Brudek Zgłoś #21 Napisano 24 Lutego 2009 A czy wymiana tak w paru slowach to trudna ?? potrzeba bedzie jakos wybic to lozysko czy ono jakos wychodzi dosc latwiej. I czy trzeba jak wyczytalem gdzies na forum odokrecic alternator zeby wymienic bez zrzucania przodu to lozysko ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JurekW Zgłoś #22 Napisano 24 Lutego 2009 A czy wymiana tak w paru slowach to trudna ?? potrzeba bedzie jakos wybic to lozysko czy ono jakos wychodzi dosc latwiej. I czy trzeba jak wyczytalem gdzies na forum odokrecic alternator zeby wymienic bez zrzucania przodu to lozysko ?? Odkręcając alternator z pewnością będziesz miał lepszy dostęp, lecz nie wiem czy czasem nie trzeba będzie zdemontować ten wspornik (6 śrub). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Brudek Zgłoś #23 Napisano 24 Lutego 2009 dziex Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kom4r Zgłoś #24 Napisano 31 Marca 2009 a czy zwolnienie paska przez wymontowanie tej rolki wisko nie bedzie mialo żadnych niepożądanych skutków? tylko pasek sie poluzuje i tyle? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GURAL Zgłoś #25 Napisano 31 Marca 2009 a czy zwolnienie paska przez wymontowanie tej rolki wisko nie bedzie mialo żadnych niepożądanych skutków? tylko pasek sie poluzuje i tyle? Nic się nie stanie, no chyba ze odpalisz silnik, to wtedy może się coś uszkodzić. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kom4r Zgłoś #26 Napisano 31 Marca 2009 czyli po prostu pasek bedzie luzny? a pozniej sie naciagnie gdy zaloze calosc? ta sruba na imbus 8mm jest gdzies z tylu? za alternatorem? i od tylu przykreca calosc w kolejnosci wentylator+wisko+rolka+łożysko do korpusu? dobrze to rozumiem? i odkrecenie tej sruby pozwala nam wypchnac rolke z wisko do przodu? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GURAL Zgłoś #27 Napisano 31 Marca 2009 czyli po prostu pasek bedzie luzny? Tak. a pozniej sie naciagnie gdy zaloze calosc? Tak, tylko pasek trzeba zalozyc na kolo pasowe przed przykreceniem calosci (wisko+wiatrak) do silnika. ta sruba na imbus 8mm jest gdzies z tylu? za alternatorem? Tak, trzeba jej szukać na wysokości tej oski co jest na niej pasek. wentylator+wisko+rolka+łożysko do korpusu? Nie jestem pewien kolejności, ale musi być to wszystko poskładane do kupy przed założeniem tego do silnika. i odkrecenie tej sruby pozwala nam wypchnac rolke z wisko do przodu? Tak, jak odkręcisz śrubę to wtedy możesz wyciągnąć ta rolkę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kom4r Zgłoś #28 Napisano 31 Marca 2009 jestes wielki:) dzieki:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kom4r Zgłoś #29 Napisano 1 Kwietnia 2009 wymiana zakonczona fiaskiem... ruszajac sruba kreci sie cala rolka z paskiem itd... nie mam poza tym takiego klucza zeby miec dobre ramie i sile odkrecenia tego... chyba zostawie to do roboty w warsztacie:/ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
aciu Zgłoś #30 Napisano 10 Kwietnia 2009 Sprubuj odkrecic srube gdy zalozony jest pasek, powinnien stawiac na tyle duzy opur ze da sie ta srube odkrecic. U mnie sie dalo, wymieniale wczoraj lozysko na kturym siedzi caly wiatrak z rolka(koszmar) A mam jeszcze pytanko czy padnieta wiskoza tez halasuje jakby bylo walniete lozysko?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wolfik Zgłoś #31 Napisano 21 Listopada 2009 a właśnie dzisiaj walczyłem - łożysko wiska wymienione, koło pasowe alternatora z wolnobiegiem wymienione, regulator napięcia ze szczotkami wymieniony - )jedna już była prawie na styk na wykończeniu ta dolna - przebieg ~188000). Wiatrak z wiskiem razem po lekkich bojach wyjąłem w całości - ojciec popychał trochę silnik do tyłu i wytargałem ... ale włożyć już kurde gorzej ... planujemy go popchać do tyłu trochę jakąś deską żeby włożyć, jak nie pójdzie to będę zwalał przód niestety albo kupię 4 szpilki 5,5 długość 25mm i nakrętki samokontrujące i włożę osobno wiatrak i osobno wisko o tak wchodzi spokojnie tylko skręcić tego to nie ma jak ... a jak szpilki włożę nakrętki od strony silnika i będzie miodzio - później będzie możn awyciągać i wkładać do woli ... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Brudek Zgłoś #32 Napisano 21 Listopada 2009 Jeśli masz gdzie ( garaż że auto może postać noc rozebrane ) to ja bym zdjął delikatnie przód. Po co wstawiać żeźby do tak prządnego auta :-) przy okazji sprawdzisz reszte bo bedzie lepsze ojście a jak masz wisko Bhera czyli orginał to prędzej sprzedarz auto. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wolfik Zgłoś #33 Napisano 21 Listopada 2009 Rzeźba nie rzeźba wolałbym odkręcać 4 małe nakrętki wentylatora niż zwalać przód przy każdej robocie ... Dziwię się że VW nie zrobiło tam 8 - 10 mm więcej miejsca ... A wentylator to obowiązkowo powinien być odkręcany od strony silnika a nie chłodnicy ... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Brudek Zgłoś #34 Napisano 21 Listopada 2009 A wentylator to obowiązkowo powinien być odkręcany od strony silnika a nie chłodnicy ... No tu masz racje było by jeszcze łatwiej. Ale zawsze coś wymyślą żeby pojechać do ASO ale są ludzie co nie lubia ASO :-) pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
6-tec Zgłoś #35 Napisano 8 Marca 2010 czy ten numer 058 115 136 A będzie pasował do mojego samochodu - silnika Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
6-tec Zgłoś #36 Napisano 10 Marca 2010 Witam Właśnie jestem po wymianie łożyska było ciężko ale się dało bez rozbierania przodu. Jeżeli chodzi o numer seryjny tego łożyska to już jest bez literki A od 2007 roku numer w/w części to: 058 115 136 cena w ASO Poznań 154zł Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radas Zgłoś #37 Napisano 22 Marca 2010 i ja się coś podpytam. założyłem nowy wątek , mówią ,że to łozysko wiskotyczne. Trochę mnie to przeraża , juz sama nazwa obco brzmi Ale do rzeczy , jeśli to to , to czy w ADR są z wymianą jakieś niespotykane trudności z wymianą. Może ktoś wie jaki jest numer tej części ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gsm18 Zgłoś #38 Napisano 12 Stycznia 2011 Witam jak wybić łożysko VISCO ? zabezpieczenie wyciąłem:dupablada ale nie mogę łożyska wybić ---------- Post added at 22:58 ---------- Previous post was at 21:42 ---------- proszę o poradę Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość skiwojciech Zgłoś #39 Napisano 27 Stycznia 2011 No wlasnie, wiecie panowie jak moze wybic te lozysko??? podejrzewam ze trzeba je wybijac w strone chlodnicy, ale czy da sie to zrobic "domowymi sposobami"??? no i czy jest tam jakies zabezpieczenie czy cos z tym stylu??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Majcin Zgłoś #40 Napisano 2 Lutego 2011 no i czy jest tam jakies zabezpieczenie czy cos z tym stylu??? nie ma ale czy da sie to zrobic "domowymi sposobami"??? znajdź sobie jakąś dłuższą śrubę kilka nakrętek, tulejkę w którą łożysko wejdzie. Zrób z tego ściągacz;). Montaż w odwrotnej kolejności z drugiej strony Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach