Skocz do zawartości
IQM1

Praktyczne uwagi użytkowników

Rekomendowane odpowiedzi

Bitdi ma takie same. Na P pali0.8l. Temat juz przerabialem :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jak mnie wkurzają Ci ludzie mrugajacy że niby ich oślepiam... Właśnie oni mnie oślepiaja waląc długimi przed nosem. Widzę że ALA działa dobrze i pięknie z wyprzedzeniem wycina delikwentow, ale i tak musi czasem jakiś walnąć długim. Aż po dojechaniu do celu sprawdziłem jak to z zewnątrz wygląda i faktycznie same długie odpalone na postoju dają ogromną elektrownie bardzo to oślepia, ale przecież z działającym ALA ludzie tego nie powinni doświadczać. Może myślą że skoro obie soczewki się świecą to jadę na długich?? Nie wiem, ale bardzo chętnie bym się umówil z jakimś kolega z forum żeby wzajemnie się poOświecać ALA i zobaczyć jak to jest z drugiej strony. Nie wierzę że oślepiam, przecież ten snop światła tak wyraźnie widać gdzie świeci... Ach, zdenerwowałem się :-P

 

Umówcie się na jakiegoś spota i przetestujcie to. Bo ostatnio dosyć nagminnie mi ludzie błyskają długimi. Rozumiem Waszą argumentację i zgadzam się z nią ale w czasie 30 minutowej jazdy drogą lokalną mam takich błysków 10-12. Dosyć to denerwujące. Najgorsze ze w sumie jak się złamię i wyłączę manetką automatyczne długie to jednak zmienia się natężenie światła i wychodzi ze mają rację (oni pewnie tak myślą).

 

Wcześniej nie było to takie częste ale po dokładnej analizie okazało się że wcześniej dużo jeździłem w trybie Eco. A wtedy światła też automatycznie się przełączają ale jest to zupełnie inny tryb pracy. Nie ma odchylania snopa światła tylko włączanie zwykłych długich kiedy można. Teraz częściej jeżdżę na komforcie i wtedy działa full automat.

 

Ostatnio jechałem w nocy i z naprzeciwka jechał jeden gość z bardzo jasnymi światłami. Trochę na niego kląłem po czym w tylnym lusterku rozpoznałem charakterystyczne Stopy Higline'a :-)

 

Ale faktycznie mnie nie oślepiał, to było bardziej wrażenie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Na liczniku mojego Paska pojawiło się właśnie 10 000 km więc mogę powiedzieć, że trochę poznałem ten samochód. W związku z tym chciałem się podzielić moimi wrażeniami z użytkowania. Tym samym dziękując za ogrom informacji jakie znalazłem na forum. Przesiadłem się do VW z Opla Insigni CDTI 4x4 z silnikiem podkręconym delikatnie na 195 KM. Sporo kilometrów zrobiłem też Mercedesem E i Inifnity Q50. Jako, że często podróżuje służbowo to mam też okazję jeździć różnymi samochodami z wypożyczalni tak więc mam sporą bazę odniesienie tak aby nie wpadać w ochy i achy nad Paskiem. Wybierając samochód rozważałem też BMW 3 i Audi A4 B8. Aby nie być chaotycznym postaram się pogrupować moje obserwacje:

1. Nadwozie/wnętrze – ilość miejsca więcej niż wystarczająca. Jakość wykonania jak dla mnie bardzo dobra. Jeżeli chodzi o materiały to nie jest to Mercedes ani Infinity ale ja więcej nie potrzebuję. Ergonomia – super. Głośność jak dla mnie ok, w moim modelu nic nie stuka, nie puka, nie szumi. Nie wiem dlaczego część osób dostaje jakieś „gorsze” modele. Może znaczenie ma to, iż mam kombi, a z tego co pamiętam to kombi i sedan są robione w różnych fabrykach Siedzenia są bardzo wygodne nawet po przejechaniu kilkuset kilometrów. Nie można się też przyczepić do bagażnika.

2. Napęd – już seryjne 240 KM i 500 Nm ma super dynamikę. Po modyfikacji na 305 KM i 580 Nm przyspieszanie to po prostu wielki uśmiech od ucha do ucha i to niezależnie od prędkości. Podobno seryjne 240 KM na przyspieszenie od 0-200 km/h potrzebuje 28 s. Po modyfikacji czas ten spadł do 19,5 s. Kiedyś takie osiągi były dostępne tylko w autach sportowych, a teraz jeździ tak spokojne, niepozorne, rodzinne kombi ;-). Niestety diesel jest wyraźnie głośniejszy od benzyny szczególnie przy niższych prędkościach. Skrzynia biegów to też duży plus tego samochodu. Działa może mniej płynnie od tej w BMW czy Infinity, ale nie można mieć wszystkiego. Minusem, który zauważyłem jest działanie napędu na 4 koła. Przy gwałtowniejszym ruszaniu na śliskiej nawierzchni czuć, iż tył dołącza się z minimalnym, ale jednak odczuwalnym opóźnieniem. Co ciekawe przy starcie z Lunch Control tył ciągnie od razu tak jakby sterownik blokował Haldex nie czekając na wykrycie różnicy obrotów. Ten sam Haldex w Insigni przy ustawionym trybie sport działał lepiej do tego stopnia, iż na śniegu można było driftować jak autem z klasycznym centralnym mechanizmem różnicowym. Może to też wynikać z masy auta, ale IMHO to głównie sprawa oprogramowania. Każdy sterownik Haldex pobiera też informację o położeniu pedału przyspieszenia, ale w B8 jest to chyba ignorowane.

3. Zawieszenie – jak pisałem wyżej mój model nie za bardzo hałasuje, ale może ja po prostu tracę słuch… Jako rodzinne kombi zawieszenie sprawdza się bardzo dobrze. Na komfort narzekać nie można. Jeżeli chodzi o ostrzejszą jazdę to możliwe, że jeszcze nie czuję tego auta ale w mojej opinii jest trochę zbyt podsterowne przy gwałtownych manewrach na śliskiej nawierzchni. Tryb sport trochę zmienia charakterystykę auta, ale do sportowego GTI jeszcze mu daleko i pewnie tak ma być. Porównując do Infinity, które pomiędzy trybami komfort i sport diametralnie zmienia charakterystykę w VW różnica jest dość nikła. Być może brak czucia bierze się też z faktu, iż mam auto na felgach 17” ale był to świadomy wybór. W poprzednim aucie, które toczyło się na 18” w ciągu 3 lat uszkodziłem 9 opon przy czym zawsze było to pęknięcie kordu na brzegu opony po zaliczeniu dziury.

4. Układ kierowniczy – wybrałem pakiet sportowy więc mam progresywny układ kierowniczy i jestem z niego bardzo zadowolony. Główny plus to manewrowanie gdzie nie trzeba się nakręcić jako, że skrajne pozycje dzieli 2 obroty. Jak pisałem wyżej, trochę nie czuję auta na granicy poślizgu ale nie wiem, czy bierze się to z czucia układu kierowniczego, opon, zawieszenia czy może czegoś jeszcze….

5. Zużycie paliwa – tak szczerze to nie do końca mnie interesuje, jako że jest to służbowóz. Nie robiłem jakichś specjalnych pomiarów, ale w.g. tego co pokazuje komputer to np. przy jeździe w 100% zgodnej z przepisami na trasie Katowice – Warszawa zużycie to 6,7 l/100 km. Jazda autostradą z Katowic do Wrocławia z tempomatem ustawionym na 160 km/h to już około 8,5 – 9 l /100 km. Przy prędkości średniej około 200 km/h zużycie lekko przekracza 10 l/100 km.

6. Wyposażenie – generalnie porównując do konkurencji typu „premium” (celowo piszę w cudzysłowie ponieważ poza ceną, większymi możliwościami personalizacji, silnikami powyżej 2 l nie za bardzo to „premium” czuję w sensie osiągów i jakości) Passat oferuje dużo w standardzie. Ceny wyposażenia, a w szczególności pakiety biją konkurencję na głowę (np. nawigacja Professional w BMW za 11 k PLN !!!). Odnosząc się do niektórych elementów:

- Active Info Display – naprawdę super dopracowane i bardzo funkcjonalne. Ja jestem bardzo zadowolony. Bardzo dobrze widać zegary przy dużym nasłonecznieniu i nie przeszkadzają w nocy.

- Nawigacja Discovery Pro – również dopracowana technologia, intuicyjna, duży ekran, wszystko ładnie zintegrowane z innymi elementami (czujniki parkowania, kamera, radio, ustawienia samochodu, telefon etc….). Informacje o korkach działają dobrze. Raz tylko navi upierała się, że jest korek na bramkach autostradowych mimo, że czekałem jakieś 2 min…. Najsłabszą częścią jest z aktualnością map. Ostatnio zainstalowałem najnowszą wersję, a tam ciągle nie ma nowego odcinka S8 na wjeździe do Warszawy od Janek. Braki dotyczą kilku nowych odcinków, a np. zmiany organizacji ruchu w miastach nie są naniesione mimo, że fizycznie miały miejsce 1-2 lata temu. W takim wypadku AutoMapa jest aktualizowana prawie na bieżąco ale jak widać duży dostawca map traktuje nasz kraj trochę po macoszemu.

- światła LED Top – rzeczywiście TOP jeżeli chodzi o światła długie i aktywne sterowanie wiązką. W przypadku świateł mijania IMHO AFL w Insigni działały lepiej i to zarówno w mieście i na autostradzie, gdzie nie zawsze są włączone światła drogowe.

- zestaw telefoniczny Premium – jak na razie najlepszy zestaw jaki miałem szczególnie w trybie rSAP gdzie przejmuje kartę SIM. Paruje się bezproblemowo i pewnie. Automatycznie działa transmisja danych czyli dane o korkach i hot-spot. Minusem jest cena, IMHO trochę za wysoka.

7. Czy wybrałbym to samo auto i konfigurację? Jeżeli chodzi o samochód to niewątpliwie wybrałbym Passat-a ponownie. Jeżeli chodzi o konfigurację to dokonałbym następujących zmian:

- silnik 2.0 TFSI 280 KM, benzyna pracuje kulturalniej, ale niestety w momencie gdy zamawiałem samochód BiTDI było jedyną konfiguracją z 4 Motion.

- wziąłbym podstawowy lakier, kolor ma znaczenie na etapie wyboru. Później ma to drugoplanowe znaczenie (przynajmniej ja to tak odczuwam)

- dołożyłbym komfortowe otwieranie z elektryczną klapą bagażnika

- nie brałbym pełnej skóry. Nie wiem jak spisuje się Alcantara ale skóra pomimo wentylacji nie jest super komfortowa przy dłuższej jeździe w upałach.

Podsumowując udane auto, w rozsądnej cenie i z rozsądnymi cenami wyposażenia dodatkowego. Jeżeli ktoś się waha to ja osobiście polecam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jak po chiptuningu ? Jest odczuwalna różnica?Ile km zrobiłeś po programie? Widzę,że takie parametry robi Dynosoft,czy tam gdzie robiłeś ,pytałeś na ile to bezpieczne (w Twoim wypadku ,to nie ma może wielkiego znaczenia,ale w normalnej sytuacji auta prywatnego jednak ma)

Ja miałem na tyle fatalne odczucia po jezdzie tym bitidi ,że teraz uważam je za aż dziwne.Muszę chyba przejechać się jakimś innym egzemplarzem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja zmieniłem w ustawieniach reakcje świateł na szybko i przestali mrugać a światła widocznie szybciej pracują.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiają mnie te swiatla. Czy wszystkie paski maja tak samo skalibrowane. W moim przy pozostawionym normalnym trybie prawie nie zdarzy się by ktoś mruknął. Jedyne przypadki to tir znad wzniesienia lub słabe światła pojazdu z naprzeciwka. Wygląda to wtedy tak ze ktoś mrugnie i wtedy snop moich świateł się przesuwa a on więcej nie mruga - 1 na 500 mijanych pojazdow w sytuacji 1 na 1 w nocy. Podejrzewam natomiast że często raze pojazdy jadące przede mną. Dużo aut ma marne tylne światła i komputer późno rozpoznaje ze to pojazd. Ale w tej sytuacji nikt nie mruga :)

 

Pytanie do osób którym ktoś ciągle mruga. Mrugaja mimo tego ze snop światła ich nie powinien razic, czy lampy nie rozpoznały jadącego auta i świecą pełna mocą?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie najwiekszym minusem tego samochodu jest szum przy slupku B przy wiekszych predkosciach, nie jest to jakis wielki halas ale przy tym silniku i na tyle dobrym wyciszeniu ten szum mi przeszkadza, szczegolnie przy predkosciach od 150-160 km/h, mysle ze w dieslu ten problem jest mniejszy bo ogolny poziom halasu jest wiekszy i zaglusza ten szum. Tu przy przyspieszaniu tez tego nie slychac ale przy jezdzie ze stala predkoscia przeszkadza, bardziej jest to chyba szum od opon bo nasila sie jak jest wilgotno. Porownam na wiosne jak jak wymienie kola bo jak kupilem samochod to tego nie slyszalem jakos...pozatym samochod oceniam bardzo dobrze, szczegolnie silnik, zdecydowanie mocniejszy od poprzedniego 2.0 TSI szczegolnie przy duzej predkosci czuc roznice

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy ktos mi moze powiedziec ile utworow mozna zaimportowac do Jukebox w Discovery Pro?

Czy jest mozliwosc usiniecia map krajow z ktorych nie mam zamiaru korzystac i tym samym wykorzystanie tego miejsca np. na piosenki?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jak mnie wkurzają Ci ludzie mrugajacy że niby ich oślepiam... Właśnie oni mnie oślepiaja waląc długimi przed nosem. Widzę że ALA działa dobrze i pięknie z wyprzedzeniem wycina delikwentow, ale i tak musi czasem jakiś walnąć długim. Aż po dojechaniu do celu sprawdziłem jak to z zewnątrz wygląda i faktycznie same długie odpalone na postoju dają ogromną elektrownie bardzo to oślepia, ale przecież z działającym ALA ludzie tego nie powinni doświadczać. Może myślą że skoro obie soczewki się świecą to jadę na długich?? Nie wiem, ale bardzo chętnie bym się umówil z jakimś kolega z forum żeby wzajemnie się poOświecać ALA i zobaczyć jak to jest z drugiej strony. Nie wierzę że oślepiam, przecież ten snop światła tak wyraźnie widać gdzie świeci... Ach, zdenerwowałem się :-P

 

Na ostatnim Galmokowym spocie proponowałem wieczorny wyjazd w ciemności. Jak najbardziej mogę się umówić. Daj znać tylko kiedy Ci pasuje. Ja jestem raczej dostępny - dla mnie może być i dziś :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ja mam taka totalnie praktyczna uwage. Mam kamere tylna. Wlaczam wsteczny i obraz pokazuje sie blyskawicznie. Tyle ze jakas dobra 1/3 ekranu i obrazu zaslaniana jest przez tlo dla wizualizacji czujnikow parkowania. Tlo znika po kilku sekundach, ale jak chce sie szybko wycofac to strasznie przeszkadza.

 

Dodam tylko ze strasznie zaluje, na podstawie doradzania sprzedawcy, ze nie wzialem pelnego area view a tylko tylna kamere.

 

I dzis przez to przerysowalem bardzo mocno prawa przednia felge ; (((((((((( Czuje sie jak jakis totalny zoltodziob ; ((((

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam w Nowym Roku.

Wszystkim czytającym życzę Samych Sukcesów w życiu zawodowym jak i osobistym.

Jak najmniej problemów z Passatem B8

 

A teraz moja uwaga, mam skórzane fotele koloru jasnego, i niestety przy wsiadaniu boczki przednich foteli są przycierane przez dżinsy.

Komu farbują spodnie to ślady są zostawiane natychmiast. Czym to przebarwienia usunąć?

Na zimę kupię jakieś pokrowce na fotele, doradziecie coś dobrego?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak wezmiesz na biezaco to kazdym preparatem do skory powinno zejsc, jak zapuscisz to jakis preparat czyszczacy albo cos na alkoholu i zejdzie

Edytowane przez kriss555

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam w Nowym Roku.

Wszystkim czytającym życzę Samych Sukcesów w życiu zawodowym jak i osobistym.

Jak najmniej problemów z Passatem B8

 

A teraz moja uwaga, mam skórzane fotele koloru jasnego, i niestety przy wsiadaniu boczki przednich foteli są przycierane przez dżinsy.

Komu farbują spodnie to ślady są zostawiane natychmiast. Czym to przebarwienia usunąć?

Na zimę kupię jakieś pokrowce na fotele, doradziecie coś dobrego?

 

Nie ma nic lepszego jak ten preparat;":

http://allegro.pl/colourlock-zestaw-do-czyszczenia-skory-soft-i4811151558.html

Moza tez kupic z strong cleaner

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Te preparaty sa bardzo dobre ale dosc agresywne, ja w B7 tez mam jasna skore i jak przetre raz na tydzien dwa tygodnie brzegi fotela zwyklym sonaxem do skory schodzi bez problemu. Raz zostawilem na dlugo i rzeczywiscie potrzeby byl cleaner. Rownie dobrze spirytusem tylko potem trzeba od razu jakims preparatem zabezpieczyc. Teraz mam czarna wentylowana skore i z kolei smieci wpadaja w te dziurki od wentylacji...nie ma idealu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ambient light plus:

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to powiem ze mnie nie zachwycilo. Jezeli ta listwa na desce i przedluzenie listew na drzwiach to jedyne zmiany to nie zaluje ze nie kupilem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Też mnie jakoś ten widok nie zachwyca. Może na żywo to wygląda lepiej, ale jeśli tak jak na filmie to dla mnie "przedobrzyli". Elegancja ma zwykle to do siebie, że musi być w miarę dyskretna, a te "falowańce" to zdecydowanie nie w moim stylu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niestety dzinsy zawsze zostawiaja slad na jasnej tapicerce (nie koniecznie skorzanej). Ja do przecierania bezowej skory w A4 uzywam sciereczek Autoland. Raz do roku czyszcze zestawem Gliptone.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No to powiem ze mnie nie zachwycilo. Jezeli ta listwa na desce i przedluzenie listew na drzwiach to jedyne zmiany to nie zaluje ze nie kupilem

 

Przecież to tylko mod "Kostenpunkt 20 euro und 2 St. Arbeit."

Poznać choćby po braku podświetlenia klamek, które są w standardowym Ambient

 

Prawdziwy Ambient plus będzie dopiero od 22 tyg. produkcji

Edytowane przez gromchester

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie mam pytanie. Czy zimą także macie stale włączoną klimatyzację? Ja nigdy się nad tym nie zastanawiałem i cały rok jeżdżę z klimatyzacją. Zimą faktycznie szyby mi nie parują, gdy włączone jest ogrzewanie i klimatyzacja (powietrze nie tylko jest ogrzewane, ale także osuszane, co skutecznie pomaga pozbyć się wilgoci) Pytam, ponieważ kiedyś przeglądając spalanie na motostat.pl zauważyłem, że część użytkowników B8 podaje, że w okresie jesienno-zimowym ma wyłączoną klimatyzację.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności