Skocz do zawartości
artmin

Kupujemy B8 - na co zwrócić uwagę?

Rekomendowane odpowiedzi

Witam panów.

Będą mi montować w serwisie hak holowniczy w B8. Czy ktoś montował już hak w B8 i czy były jakieś problemy z elektroniką po zamontowaniu? Proszę o odpowiedzi. Dzięki.

Ile płacisz za hak? Mi powiedzieli w serwisie, że wyjdzie niewiele taniej ?

Oryginał 3800 PLN chyba.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mi powiedzieli 1500zł. z montażem ale nie elektryczny, tylko ściągany, np. Westfalli.

I czy z takim miał ktos problem z elektroniką po zamontowaniu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dorzucę też swoje "3 grosze" do tej dyskusji, otóż ciężko porównywać diesla do benzynowego choćby ze względu na spalanie właśnie, gdyż nie jest to zależność liniowa, to że przykładowo na trasie benzyna spali 1,5 l więcej nie oznacza że o tyle samo więcej spali również w jeździe miejskiej (te, 1,5 l różnicy należy zamienić na %)

Tą samą metodą można sobie oszacować ile auto rzeczywiście będzie paliło (wiele osób tutaj, planujących zakup się nad tym zastanawia) korzystając danych producenta plus 40%

 

Przykład:

2.0 TDI 150 KM DSG

poza miastem: 4,1+40% =5,74;

miasto: 5,3+40% =7,42;

średnio: 4,5+40% =6,3

 

1.8 TSI 180 KM DSG

poza miastem: 5 +40% =7;

miasto 7,1 +40% =9,94;

średnio: 5,8+40% =8,12

 

Poza tym "jazda miejska" to mimo wszystko jazda, więc jak do tego dochodzą jeszcze korki to nie dziwmy się, że ten wynik da się jeszcze znacznie "poprawić" z tego względu nie ma chyba bardziej pojęcia względnego niż jazda po mieście (czasem jest to jazda w godzinach szczytu, a czasem ta sama trasa poza szczytem i jest zupełnie inaczej)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

Czy to oznacza że 1.8 TSI jest jeszcze mniej dynamiczny od 150 km TDI?

 

Ktoś miał okazję przejechać się TDI 150 km i TSI 180 km? Jest w stanie porównać wrażenia?

 

Suche dane

 

TSI

 

5,8 s / 7,9 s do 80/100 km/h - 239 km/max

 

TDI

 

6,3 s / 8,7 s do 80/100 km/h - 218 km/max

 

Oba DSG

 

Różnicę w zużyciu paliwa pomińmy milczeniem.

 

Ja decydując się na zakup rozważałem TDI 150 km i 1.8 TSI - ze względu na zbliżone ceny (oba w manualu).

Po jazdach próbnych uważam, że :

- start spod świateł niewątpliwie dużo lepszy w przypadku TSI

- jazdy na autostradzie w zakresie prędkości 90-180 - tu nie widziałem ewidentnej przewagi TSI - być może dane liczbowe ( czasy wyprzedzania ) są lepsze dla TSI, ale podkreślam - to subiektywne odczucie

- spalanie - tu też własne spostrzeżenia - różnica 3-3.5 litra na korzyść TDI

- hałas- jeżeli TSI nie kręcimy wysoko- to jest ciszej niż w TDI, ale przy dużych prędkościach to tak naprawdę słychać tylko szum powietrza. W mieście w TSI ewidentnie ciszej. Natomiast przy dynamicznej jeździe w TSI już tak cicho nie jest, ale niektórzy lubią ten dźwięk.

 

Różnica w cenie 8-9 tys. zł. Biorąc pod uwagę ekonomię to trudno jednoznacznie rozstrzygnąć co kupić. Tym bardziej, że nie wiemy czy za 5 lat bardziej pożądane będą TSI czy TDI ( w kontekście ostatniej afery VW). A zatem utrata wartości dziś trudna do przewidzenia. Złośliwi twierdzą, że potencjalni Janusze marzą o kilkuletnim Passacie w TDI-ku.

Są teżgłosy, że TDI lepiej trzyma wartość. Pewien niepokój w przypadku TSI dotyczy ewentualnego zużycia oleju- chociaż podobno ten problem całkowicie wyeliminowano- przykład Octavii, Leona. No i brak SCR w przypadku TDI 150 KM - dla jednych wada, dla innych zaleta.

Decyzja końcowa, który silnik wybrać, ma chyba charakter czysto emocjonalny.

Edytowane przez anton

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam od tygodnia jezdze b8 1.8 TSI manual i moge potwierdzić ze

Faktem jest ze ten silnik w jeździe w korkach jest paliwożerny i to bardzo !!!

Ale niema co sie dziwić ponieważ zauważyłem ze na biegu jałowym przy rozgrzanym do 90 stopni silniku zużycie Paliwa oscyluje w zakresie 0,9 do 1,0 litra na godzinę!!! To duzo!!!

Dla porownania dodam ze w moim poprzednim passacie b6 rowniez 1.8 TSI manual zużycie na biegu jałowym Wynosiło 0,7 do 0,8 litra na godzinę.

 

Stad tendencja do dużego zużycia w jeździe miejskiej szczegolnie przy staniu w korkach.

Poniewaz na razie jezdze z wyłączonym "start stop" bo jakos mi nie odpowiada to ciagle

wylaczanie i włączanie silnika (wiec od razu wyłączono mi w serwisie te funkcje poprzez odwrócenie

jej sterowania). Moze z start stop bedzie oszczędniej. Jazda z silnikiem ustawionym w trybie normal

bo Eco jest za wolny jak dla mnie a przy sport jest super ale przez pierwszy 1000 km chce go dotrzeć.

 

Podczas jazdy na dotychczasowych trasach bez korków zużycie porównywalne z poprzednim autem.

 

Generalnie jestem z silnika zadowolony wyższa moc i moment są bardzo wyczuwalne troche dziwi zmiana przełożeń w skrzyni w stosunku do b6. Po prostu trzeba sie troszke przestawić i delikatnie operować gazem zwazywszy na dobre wyciszenie auta co powoduje problem z odczuciem prędkości w stosunku do poprzednika.

 

jezdzilem na razie do 150 km/h i jest bardzo cichy żadnych szumów czy halasow nie zauwazylem.

Edytowane przez kotisko

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam panów.

Będą mi montować w serwisie hak holowniczy w B8. Czy ktoś montował już hak w B8 i czy były jakieś problemy z elektroniką po zamontowaniu? Proszę o odpowiedzi. Dzięki.

 

Musisz to koniecznie zgłosić w serwisie, prawdopodobnie będziesz miał zmienioną charakterystykę DSG. Znajomy założył również hak we własnym zakresie i niestety DSG uległo awarii, po wizycie w serwisie musiał sam ponieść koszt naprawy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
poprzednim autem.

 

Generalnie jestem z silnika zadowolony wyższa moc i moment są bardzo wyczuwalne

 

A ja 6-ty bieg. Czy jest możliwa jazda w zakresie 100km/h- V max bez redukcji. Chodzi mi o jazdę na autostradach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

TSI

 

5,8 s / 7,9 s do 80/100 km/h - 239 km/max DSG

 

 

 

TSI 1,8 DSG ma katalogowo 232km/h rzeczywiste..... czyli jakieś 240 licznikowe ale i tu chyba VW pojechał po bandzie jak z tym Euro6 :)

Poczekam na koniec deszczu/wiatru i chyba sprawdzę tylko nie wiem czy starczy autostrady do granicy :)

Prędkość maksymalna to chyba jest czysto teoretyczna podawana. Co firma to inny kalkulator.

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

Witam od tygodnia jezdze b8 1.8 TSI manual

Fakt ze silnik ten w jeździe w korkach jest paliwożerny ale niema co sie dziwić

Skoro na biegu jałowym przy rozgrzanym do 90 stopni silniku zużycie

Paliwa oscyluje w zakresie 0,9 do 1,0 litra na godzinę

W moim poprzednim aucie b6 rowniez 1.8 TSI manual zużycie na biegu jałowym

Było 0,7 do 0,8 litra na godzinę.

 

Dzisiaj sprawdzałem i bez AC ale, z wentylacja foteli, wentylatorem, radiem i włączonymi lusterkami mam 0,8l/h . Może jakieś inne odbiorniki prądu masz włączone ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja montuję hak w serwisie i to oni maja problem z elektroniką.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam

 

na 6 biegu mozna spokojnie od 80 km/h do v max, w moim poprzednim B6 bylo to mozliwe od 60 km/h. w b8 mozna przy 60 ale czuc ze sie meczy od 80 juz calkiem spokojnie.

 

A ja 6-ty bieg. Czy jest możliwa jazda w zakresie 100km/h- V max bez redukcji. Chodzi mi o jazdę na autostradach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
TSI 1,8 DSG ma katalogowo 232km/h rzeczywiste..... czyli jakieś 240 licznikowe ale i tu chyba VW pojechał po bandzie jak z tym Euro6 :)

Poczekam na koniec deszczu/wiatru i chyba sprawdzę tylko nie wiem czy starczy autostrady do granicy :)

Prędkość maksymalna to chyba jest czysto teoretyczna podawana. Co firma to inny kalkulator.

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

 

 

Dzisiaj sprawdzałem i bez AC ale, z wentylacja foteli, wentylatorem, radiem i włączonymi lusterkami mam 0,8l/h . Może jakieś inne odbiorniki prądu masz włączone ?

 

----------------------------------------

Witam. U mnie spalanie na wolnych obrotach też wynosi 0,8l/h , a zdarza się, że wskoczy 0,7. Ale jak był nowy (pierwszy 1000km) to wartość ta wynosiła 0,9-1.0. Widocznie trochę się ułożył. Jeśli chodzi o prędkość maksymalną to do końca nie testowałem, ale licznikowo 230km/h bez problemu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sprawdzalem przy wlaczonym tylko radiu i swiatlach dziennych, ac wylaczone, mam przypuszczenie ze moze to byc rowniez sprawa zwiazana z faktem ze ja mam dopiero przejechane 260 tym autem, w poprzednim tez na poczatku bylo wyzsze zuzycie i po oklolo 1000 km sie uspokoilo, ale fakt ze 0,9 do 1,0 na biegu jalowym to troche duzo. mam nadzieje ze sie to z czasem unormuje.

 

TSI 1,8 DSG ma katalogowo 232km/h rzeczywiste..... czyli jakieś 240 licznikowe ale i tu chyba VW pojechał po bandzie jak z tym Euro6 :)

Poczekam na koniec deszczu/wiatru i chyba sprawdzę tylko nie wiem czy starczy autostrady do granicy :)

Prędkość maksymalna to chyba jest czysto teoretyczna podawana. Co firma to inny kalkulator.

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

 

 

Dzisiaj sprawdzałem i bez AC ale, z wentylacja foteli, wentylatorem, radiem i włączonymi lusterkami mam 0,8l/h . Może jakieś inne odbiorniki prądu masz włączone ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Poniewaz na razie jezdze z wyłączonym "start stop" bo jakos mi nie odpowiada to ciagle

wylaczanie i włączanie silnika (wiec od razu wyłączono mi w serwisie te funkcje poprzez odwrócenie

jej sterowania). Moze z start stop bedzie oszczędniej.

 

"start stop" wyłączono w serwisie VW ??

tak "normalnie" i zgodnie z gwarancją ? nie wspomnę o homologacji :jasne

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kilka fotek jak wczesniej obiecalem

 

[ATTACH=CONFIG]137520[/ATTACH]

 

[ATTACH=CONFIG]137521[/ATTACH]

 

[ATTACH=CONFIG]137522[/ATTACH]

 

[ATTACH=CONFIG]137523[/ATTACH]

 

 

z passata jestem bardzo zadowolony, dzialanie Acc i Line asist jest wspaniale. rozpoznawanie znakow dziala w 80% a mozliwosc informacji o przekroczeniu predkosci jest przydatna. Auto jest bardzo dobrze wyciszone w stosunku do B6 1.8 TSI jak i skody superb 2.0 TDI ktora jezdze sluzbowo (w grudniu odbiore nowego superba to zamieszcze porownanie) jak dotad nie mam zadnych szumow w okolicy slupka A .

 

Jestem mile zaskoczony dzialaniem podgrzewanej kierownicy, dziala juz po 10 sekundach od wlaczenia i jest przejemnie ciepla, bardzo szybko nagrzewaja sie rowniez fotele ale to pewnie zasluga alcantary, bo w superbie przy pelnej skorze trwa to zdecydowanie dluzej.

 

Fotel kierowcy bardzo wygodny szczegolnie dzieki mozliwosci wydluzenia siedziska pozycja za kierownica wzorcowa, moze brakuje pelnej elektryki foteli jak mam w skodzie ale poniewaz jest nie dostepna do alcantary a ja nie lubie pelnej skory, wiec fotele sa manualnie ustawiane.

 

AID jest przyjemne, nie meczy oczu, mozliwosc widoku mapy na wyswietlaczu jest dla mnie bardzo dobra, poniewaz jednoczesnie z DVD na discovery pro pasazerowie moga ogladac film (mam wlaczone VIM czyli brak blokady powyzej 5km/h).

 

Swietnie dziala Area View, ulatwia zdecydowanie parkowanie i jest wart swoich pieniedzy podobnie jak pakiet drogowy z line asist i funkcja martwego pola.

 

Reflektory LED w porownaniu z ksenonami to poprostu bajka, szczegolnie fajnie sprawuja sie swiatla drogowe adaptacyjne, widocznosc 200% lepsza jak przy ksenonach.

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

 

 

"start stop" wyłączono w serwisie VW ??

tak "normalnie" i zgodnie z gwarancją ? nie wspomnę o homologacji :jasne

 

Jak juz wspomnialem w serwisie VW odwrocono tylko stan funkcji po uruchomieniu zaplonu w aucie, teraz jest po wlaczeniu zaplonu w aucie ta funkcja nieaktywana. Jezeli ja chce, to moge ja wlaczyc przyciskajac przycisk. Ja nie wylaczylem jej calkowicie i nie ma to wplywu na gwarancje ani na homologacje pojazdu. A zrobil to dealer w swoim autoryzowanym serwisie na moja prosbe przed wydaniem auta.

Edytowane przez kotisko

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

potwierdzam - "start & stop" w połączeniu z DSG działa denerwująco i system S&S powinien działać tak:

1. odwrócenie stanu funkcji czyli tak jak zrobiłeś (serwis VW)

2. pamiętanie ostatniej pozycji (wł/wył)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jak juz wspomnialem w serwisie VW odwrocono tylko stan funkcji po uruchomieniu zaplonu w aucie

 

Super, przy następnej wizycie w aso też to chce mieć :)

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

Dynamika bardzo zbliżona do starego silnika 1.9 TDI 130 KM w manualu.

Jeździłem 14 lat Mondeo 130 koni 330 Nm. Jedyne zbieżne co do obu samochodów to jest moment obrotowy. Szczerze mówiąc nie przeszło by mi przez gardło wyżej cytowany tekst ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pare oberwacji. Teraz 1800km. Tekpertura oleju przy jezdzie miejskiej jakiej 95-96. Przy 160 na tempomacie na autostradzie 105 106

Na postoju pali okolo 0.9-1 przy wylaczonych odbiornikach.

Spalanie na autostradzie przy 160 kolo 9.1. Sa to wartosci wysokie moim zdaniem i powiem o tym w serwisie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak juz wspomnialem w serwisie VW odwrocono tylko stan funkcji po uruchomieniu zaplonu w aucie, teraz jest po wlaczeniu zaplonu w aucie ta funkcja nieaktywana. Jezeli ja chce, to moge ja wlaczyc przyciskajac przycisk. Ja nie wylaczylem jej calkowicie i nie ma to wplywu na gwarancje ani na homologacje pojazdu. A zrobil to dealer w swoim autoryzowanym serwisie na moja prosbe przed wydaniem auta.

 

A w którym serwisie tak zrobili ? Bo mi nikt nie powiedział o takiej opcji.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy to oznacza że 1.8 TSI jest jeszcze mniej dynamiczny od 150 km TDI?

 

Ktoś miał okazję przejechać się TDI 150 km i TSI 180 km? Jest w stanie porównać wrażenia?

 

Zrobiłem dokładne testy 150TDI bo dostałem go na weekend, porównałem go wtedy do B6 1.8TSI po lekkim programie na 200KM, 1.8TSI w B8 ma na hamowni ok 200.

 

Czas do setki niewiele mówi, więcej mówi 100-200.

1.8 19s

tdi 23s ale do 180, 100-200 się nie udało

tutaj 100-200 30s

 

To jest przepaść, tdi 150 nie jedzie.

 

tdi 190 100-200 25s

w skodzie 27s

 

bitdi 100-200 22s

 

2.0 tsi 18s

 

 

Więc osiągami mamy

 

tdi 150 30s

tdi 190 25s

bitdi 240 22s

1.8 tsi, 19s (?) B8 pewnie z 21-22 do sprawdzenia, sprawdzę u siebie

2.0 tsi 220 18s

2.0 tsi 280? Nigdzie filmu nie widziałem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hej Kolego piszesz o 1.8 TSI i przyspieszeniu do 100-200 a w przypadku 2.0 TSI i BiTDI dajesz czasy od 0-200.

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

 

 

 

 

 

Jak juz wspomnialem w serwisie VW odwrocono tylko stan funkcji po uruchomieniu zaplonu w aucie, teraz jest po wlaczeniu zaplonu w aucie ta funkcja nieaktywana. Jezeli ja chce, to moge ja wlaczyc przyciskajac przycisk. Ja nie wylaczylem jej calkowicie i nie ma to wplywu na gwarancje ani na homologacje pojazdu. A zrobil to dealer w swoim autoryzowanym serwisie na moja prosbe przed wydaniem auta.

 

Zrobili to za darmo czy skasowali?

Przycisk pali się cały czas na pomarańczowo? Ja włączysz start/stop to gaśnie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności