bebzol88 Zgłoś #181 Napisano 2 Grudnia 2014 Czy ktoś poratuje odpowiedzią na pytanie zadane post wyżej? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dtambor Zgłoś #182 Napisano 2 Grudnia 2014 Czy ktoś poratuje odpowiedzią na pytanie zadane post wyżej? żadnego czujnika od egr nie ma, a N75 to zawór od sterowania turbosprężarką. Jak nie masz kodu błędu to nie wiele można powiedzieć. Jedna z możliwości to uszkodzona membrana w zaworze EGR przez co zawór nie pracuje. Na starszych w softach nie robiło to wrażenia, na nowszych niestety wywala błąd. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bebzol88 Zgłoś #183 Napisano 2 Grudnia 2014 Dzięki za odpowiedź. Czytałem wiele odpowiedzi na tym forum w tym temacie, i ktoś wspominał że może to też być czujnik temperatury. Czy jest to możliwe? Bo auto w sumie pokazuje w tej chwii przy tych temperaturach cały czas ok 70 stopni. Mam zamiar wymienić termostat i owy czujnik. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dtambor Zgłoś #184 Napisano 2 Grudnia 2014 zanim zaczniesz wymieniać pół samochodu w ciemno to wydaj 30 PLN na kabel do diagnostyki - wyjdzie taniej i pewniej Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bebzol88 Zgłoś #185 Napisano 2 Grudnia 2014 Powiem Ci tak, kupiłem passata w sumie dwa tygodnie temu. Myślałem o tym ale za bardzo nie wiem czy poradzę sobie z programem itd. Bo jestem w tym zupełnie zielony... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dtambor Zgłoś #186 Napisano 2 Grudnia 2014 jeżeli masz styczność z komputerem to powinieneś dać radę ewentualnie poszukaj kogoś z okolicy na forum Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
karol6376 Zgłoś #187 Napisano 2 Grudnia 2014 U mnie jak wyświetlał się komunikat abgas werstat to miałem walnięty czujnik od temperatury paliwa. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dtambor Zgłoś #188 Napisano 2 Grudnia 2014 powodów może być wiele, bez odczytu z kompa można wymieniać części do woli, tylko po co? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Dawid1069 Zgłoś #189 Napisano 14 Stycznia 2015 witam chciałbym wróci z powrotem do mojego problemu z abgas warkstatt z którym w dalszym ciągu walczę i nie daje mi to spokoju dałem sobie spokój na dłuższy czas ale w końcu chcę się tego pozbyć. samochód jeździ normalnie nie ma spadku mocy itp możę trochę spalanie podskoczyło ale nie jestem pewien. komp pokazuje błąd egr i nic więcej ten błąd co pisałem we wcześniejszych wątkach. chciałbym wiedzie od czego zacząc zeby nie wydawac nie potrzebnie gotówki a w miarę to zdiagnozowac. może ktoś się w końcu z tym uporał i może powiedzie co zrobic. po paru godzinach twierdziłem że musiałbym wymienic pół samochodu albo cały najlepiej. jedni piszą że Turbo do wymiany inni że czujnik temperatury inni że zaworek podciśnienia N18 inni że cały EGR. Co robic od czego zacząc? Proszę o jakieś informację z góry dzięki. Pozdrawiam. - - - - - aktualizacja - - - - - Zastanwiam się jak komputer silnika wie czy egr pracuje normalnie czy jest wadliwy jest jakaś czujka co odpowiada za odczyt? - - - - - aktualizacja - - - - - Zastanwiam się jak komputer silnika wie czy egr pracuje normalnie czy jest wadliwy jest jakaś czujka co odpowiada za odczyt? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Dawid1069 Zgłoś #190 Napisano 14 Stycznia 2015 Witam dziś wracając do domu stwierdziłem czy passat faktycznie ciągnie jak należy do 2,5 tyś obrotów zawsze jechał normalnie dziś przeciągnąłem go do 3 tyś i muł wpadł chyba w tryb awaryjny bo ledwie później się rozpędzał do 60 km/h zgasiłem odpaliłem i już ciągnął normalnie 4 tyś ponad łapał bez problemu tak jak powinno być. pod kompem pokazał błędy : 2 Faults Found: 19586 - EGR System Regulation Range Exceeded P3130 - 35-10 - - - Intermittent 17965 - Shareware Version. To Decode all DTCs P1557 - 35-00 - Please Register/Activate dodam jeszcze odnośnie EGR że jak sprawdziłem na wolnych obrotach bloki pomiarowe pokazywał najpierw (nic nie dotykając) 4,8 % a jak dodałem lekko gazu i puściłem wskoczyło 84% tak jakby się coś przycięło po chwili dodawałem gazu to z 84 spadało na dół i z powrotem 84% a odnośnie czujnika temperatury to w vag com pokazywał 91 C na blacie 90 c czyli raczej jest ok. jak ktoś by mógł sie wypowiedzieć w sprawie mojego problemu to był bym wdzięczny. Dzięki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lation Zgłoś #191 Napisano 14 Stycznia 2015 Zastanwiam się jak komputer silnika wie czy egr pracuje normalnie czy jest wadliwy jest jakaś czujka co odpowiada za odczyt? Komputer silnika wie czy pracuje EGR na podstawie odczytu z przepływomierza. Tzn jeżeli np. na biegu jałowym ma w mapie wtrysku zapisane, że przepływ powietrza przy wysterowanym zaworze EGR powinien być na poziomie 250 mg/suw, to inny pomiar będzie traktowany jako błąd. Oczywiście z pewną tolerancją. Żeby postawić diagnozę potrzebna jest pompka podciśnieniowa i diagnoskop. Najpierw pompą podciśnieniową sprawdź szczelność membrany w zaworze EGR. Podaj 0,5 bara podciśnienia i sprawdź czy trzyma. Sprawdź również czy zawór wewnątrz obudowy EGR się płynnie otwiera i zamyka. Sprawdź również układ podciśnieniowy (czy EGR jest wysterowany na żądanie ECU) . Dodatkowo sprawdź parametry z przepływomierza i wysterowanie EGR. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Dawid1069 Zgłoś #192 Napisano 14 Stycznia 2015 Sprawdź również układ podciśnieniowy (czy EGR jest wysterowany na żądanie ECU) . Dodatkowo sprawdź parametry z przepływomierza i wysterowanie EGR. a jak to sprawdzić? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Dawid1069 Zgłoś #193 Napisano 14 Stycznia 2015 Przepraszam że tak jeden po drugim ale mam pytanie czy pompa vacum nie może być odpowiedzialna za objawy w moim passku? bo skoro Egr nie działa prawidłowo i turbina przeładowuje to może jest problem z podciśnieniem mianowicie zaworek n18 i n75 nie pracują jak powinny bo pompa vacum nie daje prawidłowego ciśnienia dodam że zauważyłem że ten króciec przy pompie jest luźny i nie wiem czy tam jest szczelnie. jest taka możliwość że to może być przyczyną czy raczej nie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Dawid1069 Zgłoś #194 Napisano 20 Stycznia 2015 Doszedłem do rozwiązania wina leżała w uszkodzonej membranie w n18. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
franek59 Zgłoś #195 Napisano 16 Maja 2015 Witam, Mam Passka z 03 roku 1.9tdi 130PS w skrzyni automatycznej Tiptronic 5 biegów. Dziś podczas jazdy zapaliła się kontrolka check engine i Na fisie pojawił się komunikat: Abgas Werkstatt. Problem jest ze skrzynią, biegi się nie podświetlają na Fisie, silnik normalnie wkręca na obroty a ponadto nie ma możliwości jazdy do przodu. Działa tylko wsteczny z pełną mocą. Nie ma reakcji skrzyni na Fisie Czy przyczyną może być skrzynia czy raczej sam mechanizm zmiany biegów? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kaziugilla Zgłoś #196 Napisano 31 Marca 2017 Witajcie, Mam mały problem (może wcale nie taki mały) ze swoim passatem. Od jakiegoś czasu zaczął na budziku pokazywać się błąd ABGASS WERKSTATT, wystarczyło trochę mocniej gaz wdusić, nawet nie do dechy (już przy około 2 tys. obrotów). Dodatkowo około 2 tys. - 2,5 tys. obrotów słychać coś w stylu szurania, jest to słyszalne najbardziej przy siedzeniu kierowcy. Po gwałtownym odpuszczeniu gazu brzmi to jak taki przerywany blow-off, jeżeli rozumiecie o co mi chodzi - naprawdę ciężko opisać ten dźwięk. Dodatkowo mam wrażenie, że samochód na 3. biegu i wyższym słabiej przyspiesza. Dobra, kończąc organoleptyczne dywagacje - znajomy mechanik zerknął pod maskę, okazało się że jedna uszczelka od EGR jest przerwana, wymieniliśmy ją, EGR wyczyszczony. Samochód działa ciszej, nie wyrzuca błędu przy byle depnięciu, dopiero przy naprawdę wyższych prędkościach (1,10 zł - 1,20 zł na liczniku) i wyższym obciążeniu - gaz do dechy. Podczas normalnej, codziennej jazdy miejskiej, żadnego błędu się nie uświadczy. Samochód jeżdżony głównie w mieście, ale dosyć dynamicznie (pali mi koło 10l/100). Nie dało mi spokoju jego działanie, dlatego zakupiłem przewoda i podlączyłem. Błąd jaki mi się ukazał: 17965 - charge pressure control positive deviation. Dodatkowo zrobiłem logi dynamiczne grupy 003 i 011. W trakcie robienia grupy 003 złapał notlauf bez żadnego błędu, a podczas robienia grupy 011 wyskoczył abgas ponownie. http://vaglog.pl/log-003_XECf9x.html http://vaglog.pl/log-011_Y0ycL6.html Byłbym wdzięczny gdyby ktoś bardziej zorietnowany rzucił okiem i powiedział coś na ten temat. Wszelkie sugestie mile widziane. Sam widzę, że suszarka dmucha stanowczo za mocno, ale nie wiem jak to zinterpretować. Z góry dzięki za pomoc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lation Zgłoś #197 Napisano 31 Marca 2017 Witajcie,Mam mały problem (może wcale nie taki mały) ze swoim passatem. Od jakiegoś czasu zaczął na budziku pokazywać się błąd ABGASS WERKSTATT, wystarczyło trochę mocniej gaz wdusić, nawet nie do dechy (już przy około 2 tys. obrotów). Dodatkowo około 2 tys. - 2,5 tys. obrotów słychać coś w stylu szurania, jest to słyszalne najbardziej przy siedzeniu kierowcy. Po gwałtownym odpuszczeniu gazu brzmi to jak taki przerywany blow-off, jeżeli rozumiecie o co mi chodzi - naprawdę ciężko opisać ten dźwięk. Dodatkowo mam wrażenie, że samochód na 3. biegu i wyższym słabiej przyspiesza. Dobra, kończąc organoleptyczne dywagacje - znajomy mechanik zerknął pod maskę, okazało się że jedna uszczelka od EGR jest przerwana, wymieniliśmy ją, EGR wyczyszczony. Samochód działa ciszej, nie wyrzuca błędu przy byle depnięciu, dopiero przy naprawdę wyższych prędkościach (1,10 zł - 1,20 zł na liczniku) i wyższym obciążeniu - gaz do dechy. Podczas normalnej, codziennej jazdy miejskiej, żadnego błędu się nie uświadczy. Samochód jeżdżony głównie w mieście, ale dosyć dynamicznie (pali mi koło 10l/100). Nie dało mi spokoju jego działanie, dlatego zakupiłem przewoda i podlączyłem. Błąd jaki mi się ukazał: 17965 - charge pressure control positive deviation. Dodatkowo zrobiłem logi dynamiczne grupy 003 i 011. W trakcie robienia grupy 003 złapał notlauf bez żadnego błędu, a podczas robienia grupy 011 wyskoczył abgas ponownie. http://vaglog.pl/log-003_XECf9x.html http://vaglog.pl/log-011_Y0ycL6.html Byłbym wdzięczny gdyby ktoś bardziej zorietnowany rzucił okiem i powiedział coś na ten temat. Wszelkie sugestie mile widziane. Sam widzę, że suszarka dmucha stanowczo za mocno, ale nie wiem jak to zinterpretować. Z góry dzięki za pomoc Masz błąd przeładowania turbo, w logach też to widać. Sprawdź podciśnienia, elektrozawory turbo i egr, gruszkę przy turbo lub ewentualnie kierownice się zacinają i turbo do czyszczenia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
indyczes Zgłoś #198 Napisano 1 Kwietnia 2017 Jak znam życie to na 99% suszarka do czyszczenia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kaziugilla Zgłoś #199 Napisano 1 Kwietnia 2017 Dzięki wam, widziałem właśnie, że dmucha za mocno kurczę. Zamienię sobie jeszcze zaworki N18 z N75, nic nie kosztuje, a plułbym sobie w brodę, gdyby po zabawie z turbinką było to samo. Dzięki raz jeszcze. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Garscik Zgłoś #200 Napisano 1 Kwietnia 2017 Przerabiałem ten temat, zapaliła się kontrolka po przejechaniu 50km autostrada powyżej 200km/h... Niby auto jechało bez zmian..odrazu pojechałem na warsztat, komputer "pokazał" przeładowane turbo... Skasowałem błędy i od tamtego czasu problem już nie wystąpił... Mój "magik" stwierdził, że jak auto nie miało za bardzo wstawiane przez dłuższy czas, to potem potrafią takie komunikaty wyskakiwać ... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach