Skocz do zawartości
Mlody_tm

Problem z Passatem B7 i temperaturą cieczy

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie mam podobny problem z autkiem, nie łapie temp 90 stopni. Gdy były mrozy to myślałem że to przez mróz nie łapie temp. wskazywał 80 do 85 stopni. Dziś jadąc autostradą przy temp. +6 stopni na wskaźniku miałem jakieś 87 -88 stopni, co dziwne w korku 2 czy 3 bieg złapał 90, a gdy znowu jechałem szybciej to temp. dalej spadła do 87. Obstawiam że termostat się za szybko otwiera, ale proszę o waszą opinię.

 

U Ciebie to termostat jest cały czas otwarty, do wymiany, tam chyba nic innego być nie może. Jak wskazówka pokazuje 87 to realnie masz około 72 :) ot taki psikus od VW :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok. Dzięki, tak myślałem ale chciałem się upewnić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziś nie zdązylem wymienic czunika G62 ale zobserowalem ze jak odpala auto zimne najczesciej to jest chmurka dymu i samochod przez 3-5sek nierowno pracuje, a dziś na cieplym to krecil rozrusznik a silnik nie palil..... to tez moze byc winą zepsutego czujnika temperatury? Jutro postaram sie podjechac do kogos pod vaga i sprawdzić czujnik. Panowie gdzie mniej wiecej jest ten czujnik, zeby mi ulatwic szukanie ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Patrząc od góry jest poniżej alternatora lekko po prawej.

 

Odczyt sensora G62 możesz również odczytać z panelu klimatronika.

 

Proponowałbym do testu odpiąć czujnik temp paliwa, ten czujnik ma chyba wiecej wspólnego przy rozruchu choć mogę się mylić

Edytowane przez dee_jay

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wracając do mojego problemu, może komuś się przyda, został wymieniony termostat Wahler i problem z niedogrzaniem auta został rozwiązany. Bardzo ładnie się rozgrzewa i co ważne teraz cały czas trzyma temperaturę, wskazówka nie opada podczas szybkiej jazdy tak jak to było dotychczas. Szkoda tylko że tyle zwlekałem z wymianą, myślałem że to przez mrozy ten problem występuje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłem dwa czujniki szare dwupinowe, jeden od wskazania temp. na zegarach, drugi od temperatury cieczy i niestety to samo... A i dym przy odpalaniu zimnego silnika tez puszcza... Panowie co to może być? Mam pożyczony skaner dominator czy jest możliwość w nim sprawdzenia czujnika temp paliwa? Panowie a może to świece? Chociaż VAG wskazywał wszystkie sprawne.

Edytowane przez Guard_1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie poddaje się, nie wiem co już jest grane... czujniki temperatury dwa wymienione, świece sprawdziłem woltomierzem sprawne, wszystkie filtry wymienione... Wrzucam film- pierwsze odpalenie po nocy, temp. +5.

https://youtu.be/t5-AbSP8SWs

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A co jest nie tak? Nie pokazałeś jak odpalił, o ten dym chodzi? DPF wycięty?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wersja BKC bez DPF. "Kamerzysta" spoźnił się sekunde ale jest to moment od razu przy odpaleniu, chmurka dymu, czy tak ma byc? To moj 4 Passat i zaden tak nie chmurzył... Zrobiłem filmik po 6 godzinach postoju i trochę mniej dymu ale jest:

https://www.youtube.com/watch?v=vHzKyg2Ngpc&feature=youtu.be

HELP!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

może niech ktoś inny się wypowie bo jak da mnie to chyba nie ma się czym przejmować. U mnie passat robi podobnie, zawsze myśla nad tym żeby odpalił a nie czy puszcza chmurę :) Leon żony daje dośc mocną chmure ale za to pali od strzała. Audi A3 z 1.9 BXE też puszcza chmure. Jedyn co mi przychodzi do głowy to to, że w każdym z nich dym jest raczej czarny a u Ciebie jakiś taki siwo - niebieski.

 

W sumie to mój citroen C4 z 500k przebiegiem i pękniętą głowicą kopci w tym kolorze tylko 10 razy mocniej, przy czym dym ma słodki zapach płynu chłodniczego :D

Edytowane przez dee_jay

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

motor zawsze ci tak warczał ?????

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dee_jay dzięki za pociesze heh. Mam porównanie bo miałem juz 2 b6 i 1 b5fl a zaden nie miał takich objawów.

maxit miesiąc temu go kupiłem..., masz na myśli ze twardo pracuje?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak jakby ten motor dziwnie pracował pracuje kopcenie na niebiesko to olej tak sie objawia ale to moja teoria sprawdź wtryski czy nie leja komp w reke i do boju

 

kopcenie to przeważnie wtryski turbo uszczelka pod głowica

Edytowane przez maxit

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wtryski w normie -0,7 / -0,3 / -0,3 / -0,6. Mysle ze gdyby wtryski lały to by kopcił przy kazdej przygazowce ? Czy sie myle ? Później już nie dymi, na ciepłym też nic.

Edytowane przez Guard_1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gdyby głowica puszczała na komorę to kopcilby po każdym dłuższym postoju. W zależności od pęknięcia chmura bedzie wieksza a słodki smak intensywniejszy.

 

Moim zdaniem narazie nie ma co sie przejmować, trzeba czekac konca aż usterka bedzie wieksza i łatwiejsza do zdiagnozowania. O ile to wogole jakaś usterka.

 

Niebieskawy kolor świadczyłby o oleju. Jeśli na wymianę nie dolewasz wiecej niz 0.5 litra ja bym dał spokój i jezdzil [emoji16]

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Edytowane przez dee_jay

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może też turbo przepuszczać - wtedy też oleju ubywa - nie koniecznie głowica

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Troche wilgtno jest w intercoolerze luzów nie ma bo sprawdzałem, a może być tak że na zimnym pusci dymka przez turbo a pozniej juz nie ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak przy rozruchu puszcza a później już nie to nie turbiną idzie :/ trudno takie sprawy zdiagnozować, efekt musi się nasilić :D gdybym miał na siłe w coś strzelać to byłaby to głowica ;) oby nieeee :D

 

Tak jest najczęściej, że po dłuższym przestoju płyn wpływa na komore i pierwszy odpał tak wygląda. Później jest idealnie aż do momentu następnego przestoju :/ Póki nie blokuje silnika ja bym nie drązył tematu :)

Edytowane przez dee_jay

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za podtrzymanie na duchu dee_jay, ale lubie auto mieć w nienagannym stanie a to mnie meczy :(. Wsadzilem palucha w wydech - olej i to dużo, strach sie bać co z tego wyjdzie...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jesteś pewny że to olej? Przeważnie woda z sadzami właśnie tak wygląda. Może nie jestem szpecem ale gdybyś miał olej już na końcowym tłumiku to raczej lipa z motorem ;) to już chyba pierścieniami rzuca :D Temat rzeka :/

 

Ostatnio zaprowadziłem e90 do diesel serwice w woźnikach bo coś kulał na zimno i kopcił masakrycznie. Za dwa dni zadzwonili że na jednym cylindrze jest tylko 18 barów i nie ma sensu tego robic (wtryski ok). Odebrałem zaprowadziłem do innego mechanika, rozebrał silnik - krzywy korbowód. Dokupiłem korbe i samochód jeździ całkiem spoko :) jaki z tego morał? Nie stawiaj kapci koło lodówki bo Ci mleko wypiją :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności