Skocz do zawartości
Gość hatego

Ile powinien brać oleju 1,9 tdi???

Rekomendowane odpowiedzi

Nie, raczej dym jest siwy/szary i jest go dużo gdy silnik jest zimny. Jutro sprawdzę raz jeszcze, rozgrzeję go i przygazuję trochę aby sprawdzić czy dymu jest więcej, czy kopci również na biegu jałowym bo przy takich ilościach oleju już nie ma kompromisów i musi dymić i to ostro. Dzine jest to że na ciepłym czy ma zimnym pali od tzw "strzału" :/ Kolega powiedział mi że jeśli nie miałby kompresji to na zimnym miałby cięższy rozruch ale zadzwoniłem dziś do mechanika i powiedział że to nie ma znaczenia :/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zdejmij rurę od IC i sprawdź, możliwe że te 0,5 l oleju poszło w dolot.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u mnie wymiana co 10 tys km, i zawsze jest po 10 tys jest taki sam stan jak zaraz po wymianie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To pogratulować @mlodyzx6r :/ U mnie jak na razie bryndza. W sumie to mamy coś wspólnego - motocykle tylko widzę że ty bardziej szlifierki a ja bardziej teren hehe.

 

Jutro jadę do domu, do Żyrardowa. Pierwsze co zrobię to... kilka razy po drodze sprawdzę ilość oliwy w silniku i od razu wjadę na kanał, zdejmę przewód od tego IC i mam nadzieję zobaczyć tam kapiący olej. Jeśli nie to ciemno to widzę... raczej silnik padł :/ WIeczorem auto odprowadzę do kolesia z serwisu VW, który naprawia nasze bryki po godzinach. Zobaczymy co powie. Oby miał jakiegoś VAGa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hej

 

U mnie idzie napewno przez odme czy jeszcze gdzies to nie wiem. W kazdym badz razie w IC ostatnio jak odkrecilem mialem troszke oleum. Rano jak odpalam to puszcza dymka siwego. Potem juz nie.

 

Oleum ubywa w zaleznosci od stylu jazdy ok 0.5l na 2000km.

 

A jak w IC mamy olej to co moze byc powodem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

turbo po stronie zimnej puszcza i olej spływa do IC. Turbo do regeneracji. Jest też taka możliwość, że z odmy się leje dosłownie i to też idzie w IC. Generalnie sprawa o tyle niepokojąca, że jak oleju będzie już za dużo, to turbo może go zassać, a wtedy może dojść do "rozbiegnięcia się silnika". A to już kaszanka...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem mojego Paska w zeszłym roku z przebiegiem 36tyś km ( sprawdzone i potwierdzone w ASO ) pierwsza rzecz to wymiana oleju i kompletu filtrów. Nie pamiętam dokładnie jakie parametry miał ten olej ale na pewno był to Mobil ESP formula (czy coś w tym stylu) full syntetyk. Magicy na warsztacie mówili że mam go wymieniać co 20 tyś. i do drugiej wymiany dolałem około 1,5 litra. Po zmianie na 56 tyś i zalaniu też syntetycznym mobilem tylko że o 13zł na litrze tańszym zrobiłem już 9 tyś i oleju trochę ubyło ale już dużo wolniej znika niż po pierwszej wymianie.

Czy fakt iż auto przez 6,5 roku zrobiło tylko 36 tyś mógł mieć wpływ na zużycie oleju w początkowej fazie eksploatacji?

 

www.mojagentwaldek.pl Ubezpieczenia Szyte na miarę - dla forumowiczów zawsze dorzucam coś od siebie

Edytowane przez wgorny5

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość maxxio

Jestem posiadaczem VW Passata 1.9 tdi (AHH) 90 km. Przeczytałem sporo na temat spalania oleju przez silnik. Każdy z forumowiczów ma jakieś doświadczenie w tym temacie ale zdarzają się sytuacje kiedy silnik w ogóle nie spala oleju albo spala go minimalne ilości. Moim marzeniem jest aby też spalał go minimalnie.

 

Osobiście uważam, że silnik nie powinien palić oleju bo jeśli jest inaczej świadczy to o jego słabej kondycji. Dziwne jest, że nowe auta nie palą oleju a używane w większości wypadków tak.

 

Do mojego Passata 2000 km temu wlałem olej Castrol Magnatec 10W40. Zmiana paska rozrządu oraz filtrów nastąpiła przy przebiegu 227.994 km. W tej chwili jest 230.170 km i zauważyłem ubytek oleju. Nie jest on duży przypuszczam że być może 200 ml.

 

Mechanik mówi, że nie mam się martwić - to normalne - ale ja wiem, że bagatelizowanie małego ubytku oleju kończy się przeważnie dużym ubytkiem oleju po pewnym czasie i kosztownymi naprawami.

 

Zrobiłem zdjęcia turbiny oraz dolnej części silnika z widokiem na wewnętrzną stronę (patrząc z góry od silnika) pokrywy miski olejowej w silniku mojego Paska.

Patrząc od przodu na turbinę widać że znajduje się na niej olej, natomiast w dolnej części silnik też jest brudny od oleju. Pod spodem - pod silnikiem nie widać wycieków (tzn. jakieś plamy są - ale po zapachu oraz konsystencji stwierdzam, że nie jest to olej silnikowy tylko brudna woda)

 

Przypomniałem sobie, że mechanik mówił coś o nieszczelności uszczelki miski olejowej w moim aucie.

 

Dodaję, ze samochód przyspiesza dobrze, nie dymi na niebiesko w trakcie jazdy, jedynie na zimnym silniku lekko dymi na biało (kiedy złapie trochę temperatury po chwili przestaje dymić)

 

Czy to co widać na zdjęciach kwalifikuje mojego Paska do naprawy??

 

Proszę o pomoc w tym temacie.

IMAG0294.jpg

IMAG0295.jpg

IMAG0296.jpg

IMAG0299.jpg

IMAG0301.jpg

IMAG0302.jpg

IMAG0303.jpg

Edytowane przez maxxio

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego, na zdjęciach turbiny widać olej, który dostaje się do dolotu przez odmę - odpowietrzenie skrzyni korbowej. Normalna przypadłość w naszych autach. Zdjęcia silnika, to nic innego jak syf pozostawiony przy niedbałej wymianie filtra oleju.

Jeśli chcesz wiedzieć, gdzie coś wycieka, wytrzyj wszystko dokładnie i obserwuj...

 

Dziwne jest, że nowe auta nie palą oleju a używane w większości wypadków tak.

Poczytaj co VW pisze na ten temat... 'Zużycie' 1litra oleju na 1000km (tysiąc kilometrów) można uznać za normę! To nie jest wada, nowe silniki tam mają!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

koledzy jeszcze nie napisali o jednej drodze ubytku oleju. chodzi o uszczelniacze zaworów. podczas normalnej jazdy nic nie kopci. można to rozpoznać po puszczeniu sporego dymka zaraz po odpaleniu silnika do dłuższej przerwie. chodzi o to, że jeśli uszczelniacze są stare, olej ścieka po nich na zawory i dalej do cylindra, gdzie jest spalany podczas pierwszych sekund pracy. miałem osobiście taki przypadek w swoim BMW E28 525i z 1981 roku.

w kwestii samego ubytku oleju to każde z moich poprzednich aut brało troszkę oleju, a jeździłem wieloma autami, przeważnie o pojemnościach większych niż 2,5 litra. tym bardziej dziwi mnie fakt, że moje obecne auto B5 AFN 110KM podczas przejechanych 2tkm od zakupu nie zjadł w sposób zauważalny oleju. jaki poziom oleju był zaraz po kupnie taki jest teraz.

pozdrawiam

Edytowane przez marcinradom

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
koledzy jeszcze nie napisali o jednej drodze ubytku oleju. chodzi o uszczelniacze zaworów. podczas normalnej jazdy nic nie kopci. można to rozpoznać po puszczeniu sporego dymka zaraz po odpaleniu silnika do dłuższej przerwie. chodzi o to, że jeśli uszczelniacze są stare, olej ścieka po nich na zawory i dalej do cylindra, gdzie jest spalany podczas pierwszych sekund pracy. miałem osobiście taki przypadek w swoim BMW E28 525i z 1981 roku.

pozdrawiam

 

no to chyba u mnie jest podobnie bo po nocy puszcza dyma a jak się nagrzeje to jest już w porządku. Znane koszty naprawy takiej bolączki?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

do mojego starego BMW jeden uszczelniacz kosztował 6pln. do tego robocizna oczywiście. przy niektórych silnikach aby zmienić uszczelniacze trzeba zdjąc głowicę.

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To że nowe biorą olej to się zgadza, ale 1 litr na 1000km to kolego nie norma to tragedia!!!

Co dolewał byś do nowego auta 15 litrów na 15000 tyś km?

Pomyśl co piszesz.

 

Kolego, na zdjęciach turbiny widać olej, który dostaje się do dolotu przez odmę - odpowietrzenie skrzyni korbowej. Normalna przypadłość w naszych autach. Zdjęcia silnika, to nic innego jak syf pozostawiony przy niedbałej wymianie filtra oleju.

Jeśli chcesz wiedzieć, gdzie coś wycieka, wytrzyj wszystko dokładnie i obserwuj...

 

 

Poczytaj co VW pisze na ten temat... 'Zużycie' 1litra oleju na 1000km (tysiąc kilometrów) można uznać za normę! To nie jest wada, nowe silniki tam mają!!!

 

---------- Post added at 17:04 ---------- Previous post was at 16:58 ----------

 

Ja do swojego leje Shell Helix Ultra Extra 5W30 i na 15000 tys km dolewam ok 1,2 litra i dla mnie to jest rewelacja.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niewyobrażam sobie dolewać 1l/1000km w nowym aucie.Obecnie mam roczną fabię z nowym tedei 1.6 common rail,dpf,przebieg niecałe 80tkm-firmówka.Od wymiany do wymiany nie ubywa nic.Nie przybywa również.Od nowości zalany Petro Canadą 5W40.

Te katalogowe normy spalania oleju to bzdura.Kogo stać na ten olej i czas na podnoszenie maski.Po to kupuje się nowe auto,żeby zarabiało na siebie czy służyło właścicielowi,a nie generowało koszty.Tymbardziej dziwne spalanie oleju w paskach z rzekomym przelotem 176 ;-)Taki mały OT.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

z uwagi, że nie ma innego "czynnego" tematu na forum, zapytam tutaj:

mam u siebie 2 litry oleju motul 505.01 - litr z zeszłego roku i drugi litr z 2010 roku (zostało po każdej wymianie z bańki 5ltr). NIedługo kolejna wymiana i czy mogę użyć te 2 litry co mam i dokupić kolejne dwa? (oczywiście taki sam). Czy ten olej co mam nie nadaje się już?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy ten olej co mam nie nadaje się już?

Każdy olej ma datę przydatności, przeważnie 3 lata od daty produkcji, jeśli jest data ok, dokup i lej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem przypadek w 2.5 tdi V6 że brał mi 1litr na 100km :D Ustawienie turbiny i zapchana odma i po sprawie. Teraz ni grama :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam mój passat "bierze" 1L oleju na 2000tys km jest to jakas paranoja ,samochód zadymi na zimnym jak go mocniej przegazuje i to nie zawsze , gdy sie zagrzeje nie dymi i jest to dla mnie dziwne bo jesli spalal by tyle oleju to za mna powinna byc mgła. bardzo proszę o jakies rady od czego zaczac , nie chce wymieniac pół silnika

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja na swojego nie narzekam.Wymiane robie co 15000 km i dolewam jakies moze 3-4 setki.To chyba wynik jest nie zly.A jezdze na Mobilu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ja na swojego nie narzekam.Wymiane robie co 15000 km i dolewam jakies moze 3-4 setki.To chyba wynik jest nie zly.A jezdze na Mobilu.

U mnie podobnie 10W40 Mobil 1 leje. Od wymiany do wymiany(co 15 tys. km) 1l dolewany.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności