Skocz do zawartości
Gość mm0101

świeci lampa ostrzegawcza spalin - abgas werkstant

Rekomendowane odpowiedzi

2 tyg. temu dostales info od kompa abgas werkstatt jest to informacja jak najbardziej prawidlowa gdyz mowi ci o zlych spalinach , pozostalo ci wtedy 0,3L plynu gdy plyn sie skonczyl dpf zapchal sie calkowicie i jak sie nie myle to przy ostrej jezdzie moglby sie zapalic.Moja propozycja to uzupelnij jak najszybciej plyn bo uszkodzisz calkowicie dpfa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość voy78

W sumie , ma to jakis sens . Czyli ta puszka gdzie są poprowadzone przewody ( z ropą czy z adblue ? ) to jest dpf ?

 

Tylko mam jedynie dylemat , bo auto kupilem z pewnym przebiegiem 140tys km , i wnioskuje ze jesli plyn sie konczy przy 120tys , to pewnie go jakiś serwis w Niemczech dolał . A stanu nie sprawdze pewnie , a jak pojade do ASO tak nawet jesli mam prawie maxa tego plynu to pewnie i tak doleją 4L ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

po pierwsze nie jest to ropa ani adblue tylko SATACEN 25 i nie da sie sprawdzic ile pozostalo ale mozesz byc obecny podczas nabijania w koncu to sa twoje pieniadze!! tak mysle ze sie nie myle

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość voy78

Byłem u mechanika ( super człowiek i naprawde widać że zna sie na tym co robi )

 

Mój problem był w czujniku ciśnienia katalizatora .

( jest za pokrywą zaworów na scianie grodziowej)

Czujnik mierzy ciśnienie przed i za kataliz . Mój wskazywał maxa , czyli tak jakby kataliz był zapchany totalnie . I stąd wzieło sie to ze miałem cały czas tryb oczyszczania kataliz , czy filtra czastek stałych , stąd sie nagrzał do czerwonosci , bo info z czuj było ze jest zapchany totalnie i chciał go przepalic .

 

Płynu mam prawie max , przy przebiegu 150tys km . byc moze w niemczech go dolewali .

 

Dlatego polecam kazdemu konkretnego mechanika który sie zna na tym co robi i umie interpretowac informacje z VAGa .

 

Bo z tego jakie mialem objawy , gdybym sam zaczał kombinowac to pewnie pojechałbym nalac płynu pod tylne koło , nic by to nie dało , dalej by było to co miałem . Pewnie myslałbym o wycinaniu kata albo dpf - nie wiem .

 

A płyn dolać mozna samemu , nie potrzebna jest żadna maszyna , ani wlewanie pod jakimś cisnieniem itp . Zmierzyc stan mozna tez samemu , bez najmniejszego problemu

 

A kazdemu kto ma tu schiza z tym czy ma zapchany dpf , czy nie wie ile ma płynu , itd polecam jakiegos mechanika specjalizującego sie w VW . Który uruchowi procedure oczyszczania dpf z VAGa ( i idealnie jest przedstawione ile % jest zapchania , i jak sie oczyszcza itd )

 

pozdrawiam

Edytowane przez voy78

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Byłem u mechanika ( super człowiek i naprawde widać że zna sie na tym co robi )

 

Mój problem był w czujniku ciśnienia katalizatora .

( jest za pokrywą zaworów na scianie grodziowej)

Czujnik mierzy ciśnienie przed i za kataliz . Mój wskazywał maxa , czyli tak jakby kataliz był zapchany totalnie . I stąd wzieło sie to ze miałem cały czas tryb oczyszczania kataliz , czy filtra czastek stałych , stąd sie nagrzał do czerwonosci , bo info z czuj było ze jest zapchany totalnie i chciał go przepalic .

 

Płynu mam prawie max , przy przebiegu 150tys km . byc moze w niemczech go dolewali .

 

Dlatego polecam kazdemu konkretnego mechanika który sie zna na tym co robi i umie interpretowac informacje z VAGa .

 

Bo z tego jakie mialem objawy , gdybym sam zaczał kombinowac to pewnie pojechałbym nalac płynu pod tylne koło , nic by to nie dało , dalej by było to co miałem . Pewnie myslałbym o wycinaniu kata albo dpf - nie wiem .

 

A płyn dolać mozna samemu , nie potrzebna jest żadna maszyna , ani wlewanie pod jakimś cisnieniem itp . Zmierzyc stan mozna tez samemu , bez najmniejszego problemu

 

A kazdemu kto ma tu schiza z tym czy ma zapchany dpf , czy nie wie ile ma płynu , itd polecam jakiegos mechanika specjalizującego sie w VW . Który uruchowi procedure oczyszczania dpf z VAGa ( i idealnie jest przedstawione ile % jest zapchania , i jak sie oczyszcza itd )

 

pozdrawiam

to moze zdradzisz nam szczegoly jak sprawdzic stan plynu jak i ktorym kroćcem sie dolewa bede bardzo wdzieczny podrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
witam

 

od niedawna mam passata z 2004 z marca, kupiony w kraju-salonie, (nie wiem czy b5 czy b6 bo tak pisze w ksiazce:wvwzzz3B z 4E236320 3B6 168, 96kw TDI SG6 var 4M comfo- to ostatnie kumam 4 motion i ver. comfortline)

moj problem to:

- pali sie lampa zolta od spalin, pojezdze troche i zgasnie, po pewnym czasie znowy sie zapali, i tak w kółko,

czasami mam wrazenie ze szybciej gasnie lub zadziej sie zapala jak jezdze ostrzej na wysokich obrotach, i na odwrot szybciej sie zapala jak jezdze spokojnie i lagodnie

 

czy moze to byc jakis czujnik spalin ktory da sie sprawdzic?

lub czy moze cos powaznego?

 

pozdrawiam

mm0101

 

Mialem podobny przypadek. Diagnostyka wykazala bledy w polaczeniach w czujniku temp. silnika. Po wymianie czujanika problem zniknal.

Pozdrawiam,

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość voy78
to moze zdradzisz nam szczegoly jak sprawdzic stan plynu jak i ktorym kroćcem sie dolewa bede bardzo wdzieczny podrawiam

 

To zwykły zbiornik , nic wiecej . Pod kolem zapasowym sa 2 zaślepki , jedną z nich trzeba wyciągnąć , z tego co pamietam to tą dolna . potem jest tam króciec który trzeba otworzyc . Nalac można czymkolwiek , a sprawdzic czymś w miare cienkim zeby weszło w króciec .

Edytowane przez voy78

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
To zwykły zbiornik , nic wiecej . Pod tylnym kolem sa 2 zaślepki , jedną z nich trzeba wyciągnąć , z tego co pamietam to tą dolna . potem jest tam króciec który trzeba otworzyc . Nalac można czymkolwiek , a sprawdzic czymś w miare cienkim zeby weszło w króciec .

dzieki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Byłem u mechanika ( super człowiek i naprawde widać że zna sie na tym co robi )

 

Mój problem był w czujniku ciśnienia katalizatora .

( jest za pokrywą zaworów na scianie grodziowej)

Czujnik mierzy ciśnienie przed i za kataliz . Mój wskazywał maxa , czyli tak jakby kataliz był zapchany totalnie . I stąd wzieło sie to ze miałem cały czas tryb oczyszczania kataliz , czy filtra czastek stałych , stąd sie nagrzał do czerwonosci , bo info z czuj było ze jest zapchany totalnie i chciał go przepalic .

 

Płynu mam prawie max , przy przebiegu 150tys km . byc moze w niemczech go dolewali .

 

Dlatego polecam kazdemu konkretnego mechanika który sie zna na tym co robi i umie interpretowac informacje z VAGa .

 

Bo z tego jakie mialem objawy , gdybym sam zaczał kombinowac to pewnie pojechałbym nalac płynu pod tylne koło , nic by to nie dało , dalej by było to co miałem . Pewnie myslałbym o wycinaniu kata albo dpf - nie wiem .

 

A płyn dolać mozna samemu , nie potrzebna jest żadna maszyna , ani wlewanie pod jakimś cisnieniem itp . Zmierzyc stan mozna tez samemu , bez najmniejszego problemu

 

A kazdemu kto ma tu schiza z tym czy ma zapchany dpf , czy nie wie ile ma płynu , itd polecam jakiegos mechanika specjalizującego sie w VW . Który uruchowi procedure oczyszczania dpf z VAGa ( i idealnie jest przedstawione ile % jest zapchania , i jak sie oczyszcza itd )

 

pozdrawiam

 

 

Możesz napisać jakie błędy komp pokazał?

Ja mam taki sam silnik i też mi sie ta kontrolka zapaliła. Dzisiaj jade na diagnostyke i zobaczymy

 

pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość caveman2009

vw od silnikow bgw stosowal filtry czastek stalych , palaca sie kontrolka swiec oznacza niski poziom plynu lub juz brak, 1litr starcza na 30tys a zbiorniczek miesci 4litry. Z tego co mi wiadomo filtr czastek stalych starcza na ok150tys km i nalezy go wymienic, samoczyszczenie, wypalanie czy jak tam to nazwiecie stosowane jest w trakcie eksploatacji w tymze przebiegu.

Zalecane jest lac tylko plyn vw a nie jakies inne typu adblue, konczy sie to na wymianie filtra we wczesniejszym terminie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Muszę powtórzyć moje zapytanie bo wcześniejsze wrzuciłem w wątku o problemie ale w 1.8T....

 

Od pewnego czasu zauważyłem, że przy ok 2500 obr/min słychać dziwne syczenie zakończone krótkim metalicznym "zgrzytkiem". Tak przy ok 3000 obr/min najczęściej na 4 biegu odłącza turbine i pojawia się komunikat "abgas werkstatt!". Po zgaszeniu silnika kotrolka paliła się nadal i sygnał dziwękowy powtórzył "abgas...", ale turbina ruszyła...pewnie do czasu. Po 2 dniach zgasła kontrolka (pali się tylko po przekręceniu kluczyka i nie odpalonym silniku).

Pytanie do innych też użytkowników co to za dzwięki mogą dochodzić moich uszu i co w takiej sytuacji może oznaczać (wieloznaczny jak się okazuje z formum) komunikat. Dodam, że auto ma 185.000 przebiegu i jest dopiero co po wymianie oleju (Castrol SLX LongLife III) i wszystkich filtrów (oryginalne VW).

Czy ma ktoś sprawdzony warsztat (ogarnietgo diagnoste) w takich tematach na terenie Warszawy?

Z góry dzięki za info.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie są bardzo podobne objawy jak u kolegi Radoslava.

 

Jak odpalę samochód i ruszam to od przodu samochodu dobiegają do mnie odgłosy syczenia, przeciskającej sie pod ciśnieniem cieczy(olej?, płyn?) i w czasie późniejszej jazdy szczególnie przy przyspieszaniu także są te odgłosy. Włacza mi się czasami także żółta kontrolka silnika i jednocześnie komunikat ABGAS. Czasami ale nie zawsze przy włączeniu sie tej kontrolki następuje spadek mocy auta (podejrzewam ,że to wyłączenie sie turbiny) ale tylko do kolejnego restartu silnika. Po restarcie kontrolki pozostają i komunikat ale moc wraca. Po kilku dniach kontrolka i komunikat gaśnie. Auto sprawuje się poprawnie nawet przy kolejnym zapaleniu sie kontrolki i ABGAS. Czasami wyłącza sie tylko to turbo (nie zawsze z jednoczesnym włączeniem kontrolki i ABGAS) ale nawet jak od razu zatrzymam się i wyłączę silnik i zaraz włączę to moc wraca.

 

Jestem laikiem w sprawach motoryzacji. Starałem sie dość precyzyjnie opisać mój problem. Dodam ,że mam Passata 2004r., 131KM, Tiptronic. Na razie sobie tak jeżdżę ale powiem ,że mnie już to zaczyna drażnić. Podpytuje mechaników i chce pojechać na komputer. Jednak wizyta w ASO mnie za bardzo nie interesuje z wiadomych przyczyn. Jestem z Gdańska. Proszę o podpowiedzi co to u mnie może być i jak mam rozwiązać mój problem. Pierwszy raz korzystam z możliwości forum i z góry bardzo dziękuję każdemu kto dotarł do końca mojego postu.:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w moim przypadku komunikat agbas i żółta kontrolka ,zapalały sie i gasły-na początku myślałem ,że to od paliwa ale po kilku miesięcznym jeżdżeniu był to zbieg okoliczności,na komputerze tez nic nie było,najbardziej niepokojące było dławienie się silnika co opisujecie wcześniej-jakby przerwa w zapłonie na 2 sekundy ,wszystko to trwało do momentu gdy wymieniłem olej,po zalaniu nowego lampka akurat znowu się zapaliła(na szczęście) bo szybko się okazało po podłączeniu do kompa ,że to czujnik temp. silnika,wszystkie obajawy znikneły i lampka się nie zapala :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam.wczoraj jechalem po miescie, silnik mialem rozgrzany no i przyspieszylem i wyprzedzilem samochod po chwili spadek mocy zatrzymalem sie wylaczylem silnik poczekalem chwile wlaczylem i dalej jade, samochod wkreca sie na obroty wszystko ok no i po przejechaniu 1km wlacza sie komunikat abgas werkestatt i kontrolka emisji spalin.

 

przeczytalem caly temat i najczesiej przyczyna jest czujnik temp. czy moze to byc tez katalizator? a moze jakis zaworek od turbiny i dlatego nagly spadek mocy?

 

samochod ma 210tys do 180tys uzytkowany na dalekich trasach a od 180tys uzytkowany w 90% na krotkich trasach.w sumie nie mam teraz mozliwosci podlaczanie go do kompa.a jutro mam wyjazd z rana na lotnisko czy mozna go normalnie uzytkowac.dzieki,pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

aras86 ja mialem podobny problem i okazalo sie ze to przeplywomierz podawal inne wartosci niz mial.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

moc wrocila.a moge narazie tak jezdzic?dzieki.pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A swieci ci dalej kontrolka silnika? Bo ja mialem tak, ze auto smigalo 180km/h, ale brakowalo mu mocy w dolnym zakrecie obrotow, ciagnol dopiero gdzies od 2600obr. a kontrolka sie swiecila i niedalo nic kasowanie bledu, po wymianie przeplywki wszystko jest OK.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czy moze to byc tez katalizator?

 

ja mam rocznik 2003 w numerze nadwozia 2004 i nie mam katalizatora tylko filtr czastek stałych

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A swieci ci dalej kontrolka silnika? Bo ja mialem tak, ze auto smigalo 180km/h, ale brakowalo mu mocy w dolnym zakrecie obrotow, ciagnol dopiero gdzies od 2600obr. a kontrolka sie swiecila i niedalo nic kasowanie bledu, po wymianie przeplywki wszystko jest OK.

 

 

passat zbiera sie jak zbieral bylem sie dzis przejechac i chodzi tak jak chodzil.a pali mi sie kontrolka spalin a nie silnika

 

ja mam rocznik 2003 w numerze nadwozia 2004 i nie mam katalizatora tylko filtr czastek stałych

 

nie wiem jak w 2.5tdi bo to silnik od audi ale w 1.9tdi (avf i awx) nie ma filtra czastek stalych

 

dzieki.pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość caveman2009
witam.wczoraj jechalem po miescie, silnik mialem rozgrzany no i przyspieszylem i wyprzedzilem samochod po chwili spadek mocy zatrzymalem sie wylaczylem silnik poczekalem chwile wlaczylem i dalej jade, samochod wkreca sie na obroty wszystko ok no i po przejechaniu 1km wlacza sie komunikat abgas werkestatt i kontrolka emisji spalin.

 

przeczytalem caly temat i najczesiej przyczyna jest czujnik temp. czy moze to byc tez katalizator? a moze jakis zaworek od turbiny i dlatego nagly spadek mocy?

 

samochod ma 210tys do 180tys uzytkowany na dalekich trasach a od 180tys uzytkowany w 90% na krotkich trasach.w sumie nie mam teraz mozliwosci podlaczanie go do kompa.a jutro mam wyjazd z rana na lotnisko czy mozna go normalnie uzytkowac.dzieki,pozdro[/quote

 

bledy z vag????!!!!

sprawdz wezyki, zaworek sterujacy egr jak z tym jest cos nie tak to tez wywala blad, spadek mocy to przelaczenie silnika w tryb awaryjny, sprawdz turbo, narazie mozesz jezdzic ale nie za dlugo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności