Grzehoo13 Zgłoś #461 Napisano 7 Lutego 2018 Witajcie, to mój pierwszy post na forum. do tej pory czytałem i zwlekałem z rejestracją. Ale teraz już musiałem to zrobić. Panowie!!! Wielkie dzięki!!! Wiszę dobrą butle w Waw! było klasycznie, problem z dogrzaniem, a do pracy 15km po miescie. jak juz sie w koncu nagrzał to w trasie musiałem ładować 200 żeby trzymał temperature wody. dodatkowo miał również problemy z temp oleju. w wielkich bojach max 90*. ale zimnego motoru szkoda mi było gnieść więc trwało to wieki. jak ktoś Wam powie że tdi ma problem z nagrzaniem to niech schowa te bajki na półke. dwa warsztaty specjalizyjące się w grupie VAG, półtora miesiąca wku*wu, bo auto nowo zakupione i sie nie grzeje, wymieniony termostat główny, płyn. nic nie dało. w końcu poczytałem ten temat. mówie do typa trzeba wymienić termostat DSG. a on mi, "nie możliwe to nic nie da. diesle ciężko się grzeją, a jak robiłem test drive to go nagrzałem" Nie chce wiedzieć jak moje auto dostało w dupę że sie nagrzało....... kupiłem termostat, poszedłem do garażu, wymiana banalnie prosta. potrzebny torx, scisk do cybantów/opasek, szmata i 100ml dolewki płynu. jak ktoś bedzie się zastanawiał mogę opisać krok po kroku jak to zrobić. szkoda płacić kase za wymianę. teraz auto nagrzewa mi się w 2-3 kilometry. temperatura wody murbeton 90*, temp oleju 80-110* w zależności jak sie jedzie. temperatura otoczenia - 2*. można stać i stać na pracującym motorze i woda spadnie do 85* ale to chyba po pół godziny. Jeszcze raz wielkie dzięki!!!!!!!!!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Damianrs Zgłoś #462 Napisano 8 Lutego 2018 Tez wymieniłem termostat główny i nic..., jutro powinien przyjść od Dsg i jestem ciekaw czy to załatwi temat bo objawy jak u większości tu piszących Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
callthecops Zgłoś #463 Napisano 12 Lutego 2018 Problem ten co wszyscy, rozwiązany tylko dzięki temu wątkowi. U mnie wyglądało to tak jak na poniższym filmie: Za naprawę w ASO zapłaciłem 225zł. Termostat za 150zł i 75zł za wymianę. Śmiga aż miło, spalanie spadło o jakieś 1-1,5 litra. Dzięki Panowie!!! Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Damianrs Zgłoś #464 Napisano 14 Lutego 2018 Dnia 8.02.2018 o 18:40, Damianrs napisał: Tez wymieniłem termostat główny i nic..., jutro powinien przyjść od Dsg i jestem ciekaw czy to załatwi temat bo objawy jak u większości tu piszących Wczoraj wymieniony został od Dsg i problem się rozwiązał, ok 5km i 90 stopni płyn i 80 olej Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nimus Zgłoś #465 Napisano 28 Lutego 2018 Witam, obserwuję temat odkąd zauważyłem, że u mnie również pojawia się taki sam problem jak u większości z Was związany z temperaturą cieczy. Testowałem i zauważyłem, że nie zawsze problem wygląda tak samo. U mnie było tak, że po mieście po przejechaniu 10km przy minus 12 wskazówka potrafiła nawet nie drgnąć, jak było kolo 0 stopni to nagrzał max do 50 stopni. Raz pojechałem w trasę ok. 400km i po przejechaniu jakichś 60km złapał na autostradzie 90 stopni i już tak trzymał. Wydawało się, że to się samo naprawiło ale na drugi dzień było to samo. Wydaje mi się, że spalanie też było wyższe, temperatura oleju również nie osiągała temperatury jakiej powinna czyli min. 85 stopni. Ogólnie wnętrze pojazdu było ogrzewane dobrze nie miałem z tym problemu. Od razu podjąłem się wymiany termostatu DSG w pierwszej kolejności, następnie miał być termostat główny. Wymiana wykonana w warsztacie. Wymiana termostatu DSG firmy MAHLE, nie wiem dlaczego koszt 45zł na fakturze, wymiana 70zł, wymiana płynu chłodniczego oraz jakieś uszczelnienie krućca koszt całkowity 172zł. Po powrocie z warsztatu przejechałem ok. 6-7 km, temp nagrzana do 90, olej do 85 i uśmiech na twarzy bezcenny. Będę testował teraz spalanie mam nadzieje, że będzie niższe. Dzwoniłem również do serwisu pytać o oryginalną część o kodzie 1K0 121 113 A , koszt na dzień dzisiejszy 170zł, z wymianą płynu robocizną, odpowietrzaniem układu koleś zawołał mi ok 400zł. Z tego co się dowiedziałem był propozycja wymiany termostatu głównego koszt ok. 500zł z robocizną. Także piwko dla Mlody_tm myślę, że jak być wszystkie je wypił od każdego komu pomogłeś pewnie jeszcze byś chodził na bani Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Zgłoś #466 Napisano 6 Marca 2018 Mam pytanie.W moim temp.jest ok czyli w granicach 90 stopni,ale kilka razy zaobserwowałem coś dziwnego.Przyjeżdżając pod dom chodzi wentylator i pracuje jeszcze bardzo długo po wyłączeniu silnika.Bardzo długo czyli 5-10 minut.Nawet wtedy jak na dworze jest ok zera czy nawet poniżej zera.Temp silnika to powiedzmy zawsze 90 stopni.Czy to jest normalne w tych autach? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
user78 Zgłoś #467 Napisano 6 Marca 2018 Wypala Ci DPF - tak ma być Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Zgłoś #468 Napisano 10 Marca 2018 Dnia 6.03.2018 o 12:00, user78 napisał: Wypala Ci DPF - tak ma być Ale na desce rozdzielczej nie mam o tym żadnego info. Dzięki za odpowiedź ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
prezess7 Zgłoś #469 Napisano 10 Marca 2018 Bo producent nie przewidział kontrolki informującej o wypalaniu filtra. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
spido Zgłoś #470 Napisano 22 Maja 2018 Wymieniłem termostat główny i nie pomogło nic,po wymianie termostatu dsg obawy minęły już przy pierwszym rozgrzaniu. Kontynuuje temat bo przy tym wszystkim pojawił się kolejny problem. Mianowicie chodzi o to ze teraz grzeje się olej moim zdaniem za wysoko. Na komputerze pokazuje mi tak średnio 100-102 st. Czasami i przy większym bucie dojdzie do 110 a to już dużo. Nie mam pojęcia co teraz może być nie tak ale mam nadzieje że się uda w sobotę udać do mechanika i niech sprawdza co się dzieje. Gdyby ktoś z was miał podobny problem to proszę dajcie znać. Dzięki Młody za radę w sprawie termostatu dsg. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
KLICHO Zgłoś #471 Napisano 24 Maja 2018 To są w miare normalne temperatury jest ok. Też zależy jakiego oleju używasz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jacek-Placek Zgłoś #472 Napisano 26 Października 2018 Witam Potwierdzam to, co większość kolegów już potwierdziła. Wymiana termostatu DSG za 89 zł rozwiązała problem i wskazówka temperatury teraz stoi pięknie w pionie . Trochę problemów sprawiło mi ściągnięcie wężów z termostatu po odsunięciu opasek zaciskowych ale udało się. Zastanawiam się, czy nie można dokupić samego elementu otwierającego ?. Wtedy wystarczy wyciągnąć zawleczkę, wymienić wkład pod sprężyną i dokładnie spasować z powrotem zakładając klamrę. Nie trzeba by wtedy ruszać żadnych węży... tylko czy w tej ciasnocie wszystko wskoczy na swoje miejsce? Test: Tempomacik, 80km/h, na zewnątrz jak widać 12-13st. Podsumowując, ile bym nie jechał to jest ok. 90st., olej 97-98 st. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kowal_ Zgłoś #473 Napisano 9 Stycznia 2019 Witam szanowne grono :) Widzę, że temat skupił się głównie wokół posiadaczy diesli i passata B7. No to ja, dla małej równowagi oraz potwierdzenia, że to nie tylko problem diesla czy B7 dodam, że w moim passacie cc 2.0tsi również jak nastały chłodniejsze dni zauważyłem znacznie wolniejsze grzanie się silnika, mniej więcej na poziomie diesla, którego miałem wcześniej. Trafiłem na ten temat, oraz na kilka innych i zakupiłem termostat dsg firmy mahle. To jest oryginał jak w aso, tyle, że ze zdartymi numerami :) Wymiana szybciutka, więcej zajmuje wyjęcie puchy filtra powietrza niż wymiana samego termostatu. A po wymianie? No wszystko w porządku, silnik nagrzewa się błyskawicznie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
artmin Zgłoś #474 Napisano 21 Lutego 2019 Znowu dopadł mnie problem z temp. Tylko że teraz zamiast wahlowania temp to np po 22km i 30min jazdy ledwo dociagnal 75 stopni. Ale jak juz czasem dociągnie do 90 to trzyma. Nawet wypalanie dpf nie pomaga zeby szybko osiagnal temp 90. Wiec teraz pewnie winien termostat glowny ale przy okazji wymienie dla spokoju ten przy dsg. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Łysy Zgłoś #475 Napisano 21 Lutego 2019 Godzinę temu, artmin napisał: Znowu dopadł mnie problem z temp. Tylko że teraz zamiast wahlowania temp to np po 22km i 30min jazdy ledwo dociagnal 75 stopni. Ale jak juz czasem dociągnie do 90 to trzyma. Nawet wypalanie dpf nie pomaga zeby szybko osiagnal temp 90. Wiec teraz pewnie winien termostat glowny ale przy okazji wymienie dla spokoju ten przy dsg. Weź już zmień to auto proponuje fiestę Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
artmin Zgłoś #476 Napisano 21 Lutego 2019 Dziwne ... zepsuło się nawet bez Twojego zaglądania pod maskę Zmień ... najpierw jazda testowa 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mati102 Zgłoś #477 Napisano 24 Listopada 2019 Dzień dobry, Czy to jest oryginalna część? https://allegro.pl/oferta/termostat-skrzyni-dsg-vw-audi-seat-skod-1k0121113a-8372470520 Mechanik wycenił: Termostat DSG - 190zł Wymiana 150 zł - według mnie przesada, no i zastanawiam się co to za termostat mi oferuje, że taka cena. No chyba, że sobie mnożą cenę x2 żeby więcej zarobić. Z dnia na dzień mniej ufam temu mechanikowi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkpol Zgłoś #478 Napisano 24 Listopada 2019 To nie jest oryginał, ale się nada. Cenę ci podał zgodną z cennikiem VW, więc jeśli zamontuje oryginał z aso to w porządku. Robocizna o ile z wymianą płynu też ok, jeśli za samą wymianę to przegięcie bo to jest jakieś 15 minut roboty. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mati102 Zgłoś #479 Napisano 24 Listopada 2019 Można prosić o link do oryginału? Czy to jest oryginał?https://allegro.pl/oferta/nowy-oryg-termostat-vw-audi-seat-skoda-1k0121113a-8669570731 mkpol Marek, widzę, że jesteś z Gliwic, czyli niedaleko mnie. Czy masz jakiś sprawdzony warsztat z uczciwymi cenami bo ten mechanik mój robię u niego 3 passaty, od kilku lat, ale nie docenia stałych klientów - już któryś raz ewidentnie zawyża ceny bardzo tego nie lubię bo tracę zaufanie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkpol Zgłoś #480 Napisano 24 Listopada 2019 Ten jest oryginalny, ale tak jak napisałem beru też się nada. Reszta PW Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach