szylton Zgłoś #7561 Napisano 29 Kwietnia 2016 To co to jest za głośnik na podszybiu hm ? Na podszybiu jest głośnik średniotonowy i dwa otwory wentylacyjne "bezprzeciągowej klimy". Rozmawialiśmy już na forum odnośnie dźwięku silnika. Np. w TSI 220 tak jak w Golfie GTI montowany jest Soundaktor w przedziale silnikowym przy grodzi kabiny. Przenosi i podkręca on wibracje od silnika emitując "bardziej sportowy dźwięk". Dyskusyjne, mi się akurat podoba, niektórzy odłączają to jednym kabelkiem (10 minut roboty). W necie jest instrukcja. Nie wiem czy w innych jednostkach silnikowych również jest ten Soundaktor, ale nie jest on związany z wybranym trybem. Po prostu jest i tyle Z głośników to np. BMW albo Renault puszcza dźwięk silnika Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gromchester Zgłoś #7562 Napisano 29 Kwietnia 2016 Kolejna ciekawostka : Na rynek niemiecki w MY2017 znika ACC 160 jest tylko ACC 210 Poniżej pełna lista zmian po niemiecku http://forum.gute-fahrt.de/showpost.php?p=316896&postcount=5 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kriss555 Zgłoś #7563 Napisano 29 Kwietnia 2016 I przy okazji we wszystkich modelach zmiana czynnika klimatyzacji na 1234yf... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jot Zgłoś #7564 Napisano 29 Kwietnia 2016 To przyszłych właścicieli poważniej zaboli przy serwisowaniu klimy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szylton Zgłoś #7565 Napisano 29 Kwietnia 2016 czynnika klimatyzacji na 1234yf...a to nie jest ten podejrzany czynnik, który może się zapalać, albo być niezdrowy w jakiś inny sposób...? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gromchester Zgłoś #7566 Napisano 29 Kwietnia 2016 a to nie jest ten podejrzany czynnik, który może się zapalać, albo być niezdrowy w jakiś inny sposób...? Tak to ten, dodatkowo strasznie drogi (monopol dwóch producentów) Nabicie klimy w ASO od 800 zł w górę zależnie od producenta Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szylton Zgłoś #7567 Napisano 29 Kwietnia 2016 czyli jednym słowem 1234Syf... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kriss555 Zgłoś #7568 Napisano 29 Kwietnia 2016 Do tego w koncu wywalili we wszystkich radiach i nawigacjach tuner AM Za to pakiet rasy open ma byc dostepny z easy close, ciekawe czy bedzie sie dalo przerobic bo to akurat fajna sprawa Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sirocco Zgłoś #7569 Napisano 29 Kwietnia 2016 Jeden osiem w R line ... : ) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wolli Zgłoś #7570 Napisano 30 Kwietnia 2016 Dziś pierwszy test rzeczywistej pojemności bagażnika w kombi jak już się zapakuje to prześlę zdjęcie Zobaczymy czy obniżana podłoga w kombi daje radę ... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sajmon24 Zgłoś #7571 Napisano 30 Kwietnia 2016 Panowie mam pytanie czy drzwi przód w Passacie B8 różnią się czymś sedan,kombi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
doc222 Zgłoś #7572 Napisano 1 Maja 2016 Tak przeglądam to forum i postanowiłem dorzucic swoje 3 grosze do tej burzliwej dyskusji o haldexie… Bzdura, jest masa samochodów osobowych 4x4 czy rwd które mają blokowane dyferencjały (centralny/przedni/tylny) nie elektronicznie a sprzęgłami wiskotycznymi, wielopłytkowymi lub samoblokującymi, które działają w momencie wystąpienia różnicy w prędkościach obrotowych kół na danej osi bądź międzyosiowo - tzw. mechanizmy różnicowe o zwiększonym tarciu wewnętrznym. Przykład: Mocne BMW, większość Subaru, większość Audi z międzyosiowym mechanizmem różnicowym, Lancer Evo - to tylko wybrane. Działa to przy każdej prędkości. Nie porównuj napędu z STi do Haldexa w Passacie, z całym szacunkiem ale w STi jest napęd oparty aktywny centralny mechanizm różnicowy, przy napędzie opartym o Haldex to jak lot w kosmos vs. zjeżdżanie na dupie z górki zimą. Nieporównywalnie inny poziom. Przyśpieszenie 0-100 na suchej i równej drodze to żaden sprawdzian ani pole do pokazania możliwości jakiegokolwiek napędu, spróbuj samochodem z haldexem pojechać po nierównej krętej drodze tak szybko jak takim STi czy EVO - niewykonalne. Pamiętaj też że w STi jest skrzynia manualna i śmiem twierdzić że w konkurencji 0-100 w tym przypadku połowa sukcesu to wkładka mięsno-kostna między pedałami, kierownicą i skrzynia biegów. W Passacie wsadzisz małpę za kierownice i DSG zrobi swoje. Jeśli już to TORSENA ,ale dla jasności odkąd Audi w modelach z wzdłużnym silnikiem wyrzuciło przedni dyfer przed koło zamachowe, tzw. Torsen (czyli samoblokujący mechanizm różnicowy) typu T3 to już nie do końca torsen, teraz to planetarany mechanizm różnicowy blokowany sprzęgłem wielopłytkowym - a więc nie samoblokujący. Rozwiązania stare jak świat, bardzo podobne do tego które ma Subaru. Haldex potrafi przerzucić chwilowo - słowo klucz, nawet do 100% momentu na tył, jeśli ktoś się jara startami spod świateł to jest to fajne. Problem w tym że z powodu swojej budowy, miejsca montażu i bardzo małej ilości oleju w sprzęgle (mała obudowa), Haldex ma bardzo małą pojemność cieplną - przy maksymalnym obciążeniu sprzęgło może pracować ciągle ok. 20s. Jeśli dla Ciebie rolki to odwzorowanie realnych sytuacji na drodze, to rzeczywiście, Haldex jest idealny dla Ciebie. Niestety rolki mają z realem mało wspólnego a smutna prawda jest taka że żaden elektronicznie sterowany/dołączany napęd nie zareaguje na nagłą zminę/utratę przyczepności przez koło lub koła, tak jak napęd międzyosiowo spięty centralnym mechanizmem różnicowym - jakimkolwiek. Zanim elektronika odbierze sygnał z koła, przetworzy i zareaguje, samochód ze stałym napędem będzie juz na następnym skrzyżowaniu, smutne to ale prawdziwe. Haldex nie potrafi stale napędzać wszystkich 4 kół niezależnie od kąta ich położenia i prędkości obrotowych, każdy skręt kierownicy, w zależności od prędkości jazdy lub kąta skrętu przednich kół prowadzi do częściowego lub całkowitego rozłączenia napędu. Sytuacja komplikuje się jeszcze bardziej jak jedziesz po nierównej drodze. Żeby uświadomić Ci ile warty jest Haldex, wypnij w swoim samochodzie którykolwiek czujnik położenia koła (awaria czujnika może się przecież wydarzyć?), i pojedz takim samochodem zima na te serpentyny o których piszesz. Uprzedzam, napęd nie będzie nic warty, w przeciwieństwie do jakiegokolwiek Subaru czy Audi z „torsenem” - tam napęd będzie działał STALE, niezależnie od elektroniki, dopóki działa silnik i skrzynia biegów, a w gratisie dostaniesz trwale wyłączone ESP do zabaw na śniegu . Największa różnica będzie przy jeździe po krętej, nierównej, mokrej lub ośnieżonej drodze, fizyki nie da się oszukać i żaden dołączany sprzęgłem system 4x4, pozbawiony centralnego dyferencjału nie będzie umiał różnicować prędkości kół na osiach. Nie wiem jak jest w przypadku Haldexa, ale taki np. dołączany xdrive w BMW działa tylko do 180 km/h - ograniczenie wynikające z braku centralnego dyferencjału, napęd rozłącza się żeby nie zagotować sprzęgła. Nie ma się czego wstydzić, zawsze lepiej mieć cokolwiek niż nie mieć tego w ogóle, gdybym miał kupować Passata na pewno kupiłbym 4Motion, ale pisanie że Haldex to tak samo dobry system napędu 4x4 co systemy oparte o centralny mechanizm różnicowy, to jak stawianie znaku równości między „Legią Warszawa” a „Realem Madryt” - oba to kluby piłkarskie, tylko co z tego? Haldex jest dobry bo jest tani i nie wymaga specjalnej ingerencji w budowę układu napędowego, dokładasz przekładnie kątową za skrzynią biegów, wał, sprzęgiełko i tylny mechanizm różnicowy. Do tego kilku okularników z działu IT pisze oprogramowanie sterujące pracą tego sprzęgła i jazda. Czujniki od abs’u są w każdym samochodzie więc będzie działać. Możesz go montować do dowolnego samochodu z silnikiem w poprzek, jeśli masz tylko taki kaprys i znajdą się na to chętni - przykład: Audi S1. Ze stałym napędem opartym o centralny dyferencjał tak prosto już nie jest, w najbardziej optymistycznym wariancie potrzebna jest zupełnie inna skrzynia biegów. Problemem Haldexa w porównaniu ze stałymi napędami jest też jego awaryjność i koszty serwisu, możesz o tym poczytać nawet na tym forum w dziale b6/b7 albo na forach innych „haldexowych” samochodów. Bo nie działa , przyhamowanie jednego koła które straci przyczepność nie spowoduje że mechanizm różnicowy przerzuci moment na koło po przeciwnej stronie, niestety ale moment to taka łajza że ucieknie tam gdzie mu łatwiej, a nie tam gdzie musi pokonać opór koła które ewentualnie ma przyczepność. XDS poprawi prowadzenie w zakręcie przez przyhamowanie wewnętrznych kół żeby auto lepiej opisało się w zakręt, ale nie zadziała to jak dyfer ze szperą. A jest jakiś zakaz bądź przeszkoda techniczna żeby zrobić samochód z silnikiem w poprzek i stałym napędem opartym o centralny mechanizm różnicowy - taki czy inny? Z tego co pamiętam to takimi samochodami były: Lancia Delta Integrale, Citroen BX 4x4, Renault 21 4x4, Peugeot 405 Mi16, Fiat Tempra 4x4, Toyota Celica Turbo 4WD czy wszystkie Lancery Evo - a to przecież samochody z zamierzchłych lat 80 bądź początku 90. Myślę że taki koncern jak Volkswagen przez 30 lat zdążył pojąć tajemną sztukę budowania takich samochodów? To skąd ten Haldex w Bugatti? - - - - - aktualizacja - - - - - http://www.gizmag.com/go/4909/ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
paolokos Zgłoś #7573 Napisano 1 Maja 2016 haldex jest lepszy na suchym od lotow w kosmos subaru zjazd na dupolocie nieznacznie przegrywa z lotami w kosmos subaru na mokrym dlatego Bugatti ma haldexa, bo inaczej spod swiatel by go passat BiTDI objezdzal:), pozd Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
korzen Zgłoś #7574 Napisano 1 Maja 2016 (edytowane) To skąd ten Haldex w Bugatti? W Aventadorze też , Porsche 911 Turbo też ma dołączany przód czymś na kształt haldexa (sprzęgło wielopłytkowe), tylko co z tego? Nie widzisz różnicy w budowie między Veyronem/911 a Octavią czy Passatem? haldex jest lepszy na suchym od lotow w kosmos subaru zjazd na dupolocie nieznacznie przegrywa z lotami w kosmos subaru na mokrym dlatego Bugatti ma haldexa, bo inaczej spod swiatel by go passat BiTDI objezdzal, pozd Tylko co to wnosi do dyskusji? Jeśli juz pozjadałeś wszystkie rozumy w temacie Haldexa, wytłumacz mi, dlaczego Audi do swojego A4/S4/RS4, A6/S6/RS6 czy A8, nie wsadza haldexa tylko stałe systemy oparte o CMR? Przecież Haldex to zdawałoby się takie optymalne rozwiązanie? Edytowane 1 Maja 2016 przez korzen Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
paolokos Zgłoś #7575 Napisano 1 Maja 2016 widzisz, masz jakis problem chyba, porownujesz subaru do haldexa mowiac ze to loty w kosmos w stosunku do zjazdu na dupolocie, a prawda jest taka, ze w kosmos haldex polecialby szybciej bo sie leci prosto reaczej, a w zjezdzie na dupolocie nieznacznie przegrywa pod warunkiem, ze sa zakrety. Ja napisalem, ze majac haldexa nie ma sie czego wstydzic, bo w cale nie ustepuje innym rozwiazaniom. Moze subaru zbuduje jakies sti kiedys, zeby jego wlasciciele, nie bali sie ruszac spod swiatel dynamicznie majas na pasie obok golfa:) jak myslisz starczy im 30 lat?J Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
korzen Zgłoś #7576 Napisano 1 Maja 2016 widzisz, masz jakis problem chyba, porownujesz subaru do haldexa O przepraszam, to Ty porównałeś napęd z STi do haldexa, ja tylko wyłuszczyłem Ci różnice między nimi. Ja napisalem, ze majac haldexa nie ma sie czego wstydzic Ja również to napisałem , lepszy wróbel w garści... i tak dalej. nieznacznie przegrywa pod warunkiem, ze sa zakrety I o to właśnie w tym biznesie chodzi Nadal nie odpowiedziałeś mi na moje pytanie dotyczące Audi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
paolokos Zgłoś #7577 Napisano 1 Maja 2016 tylko w tym biznesie chodzi o kase, zeby zarobic, wiec proponuje sie klientowi produkt tak samo dobry ale w nizszej cenie i tyle, bo 99,99 uzytkownikow nie bedzie jezdzila samochodem osobowym po kretych szutrowych drogach, ale bedzie napewno na suchym wciskala gaz do deski, nieprawdaz? Mysle, ze Audi ma swoja polityke zarabiania pieniedzy i ani ja ani Ty tego nie wiemy dlaczego robi tak czy inaczej. pozd. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
korzen Zgłoś #7578 Napisano 1 Maja 2016 wiec proponuje sie klientowi produkt tak samo dobry ale w nizszej cenie i tyle Znasz znaczenie pojęcia oksymoron? bo 99,99 uzytkonikow nie bedzie jezdzila samochodem osobowym po kretych szutrowych drogach, ale bedzie napewno na suchym wciskala gaz do deski, nieprawdaz? Po suchym to Focus RS poprzedniej generacji objedzie i Golfa R i Subaru i Evo. Więc do czego jest ten Haldex wg. Ciebie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
paolokos Zgłoś #7579 Napisano 1 Maja 2016 m.in. do tego Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
korzen Zgłoś #7580 Napisano 1 Maja 2016 (edytowane) Czytamy ze zrozumieniem, napisałem wyraźnie: Po suchym jako odpowiedź na Twoje: ale bedzie napewno na suchym wciskala gaz do deski, nieprawdaz? Widać wyraźna zwłokę w załączeniu napędu w tym Golfie. Znajdź mi proszę jakiś filmik w którym przód tak mieli w jakimś Audi czy Subaru z CMR. Poza tym pełna zgoda, podtrzymuje swoje zdanie, że do wyścigów na ćwiarę, jako poprawa trakcji, haldex jest idealny. Edytowane 1 Maja 2016 przez korzen Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach