Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Temat braku ogrzewania ogarniety w calosci. Przyczyny - 1 niedrozna nagrzewnica, wymieniona na nowa. Dalej samochod nie ogrzewal wnetrza. Nastepna przyczyna - zapowietrzony uklad choldzenia. Ciecz nie doplywala do nagrzewnicy. Ktos kto wczesniej grzebal pod maska auta zalozyl nie ten korek od zbiornika wyrownawczego. Uklad sie nie odpowietrzal w calosci. Po wymianie korka na prawidlowy i odpowietrzeniu ukladu autko grzeje jak trzeba. Pozdrawiam tych wszystkich "specjalistow" ktorzy kazali mi wymieniac wszystko tylko nie to co potrzeba. Pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam podobny problem u mnie rurki aluminiowe są gorące także chyba ciecz przepływa a ciepłego powietrza brak silniczek pod kierownicą pracuje otwiera jak zwiększam na ciepłe co może być jeszcze nie tak ? najgorsze że kupiłem samochód jak były upały i nie pomyślałem żeby sprawdzić czy grzeje a robiony miałem rozrząd i nie wiem czy kupiłem z zepsutym czy coś w warsztacie zepsuli poprzedni właściciel twierdzi że grzało jak diabli

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wita, miałem podobny problem, podczas wyjazdu w góry przy temperaturze -10 ciepłe powietrze docierało tylko od strony kierowcy. Pasażer marz niesamowicie. Rurki biegnące do nagrzewnicy były ciepłe. Sprawdzono silniczki położenia klap nagrzewnicy. Wszystkie były sprawne. Następnie sprawdzono nagrzewnicę, część nagrzewnicy jest ciepła, a część zimna. Świadczyło to o jej niedrożności. Po jej wymontowaniu na warsztacie stwierdzono, że połowa nagrzewnicy jest zatkana, ta część odpowiedzialna za ogrzewanie prawej strony samochodu. Po zamontowaniu nowej firmy Denso wszystko wróciło do normy. Niestety aby wymontować nagrzewnicę potrzeba jest rozebrać całą deskę rozdzielczą. Koszt to 300 złotych nagrzewnica, 300 złotych robocizna, 100 złotych ponowne napełnienie klimatyzacji.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wita, miałem podobny problem, podczas wyjazdu w góry przy temperaturze -10 ciepłe powietrze docierało tylko od strony kierowcy. Pasażer marz niesamowicie. Rurki biegnące do nagrzewnicy były ciepłe. Sprawdzono silniczki położenia klap nagrzewnicy. Wszystkie były sprawne. Następnie sprawdzono nagrzewnicę, część nagrzewnicy jest ciepła, a część zimna. Świadczyło to o jej niedrożności. Po jej wymontowaniu na warsztacie stwierdzono, że połowa nagrzewnicy jest zatkana, ta część odpowiedzialna za ogrzewanie prawej strony samochodu. Po zamontowaniu nowej firmy Denso wszystko wróciło do normy. Niestety aby wymontować nagrzewnicę potrzeba jest rozebrać całą deskę rozdzielczą. Koszt to 300 złotych nagrzewnica, 300 złotych robocizna, 100 złotych ponowne napełnienie klimatyzacji.[/QUO

 

czyli tak jak przypuszczam pewnie się przytkała jak spuszczali płyn przy wymianie pompy a na pewno trzeba deskę ściągać bo czytałem że da radę wyjąć bez zdejmowania

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie temat jak u kolegów powyżej. Auto długo się nagrzewa muszę przejechać ok 15-20 km aby coś ciepłego poleciało i to auto musi być solidnie gazowane. U mnie w lato podczas naprawy klimatyzacji mechanik wyłączył obieg wewnętrzny i klima zaczęła działać, nie sprawdzałem wtedy ogrzewania no bo niby po co, nie wiem może coś z pozycji komputera idzie ustawić, chociaż w to watpie.

 

Raz mi pokazało za niski poziom płynu. Uzupełniłem i teraz mam go nawet ponad max więc może zapowietrzony układ.Czy to się samo odpowietrza czy jest jakis zawór????

No i co z tą nagrzewnicą, tzn jej wymianą , trzeba ściągać deskę czy nie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

masakra z tym ogrzewaniem niby trochę lepiej grzeje ale jeszcze to nie to pojeżdżę jeszcze z tydzień może coś się ruszy jak nic to nie da to wywalam nagrzewnice

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja chyba zacznę od korka zbiornika płynu-ktos tu wspominał że to pomogło. Po prostu zacznę od najtańszych rzeczy (koszt w ASO ok70 zł), oczywiście najpierw diagnoza komputerowa.

 

Ktoś kiedyś wspominał o czujniku temperatury cieczy. Koszt w ASO ok 160 zł

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdż nastawy klap u mnie tyrkotało cały czas pod konsolą w golfie było podobnie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a w jaki sposób to się sprawdza. podpinając pod komp. ?????

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zrób reset klimatyzacji wciskając jednocześnie przycisk econ ( ac) i obieg wewnętrzny włączając jednocześnie zapłon,

przyciśnięcie econ i obieg na nogi pokazuje kody błędów klimatyzacji . Było na forum poszukaj.

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

dziwne stwierdzenie, że nagrzewnicę można wyciągnąć bez rozbierania deski, jest w takim miejscu że wyciągnięcie jej od strony pasażera jest raczej niemożliwe.

chłopak w warsztacie poświęcił 1 dzień na rozbiórkę i 2 dni na złożenie w całość "puzzli" kokpitu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się że jest możliwy demontaż nagrzewnicy bez wielkiego rozbierania z tego co widziałem po zdjęciu osłon to problem morze być tylko zsunięciem rur zasilenia i powrotu ale to też jest podobno wykonalne trzeba poluzować śrubę w ścianie grodziowej nie długo mam zamiar się zabrać za wymianę to się okaże

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli ktoś ma zamiar płukać układ to nie ma sensu zmarnowałem parę godzin i zero efektu pozostała już tylko wymiana nagrzewnicy jak zmienię to dam znać czy pomogło

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale płukałeś układ czy samą nagrzewnicę? Ja płukałem w sharanie kumpla też pół dnia ale ściągłem węże przy ścianie grodziowej , nałożyłem dwa dłuższe gumowe tak żeby kończyły się nad silnikiem lub bliżej pasa przedniego jak komu pasuje. Dwa węże uniosłem, w jeden włożyłem lejek i lałem wrzątek z odkamieniaczem aż zaczął wylatywać drugą rurką. Chwile poczekałem i pistoletem ze sprężarki dmuchałem w wąż w który lałem. Ciśnienie ładnie wywalało rozpuszczony syf drugim wężem który skierowany był do wiaderka. Zrobiłem tak kilka razy i zmiana węża, lałem w ten drugi i znowu powtórka, czasami nawet farfocle leciały. Kilkanaście razy w te i wewte i poprawiło się. Jak zrobiłeś tak jak ja i nadal zero efektu to czeka Cię rozbiórka i wymiana. Jak płukałeś układ tylko wymieniając płyn to marne szanse są, pompa wody nie przepcha tak nagrzewnicy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kurcze, mnie też chyba dopadł jakiś problem z nagrzewnicą. Zeszłej jesieni było ok, od miesiąca mocno parują mi szyby. Muszę non stop jeździć z włączona klimatyzacją niezależnie od warunków i ilości pasażerów, chociaż nawet pomimo tego, delikatna mgiełka pozostaje na przednich szybach co widać szczególnie jadąc po ciemku. Mam też problem z zapachem z nawiewów (stęchlizna) i pomyślałem dziś, że może dobiorę się do miejsca odpływu skroplin, może coś tam się zapchało i stoi woda w układzie ale ... przypomniało mi się, że również ok. miesiąc temu zapaliła się informacja o spadku poziomu płynu chłodniczego, płyn uzupełniłem do max, spojrzałem dziś i znów mam min czyli ewidentnie płyn gdzieś ucieka. Dokładając do tego fakt zaparowanych ciągle szyb jedyne co przychodzi mi do głowy to problem z nagrzewnicą :/ Stąd kilka pytań:

1. Samochód jest z 2008 roku, czy możliwe żeby tak szybko rozszczelniła się nagrzewnica?

2. Czy możliwa jest wymiana nagrzewnicy bez demontażu deski rozdzielczej? Przejrzałem już sporo informacji na ten temat w internecie i głosów na tak jest sporo mniej niż na nie. Czy ktoś z Was może to potwierdzić na własnym przykładzie? Może jest gdzieś jakaś relacja foto z wymiany ale konkretnie B6 variant.

 

Będę wdzięczny za jakieś info, muszę coś z tym zrobić bo obecnie jeździ się fatalnie. Ew. wymianę czy naprawę będę starał się przeprowadzić we własnym małym garażu :/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Szyby parują nie tylko u ciebie u mnie jest podobnie tylko słabo grzeje nie długo zamierzam spróbować sam zdemontować nagrzewnicę tylko trochę czasu brak a na pewno parę h się zejdzie wydaje mi się że wyjmę ją bez zdejmowania deski jak byś pierwszy się zabrał za to to daj znać o efektach

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na szczęście obyło się bez wymiany nagrzewnicy :) Rozebrałem cały dół deski (kierowca i pasażer), sprawdziłem odpływ skroplin i wszystkie miejsca, które dało się sprawdzić i ku mojemu zdziwieniu wszędzie sucho jak pieprz. Zacząłem przyglądać się całemu układowi climatronic, gdzie co jest, jak działa i zauważyłem, że problem tkwił w silniku klapy obiegu wewnetrznego. Silnik nie otwierał obiegu zewnętrznego i powietrze w kabinie kręciło się w kółko. Rozebrałem silnik, przeczyściłem potencjometr i jak ręką odjął. Uff ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nagrzewnice w Passacie 3C wyjmuje siw w 30 minut:

-potrzebny torx 20 torx 15 i plaski wkretak deski nie ruszamy

 

Jak wyjmowałeś nagrzewnicę to spuszczałeś płyn z chłodnicy czy nie trzeba całego spuszczać a i czy na końcach rurek nagrzewnicy są oringi bo kupiłem nową i nic nie ma na końcach tylko rowki i jeszcze jedno pytanie ktoś twierdził że trzeba napełniać od nowa klimę a co ma jedno do drugiego przecież to inny obieg chyba że się mylę jutro biorę się za wymianę proszę o wskazówki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Żeby wyjąć nagrzewnicę powinno się spuścić płyn. Można kombinować z zaciśnięciem przewodów gumowych pod maską tylko nie wiem jaki jest sens, jeśli po wymianie na nową warto wymienić płyn w całym układzie. Oringi są i powinny być obowiązkowo wymienione na nowe. Klimy nie ruszasz więc nie ma tematu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Żeby wyjąć nagrzewnicę powinno się spuścić płyn. Można kombinować z zaciśnięciem przewodów gumowych pod maską tylko nie wiem jaki jest sens, jeśli po wymianie na nową warto wymienić płyn w całym układzie. Oringi są i powinny być obowiązkowo wymienione na nowe. Klimy nie ruszasz więc nie ma tematu.

 

 

dzięki za odpowiedź płyn zmieniany bo płukałem cały układ w nadziei że pomoże a może orientuje się ktoś jaka jest średnica oringów do nagrzewnicy bo nigdzie nie ma informacji

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i przyszedl dzien wymiany nie jest zle da sie wyjac bez rozwalania deski tylko trzeba pomocy kogos bo samemu dzisiaj odpuscilem musi ktos trzymac przewody w komoze silnika najgorsze ze nie wiem czy wyjmowac bo zalozylem weza i dmuchnalem i leciutko sie dmucha moze sie zapowietrza uklad bo jak gazu daje to ze zbiorniczka 4 cm ubywa a na malych obrotach wraca wie moze ktos o co chodzi ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności