googie Zgłoś #1421 Napisano 14 Czerwca 2017 Wczoraj skręcając na parkingu przy prędkości około 15km/h przejechałem dość blisko innego samochodu i aktywował się system pre-crash. Napięło pasy dość konkretnie. Fajnie to działa, bo faktycznie był to ułamek sekundy i pasy przycisnęły mnie do fotela - konkretnie, ale nie żeby bolało. Zdziwiło mnie natomiast, że nie próbował w ogóle hamować, a przecież chyba powinien? Akurat nie chciałem hamować, bo wiedziałem, że się zmieszczę, ale później sobie pomyślałem, że system chyba powinien przynajmniej próbować hamować w razie ryzyka kolizji? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kabe Zgłoś #1422 Napisano 14 Czerwca 2017 Wczoraj skręcając na parkingu przy prędkości około 15km/h przejechałem dość blisko innego samochodu i aktywował się system pre-crash. Napięło pasy dość konkretnie. Fajnie to działa, bo faktycznie był to ułamek sekundy i pasy przycisnęły mnie do fotela - konkretnie, ale nie żeby bolało. Zdziwiło mnie natomiast, że nie próbował w ogóle hamować, a przecież chyba powinien? Akurat nie chciałem hamować, bo wiedziałem, że się zmieszczę, ale później sobie pomyślałem, że system chyba powinien przynajmniej próbować hamować w razie ryzyka kolizji? To co opisałeś to właśnie system pre-crash (domyka szyby i napina pasy), a hamowanie to już kolejny system Front Assist z funkcją awaryjnego hamowania City. U mnie samochód ostatnio sam wyhamował przy parkowaniu, manewrując dojeżdżałem tyłem przy parkowaniu na jakieś 5 cm od auta za mną (na kamerze dokładnie widziałem oba zderzaki), chciałem jeszcze ze 2 cm dojechać i poczułem nagłą wibracje hamulca i samochód stanął jak wryty :-) Po przemyśleniu uznałem że był mądrzejszy ode mnie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
okiemserca Zgłoś #1423 Napisano 23 Czerwca 2017 Moze cos jest na rzeczy z kalibracja bo w polsce to tez sie zdarzylo z 2-3 razy tylko, ze nie tak gwaltownie (roznice predkosci byly mniejsze) i system tylko wstepnie ostrzegal. ale bylo to zawsze sytuacja z ciezarowka jadaca prawie po linii rozdzielajacej pasy. Raz mialem w ciągu roku podobną sytuację. Cięzarówka na linii, ja bardzo blisko albo tez na linii. System zadziałał ostrzezeniem. I zadziałał prawidłowo. Jesli ocenił ze jestescie na kolizyjnym torze i jest ryzyko uderzenia. W twoim opisie - tez prawidlowo zaczął hamować, widać nie było juz czasu na ostrzezenia (róznica prędkosci). Mogło ci sie wydawać ze jestescie w pewnej odległości bocznej od siebie, czasem kierowca nie zauważa łuku drogi, a matematyka jest tu bezwzględna wg mnie. Rada - jeździj bardziej środkiem pasa ruchu :-) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
perzu126 Zgłoś #1424 Napisano 28 Czerwca 2017 Szybkie pytanie. Jak wyjąć tylną kanapę w wersji z wbudowanymi fotelikami dla dzieci? Jest filmik na YT, ale nie umiem rozkminic jak działają te blokady? Wysłane z mojego C6903 przy użyciu Tapatalka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Macmaciek Zgłoś #1425 Napisano 28 Czerwca 2017 Dzisiaj było mocno burzowo i padało. Włączyłem ogrzewanie lusterek, żeby odparowała mi woda. Nie działało. Sprawdziłem wszystkie inne ogrzewania czyli tylna szyba, kiera - działało. Już myślałem, że przepalił się bezpiecznik, albo coś się rozłączyło. Według starej zasady (kiedy zawiodą wszystkie logiczne rozwiązania - przeczytaj instrukcję!) zajrzałem do instrukcji. Okazuje się, że ogrzewanie lusterek działa tylko przy temperaturze otoczenia poniżej +20 stopni C. Nie rozumiem, dlaczego tak to jest zrobione. Dziś akurat by się przypadało powyżej tego progu. takie problemy pierwszego świata Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kubek197878 Zgłoś #1426 Napisano 29 Czerwca 2017 no tak mi się wydawało, że też nie zawsze działa to grzanie ale może to jest zabezpieczenie przed przegrzaniem bo np. w b6 jak miałem włączone cały czas w lato itd to mi odleciały lusterka na jesieni- po prostu wytopiło ten klej trzymający szkła. Aczkolwiek np. w Hondzie nie miałem żadnych problemów pomimo cały czas włączonego grzania . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
galux20 Zgłoś #1427 Napisano 2 Lipca 2017 Czy jestescie zadowoleni z silnika 150 tdi owszem mało pali. Mi wyszło ostatnie 4 tys km po balkanach 5.1 a lekko nie miał. No ale elastycznosc szczerze jest kiepska. Trzeba redukowac . Auto z dołu nie ciągnie.jakby to była wolnosąca benzyna. Ciągle jezdze 2.2 tdci mondeo niby tylko 155 ps ale silnik reauguje dosłownie na dotyk . W passacie pedał w podłoge i jako tako Na rumunskich serpentynach niebezpiecznie Niby elastycznosc ok w testach ale dlaczego takie zamulone auto jest do 2 tys obr - - - - - aktualizacja - - - - - Uczciwie dodam źe fotele są ok Tyłek po takiej trasie nie boli - - - - - aktualizacja - - - - - Aha jezdze w trybie sport Porządne auto wygodne ale do silnika dostosowuje sie zachowawczy uklad kierowniczy i zawieszenie - - - - - aktualizacja - - - - - Tsi 1.8 180 ps zbierał mi sie jak tdci mondek tylko spalanie mi nie pasowało jakies 3 litry wiecej jak nic - - - - - aktualizacja - - - - - Jezdzilem przed zakupem 190 ps ale wzbudzil usmiech rozbawienia mojej zony jak pan wlączyl tryb sport Doplacanie 6 tys za mocniejszy silnik z adblue ocenilismy jako nieadekwatne Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zarembaz Zgłoś #1428 Napisano 2 Lipca 2017 Ciekawe ile ci wytrzyma dwumas. Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
skoczek1213 Zgłoś #1429 Napisano 2 Lipca 2017 mi pasek tsi 180km zdecydowanie lepiej się*zbiera niż mondeo 140 km. Jezdzilem przed zakupem 190 ps ale wzbudzil usmiech rozbawienia mojej zony jak pan wlączyl tryb sport Doplacanie 6 tys za mocniejszy silnik z adblue ocenilismy jako nieadekwatne wyjaśnisz? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
galux20 Zgłoś #1430 Napisano 2 Lipca 2017 Wprost tryb sport w 190 ps jakos wtedy nie zrobił wrazenia w superbie w porownaniu do 2.2 tdci 155ps zastanawiam sie czy to jest przyczyna dpf czy tez overboost w tdci ktory dawał chwilowo 400nm - - - - - aktualizacja - - - - - Papierowo tdi 150 jest ok Ale w codziennym uzytkowaniu meczące jest zrzucanie na nizszy bieg zeby szukac elastycznosci Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
blazio1946 Zgłoś #1431 Napisano 12 Lipca 2017 To co opisałeś to właśnie system pre-crash (domyka szyby i napina pasy), a hamowanie to już kolejny system Front Assist z funkcją awaryjnego hamowania City. U mnie samochód ostatnio sam wyhamował przy parkowaniu, manewrując dojeżdżałem tyłem przy parkowaniu na jakieś 5 cm od auta za mną (na kamerze dokładnie widziałem oba zderzaki), chciałem jeszcze ze 2 cm dojechać i poczułem nagłą wibracje hamulca i samochód stanął jak wryty :-) Po przemyśleniu uznałem że był mądrzejszy ode mnie. Miałem podobna sytuacje 2 razy w parkingu podziemnym pod centrum handlowym. Jadąc ok 20km/h żadnych przeszkód przede mną - samochód sam zahamował, ściskając pasy i brzęczał radar. Nie wiem co on "zobaczył" ale przytrafiło mi się to 2 razy w tym samym miejscu. Dobrze, że nikt za mną nie jechał bo by mi w tył przydzwonił. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MM_VW Zgłoś #1432 Napisano 13 Lipca 2017 Mnie tak raz zatrzymał w garażu podziemnym centrum handlowego. Przyczyną było specyficzne ukształtowanie wyjazdu, gdzie jest niski wyjazd a zaraz za "nadprożem" nawierzchnia idzie ostro w górę. I system odczytał chyba, że jadę w ścianę, bo takie wrażenie optyczne to sprawia :-) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dirve Zgłoś #1433 Napisano 13 Lipca 2017 Czy jestescie zadowoleni z silnika 150 tdi Bardzo. Wcześniej miałem mondeo mk4 2.0 TDCi 174 HP i 401 NM (po programie) i automat i nie czuje różnicy. Passat 2.0 TDI 150 DSG dla mnie się bardzo dobrze zbiera .. jest szybki na równi z moim mk4. Jestem bardzo pozytywnie zaskoczony i nie myślę na razie o programie , ale pewnie Masters w Piasecznie również go poprawią - - - - - aktualizacja - - - - - uzytkowaniu meczące jest zrzucanie na nizszy bieg zeby szukac elastycznosci ja muszę depnąć aby rzucił bieg .. jak normalnie przyspieszam .. to ładnie idzie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sirocco Zgłoś #1434 Napisano 13 Lipca 2017 To nic ... ja ostatnio przez stację benzynową na skróty przejeżdżałem też z prędkością ok. 10km/h ... jak uderzył po hamplach to myślałem, że podwoziem zahaczyłem o jakiś stopper... Działa system działa... dobrze, że na drodze działa tak jak powinien. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gregorio Zgłoś #1435 Napisano 16 Lipca 2017 (edytowane) Cześć Wam Wszystkim, jestem tu nowy choć do tej pory poruszałem się 9 lat B6 2.0 TDI DSG ... jutro przesiadam się do B8 2.0 BiTurbo 4m Auto ma instalację telefonu Premium. Zastanawiam się jakie wybrać źródło internetu , tzn: a) ustawić zdalny dostęp do karty SIM poprzez profil rSAP, czy też b) włożyć osobną kartę SIM do czytnika w schowku Muszę to oczywiście przetestować, bo nie wiem jak to dokładnie działa ... ale na mój chłopski rozum każde rozwiązanie ma plusy i minusy ) gdzie plusy jednego są minusami / brakami drugiego Odnośnie rSAP moje wyobrażenie na podstawie filmików z YT jest takie: plusy: Podoba mi się jak działa zdalny dostęp i że na ekranie dotykowym mam to samo co na telefonie, ma się dostęp do książki telefonicznej, do pisania i wysyłania wiadomości SMS - to jest super. Fajnie byłoby w ten sposób np. uruchomić Naviexperta (najbardziej lubię z nawigacji jakie przetestowałem przez te wszystkie lata) i mieć dostosowanie trasy do sytuacji, wiedzieć gdzie są suszarki, zdarzenia drogowe, niebezpieczne miejsca). Spędzam do 2h dziennie w aucie i bardzo dla mnie istotne by nie tracić czasu na stanie w korku jeśli jest alternatywna trasa w Warszawie choćby przez boczną uliczkę. (Na marginesie:Tak samo nie lubię częściej jeździć na stację benzynową, w B6 kombi poruszając się po Warszawie tankowałem co 800-850km, w trasie zrobiłem raz 1100 na jednym baku, zazwyczaj 900-950 przy szybkiej jeździe ze średnią z trasy powyżej 130km/h. To był jeden z powodów dla którego wybrałem diesla: oszczędność i kasy i czasu na kilkudziesięciu dodatkowych wizytach na stacji paliw) minusy: W tym rozwiązaniu nie można jednak sobie ustawić routera wifi dla pasażerów. A mam wydaną przez Orange drugą kartę SIM do internetu Mobilnego z której transfer "zjada" pakiet 550 GB /miesiąc jaki mam w domu z anteny dachowej LTE (za taki pakiet płacę 50 zł netto/miesiąc). Ta osobna karta SIM to NIE jest osobny abonament, tylko taki "duplikat" który zjada mi wykorzystanie z internetu domowego LTE. Karta siedzi teraz w przenośnym modemie LTE jaki mam za 5zł /miesięc przez 2 lata od 3 miesięcy, ale jak potrzebuję wifi gdzieś na mieście by odebrać maile na laptopie, to równie dobrze mogę udostępnić wifi w telefonie. Nie ma więc problemu jak pozbędę się routera przenośnego. Gdybym dal ją do auta, to dzieci mogłyby spokojnie oglądać coś na YT a ja nie martwiłbym się o limit transferu Dodatkowy argument jest taki, że czy telefon, czy mój przenośny router będący w kabinie na pewno będzie miał wolniejszy transfer niż ten z instalacji samochodowej dla karty SIM montowanej w schowku, która korzysta z anteny zewnętrznej. Jakie są Wasze doświadczenia? Z góry dziękuję za "praktyczne uwagi użytkowników" zgodnie z tematem tego wątku Pozdrawiam, Grzegorz Edytowane 16 Lipca 2017 przez Gregorio Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tjord Zgłoś #1436 Napisano 16 Lipca 2017 Cześć Wam Wszystkim, jestem tu nowy choć do tej pory poruszałem się 9 lat B6 2.0 TDI DSG ... jutro przesiadam się do B8 2.0 BiTurbo 4mAuto ma instalację telefonu Premium. Zastanawiam się jakie wybrać źródło internetu , tzn: a) ustawić zdalny dostęp do karty SIM poprzez profil rSAP, czy też b) włożyć osobną kartę SIM do czytnika w schowku Muszę to oczywiście przetestować, bo nie wiem jak to dokładnie działa ... ale na mój chłopski rozum każde rozwiązanie ma plusy i minusy ) gdzie plusy jednego są minusami / brakami drugiego Odnośnie rSAP moje wyobrażenie na podstawie filmików z YT jest takie: plusy: Podoba mi się jak działa zdalny dostęp i że na ekranie dotykowym mam to samo co na telefonie, ma się dostęp do książki telefonicznej, do pisania i wysyłania wiadomości SMS - to jest super. Fajnie byłoby w ten sposób np. uruchomić Naviexperta (najbardziej lubię z Navigacji jakie przetestowałem przez te wszystkie lata) i mieć dostosowanie trasy do sytuacji, wiedzieć gdzie są suszarki, zdarzenia drogowe, niebezpieczne miejsca). Spędzam do 2h dziennie w aucie i bardzo dla mnie istotne by nie tracić czasu na stanie w korku jeśli jest alternatywna trasa w Warszawie choćby przez boczną uliczkę. (Na marginesie:Tak samo nie lubię częściej jeździć na stację benzynową, w B6 kombi poruszając się po Warszawie tankowałem co 800-850km, w trasie zrobiłem raz 1100 na jednym baku, zazwyczał 900-950 przy szybkiej jeździe ze średnią z trasy powyżej 130km/h, to był jeden z powodów dla którego wybrałem diesla oszczędność i kasy i czasu) minusy: W tym rozwiązaniu nie można jednak sobie ustawić routera wifi dla pasażerów. A mam wydaną przez Orange drugą kartę SIM do internetu Mobilnego z której transfer "zjada" pakiet 550 GB /miesiąc jaki mam w domu z anteny dachowej LTE (za taki pakiet płacę 50 zł netto/miesiąc). Ta osobna karta SIM to jest to osobny abonament, tylko zjada mi wykorzystanie z internetu domowego LTE. Karta siedzi teraz w przenośnym modemie LTE jaki mam za 5zł /miesięc przez 2 lata od 3 miesięcy, ale jak potrzebuję wifi gdzieś na mieście by odebrać maile na laptopie, to równie dobrze mogę udostępnić wifi w telefonie. Nie ma więc problemu jak pozbędę się routera przenośnego. Jadąc autem w dłuższą trasę, dzieci mogłyby spokojnie oglądać coś na YT a ja nie martwiłbym się o limit transferu Dodatkowy argument jest taki, że czy telefon, czy mój przenośny router będący w kabinie na pewno będzie miał wolniejszy transfer niż ten z instalacji samochodowej dla karty SIM montowanej w schowku, która korzysta z anteny zewnętrznej. Jakie są Wasze doświadczenia? Z góry dziękuję za "praktyczne uwagi użytkowników" zgodnie z tematem tego wątku Pozdrawiam, Grzegorz zapomnij ze instalacja od VW dorowna najnowszemu LTE w telefonach typu Iphone 6,7,8. to jest po prostu niemozliwe. popatarz na navigacje - jaki shit ładują do aut - co ledwo dyszy vs to co mozesz miec w telefonie .wiec odpowiedz sobie sam co lepsze czy telefon - ktory de facto co rok-dwa zmieniasz czy jakis badziew "firmowy" od VW ktory juz w momencie kupna auta jest starą technologią Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gregorio Zgłoś #1437 Napisano 16 Lipca 2017 zapomnij ze instalacja od VW dorowna najnowszemu LTE w telefonach typu Iphone 6,7,8. to jest po prostu niemozliwe. popatarz na navigacje - jaki shit ładują do aut - co ledwo dyszy vs to co mozesz miec w telefonie .wiec odpowiedz sobie sam co lepsze czy telefon - ktory de facto co rok-dwa zmieniasz czy jakis badziew "firmowy" od VW ktory juz w momencie kupna auta jest starą technologią No fakt ... w B6 który kupiłem jako 2 letni w 2008 miałem wystające mocowanie na telefon Nokia (jak odmontowałem dedykowany do konkretnego telefonu uchwyt z ramienia przy radiu to traciłem możliwość sparowania telefonu ze skrzynką Nokii pod siedzeniem pasażera, a telefony kilka razy zmieniałem - więc do dzisiaj jeździłem z mocowaniem do nokii i dzięki tem zestaw głośnomówiący działał). Dziękuję za radę - rSAP bardzo mi się podoba Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tobol Zgłoś #1438 Napisano 17 Lipca 2017 rSAP to gówno. Przez zwykle połączenie auta z telefonem przez BT masz to samo i jeszcze więcej. W rSAP nie masz tego co na telefonie tylko twój telefon wypożycza autu kartę SIM - i to na wyłączność wiec jak dostaniesz smsa jak jesteś w aucie to zostanie on w aucie, nie bedzie go na tel. Co więcej nie można wtedy korzystać np. ze wskazówek nawigacji na telefonie przez BT itp. bo nie ma profilu HFP. Jedyny plus (znikomy) to zasięg zwiększony przez antenę auta. Router za 200zl jest lepszy niż telefon premium od VW... Niestety. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
paolokos Zgłoś #1439 Napisano 17 Lipca 2017 a po co w samochodzie najnowszy super, hiper ultra plus LTE? skoro dziala wszystko na tym wolniejszym. Korki, objazdy u mnie dziala to bez internetu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
okiemserca Zgłoś #1440 Napisano 17 Lipca 2017 Cześć ..... Fajnie byłoby w ten sposób np. uruchomić Naviexperta (najbardziej lubię z nawigacji jakie przetestowałem przez te wszystkie lata) i mieć dostosowanie trasy do sytuacji, wiedzieć gdzie są suszarki, zdarzenia drogowe, niebezpieczne miejsca). Spędzam do 2h dziennie w aucie i bardzo dla mnie istotne by nie tracić czasu na stanie w korku jeśli jest alternatywna trasa w Warszawie choćby przez boczną uliczkę. Grzegorz Grzegorz - to ze masz rSAP nie oznacza ze na ekranie Infotainment w aucie wyswietlisz Naviexperta (tak chciałeś o ile cie zrozumiałem). Oczywiście że nie wyswietlisz. Ale navi VW po podpieciu do niej netu też daje podgląd korków i utrudnień w ruchu dzieki danym z serwisu TomTom (działa podobnie choc w Pl ciut słabiej niż korki an mapach Googla). Sprawdza sie karta sim z samym transferem danych w schowku. Gdy dasz do schowka karte SIm (zdublowaną) telefoniczna tj z rozmowami i transferem - to kłopot jest taki ze np SMSy jakie dostaniesz jadac autem sa zapisane na tej karcie a nie bedziesz ich potem miał w smartfonie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach