zipek135 Zgłoś #41 Napisano 24 Października 2008 U a nie łożysko oporowe ;] ? Miałem tak w b4 co prawda w 1Z a Ty masz AFN'a ? Nie masz w profilu ... ciężko coś napisać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danny6 Zgłoś #42 Napisano 24 Października 2008 Tak to czesta awaria, to przez katowanie tak sie dzieje tez wymienialem kolo w golfie (axr), odradzali regeneracje to kupilem uzywke od passata razem z calym sprzeglem (750zl) i dziala do dzis podobno (juz go nie mam), kolega w polo tez tego doswiadczyl - tez katowal. Teraz mam automat to mi nie grozi... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość beryss Zgłoś #43 Napisano 25 Października 2008 tak mam AFN'a lozysko -chyba nie, dzwiek ustepowal jak wcisnalem pedal sprzegla doslownie do konca az w podloge, pozatym kilka tysiecy km wstecz wymieniane bylo sprzeglo z lozyskiem firmy LUK, chyba ze to jakis szajs i sie posypalo. mechanik mnie zalamal bo poskrecal wszystko stwierdzil ze kolo 2 masowe drogi interes, ateraz raz jeszcze trzeba robic. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość beryss Zgłoś #44 Napisano 28 Października 2008 Bardzo wazne pytanie: sprzeglo jest firmy LUK, kolo 2masowe SACHS,czy jest mozliwe ze nie beda pasowac? sprzedawca w sklepie twierdzi ze z kolem sachs tylko sprzeglo sachs z innym nie podejdzie. mam nadzieje ze go ponioslo. moim zdaniem czesci maja normy i sa identyczne . prosze o odpowiedz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
arto4 Zgłoś #45 Napisano 29 Października 2008 Witam.Mam podobny problem szarpie przy ruszaniu jak jest zimny po nagrzaniu ok.Nie slyszę żadnych dziwnych odgłosów ale gała zmiany biegów czasem stawia opór i chaczy dwójka.jakieś 8 miesięcy temu wymieniłem sprzęgło kompletne sachs 149000 teraz jest 163000.Mechanik straszy mnie skrzynią a nie dwumasą nie wiem co myśleć.Mam dwumasę z anglika z przebiegiem 48000,zakładać ją czy nówkę.Aha czy zakładać nowe sprzęgło.Proszę o jakąś podpowiedz.Passat b5 1,8 20v 99rok Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Slay Zgłoś #46 Napisano 29 Października 2008 (edytowane) Witam.Mam podobny problem szarpie przy ruszaniu jak jest zimny po nagrzaniu ok.Nie slyszę żadnych dziwnych odgłosów ale gała zmiany biegów czasem stawia opór i chaczy dwójka.jakieś 8 miesięcy temu wymieniłem sprzęgło kompletne sachs 149000 teraz jest 163000.Mechanik straszy mnie skrzynią a nie dwumasą nie wiem co myśleć.Mam dwumasę z anglika z przebiegiem 48000,zakładać ją czy nówkę.Aha czy zakładać nowe sprzęgło.Proszę o jakąś podpowiedz.Passat b5 1,8 20v 99rok Mam tak samo.. szarpie mi na zimnym a później jest ok. To dlatego ze sprężyny w dwumasie się trochę rozszerzają na ciepłym.. Obejrzyj jeszcze poduszki skrzyni i silnika. Nie musisz zakładać nowego sprzęgła. Nigdy nie byłem pewien czy w 1.8 benzynach były dwumasy.. ale skoro piszesz ze masz to pewnie tak jest Edytowane 29 Października 2008 przez Slay Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radek82 Zgłoś #47 Napisano 30 Października 2008 Mam pytanko: co przyczynia się do padnięcia dwumasy prócz jak wyżej napisane -gwałtowne ruszanie.Padło jeszcze słowo katowanie co przez to rozumiecie? a czy takze dwumas dostaje po tyłku jadąc na dość niskich obrotach na danym biegu? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Slay Zgłoś #48 Napisano 30 Października 2008 Mam pytanko: co przyczynia się do padnięcia dwumasy prócz jak wyżej napisane -gwałtowne ruszanie.Padło jeszcze słowo katowanie co przez to rozumiecie? a czy takze dwumas dostaje po tyłku jadąc na dość niskich obrotach na danym biegu? Logicznie rzecz biorąc tez.. dwumas tez jest przeciążany jeśli wrzucisz za wysoki bieg.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
arto4 Zgłoś #49 Napisano 30 Października 2008 Mam tak samo.. szarpie mi na zimnym a później jest ok. To dlatego ze sprężyny w dwumasie się trochę rozszerzają na ciepłym.. Obejrzyj jeszcze poduszki skrzyni i silnika. Nie musisz zakładać nowego sprzęgła. Nigdy nie byłem pewien czy w 1.8 benzynach były dwumasy.. ale skoro piszesz ze masz to pewnie tak jest Jest dwumasa jak wymieniałem sprzęgło tarcza nie maiła tłumików drgań.Poduszki są w porządku.A co sadzisz o tej używce?Ceny dwumas do benzyny są wyższe niż do tdi(.800-900 tdi)1100-1200 benzyniak wszystko luk lub sachs.Powariowali.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Slay Zgłoś #50 Napisano 30 Października 2008 Jest dwumasa jak wymieniałem sprzęgło tarcza nie maiła tłumików drgań.Poduszki są w porządku.A co sadzisz o tej używce?Ceny dwumas do benzyny są wyższe niż do tdi(.800-900 tdi)1100-1200 benzyniak wszystko luk lub sachs.Powariowali.... Używana nie daje żadne pewności.. Nawet jak nie miała luzów to możne miała inne wady, nikt nie da Ci gwarancji. Sam się interesowałem w cenach i chciałem kupić regenerowana. Ale dowiedziałem się ze ci co regenerują tez nie dają żadnej gwarancji ile pochodzi, ale z góry mówią że na pewno nie tyle co nowe.. możne pochodzić 10000 a możne 50000.. Trzeba brać nowa. Poszukaj na allegro.. Sachs będzie trochę taniej, a to to samo co LUK. No a tak w ogóle to pewność czy to dwumas powoduje szarpania u Ciebie to będziesz miał dopiero jak zdejmiesz skrzynie, bo trudno tak coś wywróżyć jak go nie widać.. Ja swój będę wymieniał na wiosnę.. rezem ze sprzęgłem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość skowi17 Zgłoś #51 Napisano 31 Października 2008 Witam,wymieniłem koło dwumasowe w którym zerwało nity i koło sie rozleciało.Dodam,że to się stało przy uruchomieniu silnika.Coś zazgrzytało i po temacie.Po wymianie zrobiłem jakies 200 km i znowu rozwaliło koło.Co jast grane?.Czy coś blokuje silnik podczas uruchamiania.Może skrzynia albo inny stwór.Czy ktoś ma jakiś pomysł ,co to może być??Dodam ze mam Paska 1.9 TDI 90 KM. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość beryss Zgłoś #52 Napisano 6 Listopada 2008 po demontazu okazuje sie ze kolo ktore zakupilem firmy sachs nie pasuje a dobierali wedlug numerow. docisk u mnie dokrecony jest 12 srubami a sachs ma tylko 6 otworow. wydaje sie ze trzeba szukac kola od luka . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wania Zgłoś #53 Napisano 6 Listopada 2008 Mam tak samo.. szarpie mi na zimnym a później jest ok. To dlatego ze sprężyny w dwumasie się trochę rozszerzają na ciepłym.. Obejrzyj jeszcze poduszki skrzyni i silnika. Nie musisz zakładać nowego sprzęgła. Nigdy nie byłem pewien czy w 1.8 benzynach były dwumasy.. ale skoro piszesz ze masz to pewnie tak jest Witam. Też mam dziwne szarpanie przy zimnym silniku ale tylko przy tem zewnętrznej od 5 C i poniżej. dziwne jest to że szarpie jedynie przy ruszaniu i na skręconych kołach w prawo !!!! sam już nie wiem o co biega????? jak jest rozgrzany silnik jest wszystko ok !! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krzychu74 Zgłoś #54 Napisano 18 Listopada 2008 witam Mechanik wymienia mi sprzęgło przy okazji określił stan koła dwu-masowego na "jeszcze całe" i teraz pojawia się kwestia czy go wymieniać czy nie. On nie jest pewien a ja się na tym znam jak zając na spawaniu. Pytanie. Co się stanie jak to koło padnie, auto przestanie jeździć czy "tylko" objawiać się to będzie zwiększonymi drganiami ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Slay Zgłoś #55 Napisano 19 Listopada 2008 witam Mechanik wymienia mi sprzęgło przy okazji określił stan koła dwu-masowego na "jeszcze całe" i teraz pojawia się kwestia czy go wymieniać czy nie. On nie jest pewien a ja się na tym znam jak zając na spawaniu. Pytanie. Co się stanie jak to koło padnie, auto przestanie jeździć czy "tylko" objawiać się to będzie zwiększonymi drganiami ? Różnie z tym bywa.. czasami puszczają nity i koło się rozpada, ale rzadko, zanim miało by się rozlecieć to będzie już tak walić ze napewno będziesz słyszał. Ile wytrzyma jeszcze to można by gdybać gdybyś znał dokładnie przebieg koła.. Najgorsze tylko ze w razie co robocizna będzie x2, a przy tej wymianie jest dość droga. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość wojtuss Zgłoś #56 Napisano 28 Listopada 2008 objawem zużycia dwumasa moze byc także szarpanie przy ruszaniu i przy redukcji z 1 biegu na 2 bez względu na to, czy silnik jest ciepły czy zimny? Szarpie mi tak od ok 2 lat bez przerwy, nawet wpadłem w nawyk i przedłużam jazdę na sprzęgle. A przy odpalaniu jest taki dźwięk, jakby coś się miało zaraz rozpaść w silniku. czy to moze byc to koło dwumasowe?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Clash Zgłoś #57 Napisano 29 Listopada 2008 ..tak to mogą być objawy zużycia koła dwumasowego,Jestem właśnie świeżo po wymianie koła i sprzęgła (ponoć jest taka zasada,że jak sie wymienia dwumasę to i sprzęgło-odwrotnie niekoniecznie).Koszt w moim aucie nie był mały:koło (Sachs)-890PLN,sprzęgło (Sachs)-670PLN,łożysko wałka 6PLN i robocizna 400PLN..ale teraz autko "chodzi" jak nowe. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Brudek Zgłoś #58 Napisano 29 Listopada 2008 Panowie mam takie szybkie pytanko !! Poniewarz nigdzie na ten temat nikt nic nie poruszyl. Wiec pytam :-) Czy sprzeglo powinno byc zamontowane w kierunku kola dwumasowego (patrzac na kolo) powinno byc wypukle czy wklesle ?? Tzn. bo sprzeglo zalezy jak sie polozy to ma wypuklosc lub wklesle. i z tad moje pytanie. Prosze o szybko odp. bo bede ruszal zaraz zlozyc do konca skrzynie a nie pamietam jak wyjalem! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JurekW Zgłoś #59 Napisano 29 Listopada 2008 Brudek Położenie tarczy sprzęgła gdy jest zastosowane koło dwumasowe - okładziny tarczy sprzęgła przylegają do koła zamachowego; w przypadku bez dwumasy - sprężyny tłumiące są skierowane do zespołu dociskowego.Powodzenia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Brudek Zgłoś #60 Napisano 30 Listopada 2008 A czy przy slizganiu sie sprzegla po wymianie na nowe ale nie wymianie kola dwumasowego moze byc takie cos : Jak jade np. na 4 i dam ostro w gaz i trzymam gleboko ale rowno pedal gazu to ladnie przyspiesza ale nagle jedzie tak jak przyspieszyl i znowu przyspiesza i znowu jedzie jak przyspieszyl, Tak jak by przyspieszal stopniowo do danego wcisniecia gazu. A i slychac jak sie laduje turbo i tak jakby cos jeszcze szmeralo takie szzzzyyy szzzzyyy :-) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach