Skocz do zawartości
Gość mm0101

świeci lampa ostrzegawcza spalin - abgas werkstant

Rekomendowane odpowiedzi

Czy ktoś poratuje odpowiedzią na pytanie zadane post wyżej? :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy ktoś poratuje odpowiedzią na pytanie zadane post wyżej?

żadnego czujnika od egr nie ma, a N75 to zawór od sterowania turbosprężarką. Jak nie masz kodu błędu to nie wiele można powiedzieć. Jedna z możliwości to uszkodzona membrana w zaworze EGR przez co zawór nie pracuje. Na starszych w softach nie robiło to wrażenia, na nowszych niestety wywala błąd.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź. Czytałem wiele odpowiedzi na tym forum w tym temacie, i ktoś wspominał że może to też być czujnik temperatury. Czy jest to możliwe? Bo auto w sumie pokazuje w tej chwii przy tych temperaturach cały czas ok 70 stopni. Mam zamiar wymienić termostat i owy czujnik.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zanim zaczniesz wymieniać pół samochodu w ciemno to wydaj 30 PLN na kabel do diagnostyki - wyjdzie taniej i pewniej :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Powiem Ci tak, kupiłem passata w sumie dwa tygodnie temu. Myślałem o tym ale za bardzo nie wiem czy poradzę sobie z programem itd. Bo jestem w tym zupełnie zielony...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jeżeli masz styczność z komputerem to powinieneś dać radę :) ewentualnie poszukaj kogoś z okolicy na forum

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie jak wyświetlał się komunikat abgas werstat to miałem walnięty czujnik od temperatury paliwa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

powodów może być wiele, bez odczytu z kompa można wymieniać części do woli, tylko po co? :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam chciałbym wróci z powrotem do mojego problemu z abgas warkstatt z którym w dalszym ciągu walczę i nie daje mi to spokoju dałem sobie spokój na dłuższy czas ale w końcu chcę się tego pozbyć. samochód jeździ normalnie nie ma spadku mocy itp możę trochę spalanie podskoczyło ale nie jestem pewien. komp pokazuje błąd egr i nic więcej ten błąd co pisałem we wcześniejszych wątkach. chciałbym wiedzie od czego zacząc zeby nie wydawac nie potrzebnie gotówki a w miarę to zdiagnozowac. może ktoś się w końcu z tym uporał i może powiedzie co zrobic. po paru godzinach twierdziłem że musiałbym wymienic pół samochodu albo cały najlepiej. jedni piszą że Turbo do wymiany inni że czujnik temperatury inni że zaworek podciśnienia N18 inni że cały EGR. Co robic od czego zacząc? Proszę o jakieś informację z góry dzięki. Pozdrawiam.

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

Zastanwiam się jak komputer silnika wie czy egr pracuje normalnie czy jest wadliwy jest jakaś czujka co odpowiada za odczyt?

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

Zastanwiam się jak komputer silnika wie czy egr pracuje normalnie czy jest wadliwy jest jakaś czujka co odpowiada za odczyt?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam dziś wracając do domu stwierdziłem czy passat faktycznie ciągnie jak należy do 2,5 tyś obrotów zawsze jechał normalnie dziś przeciągnąłem go do 3 tyś i muł wpadł chyba w tryb awaryjny bo ledwie później się rozpędzał do 60 km/h zgasiłem odpaliłem i już ciągnął normalnie 4 tyś ponad łapał bez problemu tak jak powinno być. pod kompem pokazał błędy :

2 Faults Found:

19586 - EGR System Regulation Range Exceeded

P3130 - 35-10 - - - Intermittent

17965 - Shareware Version. To Decode all DTCs

P1557 - 35-00 - Please Register/Activate

dodam jeszcze odnośnie EGR że jak sprawdziłem na wolnych obrotach bloki pomiarowe pokazywał najpierw (nic nie dotykając) 4,8 % a jak dodałem lekko gazu i puściłem wskoczyło 84% tak jakby się coś przycięło po chwili dodawałem gazu to z 84 spadało na dół i z powrotem 84% a odnośnie czujnika temperatury to w vag com pokazywał 91 C na blacie 90 c czyli raczej jest ok. jak ktoś by mógł sie wypowiedzieć w sprawie mojego problemu to był bym wdzięczny. Dzięki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zastanwiam się jak komputer silnika wie czy egr pracuje normalnie czy jest wadliwy jest jakaś czujka co odpowiada za odczyt?

 

Komputer silnika wie czy pracuje EGR na podstawie odczytu z przepływomierza. Tzn jeżeli np. na biegu jałowym ma w mapie wtrysku zapisane, że przepływ powietrza przy wysterowanym zaworze EGR powinien być na poziomie 250 mg/suw, to inny pomiar będzie traktowany jako błąd. Oczywiście z pewną tolerancją. Żeby postawić diagnozę potrzebna jest pompka podciśnieniowa i diagnoskop. Najpierw pompą podciśnieniową sprawdź szczelność membrany w zaworze EGR. Podaj 0,5 bara podciśnienia i sprawdź czy trzyma. Sprawdź również czy zawór wewnątrz obudowy EGR się płynnie otwiera i zamyka. Sprawdź również układ podciśnieniowy (czy EGR jest wysterowany na żądanie ECU) . Dodatkowo sprawdź parametry z przepływomierza i wysterowanie EGR.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Sprawdź również układ podciśnieniowy (czy EGR jest wysterowany na żądanie ECU) . Dodatkowo sprawdź parametry z przepływomierza i wysterowanie EGR.

 

a jak to sprawdzić?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam że tak jeden po drugim ale mam pytanie czy pompa vacum nie może być odpowiedzialna za objawy w moim passku? bo skoro Egr nie działa prawidłowo i turbina przeładowuje to może jest problem z podciśnieniem mianowicie zaworek n18 i n75 nie pracują jak powinny bo pompa vacum nie daje prawidłowego ciśnienia dodam że zauważyłem że ten króciec przy pompie jest luźny i nie wiem czy tam jest szczelnie. jest taka możliwość że to może być przyczyną czy raczej nie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Doszedłem do rozwiązania wina leżała w uszkodzonej membranie w n18.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Mam Passka z 03 roku 1.9tdi 130PS w skrzyni automatycznej Tiptronic 5 biegów. Dziś podczas jazdy zapaliła się kontrolka check engine i Na fisie pojawił się komunikat: Abgas Werkstatt. Problem jest ze skrzynią, biegi się nie podświetlają na Fisie, silnik normalnie wkręca na obroty a ponadto nie ma możliwości jazdy do przodu. Działa tylko wsteczny z pełną mocą. Nie ma reakcji skrzyni na Fisie

 

Czy przyczyną może być skrzynia czy raczej sam mechanizm zmiany biegów?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witajcie,

Mam mały problem (może wcale nie taki mały) ze swoim passatem. Od jakiegoś czasu zaczął na budziku pokazywać się błąd ABGASS WERKSTATT, wystarczyło trochę mocniej gaz wdusić, nawet nie do dechy (już przy około 2 tys. obrotów). Dodatkowo około 2 tys. - 2,5 tys. obrotów słychać coś w stylu szurania, jest to słyszalne najbardziej przy siedzeniu kierowcy. Po gwałtownym odpuszczeniu gazu brzmi to jak taki przerywany blow-off, jeżeli rozumiecie o co mi chodzi - naprawdę ciężko opisać ten dźwięk. Dodatkowo mam wrażenie, że samochód na 3. biegu i wyższym słabiej przyspiesza.

 

Dobra, kończąc organoleptyczne dywagacje - znajomy mechanik zerknął pod maskę, okazało się że jedna uszczelka od EGR jest przerwana, wymieniliśmy ją, EGR wyczyszczony. Samochód działa ciszej, nie wyrzuca błędu przy byle depnięciu, dopiero przy naprawdę wyższych prędkościach (1,10 zł - 1,20 zł na liczniku) i wyższym obciążeniu - gaz do dechy. Podczas normalnej, codziennej jazdy miejskiej, żadnego błędu się nie uświadczy. Samochód jeżdżony głównie w mieście, ale dosyć dynamicznie (pali mi koło 10l/100). Nie dało mi spokoju jego działanie, dlatego zakupiłem przewoda i podlączyłem. Błąd jaki mi się ukazał: 17965 - charge pressure control positive deviation. Dodatkowo zrobiłem logi dynamiczne grupy 003 i 011. W trakcie robienia grupy 003 złapał notlauf bez żadnego błędu, a podczas robienia grupy 011 wyskoczył abgas ponownie.

http://vaglog.pl/log-003_XECf9x.html

http://vaglog.pl/log-011_Y0ycL6.html

 

Byłbym wdzięczny gdyby ktoś bardziej zorietnowany rzucił okiem i powiedział coś na ten temat. Wszelkie sugestie mile widziane. Sam widzę, że suszarka dmucha stanowczo za mocno, ale nie wiem jak to zinterpretować. Z góry dzięki za pomoc :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witajcie,

Mam mały problem (może wcale nie taki mały) ze swoim passatem. Od jakiegoś czasu zaczął na budziku pokazywać się błąd ABGASS WERKSTATT, wystarczyło trochę mocniej gaz wdusić, nawet nie do dechy (już przy około 2 tys. obrotów). Dodatkowo około 2 tys. - 2,5 tys. obrotów słychać coś w stylu szurania, jest to słyszalne najbardziej przy siedzeniu kierowcy. Po gwałtownym odpuszczeniu gazu brzmi to jak taki przerywany blow-off, jeżeli rozumiecie o co mi chodzi - naprawdę ciężko opisać ten dźwięk. Dodatkowo mam wrażenie, że samochód na 3. biegu i wyższym słabiej przyspiesza.

 

Dobra, kończąc organoleptyczne dywagacje - znajomy mechanik zerknął pod maskę, okazało się że jedna uszczelka od EGR jest przerwana, wymieniliśmy ją, EGR wyczyszczony. Samochód działa ciszej, nie wyrzuca błędu przy byle depnięciu, dopiero przy naprawdę wyższych prędkościach (1,10 zł - 1,20 zł na liczniku) i wyższym obciążeniu - gaz do dechy. Podczas normalnej, codziennej jazdy miejskiej, żadnego błędu się nie uświadczy. Samochód jeżdżony głównie w mieście, ale dosyć dynamicznie (pali mi koło 10l/100). Nie dało mi spokoju jego działanie, dlatego zakupiłem przewoda i podlączyłem. Błąd jaki mi się ukazał: 17965 - charge pressure control positive deviation. Dodatkowo zrobiłem logi dynamiczne grupy 003 i 011. W trakcie robienia grupy 003 złapał notlauf bez żadnego błędu, a podczas robienia grupy 011 wyskoczył abgas ponownie.

http://vaglog.pl/log-003_XECf9x.html

http://vaglog.pl/log-011_Y0ycL6.html

 

Byłbym wdzięczny gdyby ktoś bardziej zorietnowany rzucił okiem i powiedział coś na ten temat. Wszelkie sugestie mile widziane. Sam widzę, że suszarka dmucha stanowczo za mocno, ale nie wiem jak to zinterpretować. Z góry dzięki za pomoc :)

 

Masz błąd przeładowania turbo, w logach też to widać. Sprawdź podciśnienia, elektrozawory turbo i egr, gruszkę przy turbo lub ewentualnie kierownice się zacinają i turbo do czyszczenia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak znam życie to na 99% suszarka do czyszczenia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wam, widziałem właśnie, że dmucha za mocno kurczę. Zamienię sobie jeszcze zaworki N18 z N75, nic nie kosztuje, a plułbym sobie w brodę, gdyby po zabawie z turbinką było to samo. Dzięki raz jeszcze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przerabiałem ten temat, zapaliła się kontrolka po przejechaniu 50km autostrada powyżej 200km/h... Niby auto jechało bez zmian..odrazu pojechałem na warsztat, komputer "pokazał" przeładowane turbo... Skasowałem błędy i od tamtego czasu problem już nie wystąpił... Mój "magik" stwierdził, że jak auto nie miało za bardzo wstawiane przez dłuższy czas, to potem potrafią takie komunikaty wyskakiwać ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności