paolokos Zgłoś #1261 Napisano 10 Lutego 2017 to jest grzalka elektryczna chyba 1000 Watt, podgrzewa tylko powietrze. 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kubek197878 Zgłoś #1262 Napisano 10 Lutego 2017 (edytowane) te podniesione obroty to nie jest czasem wypalanie dpf'a ? tak podobno było w b6 czy b7, chociaż ja mam dopiero 300 km zrobione. Aczkolwiek wyłączyłem tą funkcję podgrzewania klimy i chyba już nie podnosi . Mam pytanko o ACC, nie wiem czy to przypadek ale czy jak rusza auto przedemną to silnik zapala się sam przy włączonym start/stop ? Miałem z kilka razy tak. Edytowane 10 Lutego 2017 przez kubek197878 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
skoczek1213 Zgłoś #1263 Napisano 10 Lutego 2017 sam sie zapala - pewnie radar czuwa. ja wyłączam auto start-stop w serwisie powiedzieli że aku dostaje w d...i rozrusznik. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MM_VW Zgłoś #1264 Napisano 11 Lutego 2017 te podniesione obroty to nie jest czasem wypalanie dpf'a ? tak podobno było w b6 czy b7, chociaż ja mam dopiero 300 km zrobione.Aczkolwiek wyłączyłem tą funkcję podgrzewania klimy i chyba już nie podnosi . Z twojego opisu wnioskowałem raczej, że winą jest dogrzewanie, ale oczywiście jak dopala filtr to też obroty są podniesione. Mam pytanko o ACC, nie wiem czy to przypadek ale czy jak rusza auto przedemną to silnik zapala się sam przy włączonym start/stop ? Miałem z kilka razy tak. Przy włączonym start/stop silnik włącza się sam także wtedy, gdy musi ogrzewać wnętrze zgodnie z zadaną temperaturą, a ciepła resztkowego nie wystarcza, albo w lecie gdy musi odpalić sprężarkę klimy by chłodzić wnętrze. Tak więc to mógł być przypadek, że włączył się jak akurat coś z przodu ruszyło. Tym bardziej, że nie masz DSG jak widzę w opisie. Przy DSG byłoby to możliwe. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
PeWoo Zgłoś #1265 Napisano 11 Lutego 2017 Ja nie mam dsg, a wczoraj stojąc w korku miałem okazję zaobserwować jak silnik się uruchamia w momencie gdy auto przede mną ruszyło. Także potwierdzam, że silnik się uruchamia jak auto przed nami ruszy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
PeWoo Zgłoś #1266 Napisano 11 Lutego 2017 sam sie zapala - pewnie radar czuwa. ja wyłączam auto start-stop w serwisie powiedzieli że aku dostaje w d...i rozrusznik. Gdzie w tej wypowiedzi powinien być przecinek? Ja często łapie się na tym, że zapominam wyłączyć stop-start, dlatego idealną opcją dla mnie byłoby to domyślnie wyłączone... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kubek197878 Zgłoś #1267 Napisano 11 Lutego 2017 teraz trochę żałuje, że nie wziąłem automata ze wszystkimi asystentami, musi to być niezła frajda . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dart Zgłoś #1268 Napisano 11 Lutego 2017 Takie pytanko odnośnie centralnego zamka .Zauważyłem, że zamyka sam auto (lusterka się składają) ale w jakimś przypadku. Jak otworzyłem i zamknąłem drzwi to nie zaryglował sam drzwi tylko oświetlenie się wyłączyło. O co z tym chodzi ??? Druga sprawa z obrotami. Często wchodzi mi na jałowym na >1000, jak go wyłącze i ponownie włącze to jest prawidłowo(chyba) 700 RPM. Myślałem, że to jakieś ssanie ale dzieje się też jak temperatura 90 stopni. Być może wzrost obrotów jest związany z mocą ale u mnie 240KM to nie występuję, jedyny wzrost obrotów to kiedy DPF się wypala raz na jakiś czas - 500-800km, ja na Twoim miejscu bym to sprawdził w serwisie i dopytał, mam przykre doświadczenia z falującymi obrotami w innym aucie ale nie z grupy VAG. - - - - - aktualizacja - - - - - W keyless też nie zamyka sam auta po otwarciu drzwi Potwierdzam niestety nie zamyka... - - - - - aktualizacja - - - - - Czyli wklepują za ile km następna zmiana oleju niezależnie od przeglądów. No i git. Myślę, że tak właśnie zrobię. Fakt, częściej trzeba będzie odwiedzać serwis, ale jest to do przyjęcia.Pozostaje jeszcze kwestia pewności wymiany oleju na taki jaki przywiozę. Ponoć były przypadki, że mimo wszystko w serwisie wlewali swój olej, macie jakieś doświadczenie? Na warsztat na pewno mnie nie wpuszczą, więc raczej nie ma tutaj żadnej możliwości weryfikacji... poza pustą bańką po oleju, co wcale nie jest potwierdzeniem... Czy faktycznie w ASO mogliby połasić się na "glupi olej"? Brzmi to wręcz absurdalnie. No i ciekawe ile oleju wejdzie w moim przypadku 1/. Co to za ASO jeśli za szybę Cię nie wpuszczą... ja bez problemu moge w każdej chwili wejśc i podejrzeć kto i co robi przy aucie. 2/. Co się martwisz jaki olej, auto na gwarancji to oni się powinni o to martwić, myślisz, że wleja Ci jakiś badziew, skoro się obawiasz ja taki serwis omijałbym szerokim łukiem, auto na gwarancji możesz serwisować w dowolnym serwisie w Europie. 3/. Trzeba było dokupić gwarancji skoro zamierzasz autem dłużej jeżdzić + pakiet przeglądów ja tak zrobiłem i śpię spokojnie. - - - - - aktualizacja - - - - - Na pewno podnosi obroty :-) a poza tym mogę tylko podejrzewać, że włącza się może dogrzewanie świecami obiegu wody, by szybciej grzało. U mnie nic takiego się nie dzieje ale mam webasto, które często włącza się na zimnym silniku przy mrozach samo i dogrzewa silnik. - - - - - aktualizacja - - - - - to jest grzalka elektryczna chyba 1000 Watt, podgrzewa tylko powietrze. 1000W przy 12V to jest 83,3A prądu Panowie bądźmy poważni... - - - - - aktualizacja - - - - - sam sie zapala - pewnie radar czuwa. ja wyłączam auto start-stop w serwisie powiedzieli że aku dostaje w d...i rozrusznik. Tak Start-Stop potrafi czasem denerwować ale nie wydaje mi się aby aku czy rozrusznik dostawał popalić, myślę że serwis przesadza a na pewno nie jest mądrzejszy od inżynierów projektujących auto. - - - - - aktualizacja - - - - - Ja nie mam dsg, a wczoraj stojąc w korku miałem okazję zaobserwować jak silnik się uruchamia w momencie gdy auto przede mną ruszyło.Także potwierdzam, że silnik się uruchamia jak auto przed nami ruszy. Oczywiście, że auto samo się uruchamia kiedy start-stop jest aktywny po ruszeniu auta przed nami, odpowiedzialne są za to przede wszystkim kamera przednia przy lusterku na górze oraz pewnie także radar (choć tutaj raczej całą robotę zwaliłbym na kamerę, która na bieżąco mierzy i śledzi każdy obiekt). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
paolokos Zgłoś #1269 Napisano 11 Lutego 2017 jestem powazny, grzalka ma 1000 watt, nawet w smarcie ma 900 watt , opis z testu smarta i mercedesa, nie chce mi sie szukac passata. Ein weiteres Komfortplus bringen Zuheizsysteme. Neben den bekannten kraftstoffbetriebenen Zuheizern, die oft auch zur Standheizung aufgerüstet werden können, sind seit einigen Jahren elektrische Zuheizer Standard. Mit Ausnahme des i10, des Smart und der S-Klasse (nur bei Diesel) sind alle Fahrzeuge des Tests serienmäßig mit den luftdurchströmten PTC-Heizelementen am Wärmetauscher ausgerüstet. Diese Heizelemente liefern mit bis zu 900 Watt Heizleistung sofort warme Luft. Neben einer zügigeren Erwärmung des Innenraums lässt sich so auch die Frontscheibe schneller von Beschlag befreien. Es geht also: Auch wer als Pendler ein sparsames Modell fährt, muss heute nicht mehr auf schnelle Wärme verzichten. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bartekpion Zgłoś #1270 Napisano 11 Lutego 2017 w B6 TDI też jest 1000W na nagrzewnicy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kubek197878 Zgłoś #1271 Napisano 11 Lutego 2017 Oczywiście, że auto samo się uruchamia kiedy start-stop jest aktywny po ruszeniu auta przed nami, odpowiedzialne są za to przede wszystkim kamera przednia przy lusterku na górze oraz pewnie także radar (choć tutaj raczej całą robotę zwaliłbym na kamerę, która na bieżąco mierzy i śledzi każdy obiekt). Skoro są kamery i radary to czemu jeszcze trzeba dopłacać do wykrywania przechodniów czy asystentów zmiany pasa itd. co za zdzierstwo. Wykrywanie pieszych to już powinien być standard w tak drogim aucie. Nawet wolałbym to zamiast innych niepotrzebnych na co dzień bajerów. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
skoczek1213 Zgłoś #1272 Napisano 11 Lutego 2017 teraz trochę żałuje, że nie wziąłem automata ze wszystkimi asystentami, musi to być niezła frajda . heh nie ma co żałować tylko jeździć. chociaż ...ja też żałuje że nie wziałem auta premium używanego. ale DSG to faktycznie robi robotę:-) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dart Zgłoś #1273 Napisano 11 Lutego 2017 jestem powazny, grzalka ma 1000 watt, nawet w smarcie ma 900 watt , opis z testu smarta i mercedesa, nie chce mi sie szukac passata. Ein weiteres Komfortplus bringen Zuheizsysteme. Neben den bekannten kraftstoffbetriebenen Zuheizern, die oft auch zur Standheizung aufgerüstet werden können, sind seit einigen Jahren elektrische Zuheizer Standard. Mit Ausnahme des i10, des Smart und der S-Klasse (nur bei Diesel) sind alle Fahrzeuge des Tests serienmäßig mit den luftdurchströmten PTC-Heizelementen am Wärmetauscher ausgerüstet. Diese Heizelemente liefern mit bis zu 900 Watt Heizleistung sofort warme Luft. Neben einer zügigeren Erwärmung des Innenraums lässt sich so auch die Frontscheibe schneller von Beschlag befreien. Es geht also: Auch wer als Pendler ein sparsames Modell fährt, muss heute nicht mehr auf schnelle Wärme verzichten. Zwracam honor może i jest grzałka ale rzadko te 1kW (podkreślam specjalnie W SUMIE) jest osiągany, są 3 grzałki tak naprawdę niezależnie sterowane zamontowane na jednej nagrzewnicy, maksymalna moc jest do osiągnięcia tylko przy odpowiednich warunkach tj. przede wszystkim dostateczna prędkość obrotowa silnika i kilka innych ważnych warunków, alternator musi dawać minimum ze 100A prądu, choć wiadomo, że w dieslach są i 140A altki. Więc dla sprostowania nie jest to jedna grzałka a 3 po jakieś 333W osadzone na wspólnej nagrzewnicy a to różnica przede wszystkim w zabezpieczeniu obwodów prądowych - maks 30A a to już realne do zrobienia. Tak się składa, że interesuję się dość intensywnie samochodami elektrycznymi stąd się trochę zdziwiłem bo w elektrykach zazwyczaj jest ogrzewanie np. 1kW czy 2kW ale jest ono zrealizowane z baterii trakcyjnych albo w bardziej wydajnych rozwiązaniach realizowane jest przez pompę ciepła czyli odwrócony obieg Carnota (to są dopiero sprytne i sprawne maszyny) - zaleta dostarczasz np. 500W mocy elektrycznej a wyciągasz 2kW mocy grzejnej więc możesz sobie grzać nawet na postoju , stąd np. w Tesli jest "webasto"elektryczne. Spójrz na domowy klimatyzator ma tabliczkę np. 4kW mocy grzejnej lub chłodniczej a pobiera tylko 1kW z sieci elektrycznej, to samo lepsze suszarki do ubrań. Trochę się napisałem ale mam nadzieję, że to trochę rozjaśni zainteresowanym. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
paolokos Zgłoś #1274 Napisano 11 Lutego 2017 alternator w B8 w dieslu pewnie ma ze 200 amper, a w nowych alternatorach pelna moc juz powinna byc przy obrotach jalowych, takze mnie sie wydaje, ze to ma pelnego kopa od poczatku, bo u mnie przy -20 po kilometrze dmucha cieplym powietrzem a po 3 goracym, zzera jakies litr wiecej na 10 km, ale cos za cos:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dart Zgłoś #1275 Napisano 12 Lutego 2017 alternator w B8 w dieslu pewnie ma ze 200 amper, a w nowych alternatorach pelna moc juz powinna byc przy obrotach jalowych, takze mnie sie wydaje, ze to ma pelnego kopa od poczatku, bo u mnie przy -20 po kilometrze dmucha cieplym powietrzem a po 3 goracym, zzera jakies litr wiecej na 10 km, ale cos za cos:) U mnie tez bardzo szybko leci ciepłe powietrze ale nie wiem czy to zasługa ogrzewania elektrycznego czy webasta, wiem jedno bo to zaobserwowałem nie czytając nawet w szczegółach instrukcji, że auto samo sobie w pewnych warunkach włącza webasto nawet jak nie nacisnę guzika od webasto i nie wiem czy od razu po ruszeniu w pierwszym kilometrze ciepłe powietrze jest zasługą webasto czy tak jak wspominasz grzałki elektrycznej bo webasto praktycznie od startu bardzo szybko daje już ciepłe powietrze. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
garbeniek Zgłoś #1276 Napisano 12 Lutego 2017 O co chodzi z tymi kropelkami na prawej manetce? I co to jest "Komfortowy Odbiornik" jak w to wejde to jakas informacja dziwna o klimatyzacji wyświetla się. I czy da się ustawić za dnia, że jak otwieram auto to ledy z przodu zapalają się? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Antasso Zgłoś #1277 Napisano 13 Lutego 2017 alternator w B8 w dieslu pewnie ma ze 200 amper, http://obcyjezykpolski.pl/polszczyzna-od-reki-pana-literki/wyrazy-amper-om-wat-i-wolt-trzeba-odmieniac/ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
googie Zgłoś #1278 Napisano 13 Lutego 2017 @garbebeniek, kropelki to ustawienie czułości czujnika deszczu (jeśli takowy jest zainstalowany), lub po prostu częstotliwości machania wycieraczek (jeśli czujnika brak). Co do "Komfortowy odbiornik" to sam do końca nie wiem skąd ta nazwa, ale tam chyba (o ile dobrze pamiętam) są informacje o tym co ile paliwa wypija - tj. ogrzewanie foteli, klima, ogrzewanie lusterek, itp - to wszystko wpływa na spalanie i tam to właśnie jest wykazane. Powitanie światłami działa chyba tylko po zmroku. Ale tego nie wiem na pewno... nigdy nie zwróciłem uwagi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lordjoker Zgłoś #1279 Napisano 13 Lutego 2017 Witam Panowie, Skrzynia DSG7 silnik 1.8TSI wlaczony Autohold. przebieg 3tys km. Zauwazylem ze czasami przy ruszaniu na 1 badz tez na wstecznym wystepuje okolo 0,5 opoznienie. Nie dzieje sie tak zawsze, w zasadzie przy 95% przypadkow rusza bez jakiegokolwiek opoznienia, tzn czuc ze auto rusza a blokuje go tylko autohold i po chwili auto jedzie. Sytaucja o jakiej mowie to wcisniecie padalu gazu, slyszalne zwiekszenie obrotow i brak wyczuwalnego pchania auta. Czy ktos z Was zauwazyl podobne objawy? z czego to moze wynikac? Dzieki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Slabb Zgłoś #1280 Napisano 13 Lutego 2017 Witam Panowie, Skrzynia DSG7 silnik 1.8TSI wlaczony Autohold. przebieg 3tys km. Zauwazylem ze czasami przy ruszaniu na 1 badz tez na wstecznym wystepuje okolo 0,5 opoznienie. Nie dzieje sie tak zawsze, w zasadzie przy 95% przypadkow rusza bez jakiegokolwiek opoznienia, tzn czuc ze auto rusza a blokuje go tylko autohold i po chwili auto jedzie. Sytaucja o jakiej mowie to wcisniecie padalu gazu, slyszalne zwiekszenie obrotow i brak wyczuwalnego pchania auta. Czy ktos z Was zauwazyl podobne objawy? z czego to moze wynikac? Dzieki Wszystkie skrzynie dsg startują z opóźnieniem ( tzw zwłoką ) albo szarpnięciem, prawie w każdym artykule dziennikarze wspominają o tym jedynym minusie tej skrzyni. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach