Skocz do zawartości
Gość hatego

Ile powinien brać oleju 1,9 tdi???

Rekomendowane odpowiedzi

kontrolka powinna się zaświecić jak jest na bagnecie poniżej dolnego zagięcia ... kiedyś przed wymianą zapitalałem cały czas na 4500 rpm z 1 tkm i się zużył olej :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja bym aż tak nie ufał kontrolkom. Co jakiś czas warto wyciągnąć bagnet i sprawdzić ile tam mamy oleju. Wiele czasu to nie zajmuje, a jak to mówią, przezorny zawsze ubezpieczony. ;] Żeby nie był totalny offtop, to mój pasek od wymiany do wymiany wziął nieco powyżej 0.5l

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jestem Tu nowy więc na początku chciałbym wszystkich serdecznie powitać.

Chciałbym dowiedzieć się ile oleju wchodzi do passata b5 1.9tdi 110km a ile do 1.8 125km?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

silnik AFN roku pańskiego 98' przebieg prawdziwy 312kkm olej pełny syntetyk 5w-40 Havoline Texaco wymieniany srednio co 13-14tys ,pobor oleju??? chyba zaden leje ponad stan tak jakos zawsze wyjdzie :) miska i osłona silnika z dołu całe mokre od oleju :D teraz po przejechaniu 12tys od ostatniej wymiany stan na bagnecie ponad max tak jak nalałem!!! i dodam dla niedowiarków ze oleju nie przybywa :) silnik to chyba jedyna udana rzecz w tym aucie bo osprzet juz sie posypał tzn.alternator,turbo, pompa wspomagania itd.(przed wymiana turbo znikało nawet 0,5litra na 1000km)

aha auto jezdzi codziennie trasy 80km,przy czym nawet w trasie 800km z dociskaniem do 180km/h nic sie nie zmienilo z olejem takze jesli zdrowy silnik to branie oleju jest sprawą nie do zauwazenia :)

 

a do AFN'a wchodzi napewno 4litry oleju

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja tez musze sie pochwalic ze od wymiany do wymiany nie dolewałem oleju, pare dluzszych tras po 800-1000km sie zdazylo i nawet po takich wojazach nie mialem z tym problemu:) Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dziś dolałem 0,7 l po 10000 km przejechanych

od pewnego czasu zuważam, że bierze wiecej tego oleju jak był nowy dolewki 0,2 przy 10000 km i tak coraz wiecej

zapewne przez egr wiecej ubywa, bo turbo sucho.

fakt też, ze zima zazwyczaj wiecej dolewam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam że tu ale w B4 nie znalazłem wątku o poborze oliwy.

Czy 1.2l na 10000 to dużo i sie martwić czy norma?

Passat 96rok, 2.0 AGG Benzyna bez LPG, najechane 250kkm

Styl jazdy: bardzo często na czerwonym polu obrotomierz na pierwszych 3 biegach. Mało tras raczej miasto. Olej 10W-40 MOBIL

wymieniam co 10-12kkm oczywiście z filtrem. Wycieków brak.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Przepraszam że tu ale w B4 nie znalazłem wątku o poborze oliwy.

Czy 1.2l na 10000 to dużo i sie martwić czy norma?

 

A dymi na niebiesko?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A dymi na niebiesko?

no właśnie nie

nawet jak mu dam "po waflach" i na jałowym i pytałem koleżki na przyspieszeniu nic nie dymi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1-1.5 litra między wymianami 1.9 130km 190.000 przebiegu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

avb 245000 Km na 9000 tys może z 100 ml ubyło ,ale w tym 2 dni jeżdziłem z wyjętym bagnetem. CASTROL EDGE 5W40.

Edytowane przez cicione

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mój AVF z 2004 roku wziął około jedngo do półtora rzędu tych kwadracików na bagnecie na 1000 km. Wydaje mi się że jest to dużo. Poprzedni przez około 3 tyś km nie wziął nic, to znaczy niezauważalnie nic. Ktoś wspomniał że jeśli zostawia jakieś ślady to znaczy że coś jest nie tak... Właśnie u mnie tak jest. Zwłaszcza gdy jest wilgotno na zewnątrz to na ziemi lubi zostać czarny ślad sadzy z wodą z tłumika. Czy to normalne ? Na górącym silniku nic takiego się nie dzieje. Którędy może uciekać olej ? Widzę że wszystkie łączenia gum np do intercoolera, zawóru egr, przepustnicy są wilgotne... To znaczy że może turbiną coś ucieka ? Dodam że turbina świszczy....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ogółem tak od 0,5 do 1 l bierze co 15 tyś,

zresztą od zawsze brał, a jak ktoś pisze, że jego 1.9 TDI nie bierze oleju to coś tu śmierdzi.. olej benzyną.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

AVB ponad 210 tyś. olej zawsze 10w40 wymiana co 15tys,

najpierw był Castrol, od wymiany do wymiany wziął maks 150-200 ml,

teraz jest Motul i od 2 wymian praktycznie nie widzę różnicy na bagnecie wcale.

 

A więc to nie prawda, że 1.9tdi musi brać olej, po prostu jest masa miejsc gdzie może uciekać, np turbo, egr, uszczelniacze zaworów, pierścienie, uszczelka przy wale itd itd.

Oczywiście pomijam długie odcinki z prędkościami >160km/h --> wtedy to musi się gdzieś trochę rozszczelnić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy, ustalmy dokładnie ile dokładnie oleju (pojemność) jest pomiędzy min a max na bagnecie. Mam na myśli samą zakratkowaną przestrzeń a nie zagięcia bagnetu. Wtedy będzie wiadomo ile dokładnie bierze...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to jest około 0,5 -0,6 litra

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok, przyjmuję to za pewnik, chyba że ktoś twierdzi inaczej... Bardziej 0.6 czy 0.5 ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
AVB ponad 210 tyś. olej zawsze 10w40 wymiana co 15tys,

najpierw był Castrol, od wymiany do wymiany wziął maks 150-200 ml,

teraz jest Motul i od 2 wymian praktycznie nie widzę różnicy na bagnecie wcale.

 

A więc to nie prawda, że 1.9tdi musi brać olej, po prostu jest masa miejsc gdzie może uciekać, np turbo, egr, uszczelniacze zaworów, pierścienie, uszczelka przy wale itd itd.

Oczywiście pomijam długie odcinki z prędkościami >160km/h --> wtedy to musi się gdzieś trochę rozszczelnić.

10W40 to półsyntetyk niezalecany do silników na pompkach

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tragedia, Panowie to o czym wcześniej pisałem jest już nieaktualne, wczoraj przyjechałem z Żyrardowa do Łodzi, około 100 km i przez tą drogę przy 90km/h passat spalił !!! 0.5 litra !!!. CO SIĘ MOGŁO STAĆ ??? Przepraszam za duż elitery i wykrzykniki ale jestem już troche podłamany ta sytuacją bo skończyła mi się kasa. Auto miało być zadbane... a teraz wychodzi jak jest zadbane :(. Co mogło wciągnąć olej ? jak to sprawdzić samemu w miare możliwości ? Pomóżcie prosze...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Co mogło wciągnąć olej ? jak to sprawdzić samemu w miare możliwości ? Pomóżcie prosze...

 

Kopci na niebiesko?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności