy jak to będzie dalej wyglądać ;)

 

Edytowane przez asterix_007

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

GS55545M2 to po prostu volkswagenowski Longlife III 0W30 504.00/507.00. Podobno aktualnie robi go dla nich Shell (tak piszą na innych forach)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie, i taki też polecają do tego TSI. W sumie to chyba lepiej shell niż castrol ;-)

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ten olej VW to nie jest raczej 1do1 z Shellem, aczkolwiek jest zapewne mocno podobny. Na forum olejowym piszą, że lepiej brać VW, do tego można go kupić tanio na znanym portalu aukcyjnym, gdzie częściami handluje niejeden dealer. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności