atmosferyczny Zgłoś #81 Napisano 19 Stycznia 2017 Ciekawe, skąd się bierze ten szlam. Gdyby znać pochodzenie, to można dobrać odpowiednią chemię... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kozi31 Zgłoś #82 Napisano 19 Stycznia 2017 LM będę plukal Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mateo21 Zgłoś #83 Napisano 19 Stycznia 2017 (edytowane) Jestem już po wymianie, robiłem to w golfie V. Jesli miał bym to robić jeszcze raz to obcinam rurki w starej nagrzewnicy i nie bawie się w jej wyjecie w całosci szkoda czasu i gimnastykowania sie a i tak rurki w niej zostały pogięte, ponieważ tak mocno trzymała na oringach. Jakby ktoś chciał popuszczać śrubkę pod maską to jest na klucz 5,5 i torx chyba 15. Kozi31 jeśli masz potwerdzone ze na pewno winana jest nagrzewnica to nie baw sie w płukanie szkoda czasu a problem powróci albo zalejesz sobie auto płynem jak się rozszczelni. Edytowane 19 Stycznia 2017 przez mateo21 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kozi31 Zgłoś #84 Napisano 25 Stycznia 2017 No i tak jak kolega mateo21 pisał problem powrócił po 3 dniach. Co byście polecali: kupić nowa np. taką http://www.allegro.pl/ShowItem2.php?item=6530721657 czy jakąś uzywke Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
PAPAJ Zgłoś #85 Napisano 25 Stycznia 2017 Kozi31 Ale tania znalazles ta nagrzewnice ja dawalem 250zl za denso. Kupoj nowa! Uzywka moze wygladac jak moja. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
waski1 Zgłoś #86 Napisano 25 Stycznia 2017 Ale tania znalazles ta nagrzewnice ja dawalem 250zl za denso. No niestety denso w takich cenach się przewija. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mateo21 Zgłoś #87 Napisano 26 Stycznia 2017 (edytowane) Jak dobrze poszukasz to kupisz denso nowe za około 180zł. Tylko musisz wiedzieć ze nowa nie będzie posiadać tego uszczelnienia w koło( nawet te za 250zł) ale to nie problem, plastykowe obudowy przekładasz z uszczelnieniem a od gory i dolu przyklejasz uszczelkę do drzwi lub okien. Edytowane 26 Stycznia 2017 przez mateo21 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kozi31 Zgłoś #88 Napisano 29 Stycznia 2017 Już nie wiem o co tu chodzi , znowu grzeje i co wymieniac czy czekać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wiesiok81 Zgłoś #89 Napisano 29 Stycznia 2017 moze dopiero zaczyna zarastac . to samo jest u mnie. mialem wymieniac ale odpuszczam byc moze na przyszly sezon grzewczy to zrobie. ja problem zauwazylem gdy bylo -19st wtedy zauwazylem ze prawa srona prawie nie grzeje lewa goraca. wczesniej i teraz w temp rzedu -12 ,-5 st ogrzewanie dziala normalnie tzn z obu stron grzeje jednakowo cieplo lub jak chce zimno Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kozi31 Zgłoś #90 Napisano 29 Stycznia 2017 Z obu stron grzeje wam równo? U mnie z lewej leci sporo cieplejsze powietrze. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Michall90 Zgłoś #91 Napisano 6 Lutego 2017 Potwierdzam wymiana nagrzewnicy 2 godz bez demontazu deski po wymianie super ciepło czyszczenie nic nie pomogło Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukasz81 Zgłoś #92 Napisano 19 Lutego 2017 Ja też mam ciepłe od kierowcy a zimne od pasażera. Jak u kierowcy jest 22 ustawione to u pasazera musi byc 24 lub 25 zeby tak samo grzalo. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mrozo1234 Zgłoś #93 Napisano 17 Lipca 2017 Witam kolegow moj problem polega na tym iz moj passat b6 ma bardzo slabe ogrzewanie na jedynce i dwujce leci lekko cieple powietrze a na 3 i 4 juz zimne co moze byc przyczyna - - - - - aktualizacja - - - - - witam . maktos moze shemat wymiany ngrzewnicy w passacie b6 1.9 tdi. 2008 rok Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
czmiel_t Zgłoś #94 Napisano 18 Lipca 2017 Zapowietrzony układ lub zapchana nagrzewnica. Opis wymiany nagrzewnicy masz w poście 34. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Zemis Zgłoś #95 Napisano 2 Października 2017 u mnie natomiast przód grzeje super, równo z każdej strony. mam natomiast problem z tyłem, z nawiewem na nogi pasażerów. co steruje powietrzem, które kierowane jest na nogi pasażerów z tyłu? Z tyłu mam różnice w ciepłocie powietrza. Prawa strona zimno, natomiast lewa troszkę cieplej jest. Co może być problemem? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
karol-udekorujemy Zgłoś #96 Napisano 21 Stycznia 2018 A wie ktoś jak wymienic te aluminiowe rurki co łączą nagrzewnice z weżami na grodzi? Ktoś juz u mnie lapy pchał i są klejone w jednym miejscu... Da rade bez zdejmowania deski ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Emil2000tdi140kmPD Zgłoś #97 Napisano 4 Kwietnia 2020 APanowie zapytam zeby miec 100% pewnosc co do winy nagrzewnicy. Silnik 2.0tdi 140km PDBKP 2007r. Objawy: Nie grzeje strona pasazera a od kierowcy lewdo czuc cieple powietrze przy ogrzewaniu na maksa. Climatronic 2 strefowy zero bledow. Oprocz tego silnik lapie temperature ponad 90' przy wyzszych obrotach tzn. Ponad 3tys.na kazdym z biegow. Natomiast przy spokojnej jezdzie nawet w trasie do 120km/h temperatura trzyma rowne 90stopni, po mieście tez trzyma 90. Tylko przy ostrym przyspieszaniu zaczyna sie grzac ponad 90. Wiatraki sie zalaczaja gorny waz do chlodnicy goracy natomiaat dolny ten do termostatu zimny. Termostat wymieniony na nowy razem z rozrzadem i pompa wody. Test CO2 nie potwierdził uszkodzonej uszczelki plyn czysty brak majonezu pod korkiem oleju. Po odkreceniu korka od zbiorniczka wyroqnawczego slychac syczenie i poziom plynu sie podnosi i slychac jakby z tego dolnego weza od chlodnicy schodzilo ciśnienie i jakvy lekko sie obkurczyl. Plynu nie ubywa. Dodam ze rok temu w lato pekl waz od nagrzewnicy i niby mechanik zalozyl nowy. Czy mechanik mogl to spartolic i teraz sa tego skutki?? Bo w lato ogrzewania nie urzywalem dopiero w chłodniejsze dni zauwazylem ze slabo grzeje. A za dużą temperature zauwazyle od 08.2019 podczas jazdy na wakacje. Kontrolka niski poziom plynu i temepratura w gore do 115. Zatrzymalem sie otworzylem maske korek odkrecilem powoli ale plyn i tak wywalilo zbiorniczkiem. Od tamtej pory lapie wyzsza temperarure przy wyzszych obrotach. I juz sam nie wiem co mozebycprzyczyna takich objawow. Kazdy z gory zaklada ze uszczelka albo termostat lub pompa. Po wymianie zero poprawy. Moze przytkana chlodnica bo zaden nie plukal albo nagrzewnica. Moze mial ktos podobne objawy i jest w stanie stwierdzic co jest przyczyna. Z gory dziękuję za wszyatkoe sugestie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adrset Zgłoś #98 Napisano 4 Grudnia 2022 (edytowane) Hej, wymieniałem ostatnio wymiennik ciepła nagrzewnicy. Objawy tak jak u większości przedmówców - zimne powietrze po stronie pasażera. Wymiana nie jest trudna. Moje rady: -warto zdjąć dolną pokrywę silnika gdyby wypadła nam jakaś śrubka/zatrzask. -koniecznie zdjąć filtr powietrza plus rurę od turbiny. Następnie odłączyć węże od wymiennika ciepła i śrubkę która da rurom wewnątrz samochodu trochę luzu. -proponuje wywiercić dziurę w dolnej rurce wymiennika ciepła żeby płyn sobie spłynął. Warto mieć np jakaś gumowa rurkę o takiej średnicy jak wiertło i natychmiast po wywierceniu włożyć ja do dziury aby płyn zleciał bez zalania samochodu. W innym wypadku włożyć ręcznik pod nagrzewnice i przygotować się na to ze wyleci z litr płynu. -nie próbować wyjmować naszego grzejnika na siłę. Zamiast tego odciąć rurki przy pomocy brzeszczotu. Jest dość dużo miejsca więc dacie radę. -przełożyć plastiki ze starego wymiennika. Na gore i dół nakleić taśmę dwustronną która wytrzymuje temperatury rzędu 80st. i nakleić jakaś cienka gąbkę. -użyłem starych uszczelek gdyż nowe były trochę za grube. -nowy wymiennik ciepła powinien wejść bez problemu. Obie rurki powinny wskoczyć „do końca”. Nie próbować dociągnąć kołnierzy rurek do siebie kombinerkami ani niczym innym niż dłonie (chyba ze chcemy zagiąć kołnierze - wtedy obejma się nie zaciśnie ). Życzę powodzenia! Edytowane 4 Grudnia 2022 przez adrset Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Cobraq Zgłoś #99 Napisano 17 Lutego 2023 (edytowane) A jak wymienic same rurki, jak juz byly pogiete i nie ma szczelnosci? Na pewno wyciagnac do wewnatrz, ale trzeba demontowac cala deske? Chyba innej mozliosci nie ma, bo opieraja sie praktycznie na zagieciu do obudowy nagrzewnica i nie da sie ich juz wiecej cofnac, a przeszkadza jescze ucho, do ktorego przykrecone sa owe rurki do sciany grodziowej imbusem T15 Właśnie wróciłem z garażu i muszę się pochwalić, że udało mi się dokonać niemożliwego. Wymieniłem pogięte stare rurki nagrzewnicy bez rozbierania deski rozdzielczej 👌 Da się !!! Robiłem bez niczyjej pomocy. A sam montaż nowej nagrzewnicy przebiegł latwo i szybko, bo rurki mialy duzy luz. Od strony kabiny trzeba bylo dodatkowo podgiac do gory blache srebrna kolo rurek, a od strony silnika wyjac obudowe filtra powietrza, rure dolotową powietrza, 2 węże nagrzewnicy po wyciagnieciu metalowych zabezpieczeń, odkrecic torxem T15 zespól rurek od strony silnika. Śruba jest pomiędzy rurkami. Możnają dobrze dostrzec, jak się pochyli głowę w miejsce filtra powietrza. Później ściągać gumową osłonę rurek na zewnątrz, ale tylko w połowie, od strony kierowcy i wyciągnąć na zewnątrz piankę, tylko na tyle, żeby mieć dostęp do otworu. Później wyciągnąć trochę te rurki przekrecajac je w lewą stronę, zauważymy, że blokuje trzpień z otworem, w którym była ta śruba T15. Trzeba zwyklym nożykiem do cytryny przyciąć ten trzpień od strony kierowcy pozostawiając jeszcze gwint, to tylko 0,5 cm wystarczy. Po tej operacji ryrki można wyjąć i włożyć nowe, trzeba je trochę przekrecac, ale bez problemu wyjdzie odchylajac je w strone filtra powietrza. Montaz tak samo prosty, tylko najpierw po włożeniu rurek do auta zamontowac do nagrzewnicy, na koniec przekręcić od strony silnika i wszystko poskładać. Da się! Sam w to nie wierzyłem. Szybciej niż całą deskę ściągać! Ważne, żeby wszystko ładnie połączyć rękoma, najlepiej w rekawicach, bez narzedni, to nic się nie uszkodził i będzie jak fabrycznie Edytowane 18 Lutego 2023 przez mkpol nie pisz posta pod postem, jeśli chcesz coś dodać użyj opcji "edytuj" Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kis Zgłoś #100 Napisano 17 Grudnia 2023 Mam pytanie jakie są potrzebne oringi do nagrzewnicy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach