Skocz do zawartości
nokian

Łożysko sprzęgła wiskotycznego-wymiana

Rekomendowane odpowiedzi

A czy wymiana tak w paru slowach to trudna ?? potrzeba bedzie jakos wybic to lozysko czy ono jakos wychodzi dosc latwiej. I czy trzeba jak wyczytalem gdzies na forum odokrecic alternator zeby wymienic bez zrzucania przodu to lozysko ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A czy wymiana tak w paru slowach to trudna ?? potrzeba bedzie jakos wybic to lozysko czy ono jakos wychodzi dosc latwiej. I czy trzeba jak wyczytalem gdzies na forum odokrecic alternator zeby wymienic bez zrzucania przodu to lozysko ??

 

Odkręcając alternator z pewnością będziesz miał lepszy dostęp, lecz nie wiem czy czasem nie trzeba będzie zdemontować ten wspornik (6 śrub).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dziex

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a czy zwolnienie paska przez wymontowanie tej rolki wisko nie bedzie mialo żadnych niepożądanych skutków? tylko pasek sie poluzuje i tyle?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a czy zwolnienie paska przez wymontowanie tej rolki wisko nie bedzie mialo żadnych niepożądanych skutków? tylko pasek sie poluzuje i tyle?

Nic się nie stanie, no chyba ze odpalisz silnik, to wtedy może się coś uszkodzić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czyli po prostu pasek bedzie luzny? a pozniej sie naciagnie gdy zaloze calosc? ta sruba na imbus 8mm jest gdzies z tylu? za alternatorem? i od tylu przykreca calosc w kolejnosci wentylator+wisko+rolka+łożysko do korpusu? dobrze to rozumiem? i odkrecenie tej sruby pozwala nam wypchnac rolke z wisko do przodu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czyli po prostu pasek bedzie luzny?

Tak.

a pozniej sie naciagnie gdy zaloze calosc?

Tak, tylko pasek trzeba zalozyc na kolo pasowe przed przykreceniem calosci (wisko+wiatrak) do silnika.

ta sruba na imbus 8mm jest gdzies z tylu? za alternatorem?

Tak, trzeba jej szukać na wysokości tej oski co jest na niej pasek.

wentylator+wisko+rolka+łożysko do korpusu?

Nie jestem pewien kolejności, ale musi być to wszystko poskładane do kupy przed założeniem tego do silnika.

i odkrecenie tej sruby pozwala nam wypchnac rolke z wisko do przodu?

Tak, jak odkręcisz śrubę to wtedy możesz wyciągnąć ta rolkę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jestes wielki:) dzieki:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wymiana zakonczona fiaskiem... ruszajac sruba kreci sie cala rolka z paskiem itd... nie mam poza tym takiego klucza zeby miec dobre ramie i sile odkrecenia tego... chyba zostawie to do roboty w warsztacie:/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprubuj odkrecic srube gdy zalozony jest pasek, powinnien stawiac na tyle duzy opur ze da sie ta srube odkrecic. U mnie sie dalo, wymieniale wczoraj lozysko na kturym siedzi caly wiatrak z rolka(koszmar)

A mam jeszcze pytanko czy padnieta wiskoza tez halasuje jakby bylo walniete lozysko??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a właśnie dzisiaj walczyłem - łożysko wiska wymienione, koło pasowe alternatora z wolnobiegiem wymienione, regulator napięcia ze szczotkami wymieniony - )jedna już była prawie na styk na wykończeniu ta dolna - przebieg ~188000). Wiatrak z wiskiem razem po lekkich bojach wyjąłem w całości - ojciec popychał trochę silnik do tyłu i wytargałem ... ale włożyć już kurde gorzej ... planujemy go popchać do tyłu trochę jakąś deską żeby włożyć, jak nie pójdzie to będę zwalał przód niestety albo kupię 4 szpilki 5,5 długość 25mm i nakrętki samokontrujące i włożę osobno wiatrak i osobno wisko o tak wchodzi spokojnie tylko skręcić tego to nie ma jak ... a jak szpilki włożę nakrętki od strony silnika i będzie miodzio - później będzie możn awyciągać i wkładać do woli ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli masz gdzie ( garaż że auto może postać noc rozebrane ) to ja bym zdjął delikatnie przód. Po co wstawiać żeźby do tak prządnego auta :-) przy okazji sprawdzisz reszte bo bedzie lepsze ojście a jak masz wisko Bhera czyli orginał to prędzej sprzedarz auto.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rzeźba nie rzeźba wolałbym odkręcać 4 małe nakrętki wentylatora niż zwalać przód przy każdej robocie ... Dziwię się że VW nie zrobiło tam 8 - 10 mm więcej miejsca ... A wentylator to obowiązkowo powinien być odkręcany od strony silnika a nie chłodnicy ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A wentylator to obowiązkowo powinien być odkręcany od strony silnika a nie chłodnicy ...

 

No tu masz racje było by jeszcze łatwiej. Ale zawsze coś wymyślą żeby pojechać do ASO ale są ludzie co nie lubia ASO :-) pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czy ten numer 058 115 136 A będzie pasował do mojego samochodu - silnika

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Właśnie jestem po wymianie łożyska było ciężko ale się dało bez rozbierania przodu.

Jeżeli chodzi o numer seryjny tego łożyska to już jest bez literki A od 2007 roku numer w/w części to: 058 115 136

cena w ASO Poznań 154zł

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

i ja się coś podpytam.

założyłem nowy wątek , mówią ,że to łozysko wiskotyczne. Trochę mnie to przeraża , juz sama nazwa obco brzmi ;-)

Ale do rzeczy , jeśli to to , to czy w ADR są z wymianą jakieś niespotykane trudności z wymianą. Może ktoś wie jaki jest numer tej części ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam jak wybić łożysko VISCO ? zabezpieczenie wyciąłem:dupablada ale nie mogę łożyska wybić

 

---------- Post added at 22:58 ---------- Previous post was at 21:42 ----------

 

proszę o poradę

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość skiwojciech

No wlasnie, wiecie panowie jak moze wybic te lozysko??? podejrzewam ze trzeba je wybijac w strone chlodnicy, ale czy da sie to zrobic "domowymi sposobami"??? no i czy jest tam jakies zabezpieczenie czy cos z tym stylu???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
no i czy jest tam jakies zabezpieczenie czy cos z tym stylu???

nie ma

ale czy da sie to zrobic "domowymi sposobami"???

znajdź sobie jakąś dłuższą śrubę kilka nakrętek, tulejkę w którą łożysko wejdzie. Zrób z tego ściągacz;). Montaż w odwrotnej kolejności z drugiej strony :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności