Jump to content
szewczu

Adaptacja przepustnicy AEB

    Recommended Posts

    Samochód: B5(3B) 1.8 T 150KM (AEB)
    Rok prod: 1998

    Witam

    Mam problem z przepustnicą sprawdziłem jej nastawy na kanale 001 i wyszło że przy gazie w podłoge wskazuje mi 87,2st a na kanale 098 pokazuje part czyli nie pełne otwarcie a gaz w podłoge więc ją zaadaprowałem od nowa wyskoczyło adp ok ale dalej jest to samo miełem drugą używaną przepustnice podłączyłem zaadaprowałem i na tamtej też nie pokazuje pełnego otwarcia tylko 89st czy tak ma być czy powinno być 100st otwarcia? wydaje mi się że powinno być 100st i wskazywać na kanale 098 full prosze o podpowiedzi i opinie pozdrawiam

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3B) 2.8 V6 193KM (AQD) 4x4
    Rok prod: 2000

    czysta jest ta przepustnica ?

    w jaki sposób przeprowadzasz adaptację ?

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3B) 1.8 T 150KM (AEB)
    Rok prod: 1998

    jeszcze jej nie wyczyściłem od środka musze odkręcić i wyszyścić w pełni adaktuje poprzez nastawy podstawowe na kanale 098

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3B) 1.8 T 150KM (AEB)
    Rok prod: 1998

    nikt nie wie jak powinna wskazywać przepustnica?? prosze o pomoc

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 2.0 115KM (AZM)
    Rok prod: 2001
    Witam

    Mam problem z przepustnicą sprawdziłem jej nastawy na kanale 001 i wyszło że przy gazie w podłoge wskazuje mi 87,2st a na kanale 098 pokazuje part czyli nie pełne otwarcie a gaz w podłoge więc ją zaadaprowałem od nowa wyskoczyło adp ok ale dalej jest to samo miełem drugą używaną przepustnice podłączyłem zaadaprowałem i na tamtej też nie pokazuje pełnego otwarcia tylko 89st czy tak ma być czy powinno być 100st otwarcia? wydaje mi się że powinno być 100st i wskazywać na kanale 098 full prosze o podpowiedzi i opinie pozdrawiam

     

    Nie bardzo rozumiem dlaczego przepustnica miałaby otwierać się maksymalnie na 100 stopni? Z tego co się orientuję maksymalny kąt otwarcia przepustnicy to 90 stopni - umożliwiający maksymalny przepływ. Gdyby przepustnica wychylała się o 100 stopni to przechodziła by przez punkt maksymalnego otwarcia i przysłaniała przepływ o 10 stopni.

     

    Jeżeli u Ciebie otwiera się na 89 stopni to masz 99% otwarcia przepustnicy.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3B) 1.8 T 150KM (AEB)
    Rok prod: 1998

    pomyliłem sie myślałem że to jest podane w procentach a nie w stopniach wszystko wychodzi że przepustnica jest ok a ja mam problem z mocą mam ubogą mieszankę

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3B) 1.8 T 150KM (AEB)
    Rok prod: 1997

    tak poza tym to z tego co ja się orientuje to przepustnica w AEB jest na linkę więc takiej przepustnicy się nie da zaadaptować vagiem

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 1.6 102KM (ALZ)
    Rok prod: 2001
    tak poza tym to z tego co ja się orientuje to przepustnica w AEB jest na linkę więc takiej przepustnicy się nie da zaadaptować vagiem

     

    Z linką też się adoptuje , więcej na; http://www.vcds.pl/index.php?mod=site&id=9

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Guest rookie

    Mam podobny problem w swoim aeb czy udało Ci się rozwiązać go ?

    Jeżeli tak to w jaki sposób ?

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3B) 1.8 T 150KM (AEB)
    Rok prod: 1997

    w polskim vagu 4.9 adaptacje sie przeprowadza w nastepujacy sposob -> silnik>bloki danych>podaj blok (silnik AEB 098?)> ustawienia pierwotne?

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: 2010

    Dla samochodów z rocznika '97 - wpisujesz 098 a dla aut od '98 w górę - wpisujesz 060 :fajny

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3B) 1.8 T 150KM (AEB)
    Rok prod: 1997

    wpisałem 098 i zaczeła się adaptacja tylko jak jest ten wykres i w legedzie mam ze na zolto sa zaznaczone wolne obroty a na niebieska pisze ze błąd o co chodzi i ile trwa taka adaptacja ? bo u mnie sie robi i robi i nic, aha jaki powinien byc kat otwarcia przepustnicy ? bo umnie chyba jest zly bo na 79

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3B) 1.8 20V 125KM (APT)
    Rok prod: 2000

    Problem może twkić w czujniku temperatury silnika. U mnie było podobnie, chociaż adaptowałem metodą mniej elegancją, czyli "odpalaj i s***dalaj!" :) Mam walnięty czujnik temperatury, który co jakiś czas generuje błędy i przez to mnie adaptacja przebiegała przez 3 dni (3 przejażdżki).

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: ---

    Witam,

     

     

    Mam problem z obrotami silnika na biegu jałowym po przeczyszczeniu przepustnicy i potencjometru.

     

    [ATTACH=CONFIG]84051[/ATTACH]

     

    Mianowicie po uruchomieniu silnika obroty utrzymują się w okolicach 928 obr/min, przy gazowaniu obroty nie wracają do wartości początkowej tylko utrzymują się około 1500 obr/min.

     

    [ATTACH=CONFIG]84052[/ATTACH]

     

    Wykres:

    [ATTACH=CONFIG]84053[/ATTACH]

     

    Oraz sterownik sypie błąd o kodzie 533

    [ATTACH=CONFIG]84056[/ATTACH]

     

    W VAG-u nie przechodzi mi adaptacja przepustnicy ( numer OE 058133063H, sterowana linką ) do końca zgodnie z instrukcją http://www.ross-tech.com/vag-com/cars/throttlebody.html ( kasowałem na kanale 001 wartości wyuczone przez ECU ), zatrzymuje się na takich wartościach:

    [ATTACH=CONFIG]84054[/ATTACH]

     

    Nawet po wielu długich minutach nie wyświetla mi się ADP OK, tak jak to powinno być w poprawnie

    [ATTACH=CONFIG]84055[/ATTACH]

     

    Na podstawie błędu 533 wiem że z dużym prawdopodobieństwem mam nieszczelność układu dolotowego ( aktualnie szukam dziury :) ), natomiast mam pytanie czy na podstawie tych danych przepustnica jest w porządku, czy to zawieszenie przepustnicy może wywoływać ten błąd ?

     

    Proszę o porady, wskazówki itd.

     

    Dla ciekawostki filmik adaptacji :D ( silnik 1.8 T )

     

    Używałem VAG wersji 311-2 i 409-1 i kabelek Obd2 USB KKL

    [ATTACH=CONFIG]84058[/ATTACH]

     

    Pozdrawiam

     

     

    # 24 czerwca 2012

     

    - > Powyżej opisany problem został naprawiony. Opis już wkrótce ...... :)

    Przed zawieszeniem.png

    Edited by SKM_sk-ce

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Guest MaTT_ZST

    U mnie to samo co na tym filmiku.

    SKM_sk-ce jak poradziłeś sobie?

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: ---

    Przepraszam, że tak po długim okresie czasu zamieszczam odpowiedź w sprawie problemu z obrotami biegu jałowego po przeczyszczeniu przepustnicy.

     

    Problemem nie były kable wysokiego napięcia, świece, przepływomierz, cewka zapłonowa, sonda lambda i wtryskiwacze. Nie musiałem wymieniać przepustnicy na inną. Usterką okazała się zbyt duża szczelina pomiędzy krążkiem a ścianką w przepustnicy, po usunięciu nagaru.

     

    Szczelina była na tyle duża, że auto uruchamiało się przy zamkniętej przepustnicy ( odłączona wtyczka kabli sterujących przy przepustnicy, zdemontowana cała rura dolotowa, oczywiście kasowane błędy vag-iem po każdej próbie ).

     

    2429465366.jpg

     

    Przyczynę udało mi się to ustalić wspólnie z kolegą. Kiedy została za silikonowa ( patrz rysunek ) szczelina tak aby krążek szczelnie zamykał się ( przy odłączonej przepustnicy na próbach auto nie odpalało ), po złożeniu dolotu, adaptacji, brak efektu zawieszenia się obrotów biegu jałowego jak opisałem we wcześniejszym poście.

     

    Szczelina.png

     

    Rozwiązanie takie starcza na około do niecałych 1000 km . Zdemontowałem krążek, ponieważ jest z aluminium w celu rozszerzenia jego rozmiarów, "rozwalcowałem" go waląc młotkiem przez szmatkę , następnie obróbka pilnikiem krawędzi ( praca wymagająca dużej cierpliwości, czasochłonna, dla Hefajstos-ów ), tak aby szczelina była optymalna.

     

    Polecam pasowanie krążka za pomocą kartek papieru ( umieszcza się dwie kartki papieru na przeciw siebie między ścianką, a krawędzią krążka, dzięki temu umieszczony jest po środku, ponieważ przy dokręcaniu krążka przesuwa, co może spowodować jego blokowanie o ściankę oraz nie równomierną szczelinę ). Po udanym dopasowaniu jak najmniejszej szerokości szczeliny nie ma zawieszania i falowania się obrotów biegu jałowego po zagazowaniu.

     

    Brak zawieszenia.jpg

     

    Występuje bardzo drobne falowanie obrotów między 864 obr/min a 832 obr/min na biegu jałowym ( benzyna, LPG ), możliwe że to starość auta ( 15 lat w 2012 roku, chętnych proszę o sugestie, rozwiązania, z góry dziękuje ).

     

     

    Przed przeczyszczeniem przepustnicy obroty podobnie falowały jak,

    http://www.youtube.com/watch?v=lXY5VtB4k04,

    http://www.youtube.com/watch?v=uiIttL1f_iQ.

     

    Co do adaptacji, resetowania ECU, należy ją wykonać jednak nie otrzymałem komunikatu ADP OK.

     

    Do tej pory działa :).

     

    Pozdrawiam

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3B) 1.8 T 150KM (AEB)
    Rok prod: 1998

    Wiem że juz sporo było na ten temat ale mam problem.

     

    Falowały mi trochę obroty, wyciagnelem przpustnice i wyczysciłem. Po założeniu wszedłem VAG'iem w kanał 98 i nastawy. W prawy okienku pojawiło sie ADP. RUN za chwilę zgasło i zapalił się error.

     

    Auto teraz trzyma obroty w okolicy 1500 i nie schodzi niżej ;x, na ssaniu jak auto zimne trzyma 1100 a potem tylko rosnie. Na 1 kanale przy pedale w podlodze pokazuje otwarcie przepustnicy 81,2* co by oznaczało ze do 90 troche brakuje.

     

    Dzisiaj odłączałem aku na godzine i błędy nie znikły... Gdy włącze adaptacje silniczek przy przepustnicy przez jakies 10-15sek piszczy ale nic sie nie dzieje talerzyk w przepustnicy sie nie rusza.

     

    Błędy są 2:

    17967 - Throttle Valve Control part (J338): Fault in basic settings Czyli brak adaptacji

    17973 P 1565 035 Zespół sterowania przepustnicy - J338

    Dolny kraniec nie został osiągnięty

     

    Pozdrawiam

     

    @Edit

    Rozkręciłem część elektryczną i jest tam czysciutko zero jakiekolwiek syfu. Z taką rozkręconą przepustnicą podszedłem do auta, podłączyłem i włączyłem adaptacje na adaptacji ofc. wyskoczył error ale, to piszczenie o ktorym mowilem to silniczek on wykonuje pol obrotu i staje próba pomocy paluchem zakonczyla sie fiaskiem. Gdy adaptacja jest wylaczona moge obrocic silniczkiem kilka razy zanim dojdzie do konca swojej skali.

     

    W VAG;u na kanale 98 sa 4 okienka, 1-napięcie po wcisnięciu pedału 2-to wlasnie napięcie wolnych obrotow 3-mowi o tym czy wciskamy pedał czy nie 4- adptacja a umnie error.

     

    W momencie przeskoczenia z adaptacji do nastaw wartość w 2 okienku rosnie z 3,xV do 4,xV i w tym momencie wyskakuje error. Czyli wychodzi na uszkodzoną ścieżkę potencjometru wolnych obrotów, lecz ta wyglada jak nowa...

     

    Pomocy, zachciało mi sie czyszczenia :<

     

    @Edit

    Na noc odłączyłem aku, rano podłączyłem kleme odpaliłem auto (które dopiero po 2sek. kręcenia załapało) i obroty byly ok 900. szczęsliwy zostawiłem auto zeby sie nagrzało do 90*, ale jak wróciłem wolne znowu byly w okolicy 1500obr. Zrobiłem dzisiaj 350km i dalej to samo już brakuje mi pomysłów.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3B) 1.8 T 150KM (AEB)
    Rok prod: 1998

    Ja u siebie przy pełnym otwarciu mam około 87 stopni i jest ok(sprawdzone w 3 autach). Zawsze adaptację robiłem na kanale 060, może tam spróbuj, i sprawdź akumulator miernikiem( napięcie nie może być niższe niż 11,5 V) .

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3B) 1.8 T 150KM (AEB)
    Rok prod: 1998

    Kanał 60 jest niedostępny, napięcie 11,9V

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3B) 1.8 20V 125KM (ADR)
    Rok prod: 1998

    Czy to przepustnica na linkę?

    Czy jak odginałeś sprężynę to z ręki przepustnica się wyślizgnęła i talerz uderzył pełnym impetem ?

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Create an account or sign in to comment

    You need to be a member in order to leave a comment

    Create an account

    Sign up for a new account in our community. It's easy!

    Register a new account

    Sign in

    Already have an account? Sign in here.

    Sign In Now

    ×

    Important Information

    Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy