Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

A jak sprawdzić jakie mam bolce we wtyczce? Bo z tego co widzę na alledrogo sprzedają dwie wersje: -- (gate) i || (valeo)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A jak sprawdzić jakie mam bolce we wtyczce? Bo z tego co widzę na alledrogo sprzedają dwie wersje: -- (gate) i || (valeo)

 

Idź po kablu a znajdziesz wtyczkę. U mnie idzie kabelek z wentylatorka po chłodnicą i zaraz koło pompy abs mam masę wtyczek wystarczy tylko wylukać co tam masz albo niech ktoś z forum napiszę jak jest u ciebie z tym samym silnikiem co masz. Bo ja mam starą 110-ke xD

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam forumowiczów.

Mam dość nietypowy problem z klimą, działała bez zarzutu 1,5 tyg. temu przeszła serwis dobicie i odgrzybianie. I nagle w poniedziałek ni z tąd ni z owąt przestała działac:/ Kompresor bije rurki za zaworem rozprężnym (czy jakoś tak) zimne jak diabli w obydwie strony tzn. na wejściu bardziej niz na wyjściu ale obie zimne. Wentylator od klimy chodzi. Jak dam na 1 lub 2 bieg nawiewu to coś tam delikatnie leci zimnym ale na wyższych obrotach jakby nie wydala i leci normalne nie zimne, a rurki cały czas zimne. Co mogło się stać? Dzięki i pozdrawiam.

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

Dodam jeszcze że chodzi oczywiście o climatronic a co do błędów to 025b a obok 02

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam pytanie w moim pasku został wymieniony wentylator klimy na nowy , wentylator ma tylko dwa przewody, przy uruchomieniu klimy ( AUTO-mat ) wentylator startuje pierwszy bieg po 30sek załącza się chyba drugi bieg szumi jak odkurzacz ale chodzi tak i nie zmiesza obrotów czy to może być spowodowane tym że temperatura otoczenia jest 36 stopni i auto chodzi na na jałowym dodam że jak wyłączę ( AUTO-mat ) i załączę ponownie to znowu startuje z niższego biegu i za chwile strzał na maxa , to normalne czy coś nie tak

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja mam pytanie w moim pasku został wymieniony wentylator klimy na nowy , wentylator ma tylko dwa przewody, przy uruchomieniu klimy ( AUTO-mat ) wentylator startuje pierwszy bieg po 30sek załącza się chyba drugi bieg szumi jak odkurzacz ale chodzi tak i nie zmiesza obrotów czy to może być spowodowane tym że temperatura otoczenia jest 36 stopni i auto chodzi na na jałowym dodam że jak wyłączę ( AUTO-mat ) i załączę ponownie to znowu startuje z niższego biegu i za chwile strzał na maxa , to normalne czy coś nie tak

 

 

Przy takiej temperaturze to norma zwłaszcza że silnik masz benzynowy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja już namierzyłem swoją końcówkę i jest typu GATE. Poczytałem też na forum o wymianie i może nawet sam zrobię do niej podejście. Tak więc dziękuję wszystkim za wsparcie i idę wybierać wentylator na popularnym serwisie aukcyjnym:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy pisali kiedyś że stojąc od przodu auta , to rurka po prawej stronie powinna być zimna , a ta po lewej wręcz gorąca , u mnie ta po prawej zimna jest ale już ta po lewej to ledwo ciepła , efekt taki że w środku szału niema z chłodnym powietrzem . Jakieś sugestie ???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Koledzy pisali kiedyś że stojąc od przodu auta , to rurka po prawej stronie powinna być zimna , a ta po lewej wręcz gorąca , u mnie ta po prawej zimna jest ale już ta po lewej to ledwo ciepła , efekt taki że w środku szału niema z chłodnym powietrzem . Jakieś sugestie ???

 

Samemu możesz sprawdzić czy wentylator klimy chodzi na 2 biegach, po za tym kiedy był wymieniony osuszacz i na koniec jeśli nie był w tym roku robiony serwis klimy to warto podjechać na sprawdzenie czynnika w układzie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mateusz klima była sprawdzana i nabijana w tym roku, fakt ,osuszacz może być do wymiany , a jak sprawdzić ten wentylator?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a jak sprawdzić ten wentylator?

Najprościej włączyć klimę i obserwować, pierwszy bieg wentylatora powinien pracować razem z aktywną klimą, drugi bieg włącza się gdy ma klima więcej roboty np. wychłodzić rozgrzane auto po postoju, przy tym słychać bardzo głośną pracę wentylatora który po chwili powinien wrócić na pierwszy bieg i spokojnie pracować

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
drugi bieg włącza się gdy ma klima więcej roboty np. wychłodzić rozgrzane auto po postoju

A nie czasami, kiedy wzrośnie ciśnienie w układzie do wartości krytycznej? :what

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niestety ale u mnie jednak jest inna sprawa. Wentylator "na krótko" działa, za to nie ma prądu na wtyczce. Sprawdzałem przekaźnik 267 i "pyka" przy przekręceniu stacyjki. Teraz będę na forum szukał informacji o sprawdzeniu opornicy. Ma ktoś jakieś pomysły co to może być oprócz problemu z przerwanymi kablami między przekaźnikiem a wtyczką? (i ewentualnie czy dużo rozbebeszania, żeby poprowadzić nową wiązkę).

 

EDIT. Może to być wina tego czujnika F18?

 

http://forum.vw-passat.pl/threads/2243-Czujnik-temperatury-cieczy-ch%C5%82odz%C4%85cej?p=544314&viewfull=1#post544314

 

 

EDIT2. A może po prostu muszę klimę nabić? Bo wyczytałem też, że wiatrak nie załącza się gdy jest pusta. Tylko dziwne, że chłodzi podczas jazdy jak powietrze chłodzi chłodnicę.

 

EDIT3. Jak sprawdzić opornicę już wyczytałem, tylko nie jestem przekonany, że ją znajdę.

Edytowane przez maciejo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pomoże ktoś przy poście 1494???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja polecę automat. Trochę drożej ale później łatwiej zdiagnozować ew. usterki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dobra, może jakiś admin pokasować moje bezsensowne posty. Okazało się, że wszystko sprawne, szczelne i eleganckie tylko bezpiecznik padnięty.

Pozdrawiam

 

Edit. Jeszcze tylko dodam, że w kwestii tego bezpiecznika to myślałem, że to 10. Tak wyglądał, trochę przetarty i znajdujący się nieco głębiej.

Edytowane przez maciejo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

OK, kilk możliwych przyczyn wyeliminowałem. Nada lipa nawet mechanizm od klimy nie skasował za nabijanie i ściąganie czynnika bo jak on to powiedział nie ma pojęcia co może być!?

Wymieniłem wiatrak, na krótko śmiga! Napięcie wtyczce jest koło 7,2 a wiatrak niechlodzi! Kompresor się załącza! Rurki wszystkie zimne te które powinny być zimne ale ciśnienie w układzie się nie zmienia (jest stałe) w kabinie leci normalne powietrze! Filterek pod aku wymieniony ten rozprężny!

Zero błędów na klimatroniku ( czasami tylko 4FA) ale na zamkniętym obwodzie!

 

Jakieś podpowiedzi! Bo tracę cierpliwość

 

Podziękował

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
OK, kilk możliwych przyczyn wyeliminowałem. Nada lipa nawet mechanizm od klimy nie skasował za nabijanie i ściąganie czynnika bo jak on to powiedział nie ma pojęcia co może być!?

Wymieniłem wiatrak, na krótko śmiga! Napięcie wtyczce jest koło 7,2 a wiatrak niechlodzi! Kompresor się załącza! Rurki wszystkie zimne te które powinny być zimne�� ale ciśnienie w układzie się nie zmienia (jest stałe) w kabinie leci normalne powietrze! Filterek pod aku wymieniony ten rozprężny!

Zero błędów na klimatroniku ( czasami tylko 4FA) ale na zamkniętym obwodzie!

 

Jakieś podpowiedzi! Bo tracę cierpliwość

 

Podziękował

 

Wszystko wskazuje na kompresor klimatyzacji.Albo jest mechaniczna usterka w środku lub uwalony jest zawór sterujący w kompresorze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam , panowie u mnie inna sprawa , mianowicie jak dojezdzam do świateł albo przy jakim kolwiek zatrzymaniu klima przestaje chłodzic w czasie jazdy jest ok po auto diagnozie był błąd 318 ale po resecie jest czysto wentylator działa na dwóch biegach jak powinien . nie wiem jak z czynnikiem ale z kratek mroźno jak działa ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam , panowie u mnie inna sprawa , mianowicie jak dojezdzam do świateł albo przy jakim kolwiek zatrzymaniu klima przestaje chłodzic w czasie jazdy jest ok po auto diagnozie był błąd 318 ale po resecie jest czysto wentylator działa na dwóch biegach jak powinien . nie wiem jak z czynnikiem ale z kratek mroźno jak działa ...

 

Sprawdź czy te wentylatory się kręcą w dobrą stronę.Wygląda na to że masz problem z przepływem powietrza przez chłodnicę.Umyj je wodą najlepiej pod ciśnieniem kercherem lub chociaż wężem ogrodowym.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności