Skocz do zawartości
artmin

Kupujemy B8 - na co zwrócić uwagę?

Rekomendowane odpowiedzi

Ja jeszcze nie nalewałem, ale też wybiorę nalewak :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To wygląda raczej na Golfa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

drepce z niecierpliwości bo dostałem potwierdzenie terminu produkcyjnego - czy ten termin - co do zasady jest dochowywany? ile należy przyjąć (circa) czasu na wszystkie działania - zmierzające do wydania samochodu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie w terminie produkcji samochód był już w Poznaniu (koniec lutego 2016)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak mniemam - przyjdzie na letnich. Termin jest na 13 tydzień, zatem +-2 tygodnie - odbiór - czyli połowa kwietnia. Zamówienie złożone w połowie stycznia. To dość szybko - biorąc pod uwagę doświadczenia co poniektórych .

 

Przegapiłem odhaczenie braku oznaczeń na klapie i stresuje mnie czy zdejmowanie tego w serwisie nie spowoduje jakiś defektów.

Edytowane przez mikka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich. Mam takie pytanie : co sądzicie lub czy ktoś używa siedzeń moon rock , czyli srodek foteli szary a boczki czarne? Wygląda to dosyć fajnie i na pewno rozjasnia wnętrze i jest to jakas alternatywa w stosunki do calych czarnych albo jasnych siedzeń.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam ten sam dylemat, daj znać jak wyszło !

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam wszystkich. Mam takie pytanie : co sądzicie lub czy ktoś używa siedzeń moon rock , czyli srodek foteli szary a boczki czarne? Wygląda to dosyć fajnie i na pewno rozjasnia wnętrze i jest to jakas alternatywa w stosunki do calych czarnych albo jasnych siedzeń.

 

Ja mam taki zestaw, jutro wrzucę foto. Moim zdaniem jest spoko. Kompromis pomiędzy smutnym czarnym a mało praktycznym białym.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

Przegapiłem odhaczenie braku oznaczeń na klapie i stresuje mnie czy zdejmowanie tego w serwisie nie spowoduje jakiś defektów.

 

Z odklejeniem nie ma problemu. Trzeba delikatnie podgrzać opalarką i podważyć uważając aby nie porysować lakieru. Robiłem to tydzień temu. Auto świeże i dzięki temu znaczek odszedł z klapy nawet z taśmą dwustronna! Zero śladów!

IMG_6823.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja to komuś zlecę bo jestem słaby w manualnych....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jak mniemam - przyjdzie na letnich. Termin jest na 13 tydzień, zatem +-2 tygodnie - odbiór - czyli połowa kwietnia. Zamówienie złożone w połowie stycznia. To dość szybko - biorąc pod uwagę doświadczenia co poniektórych .

 

Kwestia terminów to realnie 4 poziomy :

1. TERMIN PODAWANY PRZY PODPISYWANIU ZAMÓWIENIA - najczęściej czysta teoria powstała na bazie tylko bardzo ogólnej informacji od importera o wolnych slotach produkcyjnych - nie warto się przywiązywać do tego terminu.

2. TERMIN PRODUKCJI po wprowadzeniu zamówienia do systemu - jest to termin bez potwierdzenia przez fabrykę - to termin jaki generuje automat u importera w oparciu o aktualne prognozy produkcyjne fabryki - umiarkowanie w to wierzyć.

3. TERMIN PRODUKCJI POTWIERDZONY PRZEZ FABRYKĘ - to deklaratywny termin w oparciu o rzeczywiste zamówienia.VW zamyka listę produkcyjną na 4 tygodnie (4 tygodnie to taki już realny plan produkcji - na tym etapie fabryka planuje logistykę i produkcję)

4. TERMIN RZECZYWISTY - nikt go nie zna. Często samochody są wycofywane z produkcji przez dział logistyki - np. po interwencji, lub rezygnacji z produkcji danego modelu przez wybranego klienta - ale oni takie rzeczy przyjmują do wycofania gdy dany klient "zdejmuje" minimum 10 samochodów z zamówienia i nie są to konfiguracje typowe tylko szyte na miarę. Zdarza się to sporadycznie. Jest jeszcze tzw overload - fabryka ma uśredniony cykl produkcji na każdy samochód i jest o dziwo taki sam. A przy produkcji egz standartowych ten czas się skraca. Wtedy "wpadają" na dzień produkcji samochody, które miały być produkowane dzień, albo kilka dni później. Generalnie chodzi o optymalizację linii produkcyjnej. Jeśli powiedzmy w poniedziałek składają Varianty HL z DSG i powstają wolne sloty - dokładane są zamówienia.

Stąd bywa, iż samochody produkowane są szybciej niż zakładał plan. Jeśli handlowiec w salonie będzie miał dużo dobrej woli, to w zasadzie widzi to co dzieje się z danym samochodem bez mała step by step. Ale handlowcy mają to w d... A jak się takiego gościa za często pyta, to już w ogóle kaplica. Handlowcy nie mają w głowach wykutego faktu, że ktoś kto zamówił auto na nie czeka i myśli o tym. Niestety ten czas od zamówienia do odbioru to jest najsłabiej opracowany proces akcji typu - kupujemy samochód. I nie wynika to w błędu producenta. To sieć handlowa ma to w d... Niestety.

 

No i jest jeszcze - de facto najsłabszy element procesu. Transport. Tu nie ma żadnej zasady. Jak wyjdzie. Co ciekawe to dealer może sobie papieroska zapalić. Transport to podwykonawca, który robi jak mu wyjdzie. I w zasadzie, na etapie od zjechaniu samochodu z taśmy na plac postojowy do chwili dowiezienia do dealara jest czarna dziura. Nikt nic nie wie. Często w systemie jest info, że samochód jest na ternie fabryki, a realnie jest już w Poznaniu.

Niestety w 90 % samochodów w Europie wozi firma CAT. Wyjątkowo podła i nieprofesjonalna. Ale to temat stały od lat. I jak widać nie do zmiany.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja mam taki zestaw, jutro wrzucę foto. Moim zdaniem jest spoko. Kompromis pomiędzy smutnym czarnym a mało praktycznym białym.

 

 

Napisz jeszcze jak to się sprawuje w codziennym użytkowaniu. Nie brudzi Ci się to za szybko? Czekam na zdjęcia. Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kurde, zapomniałem cyknąć foto. Jutro to zrobie. Staram się nie jeść w samochodzie, na budowie nie pracuje więc tapicerka jest czysta. Szczerze mówiąc myślałem, że będzie czarna a tu niespodzianka przy odbiorze. Jestem zadowolony.

 

Edyta:

Trochę słabo ostre wyszło. W rzeczywistości te jasne środki są ciemniejsze.

38631c33837b4e1emed.jpg

Edytowane przez zales1201

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy co sądzicie o funkcji: wybór profilu jazdy ? Warto ?

Zamawiam 190km CL w manualu i rozważam dokupienie tego systemu.

Dodam, że już przekonaliście mnie że aktywny tempomat to "must have" :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Koledzy co sądzicie o funkcji: wybór profilu jazdy ? Warto ?

Zamawiam 190km CL w manualu i rozważam dokupienie tego systemu.

Dodam, że już przekonaliście mnie że aktywny tempomat to "must have" :)

 

Osobiście bardzo sobie chwalę tą funkcję.

Jednak bez automatu raczej bym nie brał tej funkcji.

A bierzesz DCC? Bo jak nie to wogóle wybór profilu jazdy jest według mnie trochę bez sensu.

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Osobiście bardzo sobie chwalę tą funkcję.

Jednak bez automatu raczej bym nie brał tej funkcji.

A bierzesz DCC? Bo jak nie to wogóle wybór profilu jazdy jest według mnie trochę bez sensu.

 

Pozdrawiam

 

Bez automatu, bez DCC. I co w takim wypadku można zmieniać dzięki tej funkcji ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Bez automatu, bez DCC. I co w takim wypadku można zmieniać dzięki tej funkcji ?

 

Właśnie dlatego zapytałem się czy jest DCC.

Poprzez profil można wtedy tylko zmieniać działanie asystentów, ACC i DLA.

Tylko to przychodzi mi do głowy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Możesz zmieniać między trybami sport, normal, eco, individual. Oprócz zwiększenia/zmniejszenia czułości/reakcji dla DLA i ACC masz wpływ na klimę, i na reakcje pedału gazu. W eko wciskasz pedał do podłogi i auto powoli się zbiera. W sporcie pali gumę ..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam,

mam do wyboru, 2.0 tdi 150 DSG sedan czarna perla ( nie ma Dcc i chyba tylko haka i moze jeszcze czegos, nie chce mi sie sprawdzac ) oraz srebrnego 240 KM, prawie wszystko majacy ( niestety nie ma cyfrowych zegarow:)), jezdzilem obydwoma, 150 troche mulowata, 240 spoko. Mam pytanie do szczesliwych wlascicieli o opinie o 240 ( jak sie sprawuje itd ), oraz czy wyswitelacz cyfrowy to taka super sprawa, ze trzeba miec? ( jezdzilem 150 dsg ale inna bo to co moge dostac stoi jeszcze u VW w Wolfsburgu i ta nie miala cyfrowych zegarow ), oba samochody 2014 rok przebieg znikomy 3000 i 6000 km, roznica w cenie 4000 euro, prosze o jakies sugestie i opinie dotychczasowych posiadaczy tych 2 modeli, myslalem o 190 jak optymalnym rozwiazaniu ale nie ma nic teraz na horyzoncie ciekawego z tym silnikiem a raczej chce kupic szybko:(, dzieki

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

zapomnialem, moze to glupie pytanie ale czy da sie zamontowac cyfrowy wysfietlacz w miejsce ananlogowego oraz czy ze 150 da sie zrobic oryginalne 190 KM wymieniajac turbine na wieksza i cos tam jeszcze, nie znam sie na tym, wiem ze jest chip tuning ale chcialbym to eventualnie zrobic jak w fabryce:(, dzieki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności