Skocz do zawartości
artmin

Kupujemy B8 - na co zwrócić uwagę?

Rekomendowane odpowiedzi

Szymon dokładnie to wyjaśnił zgadzam się w 100% z Twoją wypowiedzią :victory

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dla mnie przewagą AID nad tradycyjnymi zegarami, oprócz mapy wyświetlanej centralnie, jest mnogość informacji dostępna na pierwszy rzut oka bez konieczności przeklikiwania się przez menu małego wyświetlacza w tradycyjnych zegarach - spalanie średnie, chwilowe, zasięg km, kompasu, danych nawigacyjnych, asystentów itp.

Dla mnie jest to bardzo czytelne, ale z tego co czytałem to niektórzy uważają, że jest przesyt informacji - jak kto woli można sobie wtedy ustawić klasyczne zegary. Mnie np. nie poraża jasność wyświetlacza w nocy jak co niektórych, wszystko kwestia przyzwyczajenia, a sądzę, że to jest po prostu nowoczesny gadżet, estetyczny, wyświetla ładne kolory, animacje w dobrej rozdzielczości, można zmieniać skórki jak się komuś znudzi, w dobie smartfonów jest to na miejscu. Więc jak ktoś nie lubi gadżetów - to spokojnie wystarczą mu normalne zegary. Jak ktoś jest purystą to jeździ np. wolnossącym Subaru czy Mustangiem i nie potrzeba mu do szczęścia nic prócz zapachu benzyny i ryku silnika, a jak chce doświadczyć innych wrażeń to wejdzie do B8.

Dla mnie Passat może nie ma jakiejś lifestylowej duszy, ale zajebiście mi się podoba w dopasionej wersji, jest wygodny, bardzo dynamiczny i ma większość dostępnych na rynku nowinek technologicznych, za którymi przepadam :D

 

Jak mawiał klasyk "Ot i mądrych ludzi dobrze posłuchać" - w pełni się zgadzam.

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dla mnie przewagą AID nad tradycyjnymi zegarami, oprócz mapy wyświetlanej centralnie, jest mnogość informacji............... :D

 

No i właśnie Szymon opisał to jak trzeba. Większy dostęp informacji na raz to jest główna przewaga AID. Doceniam również mapę między zegarami i większe grafiki między nimi. Dodatkowo powitanie przy włączeniu i podsumowanie przy wyłączeniu wprowadza taki przyjemny nastrój. Dobrze też ktoś napisał wiele stron wcześniej, że za kilka lat to będzie seryjne rozwiązanie w autach i być może Passat bez tego będzie egzotykiem.

Poza tym reszta konkurencji w tym segmencie na razie tego nie ma lub ma w bardzo ograniczonym, mieszanym z analogami widoku.

Ja jednak po testach nocnych (dostałem biturbo na całą dobę) nie wziąłem tego gdyż właśnie u mnie wystąpiła mniejsza tolerancja na świecenie ekranu. Ponadto jak go ściemniłem do akceptowalnego poziomu czyli do minimum to reszta przycisków/włączników też się ściemniła i to mi się nie podobało. Walczyłem ze sobą przy konfiguracji i jednak odpuściłem (bynajmniej nie z powodu ceny). Jeszcze raz podkreślam, że ten gadżet mi się podoba, a po dokładniejszym zapoznaniu się z AID przez 2 lata od premiery B8 oraz widząc dostępność modów być może podjąłbym dzisiaj inną decyzję tym bardziej, że jak pisałem wcześniej do wielu rzeczy można się przyzwyczaić i może jasność byłaby akceptowalna.

Fakty są następujące:

- spora możliwość personalizacji

- większa dostępność informacji (na samym AID jak i we współpracy z DP) w porównaniu do analogów

- dostępne mody i nowe aktywności (obecne i kolejne zapewne niebawem)

- ponad 80% kupujących Highline'a wybiera AID (a musu przecież nie ma)

 

Niezdecydowanym polecam osobiście zapoznać się z tym gadżetem. W każdym salonie mają takie auta. O tej porze roku nietrudno też o testy nocne. Ale jeżeli wziąłeś AID w ciemno i jakimś trafem nie piejesz z zachwytu to świat się na tym nie kończy, a zapewne po czasie znają się plusy.

I takie prozaiczne i śmieszne zarazem, ale przecież my tu na forum piszemy o takich drobiazgach: na plus analogów ich lekka trójwymarowość, a na plus AID łatwość przetarcia ekranu z kurzu :jasne

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich. W temacie zegarów- każdy uzasadnia swój wybór. Ja od półtorej roku eksploatuję swojego Passata z tradycyjnymi zegarami i jestem zadowolony z wyboru. Dwa tygodnie temu kupiłem jednak na wyprzedaży rocznika Passata dla żony z AID, więc mam bezpośrednie porównanie jeżdżąc raz jednym, raz drugim. Moim zdaniem najlepsze jest to, że obydwie wersje zegarów pasują do tego samochodu i z każdą z nich bardzo dobrze czuję podczas podróży.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No i właśnie Szymon opisał to jak trzeba. Większy dostęp informacji na raz to jest główna przewaga AID. Doceniam również mapę między zegarami i większe grafiki między nimi. Dodatkowo powitanie przy włączeniu i podsumowanie przy wyłączeniu wprowadza taki przyjemny nastrój. Dobrze też ktoś napisał wiele stron wcześniej, że za kilka lat to będzie seryjne rozwiązanie w autach i być może Passat bez tego będzie egzotykiem.

Poza tym reszta konkurencji w tym segmencie na razie tego nie ma lub ma w bardzo ograniczonym, mieszanym z analogami widoku.

Ja jednak po testach nocnych (dostałem biturbo na całą dobę) nie wziąłem tego gdyż właśnie u mnie wystąpiła mniejsza tolerancja na świecenie ekranu. Ponadto jak go ściemniłem do akceptowalnego poziomu czyli do minimum to reszta przycisków/włączników też się ściemniła i to mi się nie podobało. Walczyłem ze sobą przy konfiguracji i jednak odpuściłem (bynajmniej nie z powodu ceny). Jeszcze raz podkreślam, że ten gadżet mi się podoba, a po dokładniejszym zapoznaniu się z AID przez 2 lata od premiery B8 oraz widząc dostępność modów być może podjąłbym dzisiaj inną decyzję tym bardziej, że jak pisałem wcześniej do wielu rzeczy można się przyzwyczaić i może jasność byłaby akceptowalna.

Fakty są następujące:

- spora możliwość personalizacji

- większa dostępność informacji (na samym AID jak i we współpracy z DP) w porównaniu do analogów

- dostępne mody i nowe aktywności (obecne i kolejne zapewne niebawem)

- ponad 80% kupujących Highline'a wybiera AID (a musu przecież nie ma)

 

Niezdecydowanym polecam osobiście zapoznać się z tym gadżetem. W każdym salonie mają takie auta. O tej porze roku nietrudno też o testy nocne. Ale jeżeli wziąłeś AID w ciemno i jakimś trafem nie piejesz z zachwytu to świat się na tym nie kończy, a zapewne po czasie znają się plusy.

I takie prozaiczne i śmieszne zarazem, ale przecież my tu na forum piszemy o takich drobiazgach: na plus analogów ich lekka trójwymarowość, a na plus AID łatwość przetarcia ekranu z kurzu :jasne

Jeżdżę B8 z AID, a4 b8 z tradycyjnymi zegarami i 5er z hudem i wyświetlanie na szybie to jest to co według mnie powinno mieć każde auto.

Może to dziwne ale mało mnie interesują parametry, spalanie itd.

To tylko auto! do oglądania mam tv, tablet itd. i gdyby np. ktoś mi postawił AID i Webasto do wyboru to grzanie wygrywa.

I jeszcze raz powtórzę, gdyby mapy VW były tak dobre i aktualne (uprzedze że mam DP online, trafic itp.) jak Google czy Tomtom to navi w zegarach stanowi istotne za dla AID... dla mnie ?

 

 

 

Wysłane z mojego MHA-L29 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kazdy lubi cos innego, jeden woli Casio inny Rolexa:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
kazdy lubi cos innego, jeden woli Casio inny Rolexa:)

 

W Nowym Tiguanie w wersji Highline są dostępne tylko cyfrowe zegary! O czymś to chyba świadczy ;-) A drugi dobry pomysł VW to Discover Media jest tych samych dużych rozmiarów co Pro i pomimo biedniejszych funkcji, kokpit lepiej wygląda, wtedy faktycznie nie warto dopłacać.... Ale w Passacie ten mały ekranik... Faktycznie jak kto woli.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie Ostanio byłem w salonie porównywałem dwa passaty ze skórzana tapicerka tu i tu nappa jednakże ta wentylowana skóra była duzo przyjemniejsza w dodytku jakby lepszego gatunku tak samo wykonanie jej idealne bez pomarszczen zagięć itd jest jakas roznica ? Czy tylko ja mam takie spostrzeżenie ? tak samo z tylu bo nie mozna zamowic wentylowanej roznica dla mnie bardzo duża w jakości i od strony wizualnej tak samo jesli chodzi o zarysowania bez dziur sztywna/ twarda, a z miękka jakby o klasę wyższa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tez zauważyłem różnicę w skórze, ta wentylowana jest bardziej miekka i przyjemna w dotyku

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Racja. Mam wentylowaną i czuć różnicę - polecam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam użytkowników passatów,

Piszę z taką prośbą, co myślicie o autach z wyprzedaży rocznika 2016. Mam na oku jednego ale został wyprodukowany w sierpniu 2016 r. i stoi nadal na parkingu. Oglądałem go to nie ma się do czego przyczepić ale dla czego aż tak długo mógł stać ?

Co do tych wyprzedaży to czy czasem nie dźwigają cen katalogowych i że niby się dostaje rabat 20 tyś, a w zasadzie wychodzi tylko z 5 tyś bo nowo konfigurowany można też mocno zbić i dostać upust . 130 tyś za higline 2.0 tdi 150km manual+ kamera cofania + 12,5" wyświetlacz, przyciemnione szyby, alarm fabryczny i tyle z kluczowych dla mnie dodatków. Wydaje mi się że za dużo jeszcze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że zależy jak się trafi perełka. Mi próbował dealer strasznie wcisnąć TSI 1.8, ale z 2015. Co więcej nowy samochód z tym wyposażeniem ~135tyś, a dealer oferował za już prawie 2letni samochód 120tyś. W tym przypadku jak i w Twoim wydaje mi się, że lepiej nowy samochód. Mi jako osobie prywatnej na kredyt 50-50 na start zaproponowali 8% u jednego dealera, ale jeszcze walczę. Ja bym dołożył te "5 tyś". i zamówił nowy.

Dodatkowo czy masz pełną gwarancję?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

:jasne

Jeżdżę B8 z AID, a4 b8 z tradycyjnymi zegarami i 5er z hudem i wyświetlanie na szybie to jest to co według mnie powinno mieć każde auto.

Może to dziwne ale mało mnie interesują parametry, spalanie itd.

To tylko auto! do oglądania mam tv, tablet itd. i gdyby np. ktoś mi postawił AID i Webasto do wyboru to grzanie wygrywa.

I jeszcze raz powtórzę, gdyby mapy VW były tak dobre i aktualne (uprzedze że mam DP online, trafic itp.) jak Google czy Tomtom to navi w zegarach stanowi istotne za dla AID... dla mnie ��

 

 

 

Wysłane z mojego MHA-L29 przy użyciu Tapatalka

 

Również mam Head Up. W obliczu wszechobecnej kontroli ze strony drużyny pączkowej i zagrożenia utraty prawa jazdy możliwie najszybsza (wręcz w bezpośrednim zasięgu wzroku) kontrola prędkości, znaków oraz ustawienia ACC są dla mnie sporą wartością dodaną. Sporo testowałem i potwierdzam, że zmiana ogniskowej przy przeniesieniu wzroku z drogi na zegary szczególnie przy jeździe pod słońce daje odczuwalne opóźnienie w reakcji względem tej samej czynności z projekcją na szybie. Po zmroku różnica jest mniejsza, ale wciąż jest. Obecnie HUD mam ustawiony na stałe tzn. włącza się zawsze po odpaleniu silnika.

 

W mojej ocenie HUD jest dodatkiem wpływającym bardziej na bezpieczeństwo, a AID bardziej na funkcjonalność.

 

A kolega Jacek z dwoma w "stajni" autami o różnych zegarach ma fajnie:cool

Edytowane przez majonezzz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja zamówiłem albo bardziej wziąłem z 19 % rabatem i tylko przy takim rabacie uważam ze warto brać wyprzedaż rocznika.

Normalnie jak sie chce to sie kupi 12 procent mniej od ceny katalogowej.

Mam jeszcze pytanie czy ktoś spotkał sie ze wg soecyfikacji auto ma coś a po kupnie okazało sie ze nie ma. Można rządach rekompensaty ?

Np. Mowa o rzeczach które w momencie odbioru nie można sprawdzić np. Aktywny tempomat do 210

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam jeszcze pytanie czy ktoś spotkał sie ze wg soecyfikacji auto ma coś a po kupnie okazało sie ze nie ma. Można rządach rekompensaty ?

Np. Mowa o rzeczach które w momencie odbioru nie można sprawdzić np. Aktywny tempomat do 210

 

W moich autach zawsze wszystko było zgodnie z zamówieniem.

 

U kolegi się nie zgadzało i z automatu dostał zwrot kasy + gratisy w ramach przeprosin.

 

Tempomat: można od razu sprawdzić. Ten do 210 można ustawić na prędkość powyżej 160. Ten do 160 nie :-) (wcale nie trzeba jechać z taka prędkością, wystarczy ustawić).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, to mój pierwszy post na forum, jak wielu z Was mam dylemat passat/superb/coś innego ;)

Czytając wątek widzę, że co najmniej kilku z Was zdecydowało się na podwójne szyby boczne. Osobiście po jazdach próbnych odczuwałem dość duży dyskomfort akustyczny w passacie przy prędkościach +170 km/h ze standardowymi szybami. Czy szyby podwójne rozwiązują ten problem? Ktoś podzieli się doświadczeniem, może są gdzieś jakieś wyniki pomiarów pomiędzy wersją bez i z takimi szybami?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja znam taki przypadek, ale w Fordzie. Rekompensata = cennikowa wartość brakującego wyposażenia - procent upustu na całe auto.

czyli np 0,85 * 2000 zl

Chodziło o system start-stop, strata akurat żadna.

ok i to żądać od salony czy producenta?

czy zna może ktoś jeszcze jakieś przypadki?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Stroną umowy z Tobą jest dealer i do niego się musisz zwrócić. Nie interesuje Cię jak dealer będzie się rozliczał z producentem, bo umowy z producentem nie podpisywałeś. Nie ma się tu co zastanawiać, bo masz dokumenty z których wynika co miało być i masz auto w którym widać co jest. Jest też rzeczą normalną, że wszystkiego nie jesteś w stanie sprawdzić czy jest przy odbiorze, bo niekoniecznie nawet na tym musisz się wówczas znać. Minimum czego możesz się domagać to zwrot kasy za wyposażenie, którego nie masz, a maksimum możesz się domagać zainstalowania tego czego nie masz, bo koniecznie jest to ci do życia niezbędne. Wtedy pole negocjacji masz od razu inne, bo skrajnie możesz się powołać na niezgodność towaru z umową i jak się nie da tego czegoś zamontować to możesz żądać odstąpienia od umowy.

Pierwsza opcja będzie raczej bezdyskusyjna, pozostałe to już kwestia twojej determinacji.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
widzę, że co najmniej kilku z Was zdecydowało się na podwójne szyby boczne. Osobiście po jazdach próbnych odczuwałem dość duży dyskomfort akustyczny w passacie przy prędkościach +170 km/h ze standardowymi szybami. Czy szyby podwójne rozwiązują ten problem? Ktoś podzieli się doświadczeniem, może są gdzieś jakieś wyniki pomiarów pomiędzy wersją bez i z takimi szybami?

 

Jest nieco ciszej, ale dużej różnicy nie ma. Dopiero kompleksowe wyciszenie auta daje wyraźnie większy komfort.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności