dziki_pl Zgłoś #7521 Napisano 25 Kwietnia 2016 Widzieliście koledzy nowy koncept VW SUV na bazie Passata (T-Prime)Tak na oko z rysunków wygląda jakby był silnik wzdłużnie ułożony, może będzie Torsen https://www.netcarshow.com/volkswagen/2016-t-prime_gte_concept/ Dla tych co chcą torsena już dzisiaj jest audi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomek131 Zgłoś #7522 Napisano 25 Kwietnia 2016 (edytowane) Witam po przerwie drogich kolegów. I co ,wywaliście mnie z forum na chyba4 miechy ,a teraz lamet ,że zawias tłucze ,jak w 20letnim Renault 19 .Jak mówiłem ,że tak jest ,to mnie wywaliliście.A teraz vw niby wie o problemie i ma coś zmieniać.Ten zawias jest nie do przyjęcia Panowie,to raz Dwa-ponieważ myślę cały czas nad Alltrackiem ,bo łudzę się,że może tam jakoś to inaczej chodzi (choć nie ma się tym gdzie przejechać,to następna kwestia-co to ma być?Mówię o śląsku i małopolsce) byłem więc w salonie,bo chciałem choć kolory na żywo zobaczyć ,ale też nima ani sztuki ,był za to golf R z Dynaudio.NIe wiem ,jak jest w Passacie ,ale w Golfie to Dynaudio nie jest warte nawet 100zł dopłaty.Proponuje wejść do Mercedesa GLC (by the way, cena od 172tys się zaczyna -4x4,at i benz 211 lub diesel 170,rabat do maks 16%)i posłuchać Burmestera ,który kosztuje podobne pieniądze. Czy ktoś ma może info ,jak gra subwoofer z katalogu akcesoriów,tzn na ile poprawia dzwięk w Passacie ?(który fabryczne zwykłe radio ma uważam przyzwoite) Edytowane 25 Kwietnia 2016 przez tomek131 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
paolokos Zgłoś #7523 Napisano 25 Kwietnia 2016 zawias jak zawias, jest jaki jest, czyli glosny, w b7 mam zastrzezenia co do tylu, w b8 zarowno tyl jak i przod ma slabe tlumienie, pewnie u mnie poteguja to felgi 19", ale mieszkam w kraju z "prostymi" drogami wiec ten problem mnie nie dotyczy. Co do Dynaudio, to zwykly zestaw gra dobrze, ale Dynaudio daje kopa, dla mnie to jest to. Lubie na pare minut dac czadu. wiekszosc czasu pewnie kazdy slucha muzyki w samochodzie dosc cicho, ale czasami daje w palnik i do tego mam dynaudio. Czasami przy pewnych dzwiekach, pojawiaja sie rezonansy, moze cos z tym zrobie, ale nie przeszkadza mi to az tak bardzo. Takze dla poweru w muzyce mam Dynaudio, a do masowania plecow BiTDI, pozd Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
korzen Zgłoś #7524 Napisano 25 Kwietnia 2016 Tak przeglądam to forum i postanowiłem dorzucic swoje 3 grosze do tej burzliwej dyskusji o haldexie… Osobowki maja prawie od zawsze elektroniczne blokady mechanizmu poczawszy, eds potem rozwineli w asr, ale to dziala tylko do chyba max 40 km/h Bzdura, jest masa samochodów osobowych 4x4 czy rwd które mają blokowane dyferencjały (centralny/przedni/tylny) nie elektronicznie a sprzęgłami wiskotycznymi, wielopłytkowymi lub samoblokującymi, które działają w momencie wystąpienia różnicy w prędkościach obrotowych kół na danej osi bądź międzyosiowo - tzw. mechanizmy różnicowe o zwiększonym tarciu wewnętrznym. Przykład: Mocne BMW, większość Subaru, większość Audi z międzyosiowym mechanizmem różnicowym, Lancer Evo - to tylko wybrane. Działa to przy każdej prędkości. Zachar testowal przyspieszenie paska BiTDI w porownaniu chyba z subaru - jak by nie mowic to chyba 4x4 w subaru to 1 liga a w pasku badziewie i wyszlo to samo, chyba 5.5 s do 100. To byl pasek prasowa mial 270 km ale to nie ma roznicy, sama praca 4 x4 w pasku w nioczym nie byla gorsza od subaru, co bylo chyba widac, to o czy m my tu dyskutujemy, pozd Nie porównuj napędu z STi do Haldexa w Passacie, z całym szacunkiem ale w STi jest napęd oparty aktywny centralny mechanizm różnicowy, przy napędzie opartym o Haldex to jak lot w kosmos vs. zjeżdżanie na dupie z górki zimą. Nieporównywalnie inny poziom. Przyśpieszenie 0-100 na suchej i równej drodze to żaden sprawdzian ani pole do pokazania możliwości jakiegokolwiek napędu, spróbuj samochodem z haldexem pojechać po nierównej krętej drodze tak szybko jak takim STi czy EVO - niewykonalne. Pamiętaj też że w STi jest skrzynia manualna i śmiem twierdzić że w konkurencji 0-100 w tym przypadku połowa sukcesu to wkładka mięsno-kostna między pedałami, kierownicą i skrzynia biegów. W Passacie wsadzisz małpę za kierownice i DSG zrobi swoje. audi ma torksena, subaru ma cos innego Jeśli już to TORSENA ,ale dla jasności odkąd Audi w modelach z wzdłużnym silnikiem wyrzuciło przedni dyfer przed koło zamachowe, tzw. Torsen (czyli samoblokujący mechanizm różnicowy) typu T3 to już nie do końca torsen, teraz to planetarany mechanizm różnicowy blokowany sprzęgłem wielopłytkowym - a więc nie samoblokujący. Rozwiązania stare jak świat, bardzo podobne do tego które ma Subaru. subaru powinno odjechac a passat nie ruszyc z miejsca a tak nie bylo, pozd Haldex potrafi przerzucić chwilowo - słowo klucz, nawet do 100% momentu na tył, jeśli ktoś się jara startami spod świateł to jest to fajne. Problem w tym że z powodu swojej budowy, miejsca montażu i bardzo małej ilości oleju w sprzęgle (mała obudowa), Haldex ma bardzo małą pojemność cieplną - przy maksymalnym obciążeniu sprzęgło może pracować ciągle ok. 20s. podalem linka gdzie tesowali chlopaki rozne napedy, m. in. bylo subaru STi ( ponoc najlepsze 4x4 ) i bylo volvo na haldexie czyli uklad, ktory wystepuje u nas w samochodach i odziwo lepiej sie spisalo! Jeśli dla Ciebie rolki to odwzorowanie realnych sytuacji na drodze, to rzeczywiście, Haldex jest idealny dla Ciebie. Niestety rolki mają z realem mało wspólnego a smutna prawda jest taka że żaden elektronicznie sterowany/dołączany napęd nie zareaguje na nagłą zminę/utratę przyczepności przez koło lub koła, tak jak napęd międzyosiowo spięty centralnym mechanizmem różnicowym - jakimkolwiek. Zanim elektronika odbierze sygnał z koła, przetworzy i zareaguje, samochód ze stałym napędem będzie juz na następnym skrzyżowaniu, smutne to ale prawdziwe. Haldex nie potrafi stale napędzać wszystkich 4 kół niezależnie od kąta ich położenia i prędkości obrotowych, każdy skręt kierownicy, w zależności od prędkości jazdy lub kąta skrętu przednich kół prowadzi do częściowego lub całkowitego rozłączenia napędu. Sytuacja komplikuje się jeszcze bardziej jak jedziesz po nierównej drodze. Dlatego moje posty mowily, ze nie wazne czy to elektronika czy nie elektronika ale nasz samochod ma tak samo dobrze dzialajacy uklad 4x4 jak inne samochody Żeby uświadomić Ci ile warty jest Haldex, wypnij w swoim samochodzie którykolwiek czujnik położenia koła (awaria czujnika może się przecież wydarzyć?), i pojedz takim samochodem zima na te serpentyny o których piszesz. Uprzedzam, napęd nie będzie nic warty, w przeciwieństwie do jakiegokolwiek Subaru czy Audi z „torsenem” - tam napęd będzie działał STALE, niezależnie od elektroniki, dopóki działa silnik i skrzynia biegów, a w gratisie dostaniesz trwale wyłączone ESP do zabaw na śniegu . Największa różnica będzie przy jeździe po krętej, nierównej, mokrej lub ośnieżonej drodze, fizyki nie da się oszukać i żaden dołączany sprzęgłem system 4x4, pozbawiony centralnego dyferencjału nie będzie umiał różnicować prędkości kół na osiach. Nie wiem jak jest w przypadku Haldexa, ale taki np. dołączany xdrive w BMW działa tylko do 180 km/h - ograniczenie wynikające z braku centralnego dyferencjału, napęd rozłącza się żeby nie zagotować sprzęgła. nie ma sie czego wstydzic. A pisanie, ze to naped udawany Nie ma się czego wstydzić, zawsze lepiej mieć cokolwiek niż nie mieć tego w ogóle, gdybym miał kupować Passata na pewno kupiłbym 4Motion, ale pisanie że Haldex to tak samo dobry system napędu 4x4 co systemy oparte o centralny mechanizm różnicowy, to jak stawianie znaku równości między „Legią Warszawa” a „Realem Madryt” - oba to kluby piłkarskie, tylko co z tego? Haldex jest dobry bo jest tani i nie wymaga specjalnej ingerencji w budowę układu napędowego, dokładasz przekładnie kątową za skrzynią biegów, wał, sprzęgiełko i tylny mechanizm różnicowy. Do tego kilku okularników z działu IT pisze oprogramowanie sterujące pracą tego sprzęgła i jazda. Czujniki od abs’u są w każdym samochodzie więc będzie działać. Możesz go montować do dowolnego samochodu z silnikiem w poprzek, jeśli masz tylko taki kaprys i znajdą się na to chętni - przykład: Audi S1. Ze stałym napędem opartym o centralny dyferencjał tak prosto już nie jest, w najbardziej optymistycznym wariancie potrzebna jest zupełnie inna skrzynia biegów. Problemem Haldexa w porównaniu ze stałymi napędami jest też jego awaryjność i koszty serwisu, możesz o tym poczytać nawet na tym forum w dziale b6/b7 albo na forach innych „haldexowych” samochodów. ze xds nie dziala przy jakiejs tam szybkosci itd to jest troche denerwujace. Bo nie działa , przyhamowanie jednego koła które straci przyczepność nie spowoduje że mechanizm różnicowy przerzuci moment na koło po przeciwnej stronie, niestety ale moment to taka łajza że ucieknie tam gdzie mu łatwiej, a nie tam gdzie musi pokonać opór koła które ewentualnie ma przyczepność. XDS poprawi prowadzenie w zakręcie przez przyhamowanie wewnętrznych kół żeby auto lepiej opisało się w zakręt, ale nie zadziała to jak dyfer ze szperą. Tak na oko z rysunków wygląda jakby był silnik wzdłużnie ułożony, może będzie Torsen A jest jakiś zakaz bądź przeszkoda techniczna żeby zrobić samochód z silnikiem w poprzek i stałym napędem opartym o centralny mechanizm różnicowy - taki czy inny? Z tego co pamiętam to takimi samochodami były: Lancia Delta Integrale, Citroen BX 4x4, Renault 21 4x4, Peugeot 405 Mi16, Fiat Tempra 4x4, Toyota Celica Turbo 4WD czy wszystkie Lancery Evo - a to przecież samochody z zamierzchłych lat 80 bądź początku 90. Myślę że taki koncern jak Volkswagen przez 30 lat zdążył pojąć tajemną sztukę budowania takich samochodów? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krycho Zgłoś #7525 Napisano 26 Kwietnia 2016 Panowie, Czy ktoś pamięta czym się różni Passat MY15 i MY16? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
matteo84 Zgłoś #7526 Napisano 26 Kwietnia 2016 Panowie,Czy ktoś pamięta czym się różni Passat MY15 i MY16? To co na szybko przychodzi mi do głowy: - MY16 ma w standardzie przycisk wyboru profilu jazdy (bardzo mi tego brakuje w moim MY15...) - MY16 posiada tzw "app connect" - zbiór systemów łączności z telefonem dla mirroringu ekranu telefonu/aplikacji, w skład którego wchodzi CarPlay, AndroidAuto oraz MirrorLink. W MY15 występuje tylko i wyłączenie MirrorLink, nie ma oficjalnej możliwości rozszerzenia o AndroidAuto i CarPlay Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
r1u0d2y Zgłoś #7527 Napisano 26 Kwietnia 2016 - lulsterko wenętrzne - AndroidAuto Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krycho Zgłoś #7528 Napisano 26 Kwietnia 2016 No właśnie mam możliwość kupna MY15 prawie nowego za niezłe pieniądze i się waham . A Wybór profilu jazdy jest tak bardzo odczuwalny? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dziabagm Zgłoś #7529 Napisano 26 Kwietnia 2016 No właśnie mam możliwość kupna MY15 prawie nowego za niezłe pieniądze i się waham .A Wybór profilu jazdy jest tak bardzo odczuwalny? Na początku się tym bawiłem, ale teraz praktycznie cały czas mam na Normal. Jak nie ma DCC to tak naprawdę reguluje tylko pracą DSG i trochę usztywnia wspomaganie kierownicy na SPORT. Można bez tego żyć. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piecu Zgłoś #7530 Napisano 26 Kwietnia 2016 A Wybór profilu jazdy jest tak bardzo odczuwalny? Z automatem czy manualem? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
flankie Zgłoś #7531 Napisano 26 Kwietnia 2016 A Wybór profilu jazdy jest tak bardzo odczuwalny? Już kiedyś pisałem, że ten profil jazdy jest zdecydowanie przereklamowany. W DSG można na tryb sport przełączyć i bez profilu, a reszta modyfikacji jest taka, że przeciętny zjadacz chleba nie zauważy różnicy (nie mam oczywiście DCC). A więc brać ten MY2015 i się nie zastanawiać! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piecu Zgłoś #7532 Napisano 26 Kwietnia 2016 Potwierdzam, bez DCC to nie ma dużego znaczenia. W automacie przełączysz sobie na tryb sportowy lewarkiem, w manualu nic takiego nie ma. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
IQM1 Zgłoś #7533 Napisano 26 Kwietnia 2016 Również potwierdzam, największy efekt daje DCC Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
matteo84 Zgłoś #7534 Napisano 26 Kwietnia 2016 Również potwierdzam, największy efekt daje DCC Słyszałem jednak, że wybór profilu jazdy ponoć zmienia również reakcję na sam gaz - czy potwierdzacie to? Podobno w trybie sport samochód jest jakby żwawszy. W MY15 nigdzie nie można zmienić takiego parametru jak reakcja na gaz. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sirocco Zgłoś #7535 Napisano 26 Kwietnia 2016 Nie wiem jak jeździ my2015, ale w my2016 po przejściu z eco na sport jest kolosalna różnica w reakcji na gaz. Dodatkowo zupełnie inaczej zachowuje się DLA jak i klima i wspomaganie (tu akurat różnica jest subtelna ale wyczuwalna). W DCC dochodzi ci dodatkowo reakcja na usztywnienie zawieszenia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
PiotrekPO Zgłoś #7536 Napisano 27 Kwietnia 2016 Panowie,Czy ktoś pamięta czym się różni Passat MY15 i MY16? Inaczej zamontowane (bardziej pionowo) są cyfrowe zegary. Nie ma szybki przed nimi która się bardzo łatwo rysowała. Dotyczy aut z AID. Nowe, wewnętrzne lusterko było montowane dopiero od Listopada. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dzidekbeskid Zgłoś #7537 Napisano 27 Kwietnia 2016 jeżeli jest skrzynia DSG to w trybie "eco" masz żeglowanie , żaden inny tryb tego nie posiada i tak jak pisze sirocco po zmianie z eco na sport kolosalna różnica we wszystkim , ja przynajmniej często korzystam z wyboru profilu jazdy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Prim Zgłoś #7538 Napisano 27 Kwietnia 2016 No tak - zmienia sie działanie urządzeń ale w aucie bez zmiany "trybów" tez jest możliwość ustawienia jak owe urzadzeńia maja działać - klima 3 tryby, ACC 3 tryby, światła itp... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Hernandes Zgłoś #7539 Napisano 27 Kwietnia 2016 Podobno w trybie sport samochód jest jakby żwawszy. Wg mnie w trybie sport emulowany jest z głośników dźwięk udający bardziej sportowy, Chyba, że ja mam jakieś omamy :-) Tym sposobem wrazenia z jazdy dizlem są przyjemniejsze. Nie wiem jak to jest w tsi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jubiler Zgłoś #7540 Napisano 27 Kwietnia 2016 Też kiedyś odniosłem podobne wrażenie. Dźwięk jak z rzedowej szóstki. Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach