maciejo Zgłoś #1481 Napisano 6 Lipca 2015 (edytowane) Z tymi wiatrakami na alledrogo to tylko uważać, żeby był do FL'a, a reszta będzie pasować? I czy dużo roboty/czy długo zajmuje wymiana? Bym wkleił linka do aukcji z zapytaniem czy "taki będzie dobry" ale chyba regulamin zabrania. EDIT. Postudiowałem dokładniej ten temat (jak już miałem Waszą diagnozę to mi się tak nie spieszyło) i na wszelki wypadek sprawdzałem też bezpiecznik 40A, jest sprawny. Trochę się dziwię, że bez wiatraka i klima chłodzi dobrze jak jedzie, myślałem, że jednak jeden wadliwy element szybciej "uwali" resztę. A nawet ładnych parę lat nie sprawdzałem poziomu czynnika chłodzącego, jakoś mi nie przyszło nawet do głowy skoro działało. Chyba przy okazji trzeba będzie jakiś przegląd klimy zrobić. Edytowane 6 Lipca 2015 przez maciejo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piotrek24dm Zgłoś #1482 Napisano 6 Lipca 2015 Wtrącę się na chwile co do wiatraków po 100 zł z alledrogo. Kiedyś mi padł w A6 to kupiłem tanią nową podróbę i smigał 2 lata (dalej nie wiem bo sprzedałem auto) Teraz w passacie od 2 lat też mam taki sam tani wiatrak i śmiga elegancko (jak kupiłem auto to już widziałem że nie działa) Mimo tego że wiatrak nie działał klima działała. Na postoju tylko był taki myk że było słychać sprężarkę, która co chwile się włączała i wyłączała. (Nie widzę powodów żeby kupować drogie oryginalne wiatraki) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maciejo Zgłoś #1483 Napisano 7 Lipca 2015 A jak sprawdzić jakie mam bolce we wtyczce? Bo z tego co widzę na alledrogo sprzedają dwie wersje: -- (gate) i || (valeo) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piotrek24dm Zgłoś #1484 Napisano 7 Lipca 2015 A jak sprawdzić jakie mam bolce we wtyczce? Bo z tego co widzę na alledrogo sprzedają dwie wersje: -- (gate) i || (valeo) Idź po kablu a znajdziesz wtyczkę. U mnie idzie kabelek z wentylatorka po chłodnicą i zaraz koło pompy abs mam masę wtyczek wystarczy tylko wylukać co tam masz albo niech ktoś z forum napiszę jak jest u ciebie z tym samym silnikiem co masz. Bo ja mam starą 110-ke Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dziadek0000 Zgłoś #1485 Napisano 7 Lipca 2015 Witam forumowiczów. Mam dość nietypowy problem z klimą, działała bez zarzutu 1,5 tyg. temu przeszła serwis dobicie i odgrzybianie. I nagle w poniedziałek ni z tąd ni z owąt przestała działac:/ Kompresor bije rurki za zaworem rozprężnym (czy jakoś tak) zimne jak diabli w obydwie strony tzn. na wejściu bardziej niz na wyjściu ale obie zimne. Wentylator od klimy chodzi. Jak dam na 1 lub 2 bieg nawiewu to coś tam delikatnie leci zimnym ale na wyższych obrotach jakby nie wydala i leci normalne nie zimne, a rurki cały czas zimne. Co mogło się stać? Dzięki i pozdrawiam. - - - - - aktualizacja - - - - - Dodam jeszcze że chodzi oczywiście o climatronic a co do błędów to 025b a obok 02 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Łoluś Zgłoś #1486 Napisano 7 Lipca 2015 Ja mam pytanie w moim pasku został wymieniony wentylator klimy na nowy , wentylator ma tylko dwa przewody, przy uruchomieniu klimy ( AUTO-mat ) wentylator startuje pierwszy bieg po 30sek załącza się chyba drugi bieg szumi jak odkurzacz ale chodzi tak i nie zmiesza obrotów czy to może być spowodowane tym że temperatura otoczenia jest 36 stopni i auto chodzi na na jałowym dodam że jak wyłączę ( AUTO-mat ) i załączę ponownie to znowu startuje z niższego biegu i za chwile strzał na maxa , to normalne czy coś nie tak Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piotrek24dm Zgłoś #1487 Napisano 7 Lipca 2015 Ja mam pytanie w moim pasku został wymieniony wentylator klimy na nowy , wentylator ma tylko dwa przewody, przy uruchomieniu klimy ( AUTO-mat ) wentylator startuje pierwszy bieg po 30sek załącza się chyba drugi bieg szumi jak odkurzacz ale chodzi tak i nie zmiesza obrotów czy to może być spowodowane tym że temperatura otoczenia jest 36 stopni i auto chodzi na na jałowym dodam że jak wyłączę ( AUTO-mat ) i załączę ponownie to znowu startuje z niższego biegu i za chwile strzał na maxa , to normalne czy coś nie tak Przy takiej temperaturze to norma zwłaszcza że silnik masz benzynowy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maciejo Zgłoś #1488 Napisano 7 Lipca 2015 Ja już namierzyłem swoją końcówkę i jest typu GATE. Poczytałem też na forum o wymianie i może nawet sam zrobię do niej podejście. Tak więc dziękuję wszystkim za wsparcie i idę wybierać wentylator na popularnym serwisie aukcyjnym:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mario732 Zgłoś #1489 Napisano 8 Lipca 2015 Koledzy pisali kiedyś że stojąc od przodu auta , to rurka po prawej stronie powinna być zimna , a ta po lewej wręcz gorąca , u mnie ta po prawej zimna jest ale już ta po lewej to ledwo ciepła , efekt taki że w środku szału niema z chłodnym powietrzem . Jakieś sugestie ??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bmateuszd Zgłoś #1490 Napisano 8 Lipca 2015 Koledzy pisali kiedyś że stojąc od przodu auta , to rurka po prawej stronie powinna być zimna , a ta po lewej wręcz gorąca , u mnie ta po prawej zimna jest ale już ta po lewej to ledwo ciepła , efekt taki że w środku szału niema z chłodnym powietrzem . Jakieś sugestie ??? Samemu możesz sprawdzić czy wentylator klimy chodzi na 2 biegach, po za tym kiedy był wymieniony osuszacz i na koniec jeśli nie był w tym roku robiony serwis klimy to warto podjechać na sprawdzenie czynnika w układzie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mario732 Zgłoś #1491 Napisano 8 Lipca 2015 Mateusz klima była sprawdzana i nabijana w tym roku, fakt ,osuszacz może być do wymiany , a jak sprawdzić ten wentylator? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bmateuszd Zgłoś #1492 Napisano 8 Lipca 2015 a jak sprawdzić ten wentylator? Najprościej włączyć klimę i obserwować, pierwszy bieg wentylatora powinien pracować razem z aktywną klimą, drugi bieg włącza się gdy ma klima więcej roboty np. wychłodzić rozgrzane auto po postoju, przy tym słychać bardzo głośną pracę wentylatora który po chwili powinien wrócić na pierwszy bieg i spokojnie pracować Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dziadek0000 Zgłoś #1493 Napisano 8 Lipca 2015 Koledzy pomoze ktoś? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vipereeek Zgłoś #1494 Napisano 9 Lipca 2015 drugi bieg włącza się gdy ma klima więcej roboty np. wychłodzić rozgrzane auto po postoju A nie czasami, kiedy wzrośnie ciśnienie w układzie do wartości krytycznej? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maciejo Zgłoś #1495 Napisano 9 Lipca 2015 (edytowane) Niestety ale u mnie jednak jest inna sprawa. Wentylator "na krótko" działa, za to nie ma prądu na wtyczce. Sprawdzałem przekaźnik 267 i "pyka" przy przekręceniu stacyjki. Teraz będę na forum szukał informacji o sprawdzeniu opornicy. Ma ktoś jakieś pomysły co to może być oprócz problemu z przerwanymi kablami między przekaźnikiem a wtyczką? (i ewentualnie czy dużo rozbebeszania, żeby poprowadzić nową wiązkę). EDIT. Może to być wina tego czujnika F18? http://forum.vw-passat.pl/threads/2243-Czujnik-temperatury-cieczy-ch%C5%82odz%C4%85cej?p=544314&viewfull=1#post544314 EDIT2. A może po prostu muszę klimę nabić? Bo wyczytałem też, że wiatrak nie załącza się gdy jest pusta. Tylko dziwne, że chłodzi podczas jazdy jak powietrze chłodzi chłodnicę. EDIT3. Jak sprawdzić opornicę już wyczytałem, tylko nie jestem przekonany, że ją znajdę. Edytowane 9 Lipca 2015 przez maciejo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
swirus84 Zgłoś #1496 Napisano 10 Lipca 2015 Pomoże ktoś przy poście 1494??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pietrek_g Zgłoś #1497 Napisano 10 Lipca 2015 Ja polecę automat. Trochę drożej ale później łatwiej zdiagnozować ew. usterki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maciejo Zgłoś #1498 Napisano 10 Lipca 2015 (edytowane) Dobra, może jakiś admin pokasować moje bezsensowne posty. Okazało się, że wszystko sprawne, szczelne i eleganckie tylko bezpiecznik padnięty. Pozdrawiam Edit. Jeszcze tylko dodam, że w kwestii tego bezpiecznika to myślałem, że to 10. Tak wyglądał, trochę przetarty i znajdujący się nieco głębiej. Edytowane 10 Lipca 2015 przez maciejo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
swirus84 Zgłoś #1499 Napisano 11 Lipca 2015 OK, kilk możliwych przyczyn wyeliminowałem. Nada lipa nawet mechanizm od klimy nie skasował za nabijanie i ściąganie czynnika bo jak on to powiedział nie ma pojęcia co może być!? Wymieniłem wiatrak, na krótko śmiga! Napięcie wtyczce jest koło 7,2 a wiatrak niechlodzi! Kompresor się załącza! Rurki wszystkie zimne te które powinny być zimne ale ciśnienie w układzie się nie zmienia (jest stałe) w kabinie leci normalne powietrze! Filterek pod aku wymieniony ten rozprężny! Zero błędów na klimatroniku ( czasami tylko 4FA) ale na zamkniętym obwodzie! Jakieś podpowiedzi! Bo tracę cierpliwość Podziękował Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
waski1 Zgłoś #1500 Napisano 11 Lipca 2015 OK, kilk możliwych przyczyn wyeliminowałem. Nada lipa nawet mechanizm od klimy nie skasował za nabijanie i ściąganie czynnika bo jak on to powiedział nie ma pojęcia co może być!?Wymieniłem wiatrak, na krótko śmiga! Napięcie wtyczce jest koło 7,2 a wiatrak niechlodzi! Kompresor się załącza! Rurki wszystkie zimne te które powinny być zimne�� ale ciśnienie w układzie się nie zmienia (jest stałe) w kabinie leci normalne powietrze! Filterek pod aku wymieniony ten rozprężny! Zero błędów na klimatroniku ( czasami tylko 4FA) ale na zamkniętym obwodzie! Jakieś podpowiedzi! Bo tracę cierpliwość Podziękował Wszystko wskazuje na kompresor klimatyzacji.Albo jest mechaniczna usterka w środku lub uwalony jest zawór sterujący w kompresorze. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach