wolfik Zgłoś #61 Napisano 10 Stycznia 2010 kontrolka powinna się zaświecić jak jest na bagnecie poniżej dolnego zagięcia ... kiedyś przed wymianą zapitalałem cały czas na 4500 rpm z 1 tkm i się zużył olej Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kreska Zgłoś #62 Napisano 10 Stycznia 2010 Ja bym aż tak nie ufał kontrolkom. Co jakiś czas warto wyciągnąć bagnet i sprawdzić ile tam mamy oleju. Wiele czasu to nie zajmuje, a jak to mówią, przezorny zawsze ubezpieczony. ;] Żeby nie był totalny offtop, to mój pasek od wymiany do wymiany wziął nieco powyżej 0.5l Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
janik81 Zgłoś #63 Napisano 2 Lutego 2010 Jestem Tu nowy więc na początku chciałbym wszystkich serdecznie powitać. Chciałbym dowiedzieć się ile oleju wchodzi do passata b5 1.9tdi 110km a ile do 1.8 125km? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lafa0 Zgłoś #64 Napisano 2 Lutego 2010 silnik AFN roku pańskiego 98' przebieg prawdziwy 312kkm olej pełny syntetyk 5w-40 Havoline Texaco wymieniany srednio co 13-14tys ,pobor oleju??? chyba zaden leje ponad stan tak jakos zawsze wyjdzie miska i osłona silnika z dołu całe mokre od oleju teraz po przejechaniu 12tys od ostatniej wymiany stan na bagnecie ponad max tak jak nalałem!!! i dodam dla niedowiarków ze oleju nie przybywa silnik to chyba jedyna udana rzecz w tym aucie bo osprzet juz sie posypał tzn.alternator,turbo, pompa wspomagania itd.(przed wymiana turbo znikało nawet 0,5litra na 1000km) aha auto jezdzi codziennie trasy 80km,przy czym nawet w trasie 800km z dociskaniem do 180km/h nic sie nie zmienilo z olejem takze jesli zdrowy silnik to branie oleju jest sprawą nie do zauwazenia a do AFN'a wchodzi napewno 4litry oleju Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tnt1200 Zgłoś #65 Napisano 3 Lutego 2010 Ja tez musze sie pochwalic ze od wymiany do wymiany nie dolewałem oleju, pare dluzszych tras po 800-1000km sie zdazylo i nawet po takich wojazach nie mialem z tym problemu:) Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojtekk Zgłoś #66 Napisano 21 Lutego 2010 dziś dolałem 0,7 l po 10000 km przejechanych od pewnego czasu zuważam, że bierze wiecej tego oleju jak był nowy dolewki 0,2 przy 10000 km i tak coraz wiecej zapewne przez egr wiecej ubywa, bo turbo sucho. fakt też, ze zima zazwyczaj wiecej dolewam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mateo112 Zgłoś #67 Napisano 26 Lutego 2010 Przepraszam że tu ale w B4 nie znalazłem wątku o poborze oliwy. Czy 1.2l na 10000 to dużo i sie martwić czy norma? Passat 96rok, 2.0 AGG Benzyna bez LPG, najechane 250kkm Styl jazdy: bardzo często na czerwonym polu obrotomierz na pierwszych 3 biegach. Mało tras raczej miasto. Olej 10W-40 MOBIL wymieniam co 10-12kkm oczywiście z filtrem. Wycieków brak. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Slay Zgłoś #68 Napisano 26 Lutego 2010 Przepraszam że tu ale w B4 nie znalazłem wątku o poborze oliwy.Czy 1.2l na 10000 to dużo i sie martwić czy norma? A dymi na niebiesko? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mateo112 Zgłoś #69 Napisano 26 Lutego 2010 A dymi na niebiesko? no właśnie nie nawet jak mu dam "po waflach" i na jałowym i pytałem koleżki na przyspieszeniu nic nie dymi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
platekx Zgłoś #70 Napisano 27 Lutego 2010 1-1.5 litra między wymianami 1.9 130km 190.000 przebiegu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cicione Zgłoś #71 Napisano 3 Kwietnia 2010 (edytowane) avb 245000 Km na 9000 tys może z 100 ml ubyło ,ale w tym 2 dni jeżdziłem z wyjętym bagnetem. CASTROL EDGE 5W40. Edytowane 3 Kwietnia 2010 przez cicione Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
xt6000 Zgłoś #72 Napisano 7 Maja 2010 Mój AVF z 2004 roku wziął około jedngo do półtora rzędu tych kwadracików na bagnecie na 1000 km. Wydaje mi się że jest to dużo. Poprzedni przez około 3 tyś km nie wziął nic, to znaczy niezauważalnie nic. Ktoś wspomniał że jeśli zostawia jakieś ślady to znaczy że coś jest nie tak... Właśnie u mnie tak jest. Zwłaszcza gdy jest wilgotno na zewnątrz to na ziemi lubi zostać czarny ślad sadzy z wodą z tłumika. Czy to normalne ? Na górącym silniku nic takiego się nie dzieje. Którędy może uciekać olej ? Widzę że wszystkie łączenia gum np do intercoolera, zawóru egr, przepustnicy są wilgotne... To znaczy że może turbiną coś ucieka ? Dodam że turbina świszczy.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojtekk Zgłoś #73 Napisano 7 Maja 2010 ogółem tak od 0,5 do 1 l bierze co 15 tyś, zresztą od zawsze brał, a jak ktoś pisze, że jego 1.9 TDI nie bierze oleju to coś tu śmierdzi.. olej benzyną. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Łazik Zgłoś #74 Napisano 7 Maja 2010 AVB ponad 210 tyś. olej zawsze 10w40 wymiana co 15tys, najpierw był Castrol, od wymiany do wymiany wziął maks 150-200 ml, teraz jest Motul i od 2 wymian praktycznie nie widzę różnicy na bagnecie wcale. A więc to nie prawda, że 1.9tdi musi brać olej, po prostu jest masa miejsc gdzie może uciekać, np turbo, egr, uszczelniacze zaworów, pierścienie, uszczelka przy wale itd itd. Oczywiście pomijam długie odcinki z prędkościami >160km/h - wtedy to musi się gdzieś trochę rozszczelnić. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
xt6000 Zgłoś #75 Napisano 8 Maja 2010 Koledzy, ustalmy dokładnie ile dokładnie oleju (pojemność) jest pomiędzy min a max na bagnecie. Mam na myśli samą zakratkowaną przestrzeń a nie zagięcia bagnetu. Wtedy będzie wiadomo ile dokładnie bierze... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wolfik Zgłoś #76 Napisano 9 Maja 2010 to jest około 0,5 -0,6 litra Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
xt6000 Zgłoś #77 Napisano 9 Maja 2010 Ok, przyjmuję to za pewnik, chyba że ktoś twierdzi inaczej... Bardziej 0.6 czy 0.5 ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
genzo7 Zgłoś #78 Napisano 10 Maja 2010 AVB ponad 210 tyś. olej zawsze 10w40 wymiana co 15tys, najpierw był Castrol, od wymiany do wymiany wziął maks 150-200 ml, teraz jest Motul i od 2 wymian praktycznie nie widzę różnicy na bagnecie wcale. A więc to nie prawda, że 1.9tdi musi brać olej, po prostu jest masa miejsc gdzie może uciekać, np turbo, egr, uszczelniacze zaworów, pierścienie, uszczelka przy wale itd itd. Oczywiście pomijam długie odcinki z prędkościami >160km/h - wtedy to musi się gdzieś trochę rozszczelnić. 10W40 to półsyntetyk niezalecany do silników na pompkach Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
xt6000 Zgłoś #79 Napisano 18 Maja 2010 Tragedia, Panowie to o czym wcześniej pisałem jest już nieaktualne, wczoraj przyjechałem z Żyrardowa do Łodzi, około 100 km i przez tą drogę przy 90km/h passat spalił !!! 0.5 litra !!!. CO SIĘ MOGŁO STAĆ ??? Przepraszam za duż elitery i wykrzykniki ale jestem już troche podłamany ta sytuacją bo skończyła mi się kasa. Auto miało być zadbane... a teraz wychodzi jak jest zadbane . Co mogło wciągnąć olej ? jak to sprawdzić samemu w miare możliwości ? Pomóżcie prosze... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Slay Zgłoś #80 Napisano 18 Maja 2010 Co mogło wciągnąć olej ? jak to sprawdzić samemu w miare możliwości ? Pomóżcie prosze... Kopci na niebiesko? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach