Skocz do zawartości
Mlody_tm

Problem z Passatem B7 i temperaturą cieczy

Rekomendowane odpowiedzi

Wiem, że się nada, ale jednak wolę oryginalną część mam wrażenie, że dłuższa żywotność. Dziękuję za pomoc. Będę informował, czy u mnie wymiana termostat dsg pomogła. Myślę, samodzielnie wziąć się za to, ale nie wiem ...
 

 

 

Ostatnie pytanie. Zamówiłem oryginalny termostat - jak go rozpoznać, że to oryginał ? grawer logo VW?AUDI będzie miał? czy czego szukać? Żeby nie okazało się, że zapłaciłęm za oryg, a dostanę BEHR / MAHLE.

  • Like 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może spróbuj porównać z tym, który wymontujesz ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak przeczytasz ten temat to będziesz wiedział ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oddałem do serwisu, pierwsza diagnoza to podpięcie pod kompa. Wstępnie według tego Pana jest to termostat na silniku, ale powiedział, że nie jest to jednoznaczne - jeszcze będą to konsultować. Dużo o tym czytałem i jednak obstawiam, że jest to termostat dsg. Będę edytował ten post i informował jak to się rozwinęło w mojej sytuacji. Obawiam się, że wymienią na silniku, później powiedzą, że to jednak nie to i wymienią jeszcze na dsg i skasują za dwa termostaty :-/\

 

EDIT: Jest diagnoza. Panowie twierdzą, że to termostat na silniku 300zł + 300 robocizna. Czy ktoś miał błędną diagnozę przez warsztat. Tzn. mechanik stwierdził że to termostat na silniku, wymienili i okazało się, że problem nadal jest i trzeba było wymieniać termostat dsg ?

Edytowane przez mati102

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niepotrzebnie oddawałeś. To można sprawdzić samemu i to bardzo łatwo. Odpalasz auto i zostawiasz odpalone aż wskazówka temperatury dojdzie do 90 stopni. Jeśli nie osiągnie w ogóle 90 stopni to termostat na silniku. Jeśli osiągnie to ruszasz w drogę. Jak w czasie jazdy temperatura zacznie spadać to do wymiany jest termostat przy DSG. Podpinanie pod kompa to jakaś kpina, bo to nie są elementy logowane w jakikolwiek sposób przez komputer..

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pod kompa podpięli, a później sprawdzali temperatury na wężykach. I mechanik twierdzi, że według tego jest to termostat na silniku.

Pisząc wyżej "Wskazówka temperatury" 90 stopni masz na myśli temperatura cieczy, tak? a nie temp. silnika ? Z tą temperaturą to jest różnie - ale nie osiąga 90 stopni od 2 tygodni jezdze i nie doszło do 90. Wczoraj jezdzilem i wylaczylem ogrzewanie w samochodzie i wskoczylo na 90 stopni na chwile, a nagle spadlo do 70 - czyli przez moment tylko bylo 90 stopni.

Natomiast temperatura oleju to maks 80 stopni ale raczej 75-80 - oczywiście według wskazań komputera.

Edytowane przez mkpol
nie cytuj posta pod którym bezpośrednio odpowiadasz ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pisząc wskazówka temperatury mam na myśli wskazówkę temperatury ... Co jest niezrozumiałego w: "odpal i zostaw aż wskazówka dojdzie do 90 stopni"? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

OK. Czyli dobrze zrozumiałem. No to sprawa wygląda tak, że jak jeździłem to temperatura nie osiągnęła 90 stopni. Wczoraj pierwszy raz od dłuższego czasu zobaczyłem 90 stopni jak stałem na postoju przy wyłączonej klimatyzacji, po włączeniu klimy w kilka sekund spadło do około 70.

 

3 godziny temu, mkpol napisał:

Niepotrzebnie oddawałeś. To można sprawdzić samemu i to bardzo łatwo. Odpalasz auto i zostawiasz odpalone aż wskazówka temperatury dojdzie do 90 stopni. Jeśli nie osiągnie w ogóle 90 stopni to termostat na silniku.

Szkoda. że tego nie wiedziałem wcześniej to bym zdiagnozował. Czy klimatyzacja ma być włączona przy tym odpalonym silniku i oczekiwaniu na 90 stopni? W jakim czasie ma osiągnąć te 90 stopni ?

Na postoju 90 stopni uzyska, ale tylko jak jest wyłączona klima/ogrzewanie - jak się załącza klimę to od razu spada? No i jak myślisz mkpol ? Czyli przy załączonej klimie nie osiąga 90 stopni na postoju.

Zdjęcie przedstawia temperaturę na postoju przy wyłączonej klimatyzacji. Natomiast filmik przedstawia temperaturę jak spada od razu po tym jak tylko włączę klimatyzacje/ogrzewanie.

WhatsApp Image 2019-11-28 at 11.42.50.jpeg

Edytowane przez mkpol
Jeżeli jeszcze raz zacytujesz posta pod którym bezpośrednio odpowiadasz to daję słowo, że dostaniesz bana na tydzień ... :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A co się dzieje jak się przejedziesz? Czy i o ile spada temperatura? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Różnie. Ale zazwyczaj temperatura z pierwszego zdjęcie, ewentualnie trochę niższa temperatura.

WhatsApp Image 2019-11-19 at 23.43.42.jpeg

WhatsApp Image 2019-11-28 at 12.25.12.jpeg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zmień termostat w DSG i zapomnij o temacie. Tyle w tej materii.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie mam  już nic więcej do dodania. A ciebie już 3 razy prosiłem, żebyś nie cytował postów pod którymi bezpośrednio odpowiadasz. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tez mi mowili w aso ze glowny termostat, jak zaczalem rozmowe przez znajomego to nagle mozna zaczac od termostatu przy dsg. I tak zrobilem przy okazji przegladu bo to tansza alternatywa niz glowny termostat + robocizna.

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oczywiscie :)

tak jak pisze mkpol i artmin,

 

wymien ten cholerny termostat dsg !

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Termostat DSG wymieniony. Pojeździłem kilka dni, zaliczyłem wypad w góry i problemu nie zauważam. Działa OK, ale nie wiem czy nie nagrzewa się zbyt długo bo potrzebuje około 7-10 minut żeby wskazówka doszła do 90 stopni. Natomiast temperatura silnika od 85 do 95 w tych przedziałach i zmienia się w czasie jazdy z 95 do 85 itp - zmienna.  Zastanawiam się czy nie wymienić jeszcze termostatu na silniku, ale jeszcze będę się przyglądał. Ogólnie rzecz biorąc jestem kolejną osobą potwierdzającą że na pierwszy rzut wymienić trzeba termostat dsg.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tylko szkoda, że trzeba było całej strony postów, żeby cię przekonać :)

A auto też trzeba umieć rozgrzać. Jak uprawiasz PSJ, bo się naczytałeś, że nie można kręcić sinika jak jest zimny to potem ci się rozgrzewa pół dnia. Trzymaj obroty tak do 2500 po rozpoczęciu jazdy i auto rozgrzeje ci się szybciutko

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że włączona opcja bieg jałowy wydłuża trochę proces nagrzewania. Następnym razem uruchomię tryb sport, czyli nie będzie biegu jałowego i pewnie szybciej zagrzeje, albo po prostu wyłączę bieg jałowy dla testów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

W moim passacie jest problem z temperaturą. Wszystko było ok ale ostatnio po przejechaniu 3km temperatura szybko urosła do 90 st. Kilka razy tak sprawdziłem i po 2km potrafia zegary już pokazywać 60 stopni. Jak temperatura osiągnie 90 to płyn jest zimny.

Po kompem dosłownie zero błędów, odczyty z zegarów te same co pod kompem - wszystko ok.

Czytam i czytam, i nie bardzo wiem co może być przyczyną.

Czujnik temperatury cieczy? Termostat? Czy coś innego? Może coś pomożesz bo już pomysłów nie mam. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności