Danek75 Zgłoś #41 Napisano 2 Lutego 2011 No wlasnie, wiecie panowie jak moze wybic te lozysko??? podejrzewam ze trzeba je wybijac w strone chlodnicy, ale czy da sie to zrobic "domowymi sposobami"??? no i czy jest tam jakies zabezpieczenie czy cos z tym stylu??? Nie wiem co za problem - przecież to normalnie wychodzi. A jak nie idzie to w miejsce wykręconej śruby imbusowej, wkładasz coś dłuższego, pukniesz i wychodzi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Majcin Zgłoś #42 Napisano 3 Lutego 2011 OT pukniesz Danek75 puknąć to możesz ... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patrick Zgłoś #43 Napisano 30 Marca 2011 (edytowane) Panowie i mnie dotknął problem viscozy. Objaw padającego łożyska, zaraz po zgaszeniu silnika, jak się wiatrak zatrzymuje to słychać już suche łożysko, dodatkowo ruszając wiatrakiem w stronę chłodnicy bądź silnika ma on juz spory luz, mogę nim poruszać więcej aniżeli pół centymetra. Na zdjęciu zaznaczyłem, gdzie występuje luz przy poruszaniu ręką. I teraz pytanie, czy mam kupić łożysko 058 115 136, czy może 058 121 350 czyli viskozę? Pewnie łożysko, ale wolę zapytać, bo nie rozbierałem tego jeszcze, a mam możliwość kupienia ori 058 121 350 za cenę ori łożyska, gdzie normalna cena tej viskozy to 3 razy więcej. Choć z drugiej strony, to wszędzie jak patrzę na zdjęcia całej viscozy 058 121 350 to miejsce gdzie występuje u mnie luz wchodzi w skład tejże części, więc pewnie jak ją kupię to problem rozwiążę, czyż nie? Bo wydaje mi się, że łożysko 058 115 136 siedzi głębiej, w tej łapie która mocuje visco i alternator, można powiedzieć przed kołem pasowym visco, a ja mam luz już za kołem, przy samych żeberkach visco. Przykładowe linki: 058 121 350: http://allegro.pl/wisko-wentylatora-audi-a4-skoda-superb-vw-passat-i1523481718.html 058 115 136: http://allegro.pl/lozysko-wiskozy-visco-audi-vw-058115136a-i1526286288.html Dzięki za pomoc. Edytowane 30 Marca 2011 przez Patrick Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patrick Zgłoś #44 Napisano 30 Marca 2011 Dobra kupiłem 058 121 350, cena okazyjna bo etka pokazuje 129 funtów, a ja mam za 40: http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=180646457391&ssPageName=STRK:MEWNX:IT Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jesion0102 Zgłoś #45 Napisano 19 Maja 2011 Mam takie pytanko u mnie wiatrak chodzi z prędkością paska klinowego czy jest silnik zimny czy ciepły a przy wyłączonym silniku w ogóle nie ma szans ruszyć wiatrakiem i teraz czy to bedzie łożysko czy sprzeglo? czy to jest poprostu jeden polączony mechanizm? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #46 Napisano 20 Maja 2011 Mam takie pytanko u mnie wiatrak chodzi z prędkością paska klinowego czy jest silnik zimny czy ciepły a przy wyłączonym silniku w ogóle nie ma szans ruszyć wiatrakiem i teraz czy to bedzie łożysko czy sprzeglo? czy to jest poprostu jeden polączony mechanizm? sprzeglo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jesion0102 Zgłoś #47 Napisano 20 Maja 2011 dzięki bardzo. no to zamawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pavlo555 Zgłoś #48 Napisano 30 Czerwca 2011 witam może mi ktoś powiedzieć czy połamane łopatki wentylatora chłodncy to objawy nieodpowiedniej pracy wiatraka ( jakieś luzy na połączeniu wiatrak+sprzęgło+łożysko) czy tylko wypadek przy pracy?-pokiereszowało mi chłodnicę trochę ... co wymieniać w takim przypadku oprócz samego wiatraka? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patrick Zgłoś #49 Napisano 1 Lipca 2011 Moim zdaniem to cała wiskoza do wymiany. Warto też przy okazji sprawdzić łożysko mocujące (te w łapie trzymającej wiskozę). Właśnie żeby uniknąć takiego czegoś jak u Ciebie wymieniłem swoją wiskozę jak tylko zauważyłem pierwsze luzy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pavlo555 Zgłoś #50 Napisano 1 Lipca 2011 dzieki za wskazówki-rozumiem ze cała wiskoza to wiatrak,sprzęgło i ewentualnie łozysko? dla pewności wymienię chyba wszystko... sa jakieś sprawdzone firmy(chodzi mi o producentów) jesli chodzi o te części? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #51 Napisano 1 Lipca 2011 dzieki za wskazówki-rozumiem ze cała wiskoza to wiatrak,sprzęgło i ewentualnie łozysko?dla pewności wymienię chyba wszystko... sa jakieś sprawdzone firmy(chodzi mi o producentów) jesli chodzi o te części? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patrick Zgłoś #52 Napisano 2 Lipca 2011 dzieki za wskazówki-rozumiem ze cała wiskoza to wiatrak,sprzęgło i ewentualnie łozysko?dla pewności wymienię chyba wszystko... sa jakieś sprawdzone firmy(chodzi mi o producentów) jesli chodzi o te części? Powinno wystarczyć jak wymienisz tylko tę część: http://allegro.pl/wiskoza-audi-a4-passat-b5-1-9-tdi-90-km-i1681902923.html Link pierwszy lepszy, tylko żeby Ci pokazać co wymienić. Wiatrak jeśli masz cały to przełożysz sobie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
falla_x Zgłoś #53 Napisano 20 Sierpnia 2011 witam mam pytanie czy wraz z dodawaniem gazu wiatrak na chłodnicy powinien zwiększać swoją prędkość obrotową ? porównywałem w swoim i u siostry w passacie i u mnie podczas dodawania gazu wentylator nabiera sporych prędkości i po puszczeniu nogi z gazu kręci się już normalnie , a u siostry nie przyśpiesza przy dodawaniu gazu tylko cały czas się kręci jednostajnie, jak powinno być czy to może to sprzęgło wiskotyczne szwankuje w którymś ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #54 Napisano 20 Sierpnia 2011 witam mam pytanie czy wraz z dodawaniem gazu wiatrak na chłodnicy powinien zwiększać swoją prędkość obrotową ? porównywałem w swoim i u siostry w passacie i u mnie podczas dodawania gazu wentylator nabiera sporych prędkości i po puszczeniu nogi z gazu kręci się już normalnie , a u siostry nie przyśpiesza przy dodawaniu gazu tylko cały czas się kręci jednostajnie, jak powinno być czy to może to sprzęgło wiskotyczne szwankuje w którymś ? chyba szwankuje w twoim ale nie napisałeś przy jakiej temp to robisz tę przegazówkę Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
falla_x Zgłoś #55 Napisano 20 Sierpnia 2011 akurat to sprawdzałem na rozgrzanym silniku przy temperaturze otoczenia tak jak dziś około 25c , ale w tym drugim passacie też było na rozgrzanym silniku , co może być powodem takiego zachowania się wentylka ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #56 Napisano 20 Sierpnia 2011 akurat to sprawdzałem na rozgrzanym silniku przy temperaturze otoczenia tak jak dziś około 25c , ale w tym drugim passacie też było na rozgrzanym silniku , co może być powodem takiego zachowania się wentylka ? a sprawdź czy rano po uruchomieniu auta możesz zatrzymać ten wiatrak na wisko ręką jeśli tak to jest ok wisko Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nazim Zgłoś #57 Napisano 7 Lutego 2012 Szukałem troszkę na forum, ale nienatknołem sie na coś, co by rozwiązało moje problemy.Mianowicie zamierzam wymienic pompę wody i łozysko sprzęgła wiskotycznego a właściwie łożysko które znajduje się dokładnie na tej rolce po, której śmiga pasek. Więc pytam szanownych forumowiczów, czy możliwa jest wymiana tego łożyska bez demontowania obudowy na której zamocowana jest pompa wody, alternator, pompa wspomagania i napinacz? Panowie jest możliwa wymiana łożyska WISCO 058115136A a w zasadzie wymieniłem na zamiennik firmy FEBI 19740, SWAG 32919740, HK 800244B, MAPCO 24880, podobno Febi w tym wykonaniu idzie jako orginał, passat b5 1.9tdi 130ps silnik AVF jedynie po zdemontowaniu wentylatora i wisco. Trwa to trochę i trzeba sobie przygotować tuleje i śruby ale można to zrobić, bez demontażu obudowy z pompy wody, alternatora, pompy wspomagania i napinacza, oraz oczywiście bez odsuwania przodu. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kownas19 Zgłoś #58 Napisano 3 Maja 2012 witam czy wiatrak od wisko moze miec jakis luz bo u mnie jak go ruszam na boki to caly lata i czy ta sruba co mocuje wisko z tylu ma sie razem kreci z wisko? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Cyrax Zgłoś #59 Napisano 3 Maja 2012 wiatrak absolutnie nie powinien mieć żadnego luzu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
polgreg Zgłoś #60 Napisano 17 Czerwca 2012 Panowie mam taki problem, byłem wczoraj nabić i odgrzybić klimę. Facet który mi to robił powiedział że moja wiskoza nie pracuje poprawnie bo kręci się jednostajnie dość wolno i że klima nie będzie mi dobrze chłodzić na postoju, ale gdy będę jechał to będzie ok. Poza tym wiatrak od klimy włącza się od razu jakby na drugi szybszy bieg. W związku z tym mam pytanko, czy wiskoza ma coś wspólnego z klimą a jeśli tak to co mam zrobić, wymienić wiskozę czy coś innego zrobić? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach