skcrack Zgłoś #61 Napisano 30 Grudnia 2008 Krótko, bo mam mętlik. Przejść z minerala na półsyntetyk? B4, 2.0 150KM, z gazem sekwencyjnym, przebieg 260 tys km, na gazie 40 tys km. Auto 2 lata w PL, zalany Castrolem High Milage. Chce zmienić na Mobil 10W40. Opinii jest dużo, a chce żeby było ok. Aha, auto świeżo kupione, przejechane ok 1000km, narazie ubytku nie widać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
souler Zgłoś #62 Napisano 31 Grudnia 2008 Przejść z minerala na półsyntetyk? 3x tak Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
monter Zgłoś #63 Napisano 31 Grudnia 2008 Chce zmienić na Mobil 10W40 Motul 6100 Synergie+ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
skcrack Zgłoś #64 Napisano 31 Grudnia 2008 Motul 6100 Synergie+ Niestety w moim przypadku odpada Liquy Molly i Motul, a to z tego względu że mam Mobil/Castrol/Elf/Lotos po taniości 3x tak Akurat od Ciebie takiej odpowiedzi się spodziewałem, bo wątek prześledziłem i kojarzę Twoje zdanie Prawdopodobnie przejdę na półsyntetyk, do wymiany jest jeszcze prawie 2 tys km, więc będę obserwował czy nie ubywa oliwy. Dzięki. Aha, wszystkiego dobrego w Nowym Roku Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
antojuja Zgłoś #65 Napisano 31 Grudnia 2008 Moja ibizka ma juz nakulane ponad 300tys i leje do niej 15w/40 od jakiegos czasu i jest ok w koncu to juz nie nowe auto, pozdro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grześko Zgłoś #66 Napisano 31 Grudnia 2008 Mój Pasio ma w tej chwili 280000 km, ale nadal jeżdżę na Mobil'u 10W40 i nie mam zamiaru zmieniać na mineralny. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krynio Zgłoś #67 Napisano 31 Grudnia 2008 ja tez mysle ze jezeli nie jje za duzo oleju to zeby zostac przy połsyntetyku, minerał powinno sie lac kiedy silnik jest bardzo rozszczelniony i wcina olej jak rope:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuczi Zgłoś #68 Napisano 31 Grudnia 2008 jakim olejem go najlepiej zalać? Najlepiej przeczytać cały temat a jak nie ten to inny, jest ich kilka o olejach Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość darek79 Zgłoś #69 Napisano 31 Grudnia 2008 czytam cały czas i powiem szczerze ,że im więcej czytam tym bardziej jestem głupi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
two_pac Zgłoś #70 Napisano 31 Grudnia 2008 A ja mam 180 tys. na liczniku, choć po oględzinach wnętrza obstawiałbym coś koło 300 tys. realnego przebiegu. Sprzedający powiedział, że jeździ cały czas na syntetyku, więc zaryzykowałem (że mówi prawdę) i też zalałem pełen syntetyk MOTUL-a i wszystko jest OK. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość azet Zgłoś #71 Napisano 4 Stycznia 2009 particle filter to filtr cząstek stałych - stosowany w ostatnich latach w silnikach diesla ze względów ekologicznych (zbiera sadze i potem je "przepala" przy szybkiej jeździe). Na forum passata b3 b4 to raczej egzotyka. W Niemczech czasami montowany do starszych samochodów ze względu na "plakietki". Co do oleju - jeśli nic się nie dzieje złego w silniku - najlepiej lać to samo, co było lane wcześniej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
souler Zgłoś #72 Napisano 4 Stycznia 2009 najlepiej lać to samo, co było lane wcześniej. jego obecny olej nie spelnia norm vw dla pompek. kapisz? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość riko12 Zgłoś #73 Napisano 7 Stycznia 2009 (edytowane) Jeśli chodzi o oleje z najwyższej półki ale w dobrej cenie i z aprobatą fabryczną VW to szczerze polecam oleje Millers Oils. Żadne Castrole, Lotosy, itd. Millers pakują w anglii, nie jest u nas rozlewany, firma ma 120 lat tradycji, a znajomy jest serwisantem w czolowym zespole rajdowym i leja ten olej do rajdowki, mimo ze na aucie jest reklama innej marki. Naprawde polecam, jezdze na tym juz kilka lat, w kilku samochodach i zawsze jest super. //jak możesz to popraw błąd w nazwie miejscowości, no chyba że jest inny "chrubieszów" - kuczlaw Edytowane 7 Stycznia 2009 przez Kuczi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szkielu Zgłoś #74 Napisano 7 Stycznia 2009 a jaką lepkość "książkowo" powinien mieć olej do 2.0.2E 115KM? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #75 Napisano 10 Stycznia 2009 a jaką lepkość "książkowo" powinien mieć olej do 2.0.2E 115KM? SAE 10W40 lub 15W50 (wg API SF lub SG) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawelfre Zgłoś #76 Napisano 10 Stycznia 2009 Ogrom informacji na temat olejów do naszych pasków jest na forum, ale zawsze najlepsze opinie zbierają dwie marki. Raz jedna jest tą raz druga. Valvoline i Motul. Tyle w tym temacie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
makss Zgłoś #77 Napisano 17 Stycznia 2009 Koledzy mam Passata z 2004 r z przebiegiem 220 tys km i poprzedni olej jakim byl zalany to Castrol Magnatec 10W40 ale ze najlepszym olejem do pompowtryskiwaczy jest CASTROL EDGE 5W40 TURBO DIESEL czy to dobry wybor? Duzo jeżdze i olej wymieniam co 2 miesiace. Posiadam auto od 2 m-cy i nie bardzo wiem jak podejsc do tematu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Duży Zgłoś #78 Napisano 17 Stycznia 2009 Użyj wyszukiwarki i nie powielaj postów. LINK Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
buke_ Zgłoś #79 Napisano 18 Kwietnia 2009 DOPISUJE SIE bo nie chce zakładac nowego watku. Kupilem niedawno paska B4 94r 1.9tdi 90km. Na karteczce jest wpis ze lany byl olej "shell" 15w40. Czy to dore rozwiazanie by dalej lac 15stke? Chcialbym lac polsyntetyk magnateca 10w40 - tak jak wczesniej do golfa. Czy bez problemu moge zlac olej z silnika i wymieszac z nowym? Płukac silnik? Prosze o pomoc. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
skcrack Zgłoś #80 Napisano 18 Kwietnia 2009 Czy bez problemu moge zlac olej z silnika i wymieszac z nowym? Płukac silnik? Tego nie bardzo rozumiem... Co masz na myśli mieszanie z nowym? Na ten temat zostało już wiele napisane Ogólnie to wszystko zależy od kondycji silnika. Masz paska od niedawna więc nie wiesz 'co go boli'. Na Twoim miejscu narazie zostałbym przy mineralu, a dopiero po jakimś czasie jeśli okaże się że silnik nie sprawia problemów a turbina nie bierze oleju w ilościach podobnych do zużycia ropy przez silnik to możesz pomyśleć o zmianie na półsyntetyk. Płukanie silnika sobie daruj. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach