Skocz do zawartości
artmin

Kupujemy B8 - na co zwrócić uwagę?

Rekomendowane odpowiedzi

oprócz monitorowania martwego pola ma również wspomaganie wyjazdu tyłem z miejsca parkingowego. Ok mam kamerę tylną, ale w szerokim kącie widać na dość krótkim dystansie, a monitorowanie w Side Assits jest aż do 70m. Najważniejsze o czym wiecznie wspominam jest to, że wszystkie te funkcje w zależności od potrzeb można włączyć/wyłączyć.

Ja wiem, że da się bez tego wszystkiego jeździć i kiedyś tego nie było

Sorki za powrót parę stron wstecz, ale odgrzebuję forum po 2 tygodniach nieobecności...

Podczas ostatniego wyjazdu zaobserwowałem coś interesującego, otóż nie posiadając pakietu Drogowego, ale mając asystenta parkowania (boczne czujniki), wyjeżdżałem tyłem z miejsca postojowego na ulicę z włączonym kierunkowskazem. Powolutku oczywiście z włączonymi kamerami, zauważyłem w kącie ekranu że coś nadjeżdża poprzeczną drogą, ale nawet nie zdążyłem zareagować jak pedał hamulca uciekł mi spod nogi i auto stanęło dęba :D wśród pasażerów konsternacja i oburzenie, ale mi to się spodobało :D Może to jest właśnie ta funkcja wspomagania wyjazdu i do jej działania wystarczą boczne czujniki parkowania...??

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

Podczas mojej podróży po polskim pomorzu, spotkałem się z naszym kolegą z forum w Koszalinie :) porównywaliśmy nasze 2.0 TSI w Tungstenie w dwóch rodzajach nadwozia.

Co zwróciło naszą uwagę to kwestia bagażnika, otóż ten w sedanie wydaje się głębszy od tego w kombi (tak jakby na stałe miał obniżoną podłogę, co jest w opcji varianta). Widać to dobrze gdy w sedanie podłoga bagażnika przy siedzeniach unosi się znacznie, w variancie jest płasko do samych siedzeń i nie ma progu po złożeniu foteli.

Co więcej mam subwoofer Dynaudio i 19" zapas, więc może, nawiązując do dyskusji o obniżanej podłodze sprzed kilku stron, dałoby się i w variancie obniżyć podłogę bez konieczności wymontowywania kilku elementów wyposażenia...??

DSC_0457.jpg

Edytowane przez szylton

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich!

Na wstępie wszystkich mocno pozdrawiam ! Jestem nowym i oby przyszłym właścicielem VW passata b8 - mam właściwie jedno konkretne pytanie i niestety nigdzie nie mogłem doczytać sie na ten temeat a mianowicie różnica w prowadzeniu czyli przyspieszenie,elastyczność, frajda miedzy 240 KM bitd a 280 KM tfsi - czy ktoś na forum ma 280 KM ???

Dzisiaj mam dieselka co prawda to Toyota LC150 ale juz chyba czas na benzyne - wystraszyli mnie tylko koledzy ktorzy wczesniej mieli silniki 2.0 benzyna chyba 211 KM w audi co prawda ale paliły im straszne ilości oleju. Podobno to już to poprawili

 

pozdrawiam

Max58

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co do brania oleju to już całkowicie poprawione.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

frajdy to dostarczaja oba te samochody, najlepiej jak zrobisz jazde probna jednym i drugim, i sam sie przekonasz. ciezko pewnie bedzie znalesc kogos kto dluzej jezdzil obydwoma, zeby sensownie mogl porownac. Napewno diesel bedzie mniej drenowal twoj portfel jesli chodzi o spalanie, a benzyna chyba jednak ma wiekszego "kopa", 280km robi swoje:). Zastanow sie nad Twoim stylem jazdy, ja wybralem diesla bo jezdze duzo do Polski i na miejscu dosc spokojnie, dlatego spalanie oscyluje u mnie cos okolo 6.5 litra i to mi pasuje. 280 KM dla mnie to duze wieksze koszty benzyny, robie rocznie jakies 30 tys. km dlatego mam diesla. Przy 5000 km moze 280 km to strzal w 10.:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dziękuję za szybką odpowiedz :) Nie mogę znaleźć nigdzie w Polsce dealera vw co by miał takie dwa testowe samochody jak mają 240 KM to nie maja 280 KM i na odwrót :) - jeżdżę głownie po mieście i koszt spalanie jest w sumie drugorzędny ...szukam bardziej zadowolonej miny w lusterku i chodzi głownie o frajdę z jazdy. A jak oceniacie długowieczność tak mocno wysilonych silników ? czy należy sie obawiać przebiegów po 150-250 tyś km ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u jednego wez jeden a u drugiego drugi:) o dlugowiecznosci to sie dowiemy za kilka lat chyba, ale tym bym sie nie martwil, raczej ktos kto odkupi od Ciebie taki samochod powienien sie martwic.:) 2 lata od producenta, 3 lata dokupujesz i nie masz zmartwien:), jak spalanie drugorzedne tw wez jakiegos golfa R, bedzie zwinniej sie poruszal od passata :) ( moje odczucie jest takie, ze passat bardziej tak dostojniej sie prowadzi jesli moge uzyc takiego slowa)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hehehe...poczytałem wasze serwisowe perypetie i muszę przyznać ze mimo wielu drobnych ale mocno upierdliwych tematów jakiejś mocnej tragedii to nie ma chyba w tym B8 - co prawda ja Toyota i możecie wierzyć lub nie ale w swoim LC150 przez 5 lat nie naprawiłem niczego :) żadnego pukania,stukania o innych nie wspomnę ...ale to fakt cena nowego 2 x pasat B8.

 

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak dla zartu ale mialem kiedys fiata palio w dieslu przez 6 lat, przejechalem 190 tys. km i oprocz olejow i rozrzadu, i raz klockow nie zrobilem nic:) oddalem siostrze i smiga do dzis:) zawieszenie tak wywalila, ze jak wsiadlem ostatnio to balem sie jechac ale o dziwo jedzie:) mam do tej pory sentyment do tego samochodu, ale trasy do niemiec to byla katorga, ale czasy sie zmienily i kupujemy za horrendalne pieniadze samochody, ktore jak by to ujac nie znasz dnia ani godziny:) i to niechodzi o passata ale wszystkie nowe samochody, osobiscie chyba juz nie bede jezdzil samochodem, ktory nie bedzie mial gwarancji, za duzy stres:) max 5 lat i nastepny. Takze, jak kasa sie zgadza to czy kupisz BiTDI czy 280 KM benzyne bedziesz zadowolony, ale czy na dluzej zaprzyjaznisz sie z takim samochodem? watpie:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

280 z 2 litrów w benzynie to tak w okolicach dwukrotnie mniej wysilony silnik od 240 z 2 litrów w dieslu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czyli jak go wysila tak samo jak BiTDI to bedzie mial w okolicach 560 KM? nie wiem czemu VW tylko wysil tak diesla a benzyne zostawil? A na marginesie co to znaczy wysilony? napewno jest jakis wzorzec , 2 litry diesel 100 KM, powyzej wysilony , ponizej niedosilony?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
tak dla zartu ale mialem kiedys fiata palio w dieslu przez 6 lat, przejechalem 190 tys. km i oprocz olejow i rozrzadu, i raz klockow nie zrobilem nic:) oddalem siostrze i smiga do dzis:) zawieszenie tak wywalila, ze jak wsiadlem ostatnio to balem sie jechac ale o dziwo jedzie:) mam do tej pory sentyment do tego samochodu, ale trasy do niemiec to byla katorga, ale czasy sie zmienily i kupujemy za horrendalne pieniadze samochody, ktore jak by to ujac nie znasz dnia ani godziny:) i to niechodzi o passata ale wszystkie nowe samochody, osobiscie chyba juz nie bede jezdzil samochodem, ktory nie bedzie mial gwarancji, za duzy stres:) max 5 lat i nastepny. Takze, jak kasa sie zgadza to czy kupisz BiTDI czy 280 KM benzyne bedziesz zadowolony, ale czy na dluzej zaprzyjaznisz sie z takim samochodem? watpie:)

 

Doskonale Cie rozumiem. Poprzednio przez 18 lat jezdzilem fiatami. Zawsze nowy, maly, tanszy ale nowy. 2 x seicento, 1x panda, potem bravo (1,9 diesel 150KM), zona do dzisiaj ma fiata 500 (taka zabawka za 75 tysiecy ale na tzw pelnym wypasie). Gdy budowalismy dom kupilismy 10 letniego fiata punto (tej akurat byl uzywany) do przyslowiowego wozenia cementu - auto przez 2 lata katowane na budowie. Po budowie domu ktora przezylo sprezentowalismy go komus z rodziny kogo nigdy nie byloby stac na zaden samochod i auto ma dzis 16 lat i jezdzi bezproblemowo. Zaden z tych fiatow nigdy nie zawiodl na drodze. zawsze odpalil, przejechal z A do B. zaden z nich nie bral oleju (nawet ten 150KM diesel).

Zeby tylko obecny passat sprawowal sie przynajmniej tak samo jak moje poprzednie fiaty...po miesiacu nie chcial odpalic i odjechac spod sklepu (jakis blad skrzyni biegow)....:(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mówią, że Fiat i Ford G wort... ja miałem forda mondeo 2.0 TDI 115KM. Kupiłem nowy w 2001 roku. Jeździłem nim przez 15 lat. Oprócz standardowych części eksploatacyjnych, nie zepsuło się nic :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

O jakości samochodu świadczy powtarzalność jego niezawodności albo zawodności. Nawet jak bierze olej, ale każdy silnik danego modelu to sprawa o tyle jasna, że to jest systemowa wada. Najgorzej jak jeden egzemplarz jest niezawodny a drugi pełen usterek, bo to jest brak jakości. Poloneza czy dużego fiata też można było kupić takiego, że jeden całe życie przejechał bez problemu a drugi non stop coś. Niestety w pasku coś zaczyna się historia, że u jednego jedno, u drugiego drugie i to jest niepokojące.

Nie rozumiem też sytuacji o której pisano wcześniej, że VW szuka w golfie usterki zawieszenia 3 lata.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja też miałem Mondeo i też nic się nie psuło :) Wszystko kwestia jaki model Ci się trafi :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oglądałem przed chwilą Tiguana. Ciaśniejszy, mniejszy, zdecydowanie twardsze plastiki, inny AID, malutki bagażnik. Kanapa z tyłu bez porównania mniej wygodna niż ta w passacie. Schowek przed dźwignią zmiany biegów baaardzo głęboki -> nie wiem jak bedzie z czyszczeniem tego.

Zdjęcia na szybko:

20160518_132123.jpg

20160518_132147.jpg

20160518_132151.jpg

 

Auto świeżo wypakowane z lory, a tutaj takie "kwiatki":

 

20160518_132304.jpg

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

Twardość plastików -> na drzwiach meeeega twarde. Deska to samo (w B8 miło się ugina).

Siedziałem w wersji z pełną skórą i siedzenia płytsze i mniej wyprofilowane niż w b8.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To auto jest zbudowane na Golfie, nie ma co się dziwić.

 

Co rozumiesz przez to, że AID jest inny? Też miałem do czynienia z tym autem ale AID wydawało mi się takie samo, ewentualnie inna skórka zegarów ale nie rzuciło się w oczy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak inna skórka + wydawało mi się osadzone pod innym kontem niz w b8

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Być może taka skórkę w AID będzie też miał Passat w MY2017? Chyba że VW chce stosować takie subtelne różnice.

Niedługo lifting Golfa i też na pewno wejdzie AID i ciekawe czy znowu będzie inna skórka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Plastiki plastikami, ale gama silników jakoś przyjemniejsza. Przykładowo 2.0 tsi 180km 320nm 4motion dsg vs 1.8 tsi 180km 250nm dsg w passacie.

 

Ale muszę zobaczyć o ile ciaśniej niż w passacie i jak wypada zawieszenie.

 

Zachar wrzucił prezentację, zobaczymy jak Tiguan wygląda jego okiem.

Edytowane przez DemoniK

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czyli jak go wysila tak samo jak BiTDI to bedzie mial w okolicach 560 KM? nie wiem czemu VW tylko wysil tak diesla a benzyne zostawil? A na marginesie co to znaczy wysilony? napewno jest jakis wzorzec , 2 litry diesel 100 KM, powyzej wysilony , ponizej niedosilony?

 

Ile ma dwulitrowy diesel bez doładowania? okolice 75KM. Benzyna drugie tyle. Moment 500Nm na cztery korby to dużo. Mając limit 500Nm w benzyniaku można uzyskać ponad 500KM.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności