DżejDżej Zgłoś #41 Napisano 28 Września 2012 Powtarzanie, że Audi A4 jest malusieńki to jakaś brednia z poprzednich generacji. Radzę sprawdzić wymiary.. Między nowym Passatem, a nową A4 jest tylko 3mm różnicy w ilości miejsca na wysokości łokci na korzyść VW. Za to A4 ma większy rozstaw osi o blisko 100mm . To nie jest brednia, dokładnie przymierzyłem się do obu - jest wyraźna różnica zwłaszcza na tylnej kanapie i w rozmiarze bagażnika. A4 ma sporo dłuższą maskę od Passata. Jeżeli chodzi o miejsce pracy, czyli przednie fotele to różnica jest niezauważalna... A porównanie do A6 to faktycznie nie ta bajka. W założeniu Pasek ma konkurować z BMW 3, Audi A4 czy Mercem C. Że jest od nich większy to już inna bajka... (podobnie jak sporo ludzi chce porównywać Octavię z Passatem) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #42 Napisano 28 Września 2012 Co by jasnosć była - wymiary tabelaryczne Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Aksak Zgłoś #43 Napisano 28 Września 2012 W założeniu Pasek ma konkurować z BMW 3, Audi A4 czy Mercem C. Że jest od nich większy to już inna bajka... (podobnie jak sporo ludzi chce porównywać Octavię z Passatem) Wydaje mi sie ze Passat ma konkurowac z innymi autami klasy D czyli Insignia, Avensis i Mondeo. BMW 3, Audi A4 czy Merc C czy Volvo 60 i inne auta klasy premium konkuruja miedzy soba. Sa mniejsze ale lepiej wyposazone niz pasek, cichsze, z lepszych materialow. I sporo drozsze. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DżejDżej Zgłoś #44 Napisano 28 Września 2012 Co by jasnosć była - wymiary tabelaryczne No to odpowiem że jeździłem tym: http://komis-ignaszak.otomoto.pl/audi-a4-gwarancja-fv-23-C24546548.html (Ignaszak ma jeszcze rok młodsze; czarne 2011 z przebiegiem 15km I jakie byś tabele nie wklejał, to i tak w A4 B8 jest ciaśniej niż w Pasku B6/B7 Tak jak pisałem, mnie osobiście to różnicy nie robi, ale jak ktoś szuka przestronności to jednak VW Z tym konkurowaniem z markami premium to faktycznie, zagalopowałem się; chodziło mi bardziej o umiejscowienie jeśli chodzi o rozmiar aut. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #45 Napisano 28 Września 2012 A mi chodziło o to, że Audi jest bardziej zabudowane wewnątrz i stąd mniejsze rozmiary w środku :fajny Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jarex Zgłoś #46 Napisano 28 Września 2012 (edytowane) Jakość materiałów wykorzystanych wewnątrz - o kurdę!!! co to za plastiki rodem z Renult Clio z lat 90tych! Przecież to wszystko będzie trzeszczeć po kilkudziesięciu tys km po naszych drogach. Bez przesady. Mam Passata B7 przejechane ma 60 tyś. i nic nie trzeszczy. Jakoś plastików właśnie jest dobra, lepsza niż w B6. Załączam opuszczanie szyb. O kurdę - co się dzieje? Otóż silniczki pracują jakby były wyciągniete z ruskiej pralki. Także przesada. Mi przynajmniej wszystko ładnie pięknie pracuje i nic nie hałasuje. Szybki test Vmax - o kurdę - 220km/h - tak jak mój 11 letni dziadziuś. Zużycie paliwa - wydaje się o jakieś 0,3l mniejsze niż technologia sprzed 11 lat ale wyższe niż technologia sprzed 15lat (silniki 1,9TDI na pompie) Jeśli chodzi o zużycie paliwa VW się polepszył. Przed B7 miałem B6 2.0TFSI 200 KM i palił o litr więcej od teraźniejszej B7 2.0T 211 KM. Także tutaj jest postęp. Pewnie nie uwierzysz: wracałem z wakacji z Francji i na autostradzie cały czas ok. 160 km/h. Średnia? 6.9l/100. A jaki silnik testowałeś? Moim leciałem 252 km/h Odnośnie wyciszenia. Jest o wiele lepiej wyciszony od poprzednika. Silnika wogóle nie słychac, ewentualnie przy dużym wietrze lekki szumik. Także nie wiem czym ty jeździłeś. A jak tak Ci wszystko porzeszkadza, to sobie kup Bentley'a, to wszystko będzie idealnie. Ale tak szczerze, to jeśli VW nie zmieni w B8 wnętrza to moim kolejnym autem będzie BMW 5 F10. Edytowane 28 Września 2012 przez jarex Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
AndrzejZ Zgłoś #47 Napisano 28 Września 2012 No to odpowiem że jeździłem tym: To nie jest nowy model A4. Tabela wrzucona przez Danka75 też nie dotyczy aktualnego modelu, ale idealnie odzwierciedla to co napisałem wcześniej, że A4 sporo urosło. Nowy model ma jeszcze więcej miejsca w środku http://www.audi.pl/etc/medialib/ngw/product/a4/a4/my_2012/technical_data.Par.0012.Image.gif/704x396_a4_top.gif Faktem jednak jest, że jeśli chodzi o tylną kanapę to w Passacie jest bardzo dużo miejsca. Da się jechać nawet w 5 osób, co jest trudne w np. nowym Volvo S60. Jeśli jednak mam podróżować w 4 osoby to wolę siedzieć z tyłu w Volvo niż w Passacie. Miejsca wystarczająco, do tego kanapa jest wyprofilowana tak, że praktycznie każde z dwojga pasażerów jadących z tyłu ma swój fotel. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #48 Napisano 28 Września 2012 Tabela wrzucona przez Danka75 też nie dotyczy aktualnego modelu Doprawdy? :hmm A jest coś nowszego od A4-B8? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DżejDżej Zgłoś #49 Napisano 28 Września 2012 To jest B8 o którym pisał Danek75, na początku tego roku zrobiono tylko lifting A4 więc nie uznaję tego jako nowy model. A z innej beczki, to mając fundusze na auto premium z tej klasy, myślę że i tak postawiłbym na BMW 328i. Na Volvo S60 patrzyłem przez sekundę, ale jak nigdy mi się szwedzkie auta nie podobały tak dalej w mojej opinii są paskudne. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Wiscoo Zgłoś #50 Napisano 28 Września 2012 Trochę odjechaliśmy od tematu. Generalnie, mimo wszystkich rozwiązań wprowadzonych przez osoby budżetujące, nie zgodzę się, że jakość materiałów w nowym Passacie jest gorsza od tych sprzed 10-15 lat. Wtedy plastiki były po prostu bardziej toporne - nie wiem, czy przez to także trwalsze. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
AndrzejZ Zgłoś #51 Napisano 28 Września 2012 Jest A4 B8 po FL Dane z Twojej tabelki przedstawiają model przed FL. Niektóre wymiary się różnią, w tym ten najważniejszy w dyskusji, czyli wymiary wnętrza. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sebeq Zgłoś #52 Napisano 28 Września 2012 Nie wiem, co takiego było w B6, że niektórzy mówią, ze B7 ma gorsze wykonanie wnętrz. Zanim wybrałem swój model, to testowałem B6, Avensis, Mondeo i Mazdę 6. Byłem już prawie zdecydowany na Avensis dopóki nie zobaczyłem B7 z jasnym wnętrzem. Avensis się nie umywał. Mam niewiele przejechane, ale nic nie trzeszczy. Wyciszenie silnika jest tak dobre, że czasami zastanawiam się, czy na pewno go wyłączyłem jak parkuję lub czy na pewno włączyłem. Jedyne na co można narzekać to wyciszenie szumów z oporów powietrza przy szybszej jeździe - ale może gdyby silnik był głośniejszy, to bym tego nie słyszał :-) No i cena - ja swój w promocji kupiłem za 85 000 (nowy). Może gdybym wydał 120 000 (to chyba gdzieś górna granica Pasków) to może bym bardziej narzekał i testował jakość plastików. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
azrael Zgłoś #53 Napisano 28 Września 2012 Może gdybym wydał 120 000 (to chyba gdzieś górna granica Pasków) to może bym bardziej narzekał i testował jakość plastików. Uwierz,że górna granica jest znacznie wyższa,mój B6 w chwili opuszczania salonu przekroczył ją znacznie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
okiemserca Zgłoś #54 Napisano 28 Września 2012 jak przesiadłem się z kolejnego już pasata B5 tiptronic 1,9 TDI z 2004 na B7 DSG 2.0 CR to mi nie tylko szczęka opadła. O klasę ciszej, (wytłumienie drzwi, silnika, przegrody itp), i zdecydowanie piękniej w środku. Plastiki bardzo przyjemne, szyby pracują jak trzeba, i przyznaję - w życiu nie stukałem palcami po dachu. Po cholerę? Ale prawdziwa różnica to na prawdę nie jest silniczek szyb tylko technologia. Silnik CR jest genialny a DSG absolutnie miażdży tiptronica. I tu mógłbym rozpisać się o wszelkich systemach automatycznych (światła, hamulec ręczny, start-stop, wycieraczki, bezkluczykowy dostęp i otwieranie drzwi itd) ale rozumiem że wątek jest o jakości plastików :-) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zielonyB5 Zgłoś #55 Napisano 28 Września 2012 Ale prawdziwa różnica to na prawdę nie jest silniczek szyb tylko technologia. Silnik CR jest genialny a DSG absolutnie miażdży tiptronica. I tu mógłbym rozpisać się o wszelkich systemach automatycznych (światła, hamulec ręczny, start-stop, wycieraczki, bezkluczykowy dostęp i otwieranie drzwi itd) ale rozumiem że wątek jest o jakości plastików :-) dobrze kolego systemy fajne, ale bezużyteczne. Wyciszenie srodka to nie zasluga projektantów bo rozbierając oba znaczna korzyść jest na strone B5FL, po prostu jest ciszej z racji tego, ze te diesle chodza juz jak benzyny bo maja CR. Inne opony ograniczajace CO2 nie szumią jak te starsze. B7 ma lepsze obudowanie pod spodem jak B5FL. Kiedy ja siadlem do B7 to wystraszyła mnie tandeta - deska nawet w moim B5 ugina się pod naporem palców a tutaj pozostaje bez zmian, tylko trzeszczy na elementach krańcowych. Welury w srodku są chyba z butelek plastikowych jak chińskie polary i poca mi sie plecy podczas jazdy a w B5FL nic z tych rzeczy. Praca zawieszenia jest gorsza jak dla mnie z racji tego, ze jezdzilem tym troche po wioskach to mam jako takie porownanie obydwu. Nawet kanapy z tylu są cieńsze jak w B5tkach, jest na nich mniej gąbki... Ogolnie spodziewalbym sie takich rzeczy po golfie, ale po rodzinnym passacie? VW powinno brac przyklad z hondy, gdzie accord to jest dopiero wyciszone auto! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
salexy Zgłoś #56 Napisano 28 Września 2012 (edytowane) 3C / B7/ CC jak zwał tak zwał chodzi o Paska i jego wariacje Generalnie na plus mogę zaliczyć względnie bogate wyposażenie. Tradycyjnie wygodne fotele z duża regulacją i dobre resorowanie. W sam raz - nie za sztywno nie za miękko. Na minus jakość jego wykończenia. Umówmy się decha jest twarda jak skała ZWŁASZCZA od listwy dekoracyjnej w dół. W dodatku niezbyt przyjemna w dotyku. Lekko trzeszczy na nierównościach (dopiero 5000km na blacie!!! co będzie dalej). Natomiast fakturę ma dobrze imitującą wyższą jakość Tutaj dla mnie wygrywa Peugeot i Toyota - Mazda/Honda/Ford odjeżdżają. Irytuje mnie też stukanie rolety tylnej szyby oraz tych stalowych uchwytów?? na tylnej półce - nawet nie wiem do czego służą. EDIT: potwierdzam jest głośno - mam 18" i po dłuższej podróży po autostradzie hałas jest nieznośny. Poruszam się z predkością do 150km/h (w BMW przy tej prędkości rozmawiało się swobodnie bez podnoszenia głosu - auto z 04 roku). Dość głośno chodzi też nawiew/dmuchawa. Na pocieszenie: ostatnio jechałem nowym XC90 na jeździe próbnej... myślałem że VW używa plastików ale to co tam zobaczyłem to mnie poraziło tandetą. To samo w XC60. Volvo pojechało po bandzie. Do kolegów od AUdi: wg mnie A4 wydaje się być ciaśniejsze niż Passat. I jak siedziałem z tyłu tak mi się wydawało że trzy osoby na kanapie nie pojadą jak w Pasku. Edytowane 28 Września 2012 przez salexy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
okiemserca Zgłoś #57 Napisano 28 Września 2012 z "twardością" plastików, zgoda. Dla mnie to żaden kłopot nie dotykam ich namiętnie, natomiast prawdziwy kłopot to twardość kierownicy. Jest zdecydowanie gorsza od starego paska (mówię o kierownicy multi) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
danek Zgłoś #58 Napisano 28 Września 2012 dobrze kolego systemy fajne, ale bezużyteczne.:lol2 Moje trzy grosze: Poniewaz jednocześnie używam B5FL(comfortline) oraz B7(highline) stwierdzam, że jest przepaść między tymi modelami. Dużo jeżdżę starym , bo mam sentyment : Niezawodny, lepiej "gniecie" w plecy przy przyspieszaniu i ma normalny ręczny:D. . Można też CAŁKOWICIE wyłączyć ESP. I ma torsena, a nie haldeksa. B7-ki używam do długich dystansów, bo jest po prostu znacznie bardziej komfortowy. Niezależnie od grubości blachy i plastików Malkontenci niech się troszkę otrząsną , bo rozmowa jest o całkiem przeciętnym aucie . Piętnujcie awaryjność , zamiast pleść farmazony o gnieceniu deski... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkpol Zgłoś #59 Napisano 28 Września 2012 Nawet kanapy z tylu są cieńsze jak w B5tkach, jest na nich mniej gąbki... No toś pojechał. W trendline jest kanapa z 3BG. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zielonyB5 Zgłoś #60 Napisano 28 Września 2012 No toś pojechał. W trendline jest kanapa z 3BG. to ja nie wiem co Ty za ulepa miales skoro tam byla kanapa z 3BG. B6 a tym bardziej B7 to juz od nowa skonstruowane auto. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach