Łuki0 Zgłoś #1 Napisano 4 Maja 2013 (edytowane) Witam, w zeszłym tygodniu podczas jazdy zapaliła mi się kontrolka silnika (motor 2.oTDI CR). Podłączyłem VCDSa, wyszedł błąd: 008213 - Czujnik położenia klapy w kolektorze ssącym (zespół 1), P2015 - 000 - niezrozumiały sygnał Błąd skasowałem, nie sprawdzałem czy pojawił sie spowrotem, ale kontrolka silnika zgasła więc temat zamknąłem. Na drugi dzień po gaszeniu silnika i ponownym uruchomieniu kontrolka znów się zapaliła. Podłączyłem VCDSa i znów ten sam błąd. Poczytałem forum i okazało się, że do wymiany jest przepustnica - zamówiłem, wymieniłem (wymieniłem tą przed EGRem). Niestety kontrolka dalej się pali i błąd po skasowaniu spowrotem wskakuje (nie trzeba uruchamiać silnika). Nie mam możliwości przeprowadzenia adaptacji przepustnicy mam możliwość sprawdzenia jej (chodzi wszystko OK) Czym może być jeszce spowodowany ten błąd ? Czy adaptacja jest możliwa tylko z poziomu serwisu ? a może wymieniłem nie tą przepustnicę co trzeba ?! podłączyłem VCDSa do takiego samego samochodu i po odpiecią wtyczki 5-cio pinowej od przepustnicy nie pojawił się taki błąd jak u mnie - więc kable OK ? U mnie po odpięciu wtyczki od przepustnicy mam dodatkowo błąd 000290 - Czujnik położenia przepustnicy (G69) P0122 - 000 - sygnał za niski - MIL zapalona Edytowane 4 Maja 2013 przez Łuki0 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Łuki0 Zgłoś #2 Napisano 17 Maja 2013 do kosza Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
soliwodzkiw Zgłoś #3 Napisano 5 Października 2013 No i co Kolego, poradziłeś sobie z tym czujnikiem położenia klap? Mam takiego samego passata z silnikiem cr CBAB i pojawił się identyczny problem. Zespół przepustnic pracuje OK, ale przycina się w położeniu wyjściowym silniczek sterujący klapami. Będę wdzięczny za informację. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gordon07 Zgłoś #4 Napisano 29 Października 2013 Witam , ja rowniez mam taki problem wiec prosze o jakas podpowiedz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ppawian Zgłoś #5 Napisano 25 Listopada 2013 No i co Kolego, poradziłeś sobie z tym czujnikiem położenia klap? Mam takiego samego passata z silnikiem cr CBAB i pojawił się identyczny problem. Zespół przepustnic pracuje OK, ale przycina się w położeniu wyjściowym silniczek sterujący klapami. Będę wdzięczny za informację. Cześć Mam to samo pytanie do ciebie bo błąd ten sam, silnik ten sam tylko bez DSG? Czy masz jakieś rozwiązanie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
habor Zgłoś #6 Napisano 25 Grudnia 2013 (edytowane) Witam, mam ten sam problem. Właśnie wymieniłam silnik sterujący klapami w kolektorze ale niestety nic to nie dało. Błąd nadal się pojawia. Czy jest sens wymieniać klapy? Rozebrałem cały kolektor ssący i dokładnie go wyczyściłem, klapy chodzą bez problemu. Jak robię adaptację tych klap to silniczek na przemian zamyka i otwiera te klapy i jak skończy to wyrzuca błąd sterowania klapami. O co chodzi? W środku nie ma żadnego czujnika który widział by położenie tych klap a więc tylko silnik mówi o położeniu. Proszę o pomoc. Znalazłem jeszcze coś takiego: http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/18447/P2015/008213 Może rzeczywiście jest problem z softem. Edytowane 25 Grudnia 2013 przez habor Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
donalberto Zgłoś #7 Napisano 8 Stycznia 2014 u mnie też występuje problem z kapkami kolektora - zwarcie elektryczne - zastanawiam się czy wymiana samego sterownika coś da? czy może zdecydować się na usunięcie klapek? probował ktoś usuwania klapek jak to wpływa na dynamikę i zużycie paliwa? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rosiel Zgłoś #8 Napisano 9 Stycznia 2014 Wrzuccie zdjecie kolektora ssacego to powiem co najczesciej sie dzieje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkpol Zgłoś #9 Napisano 9 Stycznia 2014 Najczęściej pada nastawnik klap kolektora dolotowego 03L129086 v120. To jest element z prawej strony kolektora połączony z kolektorem za pomocą dźwigni. Naturalnie nie jest to reguła Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rosiel Zgłoś #10 Napisano 10 Stycznia 2014 Raczej dzwignia Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Radek77 Zgłoś #11 Napisano 14 Stycznia 2014 Witam, pytanie do Marka i Rosiela oraz wszystkich innych którzy mają taki problem, jeżeli to dźwignia to czy da się ją zregenerować albo czy ktoś pomoże gdzie kupić 03L129086 v120 bo wszystko jest w archiwum allegro i innych portali. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawel153 Zgłoś #12 Napisano 18 Stycznia 2014 Panowie mam ten sam błąd. Kupiłem na Allegro za 300zł używany nastawił klap kolektora ssącego wymieniłem i było dobrze przez kilka dni. W tej chwili znowu wywala błąd 8213. Od czego zacząć dalsze serwisowanie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Stanson Zgłoś #13 Napisano 21 Stycznia 2014 Jakby ktoś sobie poradził z problemem to również będę wdzięczny za info, gdyż mam ten sam błąd. Póki co doradzono mi rozebranie i czyszczenie, dam znać jeśli to pomoże, ale oczywiście musi upłynąć trochę czasu jeśli kontrolka znów ma się zaświecić... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bossman121 Zgłoś #14 Napisano 21 Stycznia 2014 Kurcze mam to samo w 2.0 TDI CR (CAHA) kontrolka świeci od razu po skasowaniu. Komp podaje; czujnik położenia klapy w kolektorze ssącym. Co za przyczyna? Pomoc bardzo mile widziana. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Franusss Zgłoś #15 Napisano 29 Stycznia 2014 Szanuje się takich użytkowników jak Łuki0 - naprawił swoje auto i nie podzielił się doświadczeniami. Na prawdę kultura pierwsza klasa. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Stanson Zgłoś #16 Napisano 31 Stycznia 2014 (edytowane) No więc w moim przypadku pomogła operacja czyszczenia, ale na krótko. Błąd znów się pojawił. Jako że błąd dotyczy czujnika klapek kolektora - ten został rozmontowany, był tam syf/nagar/olej, który według mechanika zbierał się przez te ponad 130 tys km, które przejechał samochód. W wyniku tego klapki w kolektorze się nie domykały i otwierały tak jak powinny, bo miały za duży opór. Po ponownym wyskoczeniu błędu (tym razem przejechałem 2000km - wcześniej bez naprawy a jedynie po skasowaniu błąd się pojawił po 50 kilometrach) zostało to ponownie rozebrane i jest czyściutkie. Samochód spala tyle samo co zawsze, mocy nie brakuje, w zasadzie żadnych objawów poza tą świecącą się kontrolką 'check engine'. Mechanik nie wie co dalej robić. No i ja też nie wiem co mam dalej robić, jak pojadę do ASO VW to wymieniacze mi doradzą pewnie wymianę połowy silnika... A może wymienić cały kolektor ssący? Koszt jak patrzę na allegro 200-300zl... Jeszcze taki czujnik wygooglowałem: http://www.pompapaliwa.pl/czujniki-cisnienia-bezwzglednego-w-kolektorze-ssacym-map-sensor/2098-Czujnik-cisnienia-w-kolektorze-ssacym-Map-Sensor-WRC-82212.html ale nie wiem czy to o to chodzi? Edytowane 31 Stycznia 2014 przez Stanson Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Franusss Zgłoś #17 Napisano 31 Stycznia 2014 @@@Stanson - mam identyczny problem jak Ty. Mechanik również wywalił u mnie pełno syfu, wszystko zostało oczyszczone "wysmarowane" itp. Kasowanie błędu a po odpaleniu znów to samo. W bliźniaczym temacie naprawa tego ustrojstwa została dokonana w ten sposób "Witam , tak uporałem się walnięta wiązka przewodów na przejściu nadwozie a skrzynia". Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bossman121 Zgłoś #18 Napisano 8 Lutego 2014 U mnie wyjaśnione! Przyczyna to luzy przy napędzie klap. Trzeba zdjąć całą górę, dostać się do klap zawirowujących i tam ścierają się takie plastiki ograniczające ruch wałka klap. Trzeba skasować luz. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rosiel Zgłoś #19 Napisano 15 Lutego 2014 w koncu ktos sie przyjrzal jak to dziala i zobaczyl luzy.gratulacje.Panowie z klapami zazwyczaj uszkodzenia sa widoczne golym okiem.wytarcie i tyle Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawel153 Zgłoś #20 Napisano 28 Lutego 2014 U mnie wyjaśnione! Przyczyna to luzy przy napędzie klap. Trzeba zdjąć całą górę, dostać się do klap zawirowujących i tam ścierają się takie plastiki ograniczające ruch wałka klap. Trzeba skasować luz. Bossman a możesz wstawić jakieś zdjęcia,opisać w jaki sposób skasowałeś te luzy? Dużo ludzi będzie Cie wdzięcznych... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach