marys801 Zgłoś #141 Napisano 25 Października 2010 i mnie też dopadło, choć jakoś tak dzwinie, wcześniej tankowałem na BP, ostanio, jak miałem już bitte tanken zatankowałem na statoilu, i wtedy się zapaliła zółta kontrolka i wyskoczył napis Abgas cośtam. Po lekturze wątku wiem co może byc przyczyną, nie mam vaga więc z diagnozy elektronicznej nici. jest jescze jedna dziwna rzecz, jak jade w trasie to temp stoi na 90stopniach, jak wjade do miasta, czyli prędkość spada to temp spada do 1 kreski od 90(prawa strona), i teraz pytanie - termostat czy czujnik ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nowy0105 Zgłoś #142 Napisano 11 Listopada 2010 witam od miesiaca swieci mi sie lampka ostrzegawcza spalin, dzis zeskanowałem auto, bład 16804, czytałem że czestą przyczyna jest czujnik temperatury cieczy chłodzacej, pasowało by to do mojego przypadku ponieważ temp wynosi ok 50stopni nawet po kilku godzinnej jezdzie. Pytanie brzmi który to czujnik bo podobno jest dwa, czy moze termostat wymienic Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rafal28 Zgłoś #143 Napisano 11 Listopada 2010 miałem to samo i komunikat -ten czujnik to dwa w jednym jeden podaje na zegary a drugi do ecu nie kupuj zamiennika bo zawyzaja ory na allegro od skody 55zł zielony Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Arczi506 Zgłoś #144 Napisano 12 Listopada 2010 Witam. Mam takie pytanie. Mam paska B5 LF 2001 i przy właczeniu zapłonu niezapala mi sie wogóle kontrolka emisji spalin. Za odpowiedz dziękuje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nowy0105 Zgłoś #145 Napisano 15 Listopada 2010 czujnik wymieniony na ori zielony 50 zł temperatura w korkach max 70 c to raczej termostat jeszcze mi został chociaz wiatrak sie załacza przy tych 70 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Thomcio85 Zgłoś #146 Napisano 8 Stycznia 2011 Witam jestem po raz pierwszy na tym forum i mam nadzieje ze ktos mi pomoze też mam passata od niedawna B5 FL 1.9TDI 130 KM ale w automacie i tez mam ten problem z tą kontrolka i przy rownej predkosci czuc jak obroty delikatnie skacza i troche hałasuje a po pewnym czasie na desce gdzie pokazuje jakie jest bieg to całe sie podswietla na czerwono i tak jakby nie było zmian biegow tylko jechał cały czas na jednym ale przyspiesza normalnie czy skrzynia automat ma cos wspolnego z tym ???Prosze o odpowiedz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
stade Zgłoś #147 Napisano 8 Stycznia 2011 czujnik wymieniony na ori zielony 50 zł temperatura w korkach max 70 c to raczej termostat jeszcze mi został chociaz wiatrak sie załacza przy tych 70 napewno termostat puszcza za wczesnie,mialem tak niedawno a tak na marginesie to chyba nie ten temat Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Pacik88 Zgłoś #148 Napisano 18 Stycznia 2011 (edytowane) Witam. Mam problem z tym co tu wszyscy, a mianowicie abgas werkstat. Bylem na kompie pokazalo blad EGR, skasowalem ale po jakims czasie znowu sie zapalil ten blad, pojechalem sprawdzilem jeszcze raz dokladnie ten sam blad.Kupilem nowy egr zalozylem skasowalem blad przez 3 dni wszystko ok bylo a po 3 dniach niespodzianka Powrocil Abgas werkstat ktos mial tak w 2.5TDI 4motion 180KM? A tak na marginesie od czasu do czasu (nie zawsze) mam spadki mocy, albo jak kto woli slnik wchodzi mi w tryb awaryjny maksymalna wartosc obrotow 3tys i koniec. Po przejechaniu 3-5km wszystko wraca do normy Edytowane 18 Stycznia 2011 przez Pacik88 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Christoff Zgłoś #149 Napisano 22 Sierpnia 2011 Witam koledzy. Podziele się z wami moim przypadkiem i nietypowym sposobme rozwiązania problemu moze komuś pomoże. Zaczeło się typowo w trasie chciałem dac po garach o on ani rusz muł i koniec. Pomyślalem turbina przeładowała no więc na najbliższych światłach wyłączyłem motor ale po restarcie auto nie miało siły ciągnać w ogóle od dołu dopiero po 2000-2500 tys obrotów potrafił wyrwac do przodu raz gwałtownie innym razem tylko troche sie ozywiał, no i po pewnym czasie zapaliła sie kontrolka ABGASS Werklstatt. Pojechałem na komputer miałem dwa błędy : Mass Air flow Sensor (670) - (nie pamiętam dalej) czyli przepływka i info dotyczące zaworu recyrkulacji spalin EGR jako drugi. Gość zajrzał do przepływki odłączył wtyczke sprawdziuł wtyki włożył wtyczkę , sprawdził EGR i sztangę turbiny. Po tej wizycie auto jeździ nmormlanie jak na razie żadnegi muła ani błędu. Wnioski : Dwa tygodnie wczesniej wymieniałem wszysktie filtry i olej. Aby wymienic filtr powitrza trzeba zdjac min. wtyczke z przepływki. Gość nie załozył mi jej wystarczająco mocno i pod wpływem wibracji zwyczajnie straciła kontakt, przypadkowe sprawdzanie styków przeływomierza i wcisniecie wtyczki poprawnie rozwiązało problem. A juz myslalem ze będę musiał zgadaywać po kolei co jest i miałem zacząc od wymiany przepływki. Pozdrawiam kolegów Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
koni74 Zgłoś #150 Napisano 9 Października 2011 Witam, u mnie ta kontrolka "Abgas werkstatt" pokazuje błąd: uszkodzenie silniczka wentylatora kolektora ssącego. Miał ktoś z Was taki przypadek? Co trzeba wymienić? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość spider2800 Zgłoś #151 Napisano 12 Października 2011 ludzie dajcie już spokój z tym paliwem i gdybaniem.wymienić czujnik temperatury silnika i po bólu.czujnik kosztuje ok 50 pln już wcześniej o tym pisałem zrobiłem z tego tematu doktorat Dzieki za informacje, pojechałem na komputer i pokazało, że jest uszkodzony czujnik temperatury, nowy oryginalny vw kosztuje w sklepie 63 zl. jest ok. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
koni74 Zgłoś #152 Napisano 21 Października 2011 Witam,u mnie ta kontrolka "Abgas werkstatt" pokazuje błąd: uszkodzenie silniczka wentylatora kolektora ssącego. Miał ktoś z Was taki przypadek? Co trzeba wymienić? Już wiem, zepsuła się przepustnica. Może innym razem zasięgnę porady. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zakochany11 Zgłoś #153 Napisano 26 Listopada 2011 Koledzy potrzebuje pomocy . Mianowicie posiadam vw jetta z silnikiem 1.9 tdi 105 km , wyskakiwał mi bład P2100 byłem na kompie gość powiedział ze to najprawdopodobniej coś z przepustnicą . Kupiłem nową przepustnicę pierburg koszt 700 zł , założyłem skasowałem błąd ale podczas któregoś uruchamiania znowu zaświeciło mi się to samo . Czy to może być od tego że jeszcze nie została adaptowana przepustnica ??? Z góry dziękuje za pomoc ... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maxio-1991 Zgłoś #154 Napisano 23 Stycznia 2013 Witam, dziś z rana przy odpalaniu (zatrzęsło) silnikiem jak nigdy tęp -13. po chwili pojawił się komunikat Abgas werkstatt + śliczna żółta kontroleczka 2 dni temu miałem wymieniać świece ( pisałem w innym temacie) po wykręceniu okazało się że nowe świece nie pasują, więc wkręciłem spowrotem tą starą, sprawdziłem wszystkie działały więc ok... przed chwilką stwierdziłem, że w moim przypadku ów komunikaty pochodzą od świecy żarowej która się spaliła, i to ta świeca którą miałem wykręcone... dzwoniłem i świeczki zostały zamówione 4, jutro powinny być, wymienię i postaram się dać znać co i jak chociaż stawiam że skoro świeca jest spalona to na 100% to jest przyczyna, pisze tu do wszystkich posiadaczy 2.0 TDI BGW, aby zawsze najpierw sprawdzili świece a nie słuchali historii że to DPF do wymiany za 5000, i odradzam zamawiania świec do naszego modelu z katalogów i z ALLEGRO, ja zamówiłem z katalogu z renomowanego sklepu i przyszły nie pasujące, i odesłali je, dopiero po wyjęciu świecy i przeczytaniu jej nr poszło zamówić świece i dodam, że nie ma innych świec niż oryginałki za około 80zł/sztuka więc nie wieżcie aukcjom gdzie są tańsze bo w 100% się zawiedziecie w razie co pisać, postaram się pomóc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maxio-1991 Zgłoś #155 Napisano 23 Stycznia 2013 dopiero co byłem na warsztacie i wymieniłem spaloną świecę na podobna wymiarami od brata A4B7 z AWX-em została mu jedna na zapasie, wszystko pasuje, może z 2 mm jest krótsza ale to i tak chyba (12v a nie 5) więc bład nie zniknie i nawet go nie kasowałem a po za tym nie znam się zbyt dobrze ale podejrzewam, że jej pewnie nawet nie grzeje jeżeli jest na 12v?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nowy0105 Zgłoś #156 Napisano 18 Maja 2013 Witam u mnie swiecenie lampki spalin to bład 16804 zła jakosc spalin , powód wywalenie kata, tulejka nic nie dała, dzis dostałem sie do zegarów myslałem ze wyjme diode od tej kontrolki lecz niestety nie wyjmowane wystepują, tylko wlutowane w płytke, nie mam juz pomysłów jak zgasic ta lampke , chyba ja zakleje.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kserkses Zgłoś #157 Napisano 18 Maja 2013 bład 16804 zła jakosc spalin błąd nie związany z spalinami a z niewydajną pracą katalizatora. U mnie tulejka się też nie sprawdzała, pomogła wizyta u tunera i programowe wyłączenie drugiej sondy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nowy0105 Zgłoś #158 Napisano 19 Maja 2013 rozebrałem zegary, nakleiłem czarną folie od spodu tarczy w odpowiednie miejsce , i lampka "zgasła" czas pracy 30 min, radość bezcenna... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jacek Rz Zgłoś #159 Napisano 24 Czerwca 2013 ludzie dajcie już spokój z tym paliwem i gdybaniem.wymienić czujnik temperatury silnika i po bólu.czujnik kosztuje ok 50 pln już wcześniej o tym pisałem zrobiłem z tego tematu doktorat Objawy jak w temacie , strata mocy, czarne "śmierdzące" spaliny i prędkość max 20km/h . Dzieki informacji od Darka 45 usterka usunieta szybko i sprawnie . Koszt czujnika -75PLN ( razem z uszczelką i zawleczką ) + 40 min roboty . Wymianę czujnika dokonać na zimnym silniku wypuszczając wczesniej około 3l płynu chłodzącego . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Pupilek Zgłoś #160 Napisano 27 Czerwca 2013 Kolego poczytaj o sondzie lambda. Ja kiedyś gdzieś czytałem że przy uszkodzonej sądzie lambda która jest odpowiedzialne za skład mieszanki paliwowo powietrznej może dojść do nadmiernego rozgrzania katalizatora co może nawet doprowadzić do pożaru. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach