nokian Zgłoś #1 Napisano 28 Września 2006 mam pytanko czy idzie wymienić to sprzęgiełko wiskotyczne od wiatraka nie rozbierając przodu samochodu ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
slavi Zgłoś #2 Napisano 28 Września 2006 mam pytanko czy idzie wymienić to sprzęgiełko wiskotyczne od wiatraka nie rozbierając przodu samochodu ? tak. alternator na bok Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość taryfa 142 Zgłoś #3 Napisano 28 Września 2006 nie ma najmniejszego problemu z wymianą wiska bez demontażu przodu i alternatora,przynajmniej przy silniku 1,6 AHL Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość lulacz Zgłoś #4 Napisano 28 Września 2006 czy idzie wymienić to sprzęgiełko wiskotyczne od wiatraka nie rozbierając przodu Idzie - wymieniałem w swoim AHL bez problemu , nie sądze żeby odległość od chłodnicy w twoim silniku była inna. pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nokian Zgłoś #5 Napisano 28 Września 2006 dzięki za pocieszanie ale jak to wygląda ? odkręcamy wiatraka od wiskozy wyjmujemy go i co dalej jak jest wiskoza mocowana do silnika jak tą część zdemontować Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość lulacz Zgłoś #6 Napisano 29 Września 2006 jak jest wiskoza mocowana do silnika jak tą część zdemontować Czy chcesz wymienić samą wiskozę,czy sam wiatrak to i tak najlepiej wykręcić całość (wisko+wiatrak). Całość odkręcasz jedną srubą na klucz imbus 8mm,tą śróbę wyczujesz pod alternatorem ,przechodzi ona w osi wiatraka ale przykręca go od tyłu. Ta śruba przechodzi przez środek łożyska piasty do której jest przykręcone wisko wraz z kólkiem pasowym -paska wielorowkowego czterema śrubkami -szustkami. W przypadku braku poręcznego klucza łatwiej wykręcić tą śrube demontujac alternator. powodzenia,pozdrawiam! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
fałwej Zgłoś #7 Napisano 20 Stycznia 2007 Szukałem troszkę na forum, ale nienatknołem sie na coś, co by rozwiązało moje problemy. Mianowicie zamierzam wymienic pompę wody i łozysko sprzęgła wiskotycznego a właściwie łożysko które znajduje się dokładnie na tej rolce po, której śmiga pasek. Więc pytam szanownych forumowiczów, czy możliwa jest wymiana tego łożyska bez demontowania obudowy na której zamocowana jest pompa wody, alternator, pompa wspomagania i napinacz? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marek Zgłoś #8 Napisano 20 Stycznia 2007 Czekaj zaraz sobie zobaczę jak tam masz dostęp w tym AFN No więc tak, pompę wodną wyjmiesz normalnie (pompa przykręcona jest od czoła na 3 śruby) ale musisz sie do niej dostać od przodu. Trzeba zdemontować napinacz i paski klinowe/wielorowkowe, sprzęgło wiskotyczne jest na rolce koła pasowego ale też dostaniesz się do niego. Możesz niestety mieć problem z podejściem na klucze do odkręcenia wszystkiego. Musisz jednak zdjąć zderzak i odchylić przedni pas do pozycji serwisowej - nie jest to skomplikowane jednak jak się robi pierwszy raz może być problem ze znalezieniem śrub?. (zderzak od strony zakoli > atrapka przednia - śruby pod nakładką > nakładka zderzaka > wzmocnienie zderzaka > przeni pas) http://home.comcast.net/~hhong4/oettingerinstall.htm Tu masz rysunki z numerami części - w razie czego. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
fałwej Zgłoś #9 Napisano 21 Stycznia 2007 Dzięki Marek, kluczy ci u mnie dostatek i jakoś sobie dam radę, chodziło mi tylko o metodę działania. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
fałwej Zgłoś #10 Napisano 22 Stycznia 2007 No niezłą przeprawe miałem z tym łożyskiem od wisko : , ze 2 godz wyciągałem samo łożysko . Sądziłem,że to będzie łatwiejsze a tu zong . Ale juz po sprawie, nówka z serwisu za 111 zł( słownie: sto jedenaście złotych) już śmiga. Byłem w paru sklepach i nie było tego a nawet polecili udać się do ASO. Tak też uczyniłem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość TdiAFN Zgłoś #11 Napisano 13 Kwietnia 2007 Witam, Dzisiaj zabralem sie za wymiane lozyska viskozy bo strasznie mi chroboliło. Odsunalem przod, odkrecilem visko wszystko ok, ale nie moge wyjac lozyska Nie chcialbym odkrecac obudowy, zreszta slyszalem ze idzie zdemontowac na aucie TYLKO JAK ? Ma ktos sprawdzony sposób ? Gdzie, czym, jak udezyc, przylozyc, podwazyc... Ja nie mam juz koncepcji. Probowalem podwazac, wybijac i nic... Oczywiscie pierscien zabezpieczajacy wyjelem. Pozdr. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Stefano Zgłoś #12 Napisano 13 Kwietnia 2007 Nie wymieniałem tego łożyska w pasku, ale wiem że np, Ford ma w słoneczku wiskozowym /sprzegle/ łożysko na stałe, nie do wymiany. Rozumię ze chodzi o wentylator ?? Pozdr. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość TdiAFN Zgłoś #13 Napisano 13 Kwietnia 2007 wisko mam wyjęte, lozysko znajduje sie w korpusie aluminiowym w przez ktory przechodzi sruba od wisko... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wrhz Zgłoś #14 Napisano 15 Kwietnia 2007 Witam wszystkich czyltalem co nieco po forum ale konkretnej odpowiedi badz wskazowki nieznalazlem od wczoraj zaczelo mi halasowac wisko lub cos w tej okolicy wentylator sie kreci przyczymalem wentylator i odpalilem samochod to tez piszczalo czy padlo lozysko czy wisko co musze kupic jaki koszt (cale wisko czy moze jakies lozysko tylko wystarczy) za wszelkie informacje z gory dziekuje pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
fałwej Zgłoś #15 Napisano 15 Kwietnia 2007 Trudno mi sie jednoznacznie wypowiadac na temat samego wisko , natomiast u mnie chałasowało łożysko sprzęgła wiskotycznego. Pojechałem do ASO, bo tylko tam jest dostępne, koszt to był 110 zł. Z wymianą troche sie nagimnastykujesz, ja wymieniałem sam bez demontażu obudowy tego łożyska. Cały przód w położenie serwisowe inaczej się nie da. Dla ułatwienia zwaliłem też alternator, bo cholernie przeszkadza. Jeżeli chcesz posłuchac łożyska to możesz zdjąc paser wielorowkowy niezdejmując zderzaka i pokręc ręką za wentylator, jak uwalone na pewno da o sobie znac. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gulinski Zgłoś #16 Napisano 7 Czerwca 2007 Pytanie : jakie macie panowie bicie boczne "śmigła" osadzanego na sprzęgle wiskotycznym (dodam że łopaty śmigła są w nieregularnych odstępach)? ... moje śmigło ma bicie boczne rzędu 3-4 mm Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
supermayonez Zgłoś #17 Napisano 10 Października 2008 zna ktoś może oznaczenie albo wymiary tego łożyska co siedzi w sprzęgle wiskotycznym? B5 r.97 1,9TDi AFN Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
blackpirate Zgłoś #18 Napisano 30 Października 2008 zna ktoś może oznaczenie albo wymiary tego łożyska co siedzi w sprzęgle wiskotycznym?B5 r.97 1,9TDi AFN łożysko wałek wentylatora 058-115-136-A, na tym co kupiłem jest wytłoczone 'S FAG 800244B VSR GERMANY' płaciłem 120PLN z kosztami wysyłki, w serwisie VW podobno coś koło 110PLN kosztuje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Brudek Zgłoś #19 Napisano 24 Lutego 2009 Odswierzam temat bo chcialem sie upewnic na 100% czy mam racje Jak odpale auto czy kręce ręką wentylatorem to slysze takie zgrzytanie jak by padlo (tarło) lozysko, czy to jest to łożysko sprzęgła wiskozy pod numerem 14 ?? wystarczy je wymienic i dalej spokoj z zgrzytaniem przy kreceniu wentylatora ??? Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JurekW Zgłoś #20 Napisano 24 Lutego 2009 Odswierzam temat bo chcialem sie upewnic na 100% czy mam racje Jak odpale auto czy kręce ręką wentylatorem to slysze takie zgrzytanie jak by padlo (tarło) lozysko, czy to jest to łożysko sprzęgła wiskozy pod numerem 14 ?? wystarczy je wymienic i dalej spokoj z zgrzytaniem przy kreceniu wentylatora ??? Pozdrawiam Tak, to jest łożysko wiatraka wiskozy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach