Skocz do zawartości
Gość mikeee

najbardziej beznadziejny patent w Passacie?

Rekomendowane odpowiedzi

Gość phans

Przeczytanie tych wszystkich stron, niekiedy nie na temat jest trochę męczące - może ktoś zrobi podsumowanie?

Dorzucę w temacie coś od siebie.

1. Podczas wyprzedzania gdy zapiecze sie kierowniczka w turbo, komputer włącza się w tryb awaryjny i samochód nie ma siły dalej wyprzedać i boże miej nas w opiece przed czołówką z innym samochodem. Można oczywiście zrestartować komputer na szybko poprzez wyłączenie i zapalenie ponowne samochodu ale czy uda się to zrobić gdy przed sobą mamy TIRa?

2. Rdza na dekoracyjnych czarnych słupkach pomiędzy bocznymi szybami.

3. Drgające światła przednie

4. EGR - badziewny i awaryjny element aby spełnić normy emisji spalin i zadowolić piep.... ekologów.

5. Rozrząd mógłby być bezobsługowy na 300tys km - za dużo tam jest elementów które mogą polecieć i narobić sporo zamieszania

6. Czy koniecznie musieli zastosować napinacz paska wielorowkowego, który kosztuje u nas ponad 500zł?

7. Awaryjność oświetlenia nawiewów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość mefyoo
3. Drgające światła przednie
Raczej tylko po dzwonie, no chyba że mowa o nowszych modelach niż B3 a na nich się nie znam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość phans
3. Drgające światła przednie
Raczej tylko po dzwonie, no chyba że mowa o nowszych modelach niż B3 a na nich się nie znam.

Wypowiadam się na temat B5 po liftingu a ten problem nie ma nic wspólnego z dzwonem :-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Najbardziej beznadziejny patent to tryb awaryjny z byle powodu, jak phans napisał. Może to kosztować zycie i żadne argumenty typu, że to zabezpiecza silnik przed zniszczeniem itd nie zmienia faktu, że nie powinno to być tak zrobione. Wystarczyła by po pierwszym sygnale błędu lampka service jetz czy coś podobnego. Przeżyłem to kiedyś i teraz jak mam kogoś wyprzedzić to mam sraczkę - miłe uczucie :/ . Kiedyś zresztą juz na ten temat dyskutowaliśmy. To że inne marki tez tak mają nie zmienia faktu. Inna rzecz która mnie może nie dziwi, ale denerwuje to fakt, ze przy naprawie czegokolwiek jest duża szansa, że połamiemy uchwyty np kabli, elementów wyposażenia wnętrza itd. Tak jakoś to wszystko jest zrobione, że póki się nie rusza wszystko jest ok. Jak chce się cos naprawić to na bank jakiś drobiazg się złamie. To nie jest auto dla majsterkowiczów. Trzeba wiedzieć czego się spodziewać i jak się do naprawy zabrać. Niestety nasi mechanicy z upodobaniem używający młotka jako narzędzia uniwersalnego, często oddają paska z jakąś niespodzianką która prędzej czy później zacznie nam dokuczać. Mi tak załatwili osłonę silnika. Muszę ją wymienić po dwóch wizytach w warsztacie - wymiana drążka i osłony przegubów. Jeden mechanik zaczął, a drugi dokończył - teraz osłona wisi i nowa się kłania. Dlatego też moim zdaniem zdarzają się egzemplarze takie jak ma char. Psuje się to co przy okazji naprawy, czy przeglądu zepsuł przy okazji mechanik, czy kto to był.

Paski do których nikt brudnych i niedouczonych łapek nie pchał jeżdżą raczej bezawaryjnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość phans

Ponieważ miałem kiedyś problemy z zapiekaniem kierowniczek (pewnie z powodu PSJ-pizdowaty styl jazdy co po w-wa oto nie trudno) to zawsze staram się jeżeli wiem że będę ostro wyprzedzał inne samochody to najpierw sprawić aby intensywnie te kierowniczki popracowały (gaz do dechy i puszam i tak kilka razy). Nawet niekiedy jak wyprzedam i wiem że potrwa to pewną chwilę to staram się w momencie wyprzedzania puścić na chwilkę gaz i szybko go docisnąć aby dokończyć wyprzedzanie :-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

7. Awaryjność oświetlenia nawiewów.

??!

Pasek ma podswietlane nawiewy? Chodzi Ci o podswietlenie tych plastikowych kratek, ktorymi wylatuje powietrze? Niby jak to wyglada? Jakies zdjecie.

W moim paseku z 2003r (kupionym w 2006) nie jest podswietlony ani jeden nawiew :>

 

 

topek -> jak zawsze pozdrawiajacy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pasek ma podswietlane nawiewy?

 

Ma

 

Niby jak to wyglada? Jakies zdjecie.

 

Tak, proszę:

 

pasekai3.th.jpg

 

Można przyjąć, że średnio co 100 000 trzeba wymieniać. Mój ma tuż ponad 100 000 i właśnie zaczynają się palić. Zabrakło w kratce przy kierowcy. Za rok wstawiam tam diody, więc problem zniknie!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

Tak, proszę:

 

Obrazek

To u mnie to chyba dziala :) Musze sie przyjzec.

Nieprecyzyjnie ludzie formuluja mysli. To nie jest podswietlenie nawiewow, tylko regulacji nawiewow :) Ja myslalem, ze ta kratka plastikowa, z ktorej wychodzi powietrze ma byc podswietlana.

 

 

topek -> jak zawsze pozdrawiajacy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja myslalem, ze ta kratka plastikowa, z ktorej wychodzi powietrze ma byc podswietlana.

no może jescze kieszenie w drzwiach tez sie podswietlają :rotfl::rotfl:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja myslalem, ze ta kratka plastikowa, z ktorej wychodzi powietrze ma byc podswietlana.

no może jescze kieszenie w drzwiach tez sie podswietlają :rotfl::rotfl:

 

jacy jesteśmy dzisiaj dowcipni :hurra::hyhy:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W aucie drazni mnie tez (choc to nie do konca patent VW), ze jak ma sie zestaw glosnomowiacy w konsoli srodkowej po prawej stronie, to jednego kubeczko juz nie sie wlozyc :/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja myslalem, ze ta kratka plastikowa, z ktorej wychodzi powietrze ma byc podswietlana.

no może jescze kieszenie w drzwiach tez sie podswietlają :rotfl::rotfl:

Dobry pomysl :) Niektore auta maja podswietlone Fußraum (tam gdzie trzymasz stopy, przy pedalach). Podswietlanie kieszenie w drzwiach (jak schowek) nie byloby czyms zlym. Czasami szuka sie tam w nocy jakiejs monety czy dlugopisu :)

 

Takie "niestandardowe" oswietlenie bywa fajne, ale powinno sie dac wylaczyc, z jakiegos przycisku :)

 

 

topek -> jak zawsze pozdrawiajacy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mój jest SUPER nic się nie psuje , poza wachaczami po 140tkm zaczynam powoli pojedynczo drugi komplet wymieniać .

Pewnie dlatego że mam obniżonego Paska i 100-200 kg na pokładzie .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Można przyjąć, że średnio co 100 000 trzeba wymieniać. Mój ma tuż ponad 100 000 i właśnie zaczynają się palić. Zabrakło w kratce przy kierowcy. Za rok wstawiam tam diody, więc problem zniknie!

 

:)) Wczoraj sie przyjzalem w nocy mojemu paskowi. ANI JEDNA zaroweczka mi sie przy nawiewach nie pali. Przyjalem to jako feature a nie jako bug :)

 

Chyba nie bede tego ruszal. Az tak bardzo mi to nie przeszkadza...

 

 

topek -> jak zawsze pozdrawiajacy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość metha

Pomyśleć tylko jak jest mgła i ona właśnie się przedostaje przez nawiewy, które uprzednio producent podświetlił... i efekt , który powoduje właśnie to podświetlenie.... smugi mgły w świetle...... dla takich chwil warto żyć :evil::vw:

 

 

:mur::mur::mur:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam a dla mnie najbardziej badziewny jest immobiliser który mozna wyłaczyc kawałkiem drucika łącząc w kosce iso przewód prądowy z potrzymaniem pamieci... :mur:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość ptoks7

zestaw głosnomówiący zasłąnia pokrętło od podgrzewania foteli...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o nawiewy to wymieniałem żarówki w nawiewie środkowym i zewnętrznym. Świeci wszystko, nic się nie połamało. Ważny w demontarzu jest spokuj i precyzja.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Passat nie ma aż tak dennych patentów. Każdy samochód się psuje, ma usterki i niedociągnięcia. Wystarczy dbać o samochód. Co w moim trzeba było wymienić? Poprzedni właścicie wsadził większy akumulator (od diesla) i udupił alternator. Oring w wycieraczkach: zatarłem, ale była zima, ja jako nowy właściciel nie mogłem sprawdzić wszystkiego. Nigdy nie widziałem pary w lampach, jestem przed wymianą lewego przegubu (ok 200 000 km). Paski, naciągacze, filtry - normalka. Lampka w klimatyzacji - wymieniona (nic nawet nie połamałem). Nie mam podstawek na napoje. Biorąc pod uwage fakt, że auto jest z angli i część problemów jest włąśnie z tego powodu.

 

Nie mam większych zastrzeżeń do passata.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość kospi

Nie nawiewy sa podswietlane tylko te znaczki przy pokretle od nawiewu......czyli nie bedzie wpadajaca mgla podswietlona......

 

A jesli chodzi o naprawe tego to robilem to pare dni temu u siebie i u brata w pasku i robi to sie bardzo prosto, przy uzyciu dwoch srubokretow plaskich...:)

 

-po piersze trzeba podwazyc kratke nawiewu od gory srubokretem przytrzymac reka i podwazyc w innym miejscu lub od dolu i pieknie sie wysuwa....aha i nie bac sie ze kokpit sie odszktalci bo powraca on na swoje miejsce i nic nie bedzie widac......

 

- dalej odzczepic kostke od wtyczki , wyjecie oprawki razem z zarowka tez wmaga 2 srubokretow tyle ze malych pierwszy wsuwamy od gory pomiedzy bialy a pomaranczowy plastik jes tam taki specjalny pol okragly otwor , a drugim srubokretem podwatamy oprawke przez otwor w ksztalcie litery " L " w bialym plastiku i oprawka wychodzi....lub wkladamy tylko pierwszy srubokret w polkole od gory i pociagamy do gory jakimis plaskoszczypcami.....

 

- stara zarowke wyjmujemy ucinajac druciki ktore ja trzymaja i w jej miejsce wkladamy nowa zarowke i przylutowujemy jej druciki do stykow.....

 

Nic prostrzego i efekt tez jest niezly........

 

POZDRAWIAM

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności