kuebk Zgłoś #281 Napisano 7 Grudnia 2014 Jak na razie brak objawów ze strony DPF-a Skoro jest wszystko w porzadku to nie przejmowalbym sie tym. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomek1192 Zgłoś #282 Napisano 18 Grudnia 2014 Mam takie pytanie. Czy jest możliwe, żeby samochód nie odpalał przez mega zasrany DPF? Vag pokazuje tylko 2 błędy związane z DPFem. Ogólnie wygląda sytuacja tak, że samochód jeździł, nagle zaczął mulić i zgasł. Później nie chciał odpalić, po jakimś czasie odpalił, po długim kręceniu, po czym zaraz gaśnie jeśli puścimy gaz. auto to bmp 2005r. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
77Marek Zgłoś #283 Napisano 18 Grudnia 2014 Mam takie pytanie. Czy jest możliwe, żeby samochód nie odpalał przez mega zasrany DPF? Vag pokazuje tylko 2 błędy związane z DPFem.Ogólnie wygląda sytuacja tak, że samochód jeździł, nagle zaczął mulić i zgasł. Później nie chciał odpalić, po jakimś czasie odpalił, po długim kręceniu, po czym zaraz gaśnie jeśli puścimy gaz. auto to bmp 2005r. Kilka lat temu spotkałem się z takim przypadkiem zapchanego filtra DPF w golfie. Po zdjęciu nogi z gazu samochód zaczął się dusić no i gasł. Po usunięciu filtra przyszła kolej na turbinę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomek1192 Zgłoś #284 Napisano 18 Grudnia 2014 No tak, turbo w tym samochodzie wyje tak, że passat przypomina dźwiękiem elektryczny samochodzik Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krzycho_gd Zgłoś #285 Napisano 30 Grudnia 2014 Mam takie pytanie. Czy jest możliwe, żeby samochód nie odpalał przez mega zasrany DPF? Vag pokazuje tylko 2 błędy związane z DPFem.Ogólnie wygląda sytuacja tak, że samochód jeździł, nagle zaczął mulić i zgasł. Później nie chciał odpalić, po jakimś czasie odpalił, po długim kręceniu, po czym zaraz gaśnie jeśli puścimy gaz. auto to bmp 2005r. identyczna sytuacja u mnie wczoraj się przytrafiła, co ciekawe żadnych kontrolek o zapchaniu filtra nie miałem (jedynie EGR) - w tej chwili autko stoi na warsztacie na wycięciu DPFa ... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomek1192 Zgłoś #286 Napisano 31 Grudnia 2014 (edytowane) Wyciągnąłem dpf (za turbem nie ma już nic), spróbowałem odpalić samochód i dalej nie chce zapalić. Ktoś miał taki problem? Vag pokazuje tylko błędy DPFa. Czy muszę coś skasować w vagu, żeby go "zresetować"? Bez ingerencji w ECU powinien samochód zapalić, prawda? ps. błąd g450 Edytowane 31 Grudnia 2014 przez tomek1192 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bbbb Zgłoś #287 Napisano 1 Stycznia 2015 Z tego co wyczytałem na tym forum to po usunięcia DPF'a trzeba pogrzebać w sofcie. Chodzi o to aby oszukać sterownik, że ten DPF jest(przed i za DPF'em są czujniki, które mogą uniemożliwić Ci odpalenie. Ale mnie zastanowiło coś innego, a mianowicie piszesz, że VAG pokazał Ci błąd G450. U mnie też wyskoczył błąd "1. 001139 - Czujnik ciśnienia spalin 1 (G450) P0473 - 000 - sygnał za wysoki", którego nie mogłem skasować(świeciła się kontrolka silnika), ale silnik pracował w zasadzie normalnie. Wymiana tego czujnika naprawiła problem. Cena w ASO 2 lata wstecz jedyne 240PLN, nr katalogowy: 076 906 051A(starszy 03G 906 051A) . A wymiana jest banalnie prosta. Znajdziesz na tym forum opis wymiany. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
michael230 Zgłoś #288 Napisano 1 Stycznia 2015 Po usunięciu DPF jest wyłączany, czujniki zostają też wyłączone, tak jakby go w ogóle nie było. Sam jestem po usunięciu, przy odpalaniu nie świeci się już kontrolka dpfa. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bartekzks Zgłoś #289 Napisano 1 Stycznia 2015 Po usunięciu DPF jest wyłączany, czujniki zostają też wyłączone, tak jakby go w ogóle nie było. Sam jestem po usunięciu, przy odpalaniu nie świeci się już kontrolka dpfa. Dokładnie jak kolega pisze . Nic nie oszukuje się w sofcie , że niby jest DPF . Tylko jak profesjonalnie masz zrobione to masz usunięty ze sterownika . A czujniki do wywalenia zostaje tylko 1 sonda/czujnik do temp spali ( chyba może od czegoś innego oto jest ale 1 czujnik zostaje, a 3 idą wek ) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Michal1980 Zgłoś #290 Napisano 1 Stycznia 2015 Czy ktoś robił dokładną analizę spalin po wyjęciu DPF? Bo niestety zdania są podzielone co do spełnionych norm Euro, i jedni twierdzą, że bez dpf, norma euro 4 jest spełniona (co w sumie potwierdza Passat b6, który na początku był seryjnie produkowany bez dpf I spełniał normy Euro 4). Inni twierdzą z kolei, że bez dpf, auto spełnia maxymalnie normę euro 3. Myślę dkayego, że dokładna analiza spalin dałaby odpowiedz. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomek1192 Zgłoś #291 Napisano 1 Stycznia 2015 Sytuacja wygląda u mnie tak, że passat stoi w garażu z rozłączonym wydechem od turba. Myślałem, że DPF blokuje wylot spalin i dlatego nie odpala. Okazało się, że gdy za turbem nie ma nic, samochód dalej nie pali i pokazuje błąd g450 (który jest ciągle podłączony). Spróbuje dzisiaj poodłączać wszystkie czujniki, usunąć błędy i zobaczę czy zapali. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SZYLO Zgłoś #292 Napisano 9 Stycznia 2015 Jakie są objawy wypalania dpf automatycznego przez ecu podczas jazdy ?? Dzisiaj jadąc miastem zauważyłem łune siwego dymu za autem, podczas tego zjawiska auto stało się bardzo czułe na dotyk gazu(bardziej zrywne) spaliny śmierdziały sadzą, trwało to jakieś 3 km w cyklu miejskim, czy takie objawy są normalne ? Auto jadące za mną zwolniło i się znacznie oddaliło, po tym zdarzeniu pojechałem do domu, podłączyłem pod vcdsa, zero błędów, w blokach pomiarowych grupa 068 pierwsza rubryka 4,8% , druga rubryka 7.0 Naprawdę auto bardzo mocno dymiło na siwo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ava3 Zgłoś #293 Napisano 7 Czerwca 2015 Witam jestem w posiadaniu od niedawna passat b6 2.0 tdi 170km dsg i mam problem, najpierw zaświeciła mi się kontrolka filtra DPF, poczytałem trochę na forach i udałem się w trasę (jazda 20min na czwartym biegu, prędkość 70km/h obroty 2700 skrzynia na S) po około 10 min jazdy zapaliła mi się kontrolka świec żarowych (pulsuje) samochód przeszedł na tryb awaryjny max 100km/h. Vag-Com wskazuje błąd 08194 (zapchany filtr DPF) i mam pytanie czy próbować jeszcze kilkakrotnie tak pojeździć(tryb awaryjny) czy oddać filtr DPF do czyszczenia ? Proszę o odpowiedz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mario11 Zgłoś #294 Napisano 7 Czerwca 2015 Witam jestem w posiadaniu od niedawna passat b6 2.0 tdi 170km dsg i mam problem, najpierw zaświeciła mi się kontrolka filtra DPF, poczytałem trochę na forach i udałem się w trasę (jazda 20min na czwartym biegu, prędkość 70km/h obroty 2700 skrzynia na S) po około 10 min jazdy zapaliła mi się kontrolka świec żarowych (pulsuje) samochód przeszedł na tryb awaryjny max 100km/h.Vag-Com wskazuje błąd 08194 (zapchany filtr DPF) i mam pytanie czy próbować jeszcze kilkakrotnie tak pojeździć(tryb awaryjny) czy oddać filtr DPF do czyszczenia ? Proszę o odpowiedz Tylko jeden błąd ci się wyświetlił ,czy więcej. Przeczytaj tutaj (http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/18434/P2002/008194 )na temat tego błędu i prawdopodobnie uszkodzonego czujnika G-450. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
PIAST Zgłoś #295 Napisano 7 Czerwca 2015 Moj ojciec ma taki sam silnik jak ty i tak samo bylo, oddal filtr do czyszczenia i po klopocie koszt 500zl. Kwestja tez taka jak poprzedni wlasciciel uzytkowal auto? Albo tak jak kolega napisal ze czujnik, ja w swoim mialem przerwany kabelek od czujnika, troche cyny i po klopocie bylo. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ava3 Zgłoś #296 Napisano 7 Czerwca 2015 (edytowane) Tak Mario11 wyświetlony jest jeden błąd, po podłączeniu Vag-Com i sprawdzeniu 68 bloku mam takie parametry ? Edytowane 7 Czerwca 2015 przez ava3 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mario11 Zgłoś #297 Napisano 7 Czerwca 2015 (edytowane) Nie wiem czy się nie mylę bo ja w tej grupie mam na drugiej pozycji zapełnienie popiołem. U mnie jest 51 procent, a z tego co pamiętam to max jest 60 albo 80 procent, a później problemy. (Mój kolega ma 83 procent i jeździ)Możesz mieć rzeczywiście maksymalnie zawalony DPF popiołem (105,32 procent). Sprawdź grupę 75 na trzeciej pozycji jest ilość sadzy. Edytowane 7 Czerwca 2015 przez Mario11 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ava3 Zgłoś #298 Napisano 7 Czerwca 2015 Sprawdziłem parametry czujnika G-450 chyba jest OK druga pozycja jak przy gazuję zmienia się z 20mbar do 47mbar (obroty do 1600) pozycja druga nie zmienia się 1mbar. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wiesiok81 Zgłoś #299 Napisano 8 Października 2015 Panowie mam takie troche nurtujace, zastanawiające mnie pytanie, tzn obserwowałem przez całe lato co ile wypala mi się dpf i jak w morde strzelił co 500km. w lipcu padł mi czujnik g450 wymieniłem(adoptowałem) i dalej tak samo-co 500. niestety od dwuch tygodni coś sie podziało i teraz dpf wypala mi sie co 200 - 250km. błędów żadnych nie ma, auto jeździ całkowicie normalnie, żadnych jakichś dziwnych objawów, jedyne co to chwilowe spalanie jakies dziwne cyfry pokazuje, gdy ruszam minimalniy gaz tak tylko tylko pokazuje 49,9 gdy ruszam gwałtowniej tez 49,9 i spada na 40,30, 20 az spadnie do normalności 5,5-6/na 100km. innych objawów nie zauwazyłem. w bloku 108 pierwsza wartosc 9ml druga wartosc na teraz (kalkulatorowa)10,3 a trzecia pozycja czyli aktualne 20,1, czyli sie nie pokrywa. sprawdzałem przed wczoraj było cal 8,3 aktualna 15,7, o drugie tyle jest różnica wartośc przepływomierza w bloku 3 zadana i aktualna sie pokrywa czy ktoś wie o co moze chodzić, przejmować sie tym??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bbbb Zgłoś #300 Napisano 8 Października 2015 Ja też wymieniałem G450, ale nic nie adoptowałem. Jedynie skasowałem błąd z pamięci bo po wymianie dalej świeciła się kontrolka sprężynki(po skasowaniu błędu zgasła). I co ciekawe też przez jakiś czas FIS-chwilowe spalanie pokazywał głupoty. Średnie spalanie na FIS też musiałem skorygować gdyż "rozjechało się" o ok. 0,2l/100km. U mnie cały czas wypalanie wypada co ok. 250-300 km, przy przebiegu 97tys. km. Może dlatego, że auto jeździ praktycznie tylko po mieście. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach