Skocz do zawartości
Mlody_tm

Problem z Passatem B7 i temperaturą cieczy

Rekomendowane odpowiedzi

Dziś po odpaleniu przy -7,5 gong check coolant. Chwile silnik pochodził, zgasiłem i odpaliłem ponownie i bez gongu.

Zagrzał się normalnie tylko na światłach temp cieczy momentalnie spada do 80 i niżej. W czasie jazdy do bija do 90 ale nie trzyma.

Zajrzałem i mam G12 poniżej min. Wieczorem uzupełnie i zobacze czy to pomoże. Bo jak nie to pewnie termostat (ten główny).

Później postaram się podpiąć kompa i sprawdzić błędy.

 

--------------------------

 

Brak błędów na vcds.

Edytowane przez artmin

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gong przy zapaleniu "na zimno" nic nie znaczy, zwykła kurczliwość cieczy. Brakuje pewnie ze 100ml a jak sie lekko zagrzeje to już gonga nie ma. Też tak mam :D Ja to widze, że mam wszystkie usterki możliwe w tym pojeździe :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Obadaj od dolu pod oslona silnika jest takie ustrojstwo - silniczek ktory jakos dodatkowo rozpedza ciecz.

One się rypią.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Obadaj od dolu pod oslona silnika jest takie ustrojstwo - silniczek ktory jakos dodatkowo rozpedza ciecz.

One się rypią.

 

Chodzi o tą elektryczną pompkę wodną u dołu silnika przy misce olejowej? Pierwsze były wadliwe i potrafiły się zapalić lub w najlepszym wypadku po prostu się psuła, kolega robi w serwisie w DE i tam mieli takiego jednego B6 którego udało się ugasić (przednia część komory silnika) , jedno auto nie miało tyle szczęścia. Nowe pompki po zmianach mają inny nr. i wyglądają inaczej. W B7 pewnie problemu już nie było.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mi jak nie dogrzewał to ona wariowała poprzez wadliwy termostat DSG,

 

i jakaś taka gorąca była... wymienilem profilaktycznie.

 

W aso ok 800 zł,

 

na Allegro nóweczka 120 ! i 10000 % oryginalna.

 

FV23%,

 

juz ponad rok bujam z nią.

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

Jak dobrze pamiętam oto jej nr kat: 1K0965561F

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
tam mieli takiego jednego B6

 

B6 maja tylko CR czy moje żelazo też to ma?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tylko B7 to mają przecież.

 

i chyyyyyba b6 CR które miały webasto ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No BociekCC pisze o B6 :) może mój jakiś unowocześniony sobie myśle :) i jest jeszcze jakaś część w moim samochodzie której nie wymieniałem :D

 

BTW. Kupie webasto do paszteta :)

Edytowane przez dee_jay

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tylko B7 to mają przecież.

 

i chyyyyyba b6 CR które miały webasto ?

 

Silnik CR ją ma, PD chyba nie, nie widziałem takiej w PD B6 ale i nie szukałem jej na siłę. Nie mylić z pompką webasta bo ta od webasta jest zaraz przy nim. U siebie mam w sumie 3 pompy wody: webasta która siada, ta przy misce też siada i standard w bloku na pasek. Ta przy misce nie jest czasami po to że jak gasimy auto mocno nagrzane, kiedy pracują wentylatory lub w trakcie wypalania filtra to po zgaszeniu utrzymuje ona krążenie płynu do czasu jak się nie wyłączą wentylatory? Tak sobie pomyślałem bo jak kiedyś gasiłem VR6 na pracujących wentylatorach to tam pompka elektryczna pracowała dopóki się wentylatory nie wyłączyły.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na pewno tak jest jak napisałeś.

 

Po coś ją zrobili i jak się przerwie dopalanie wentylatory jedna sprawa a obieg cieczy druga.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ten drugi termostat wystepuje w aucie bez skrzyni dsg?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to termostat DSG więc tylko w niej,

 

w Twoim przypadku jeśli masz wahania, termostat lub czujnik temperatury cieczy obadaj.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Termostat już wymieniony i dalej to samo, wiec może czujnik? a jeśli to nie pomoze? Drogi jest taki czujnik? i Czy latwo go wymienic?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wracając do mojego problemu - dolany na zimnym ubytek płynu do poziomu średniego i teraz brak problemu ze spadkiem temp płynu w czasie postoju.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czujnik allegro 30 zl oryginal. Wymiana 15 min :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Artur dolanie setki plynu napewno nic nie zmienilo w twoim silniku poza brakiem odczytu przez czujnik ze jest go troszku za mało. to ze wskazowka nie opada albo nagrzewa sie szybciej to raczej kwestia temperatur na zewnatrz. u mnie wczoraj np -20 a dzis 0st. wczoraj jadac 30km wskaxowka non stop dochodzila do 90 i po chwili opadala o dwie kreski a dzis trzymala caly czas pion po 8km. temp wew zawsze na 20 ustawione i tego nie ruszam przez caly rok

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Mam następujący problem z DPF-em i temperaturą silnika w Passacie B7 2.0 TDI DSG 2012 (silnik CFFB).

Jeśli jest możliwość to proszę o utworzenie nowego tematu.

 

 

- samochód jest po akcji serwisowej wgrania nowego oprogramowania (afera spalinowa)

- obecny przebieg 195 tys.

- poprzedniej zimy nie miałem żadnych problemów z temperaturą silnika i DPF

- jeżdżę po mieście trasy ok. 10 km, trasy w weekendy

- od kiedy zaczęły się niższe temperatury (ok. listopada) zauważyłem, że silnik nie osiąga 90 stopni przy jeździe po mieście. Przy spokojnej jeździe na trasie również. Wskazówka jest zazwyczaj w granicach 60-70. Lecz jak jest chłodniej to może być i jeszcze niżej.

- jakoś jak zaczęły się problemy z nagrzewanie, to zauważyłem, że zaczął się wypalać DPF - zwiększone obroty, wentylator po wyłączeniu silnika

- co jakiś czas - średnio co 2-3 tygodnie zapalała się żółta kontrolka DPF. Zgodnie z instrukcją jazda 15 min jazdy pow. 70 kmh, żeby zregenerować DPF i problem przechodził.

- w grudniu zająłem się bardziej problemem. Po podłączeniu do komputera wartość "Filtr cząstek stałych, zmierzona zawartość sadzy" miała wartość ujemną". Decyzja padła na zmianę czujnika różnicy ciśnień DPF. Po wymianie czujnika i adapatacji wartość była OK.

- jednocześnie do wymiany poszedł czujnik G62 oraz termostat silnika. Wymieniony został płyn chłodniczy a układ odkamieniony.

- problem z DPF w moim odczuciu znikł na jakiś czas, ale problemu z nagrzewaniem nie udało się rozwiązać. Niektórzy mechanicy twierdzili, że ten silnik tak ma i żeby jeździć.

- no i ostatnie tygodnie - znowu wypalanie DPF, znowu kontrolka, jazda po drodze szybkiego ruchu nie pomogła. Silnik wszedł w tryb awaryjny (odłączona turbiny) - żółta kontrolka DPF, zółta kontrolka silnika, mrugająca spiralka świec żarowych, żółta kontrolka front assist (?!), usterka start&stop

- po skasowaniu błędów silnik wrócił do normalnego trybu, była tylko żółta kontrolka. Jazda pow. 70 przez 15 min pomogła i kontrolka znikła.

- Problem dalej jest taki że silnik się nie dogrzewa. Po wyłączeniu ogrzewania i bardziej dynamicznej jeździe wskazówka zbliża się do 90 stopni, lecz po uspokojeniu jazdy lub zatrzymaniu się spada prawie do 60 stopni.

- Poza tym, po podpięciu pod komputer widać, że wartość "Filtr cząstek stałych, zmierzona zawartość sadzy" znowu jest ujemna.

- Dodatkowo, wartość "czujnik temperatury modułu sterowania" dla DSG to -60 stopni...

 

 

Na zdjęciach w linku widać temperaturę silnika po pół godzinnej jeździe po drodze szybkiego ruchu i przez miasto a potem 5 min na postoju. Temp. na zewn. -5 st.

Na reszcie zdjęć parametry DPF i DSG.

 

IMG_4773.jpg

 

Jak kupowałem termostat do silnika, gość w sklepie powiedział, że przy DSG klienci często wracają po termostat dla DSG, bo ten silnikowy często nie pomaga. Widzę teraz po wątku, że pewnie to będzie rozwiązaniem. Chyba że jeszcze coś innego?

 

 

Czy problemy z wypalaniem DPF nie są tego efektem?

Co oznacza ta ujemna wartość zmierzonej zawartości sadzy?

Co oznacza -60 st przy czujniku temperatury modułu sterowania DSG?

 

Dzięki z góry za pomoc!

IMG_4770.jpg

IMG_4771.jpg

IMG_4772.jpg

Edytowane przez anid

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam,

 

Mam następujący problem z DPF-em i temperaturą silnika w Passacie B7 2.0 TDI DSG 2012 (silnik CFFB).

Jeśli jest możliwość to proszę o utworzenie nowego tematu.

 

 

- samochód jest po akcji serwisowej wgrania nowego oprogramowania................

 

Tak Andrzej, po akcji serwisowej DPF wypala częściej i dodatkowo Ty mu nie pomagasz bo silnik nie osiąga temp. roboczej i do wypalania. Wymień ten drugi termostat o którym na każdej stronie tego tematu jest i powinno wszystko wrócić prawie do normy. Prawie bo wypalanie częste i tak zostanie ale może będzie niezauważalne jak częściej będziesz miał wyższą temperaturę. Wyższa temp. silnika to mniej paliwa to mniej sadzy to wolniej zapycha itd. itp.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak jest kolego,

 

Wymień termostat DSG i skończą się problemy u Ciebie z temperaturą.

 

ale dpf jest już u kresu żywota... dobrze że wymieniłeś czujnik roznicy cisnien. Teraz pozostaje Ci dpfa wyslac do regeneracji lub kupić nowy. Polecam drugie rozwiązanie - allegro, z testowego. Auto bedziesz mial jak nowe a taki dpf z wymianą zmiescisz sie w 1000 zł.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedzi, BociekCC i Mlody_tm!

 

A co sądzicie o ujemnej wartości zmierzonej zawartości sadzy? - czy znowu czujnik różnicy ciśnień jest walnięty?

 

Co może oznaczać -60 st przy czujniku temperatury modułu sterowania DSG? - po wymianie termostatu DSG będzie już ok? Czy to jeszcze jakiś inny czujnik?

 

Polecam drugie rozwiązanie - allegro, z testowego.

 

Na allegro widzę wymiany na regenerowany filtr DPF za ok. 1100. Zakup widzę to tak ok. 1600-1700. Czy o to chodzi?

Zakładałeś może regenerowany DPF? Jak wrażenia?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności