dzikson4 Zgłoś #81 Napisano 29 Kwietnia 2015 Też na to wpadłem .Ja nie dałem rady odkręcić tych śrub na aucie .Nawet w imadle miałem problem z jedną śrubą . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Vpuchaty Zgłoś #82 Napisano 1 Maja 2015 Jestem świeżo po wymianie sprzęgła wiskotycznego.Troszkę rączki podrapane, ale opanowałem pewien MYK który pozwoli wam bez większego wysiłku zdjąć wentylator. Klasycznie odkręcamy rolkę z wentylatorem od tyłu, za alternatorem. Po odkręceniu mamy uwolniony wentylator wraz z rolką. Odkręcamy trzy śruby rolki (klucz 10), którą jest przymocowana do łożyska wizkozy: [ATTACH=CONFIG]131588[/ATTACH] PO odkręceniu rolki, zdejmujemy ją i można łatwo wyjąć cały wentylator. Składamy w odwrotnej kolejności. Pozdrawiam i mam nadzieję że wielu uda się za pomocą tej techniki łatwo dokonać demontażu wentylatora. Opis bardzo fajny:dobrze, ja dziś wymieniłem wisko Jest trochę zabawy z odkręceniem tych 3 śrub bo trzeba znaleźć sposób żeby cały wiatrak z wisko zaprzeć o coś aby się nie obracał podczas ich odkręcania. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mario rzeszow Zgłoś #83 Napisano 17 Maja 2015 witam, jestem tu nowy, kupilem passata b5 w benzynie 1.8, chcialem zapytac czy wiskoza ma tak caly czas huczec pierwszy raz sie z takim czyms spoptykam, jesli ktos moze mi podpowiedziec to bede wdzieczny - - - - - aktualizacja - - - - - a jeszcze jedno pytanko, jaki jest koszt tej cześci i jej wymiany, pozdrawiam i prosze o odpowiedz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mario rzeszow Zgłoś #84 Napisano 17 Maja 2015 witam wszystkich, potrzebuje pomocy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bladiseer Zgłoś #85 Napisano 17 Maja 2015 Nie, zapewne u Ciebie wiskoza napędza się wraz ze wzrostem obrotów silnika, a nie temperatury. W tym przypadku jest zużyta i należy ją wymienić na nowo, koszt samej wiskozy to około 100 zł. Za wymianę nie powiem ile skasują, w moim przypadku poszło po rodzinie. Przygotuj 250-300 zł. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Vpuchaty Zgłoś #86 Napisano 22 Maja 2015 Nie, zapewne u Ciebie wiskoza napędza się wraz ze wzrostem obrotów silnika, a nie temperatury. W tym przypadku jest zużyta i należy ją wymienić na nowo, koszt samej wiskozy to około 100 zł. Za wymianę nie powiem ile skasują, w moim przypadku poszło po rodzinie. Przygotuj 250-300 zł. Za 100 to chyba tylko chińskie g*****no kupisz. Kup porządne np Behr ~250pln sam wymienisz to proste... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
karolkoszalin Zgłoś #87 Napisano 1 Czerwca 2015 Behr ~250pln to oryginał z ASO???? Bo z informacji jakie otrzymałem dziś w ASO wisko kosztuje 716 zł Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
email78 Zgłoś #88 Napisano 2 Czerwca 2015 Behr ~250pln to oryginał z ASO???? Bo z informacji jakie otrzymałem dziś w ASO wisko kosztuje 716 zł To zamiennik jestn Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
karolkoszalin Zgłoś #89 Napisano 7 Czerwca 2015 przy silniku ahl należ wymienić wisko czy wisko + łożysko wiskozy????? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
karolkoszalin Zgłoś #90 Napisano 7 Czerwca 2015 wymieniałeś tylko wisko czy wisko i łożysko??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
karolkoszalin Zgłoś #91 Napisano 10 Czerwca 2015 Czy ktoś wymieniał łożysko wiskozy lub wiskozę w AHL????? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
melo Zgłoś #92 Napisano 12 Lipca 2015 (edytowane) Witam, ostatnio zaczeło mi coś z pod maski świergotać i trzaskać i namierzyłem że dźwięk pochodzi z okolic wentylatora / wiskozy. Nawet trochę luzu wiatrak dostał i jak widzę coś tam się rozpada bo na ośce co od rolki do wiskozy wchodzi jest jakaś jakby podkładka już zmasakrowana tzn. jakby zmielona i pokrzywiona. Domniemam że to jakieś elementy łożyska czy coś ? Czy wystarczy zmienić łożysko wałka wentylatora czy całą wiskozę? Łożysko to jakoś normalnie da się zdjąć czy to gimnastyka w AHU? Dołączam foto jak to wygląda z zewnątrz. Z góry dzięki za odpowiedź. Edytowane 12 Lipca 2015 przez melo dodatkowa informacja Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bladiseer Zgłoś #93 Napisano 13 Lipca 2015 (edytowane) Za 100 to chyba tylko chińskie g*****no kupisz. Kup porządne np Behr ~250pln sam wymienisz to proste... Sprawdzałem na fakturze, firma Topran. Do tej pory bez problemu, kupowane w Autolandzie. Edytowane 13 Lipca 2015 przez Bladiseer Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #94 Napisano 12 Listopada 2015 wisko też po odpaleniu przez jakiś czas jest "sklejone" i dopiero po jakimś czasie puszcza i nie kręci sie razem z obrotami .U mnie tak wlasnie dziala stare. Jak odpalam na zimnym i sa zwiekszone obroty silnika, to slychac rowniez wiekszy szum powietrza generowany przez pracujace wisko. Na pracujacym silniku moge je zatrzymac, ale tylko czyms twardszym, bo samymi palcami to troche ciezko. Ja zakrece nawet na letnim silniku w przeciwna strone to sie od razu zatrzymuje i nabiera predkosci w przeciwna strona. Sprawdzilem u kumpla w miare nowe wisko w TDi, i u niego po zakreceniu wisko spokojnie sie krecilo bez oporu, powoli zatrzymalo sie i leniwie zaczelo lekko obracac sie w przeciwna strone nie utrzymujac obrotow silnika. Zastanawiam sie nad wymiana mojego wisko. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomsson Zgłoś #95 Napisano 5 Grudnia 2015 nie ma najmniejszego problemu z wymianą wiska bez demontażu przodu i alternatora,przynajmniej przy silniku 1,6 AHL to jak zablkowac te wisko zeby odkarecic srube z tyłu? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mkbalbuza Zgłoś #96 Napisano 9 Kwietnia 2016 Witam posiadam Passata b5 1.8 20v ADR mam pytanie czy da radę bez ściągnięcia przedniego zderzaka ściągnąć wizko i wymienić łożysko.Prosiłbym o zdjęcia Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kownas19 Zgłoś #97 Napisano 10 Kwietnia 2016 heja ,jak wymienic te oto lozysko w lapie gdzie siedzi wiskoza ? http://allegro.pl/lozysko-visco-wiskoza-vw-passat-golf-bora-tdi-1-9-i5688052813.html Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
aro76 Zgłoś #98 Napisano 12 Kwietnia 2016 [ATTACH=CONFIG]139072[/ATTACH] to jak zablkowac te wisko zeby odkarecic srube z tyłu? trza zablokować kolo pasowe jakimś pręcikiem ja uzywalem imbus w tym miejscu jak na zdjeciu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pitoleko Zgłoś #99 Napisano 28 Stycznia 2017 Witam. U mnie śruba od wisko niestety na maxa ukrecona. Musze zdjac łape. Ma ktos moze jakas porade jak ja zdjac? Mówie w tym momencie o AFN ie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kownas19 Zgłoś #100 Napisano 28 Stycznia 2017 odkrecic moze 7 srub ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach