Losec Zgłoś #181 Napisano 29 Lutego 2016 Dave w razie pytań najlepiej dzwonić ale ja generalnie bym Wam wszystkim w turbobenzynach 504.00 odradził tak jak serwis LL.lepiej 0W40 i serwis co max 15tkm. To ochrona silnika a nie ukłon w stronę ekologów. A co polecisz dla silników TDI? Z góry dziękuję za pomoc. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
elemenateur Zgłoś #182 Napisano 31 Marca 2016 Paweł do tdi 507.00 z tym że specific zdecydowanie lepiej sprawuje się od x-clean+ Pozdrówki marcin Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jopstons Zgłoś #183 Napisano 31 Marca 2016 (edytowane) Paweł do tdi 507.00 z tym że specific zdecydowanie lepiej sprawuje się od x-clean+ Pozdrówki marcin Czyli jest jeszcze jakiś lepszy olej dla mojego diesla niż ten poniżej? Motul 8100 X-CLEAN+ 5W-30 SPECIFIC 504 00 507 00 5W-30 ACEA C3 BMW Long Life-04 MB-Approval 229.51 Porsche C30 VW 504 00 - 507 00 PROPERTIES [TABLE=width: 500] [TR] [TD]Viscosity grade[/TD] [TD]SAE J 300[/TD] [TD]5W-30[/TD] [/TR] [TR] [TD]Density at 20°C (68°F)[/TD] [TD]ASTM D1298[/TD] [TD]0.847[/TD] [/TR] [TR] [TD]Viscosity at 40°C (104°F)[/TD] [TD]ASTM D445[/TD] [TD]71.7 mm2/s[/TD] [/TR] [TR] [TD]HTHS viscosity at 150°C (302°F)[/TD] [TD]ASTM D4741[/TD] [TD]3.6 mPa.s[/TD] [/TR] [TR] [TD]Viscosity index[/TD] [TD]ASTM D2270[/TD] [TD]158[/TD] [/TR] [TR] [TD]Pour point[/TD] [TD]ASTM D97[/TD] [TD]-39°C / -38.2°F[/TD] [/TR] [TR] [TD]Flash point[/TD] [TD]ASTM D92[/TD] [TD]242°C / 467.6°F[/TD] [/TR] [TR] [TD]Sulfated ash[/TD] [TD]ASTM D874[/TD] [TD]0.61% weight[/TD] [/TR] [TR] [TD]TBN ASTM[/TD] [TD]D2896[/TD] [TD]6.0 mg KOH/g[/TD] [/TR] [/TABLE] Edytowane 31 Marca 2016 przez jopstons Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dzidekbeskid Zgłoś #184 Napisano 31 Marca 2016 Dokładnie taki kupiłem od forumowego kolegi Marcina , w serwisie mówili że to świetny olej . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MM_VW Zgłoś #185 Napisano 31 Marca 2016 (edytowane) Ale kolega Marcin mówi, że ten jest lepszy https://www.motul.com/pl/pl/products/oils-lubricants/specific-504-00-507-00-5w30 ----- tyle, że dzidekbeskid ma TSI, więc może dla niego będzie lepszy x-clean Edytowane 31 Marca 2016 przez MM_VW Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Losec Zgłoś #186 Napisano 31 Marca 2016 Paweł do tdi 507.00 z tym że specific zdecydowanie lepiej sprawuje się od x-clean+ Pozdrówki marcin Wielkie dzięki za info Tak myślałem by zainwestować w MOTUL. Jaki byłby u Ciebie koszt zakupu wraz z wysyłką? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dzidekbeskid Zgłoś #187 Napisano 31 Marca 2016 Ale kolega Marcin mówi, że ten jest lepszy https://www.motul.com/pl/pl/products/oils-lubricants/specific-504-00-507-00-5w30 ----- tyle, że dzidekbeskid ma TSI, więc może dla niego będzie lepszy x-clean Wybaczcie , kupiłem u Marcina - Motul ale 8100 X-max 0W40 nie X-clean . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
elemenateur Zgłoś #188 Napisano 5 Kwietnia 2016 Czyli jest jeszcze jakiś lepszy olej dla mojego diesla niż ten poniżej? Motul 8100 X-CLEAN+ 5W-30 SPECIFIC 504 00 507 00 5W-30 ACEA C3 BMW Long Life-04 MB-Approval 229.51 Porsche C30 VW 504 00 - 507 00 PROPERTIES [TABLE=width: 500] [TR] [TD]Viscosity grade[/TD] [TD]SAE J 300[/TD] [TD]5W-30[/TD] [/TR] [TR] [TD]Density at 20°C (68°F)[/TD] [TD]ASTM D1298[/TD] [TD]0.847[/TD] [/TR] [TR] [TD]Viscosity at 40°C (104°F)[/TD] [TD]ASTM D445[/TD] [TD]71.7 mm2/s[/TD] [/TR] [TR] [TD]HTHS viscosity at 150°C (302°F)[/TD] [TD]ASTM D4741[/TD] [TD]3.6 mPa.s[/TD] [/TR] [TR] [TD]Viscosity index[/TD] [TD]ASTM D2270[/TD] [TD]158[/TD] [/TR] [TR] [TD]Pour point[/TD] [TD]ASTM D97[/TD] [TD]-39°C / -38.2°F[/TD] [/TR] [TR] [TD]Flash point[/TD] [TD]ASTM D92[/TD] [TD]242°C / 467.6°F[/TD] [/TR] [TR] [TD]Sulfated ash[/TD] [TD]ASTM D874[/TD] [TD]0.61% weight[/TD] [/TR] [TR] [TD]TBN ASTM[/TD] [TD]D2896[/TD] [TD]6.0 mg KOH/g[/TD] [/TR] [/TABLE] tak jest specific jest lepszy i niestety droższy. do turbobenzyny x-max to optymalne rozwiązanie oczywiście bez serwisu LL. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
A201 Zgłoś #189 Napisano 7 Kwietnia 2016 olej Motul wymieniacie w ASO ? Jak to ma sie do gwarancji Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MM_VW Zgłoś #190 Napisano 7 Kwietnia 2016 O ile olej ma specyfikację jakiej wymaga producent to nie ma problemu W ASO z wymianą z własnym olejem. Oczywiście jest zawsze możliwość, że gdyby kiedyś, coś to mogą szukać dziury w całym, że to może olej, że ... Ale jak nie olej, to znajdzie się inny powód do dyskusji ... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sirocco Zgłoś #191 Napisano 7 Kwietnia 2016 olej Motul wymieniacie w ASO ? Jak to ma sie do gwarancji VW nie narzuca producenta oleju ale normę jaką ma spełniać. Mi odnotowali to w książce serwisowej na jaki olej zmieniono. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
broz Zgłoś #192 Napisano 26 Kwietnia 2016 Mam pytanie odnośnie kosztów wymiany oleju. Serwis przekazał mi informacje, że koszt oleju, filtra i robocizny to ok. 650zł Oczywiście powiedzialem, że zamierzam przywieźć olej we własnym zakresie, na co usłyszałem niezadowolenie w głosie i informację, że w takim przypadku muszą doliczyć koszt utylizacji oleju w wysokości 100zł, robociznę 160zł i filtr 50zł. Jak sytuacja u Was wyglądała? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jot Zgłoś #193 Napisano 26 Kwietnia 2016 Kłamią w sprawie utylizacji. Firmy zajmujące się zbieraniem i utylizacją oleju odbierają z ASO przepracowany olej w najgorszym przypadku (dla ASO) za darmo. Najczęściej jednak płacą warsztatom za taki zużyty olej. Stawki są różne i zależą od regionu i pory roku - np. od 20gr do 1zł za litr. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sirocco Zgłoś #194 Napisano 27 Kwietnia 2016 Mi wyszło coś około 230zł jeśli dobrze pamiętam. Robocizna+filtr+nowy korek do zlewu oleju. Żadne opłaty za utylizacje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
HudyT Zgłoś #195 Napisano 27 Kwietnia 2016 Ciekawe jak Ty przywieziesz olej to muszą utylizować ale jak wymieniają swój to nie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dzidekbeskid Zgłoś #196 Napisano 27 Kwietnia 2016 Mi wyszło coś około 230zł jeśli dobrze pamiętam. Robocizna+filtr+nowy korek do zlewu oleju. Żadne opłaty za utylizacje. serwis Bielsko koszt wymiany oleju z własnym olejem to 170 pln i dokładnie wymienione to co Tomkowi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
77Marek Zgłoś #197 Napisano 27 Kwietnia 2016 (edytowane) Od jednego z warszawskich serwisów KIA zewnętrzna firma skupie przepracowany olej po 40 gr. za litr. Ze dwa lata temu wymieniałem u nich olej w swoim vw. Za usługę zapłaciłem 130zł. Teraz mam śmieszna i nic nie znczacą pieczątkę serwisu KIA w swojej książce serwisowej. Edytowane 27 Kwietnia 2016 przez 77Marek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
czosnek80ok Zgłoś #198 Napisano 27 Kwietnia 2016 Polecam Motul 8100 X-CLEAN+ 5W-30. Bardzo dobry olej do diesla i do benzyny. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szu Zgłoś #199 Napisano 27 Kwietnia 2016 Panowie Własnie jestem zainteresowany olejem Motul. Potrzebuję olej do benzyny 2.0, chce zmienić po 15k km i mam dylemat który będzie najlepszy. Widziałem, że był polecany X-MAX w klasie lepkości 0W40. Zastanawiam się jednak czy zmiana klasy względem 5W30 stosowanego przez VW to najlepszy pomysł? Czy nie lepiej pozostać przy 5W30? Pytanie czy właśnie Motul 8100 X-Clean+ 5W30 jest najlepszym wyborem? Czy może SPECIFIC 504 00 507 00 - 5W30 dedykowany do VW? Co sądzicie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
IQM1 Zgłoś #200 Napisano 27 Kwietnia 2016 Panowie Własnie jestem zainteresowany olejem Motul. Potrzebuję olej do benzyny 2.0, chce zmienić po 15k km i mam dylemat który będzie najlepszy. Widziałem, że był polecany X-MAX w klasie lepkości 0W40. Zastanawiam się jednak czy zmiana klasy względem 5W30 stosowanego przez VW to najlepszy pomysł? Czy nie lepiej pozostać przy 5W30? Pytanie czy właśnie Motul 8100 X-Clean+ 5W30 jest najlepszym wyborem? Czy może SPECIFIC 504 00 507 00 - 5W30 dedykowany do VW? Co sądzicie? Tak, jeśli zmienisz olej Twoje auto będzie Bugatti lub UAZ-em Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach