Skocz do zawartości

SKM_sk-ce

  • Liczba zawartości

    27
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Statystyki sprzedającego

  • 0
  • 0
  • 0

O SKM_sk-ce

  • Urodziny 08.10.1983

Informacje osobiste

  • Imię
    Krzysztof
  • Płeć
    Mężczyzna
  • Miejscowość
    Skierniewice

Samochód

  • Generacja
    Nie passat
  • Silnik
    Nie passat
  • Rok produkcji
    ---

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. Witam, Odpowiedź dla Neon, Według mnie zakres pracy napięcia ładowania podany przez Ciebie jest poprawny, napięcie na regulatorze będzie się zmieniać (o kilka dziesiątych woltów ) przy zmianie obciążenia lub zmianie wartości obrotów silnika. Jak podałem w poprzednim poście poprawny z książek motoryzacyjnych ( od 13,3 V do 14,6 V ), dla potwierdzenia podaje kilka prostych diodowy testerów ze skalą "konstrukcja dla amerykanów". linki : http://www.jaycar.com.au/Test-%26-Measurement/Electrical-Testers/Contact/Battery,-Charger-and-Alternator-Tester--12V/p/QP2258 http://www.lelong.com.my/automotive-battery-alternator-tester-j027-aaronngu77--aaronngu77-144486203-2015-02-Sale-P.htm http://i00.i.aliimg.com/wsphoto/v0/2035549186_4/top-rate-alternator-tester-VEHICLE-CHARGING-SYSTEM-ANALYZER-12v-battery-alternator-tester-car-battery-tester.jpg Z tych testerów wynika że poprawne ładowanie to poziom już 13,5 V czemu nam wmawiają ze poniżej 14,0 V jest słabe ładowanie, skoro akumulator ma średnio 12,7 V ( dobrze naładowany ), odwołam się do starej dewizy " jeśli nie wiemy o co chodzi to chodzi o ....." jak świat światem wszyscy to znamy Jedyne co mogę zasugerować to przeczyścić papierem ściernym klemy oraz zaciski i posmarować dla lepszej przewodności Polskim smarem miedzianym - pasta CU 10 do 1100°C tubka 20ml ( cena około 3 zł ), na pewno nie zaszkodzi http://www.motochemia.pl/malwa-smar-miedziowy-cu10-20ml-tubce-20ml-p-2154.html Pozdrawiam
  2. Witam, O wymiarach szczotek i trochę więcej na ten temat, proszę kliknąć na ten link: http://forum.vw-passat.pl/threads/113442-Regulator-napi%C4%99cia?p=2337263#post2337263 Pozdrawiam
  3. Witam, Sprawny alternator powinien podawać napięcie lądowania w zakresie od 13,3 V do 14,6 V ( tak podają książki, na "sieci" mechanicy podają dolna granice 14,0 V, nie mam pojęcia dlaczego taka wartość). Jeżeli wartość jest poniżej to możne świadczyć o niesprawności regulatora napięcia lub zużyciu szczotek węglowych, lub uszkodzeniu samego alternatora (może to być wirnik, uzwojenia stojan-u itd ). W moim przypadku wytarły się szczotki węglowe, przez co nie było połączenia z pierścieniami ślizgowymi, co skutkowało brakiem lądowania akumulatora i świeceniem się kontrolki. Długość minimalna dla tego modelu wynosi 5 mm, maksymalna 13 mm. Wymiana szczotek regulatora napięcia Passat B5 firmy Valeo, Alternator VALEO 14V 120A ( typ silnika 1.6 AHL ) oznaczenie/numery: 2542292C 0353 250 40 2545472 Typ elektrycznego sterownika regulatora napięcia: ST U098 2541940 322HQ0014 Widok regulatora napięcia Rozmiary szczotek Jest klika sposobów wymontowania regulatora napięcia, najprościej wymontować alternator, przykładowy filmik Wykonałem to w inny sposób, postanowiłem nie ruszać alternatora, a za tym paska klinowego, napinacza itd, wymontowałem cześć kolektora ssącego, z przepustnica, rurka łącząca przepływomierz z przepustnica i oczywiście przy tej operacji należy odłączyć kilka kabelków podciśnień, linkę od przepustnicy, kabelki elektryczne: sterowanie przepustnicy, czujnik temperatury powietrza znajdujący się w kolektorze ssącym, oraz kabelek sterujący przy "kielichu" odpowiedzialny za przełączanie długości kolektora ssącego, oraz tez należny odkręcić mocowania zbiornik wyrównawczego ( zbiornik z płynem cieczą chłodząca ), co bardzo ułatwi wyjęcie części kolektora. Po demontażu wygląda to tak. Jak widać jest dobry dostęp do tylnej obudowy alternatora, odkręcamy dwie śrubki, kabel od ładowania akumulatora, wtyczkę od zasilania regulatora napięcia. Następnie należy odkręcić trzy śruby trzymające regulator napięcia. Po wyciągnięciu możemy sprawdzić długość szczotek. Jeśli są za krótkie, trzeba prze-lutować szczotki lub wymienić regulator ( koszt dobrego zamiennika około 160 zł, najtańszy 50 zł), Ja prze-lutowałem szczotki ( koszt w sklepie z częściami elektrotechnicznymi agd za komplet 10 zł, wymiary podane są na początku do modelu Valeo ). Tutaj podaje link do filmiku jak to wykonać. prze-lutowanie szczotki Valeo prze-lutowanie szczotki szczotki Bosch Po udanym prze-lutowaniu przystępujemy do montażu. Przed wytarciem całkowitym szczotek węglowych napięcie ładowania wynosiło u mnie około 13,6 ~ 13,8 V ( podaję z pamięci, jest to poprawny zakres pracy, na takim jeździłem od zakupienia od poprzedniego właściciela nie zmieniając akumulatora ). Natomiast po wymianie szczotek, teraz jest ono wyższe, jak prezentują zdjęcia. Pozdrawiam Przydatny linki: http://www.amatoraut.pl/2013/04/wymiana-regulatora-napiecia-i-szczotek.html
  4. Witam, Proponuje zajrzeć tu: http://forum.vw-passat.pl/threads/144125-wk%C5%82adka-b%C4%99benek-zamka?p=2228481#post2228481 Pozdrawiam.
  5. Witam, Naprawa wkładki, bębenka zamka od drzwi VW Passat B5. Objawy: Przy próbie otwarcia/zamknięcia zamka, kluczyk obraca się dookoła, brak możliwości zamknięcia manualnie i z zamka centralnego. W moim przypadku drzwi od kierowcy nie zamykały się. Narzędzia: - śrubokręt typu torx T20 - szczypce Przed przystąpieniem, polecam zakupić nową wkładkę zamka ( allegro około 30 zł + koszt przesyłki ) lub zestaw naprawczy. Na początku, zdejmujemy zaślepkę, potem przy pomocy T20 odkręcamy powoli, tylko nie do końca ! ( bo jak spadnie blokada, trzeba będzie rozbierać drzwi ), aż usłyszymy świt zwalniający wkładkę, wtedy będziemy mogli ją spokojnie wysunąć. Aby zdemontować wkładkę, należy docisnąć widełko/wiosełko/płetwa ( nie wiem jak się to fachowo nazywa ) i zdjąć zaczep, oczywiście wyskoczy sprężynka. Podmieniamy uszkodzone elementy na razie proponuje złożyć bez sprężynki, aby sprawdzić czy wszystko działa. Przy składaniu należy przycisnąć sprężynkę ( łatwiej wykonać to w dwie osoby ), kiedy uda się umiejscowić sprężynę nakładamy wiosełko, potem pierścień ( pamiętajmy o ząbku ) i na końcu wciskamy zaczep. Podany link do filmiku to dobrze pokazuje. Dzięki temu po naprawie mamy starą wkładkę, nie musimy mięć dwóch kluczy od jednego auta :kciuki. Bardzo pomocne linki, dzięki którym samodzielnie naprawimy wkładkę zamka: https://www.youtube.com/watch?v=UWHj3kR56XQ : wykonane bez użycia narzędzi http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=14&t=175564 http://touranklub.pl/forum/viewtopic.php?t=5543 http://www.turbo-diesel.pl/zrob_to_sam/35/ Pozdrawiam
  6. SKM_sk-ce

    Wkładka zamka

    Witam, Naprawa wkładki, bębenka zamka od drzwi VW Passat B5. Objawy: Przy próbie otwarcia/zamknięcia zamka, kluczyk obraca się dookoła, brak możliwości zamknięcia manualnie i z zamka centralnego. W moim przypadku drzwi od kierowcy nie zamykały się. Narzędzia: - śrubokręt typu torx T20 - szczypce Przed przystąpieniem, polecam zakupić nową wkładkę zamka ( allegro około 30 zł + koszt przesyłki ) lub zestaw naprawczy. Na początku, zdejmujemy zaślepkę, potem przy pomocy T20 odkręcamy powoli, tylko nie do końca ! ( bo jak spadnie blokada, trzeba będzie rozbierać drzwi ), aż usłyszymy świt zwalniający wkładkę, wtedy będziemy mogli ją spokojnie wysunąć. Aby zdemontować wkładkę, należy docisnąć widełko/wiosełko/płetwa ( nie wiem jak się to fachowo nazywa ) i zdjąć zaczep, oczywiście wyskoczy sprężynka. Podmieniamy uszkodzone elementy na razie proponuje złożyć bez sprężynki, aby sprawdzić czy wszystko działa. Przy składaniu należy przycisnąć sprężynkę ( łatwiej wykonać to w dwie osoby ), kiedy uda się umiejscowić sprężynę nakładamy wiosełko, potem pierścień ( pamiętajmy o ząbku ) i na końcu wciskamy zaczep. Podany link do filmiku to dobrze pokazuje. Dzięki temu po naprawie mamy starą wkładkę, nie musimy mięć dwóch kluczy od jednego auta . Bardzo pomocne linki, dzięki którym samodzielnie naprawimy wkładkę zamka: https://www.youtube.com/watch?v=UWHj3kR56XQ : wykonane bez użycia narzędzi http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=14&t=175564 http://touranklub.pl/forum/viewtopic.php?t=5543 http://www.turbo-diesel.pl/zrob_to_sam/35/ Pozdrawiam.
  7. Witam, Naprawa wkładki, bębenka zamka od drzwi VW Passat B5. Objawy: Przy próbie otwarcia/zamknięcia zamka, kluczyk obraca się dookoła, brak możliwości zamknięcia manualnie i z zamka centralnego. W moim przypadku drzwi od kierowcy nie zamykały się. Narzędzia: - śrubokręt typu torx T20 - szczypce Przed przystąpieniem, polecam zakupić nową wkładkę zamka ( allegro około 30 zł + koszt przesyłki ) lub zestaw naprawczy. Na początku, zdejmujemy zaślepkę, potem przy pomocy T20 odkręcamy powoli, tylko nie do końca ! ( bo jak spadnie blokada, trzeba będzie rozbierać drzwi ), aż usłyszymy świt zwalniający wkładkę, wtedy będziemy mogli ją spokojnie wysunąć. Aby zdemontować wkładkę, należy docisnąć widełko/wiosełko/płetwa ( nie wiem jak się to fachowo nazywa ) i zdjąć zaczep, oczywiście wyskoczy sprężynka. Podmieniamy uszkodzone elementy na razie proponuje złożyć bez sprężynki, aby sprawdzić czy wszystko działa. Przy składaniu należy przycisnąć sprężynkę ( łatwiej wykonać to w dwie osoby ), kiedy uda się umiejscowić sprężynę nakładamy wiosełko, potem pierścień ( pamiętajmy o ząbku ) i na końcu wciskamy zaczep. Podany link do filmiku to dobrze pokazuje. Dzięki temu po naprawie mamy starą wkładkę, nie musimy mięć dwóch kluczy od jednego auta :victory. Bardzo pomocne linki, dzięki którym samodzielnie naprawimy wkładkę zamka: https://www.youtube.com/watch?v=UWHj3kR56XQ : wykonane bez użycia narzędzi http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=14&t=175564 http://touranklub.pl/forum/viewtopic.php?t=5543 http://www.turbo-diesel.pl/zrob_to_sam/35/ Pozdrawiam
  8. Podziękowania za odpowiedź ( post nr #71 ) użytkownikowi BCS_SKRZYNIE. Pozdrawiam
  9. Kolejne podziękowania BCS_SKRZYNIE za poprawki do mojego postu #66. Dalsze rzeczowe wgryzanie się w temat . Ponieważ nie miałem wiedzy dotychczas jak działa skrzynia biegów w aucie, przedstawię kilka linków do fajnych filmików z sieci , Myślę będą cenne i ciekawe informacje dla forumowiczów. staranna animacja prezentująca działanie skrzyni biegów manualnej i automatycznej Przykład sychronizatorów i pierścieni blokujących je. - pokazany zużyty sychronizator II-go biegu, który odpowiada za zgrzyt , oraz po wymianie na nowy. - kompletnie padnięty synchronizator, na takim biegu już nie wrzucimy , oraz rozkręcanie i jego wymiana - kolejny przykład jako uzupełnienie do linku-> http://forums.audiworld.com/showthread.php?t=1721387, 6 biegowa skrzynia grupy VW o podobnej budowie i skomplikowaniu co moja . - link do 1-go z 6-ciu części filmu o tytule VW Transaxle Rebuilt, pokazujący cały etap naprawy skrzyni vw nie passatowej, o prostszej budowie. I na koniec kilka pytań. Chciałem wyjaśnij wątpliwości dlaczego zalanie rzadszego oleju do skrzyni niż wynika to z norm VW a dokładnie jakie zjawisko negatywne tam występuje, bo kilku osób, z którymi dyskutowałem na ten temat, twierdzą że skrzynia ma lepsze smarowanie, tak jak to jest w z tłokami w cylindrach od silnika, gdzie odpalanie w mrozy na gęstym i zimnym oleju silniku powoduje ich zużycie, pomijam problem wycieków przez uszczelki w starszych autach jaki może wystąpić, ponieważ rzadki jest bardziej ściśliwy i przez co podnosi się trochę bardziej ciśnienie w układzie. I za co odpowiadają komponenty ? Przypadek poruszony co Mobil Mobilube 1 SHC 75W90, jest prosty, gesty olej, większe molekuły, większe tarcie i stąd wspomniany efekt zacierania się łożysk w skrzyni przez Pana BCS_SKRZYNIE. Nie chcę się upierać że ja nie popełniłem błędu zalewając rzadszy olej, czy możliwe że przepłukał on ten "wrażliwy" synchronizator 2-gu, tylko czemu filozofia w drugą stronę nie działa Kolejne czy zastosowanie specyfików np Ceramizer http://www.ceramizer.pl/ jest wskazane, czy pomoże jak podaje producent, bo ja sam w cuda nie wierzę , lub pogorszy sprawę ? Pozdrawiam.
  10. Witam, SzydloOMG, z opisu usterki wnioskuje na logikę, że drgania silnika następują gdy jest duże obciążenie silnika ( zbyt mała dawka paliwa, powód że stąd te wibracje ), skoro wtryski są w porządku, to należy sprawdzić układ paliwowy ( szczelność, pompę czy daję odpowiednia wartość ciśnienia, może filtr paliwa jest do wymiany ). Co do zaworu N75, to jego odłączenie, lub zabrudzenie ( czyli jego nie domaganie ) daje taki skutek zamulenia silnika, ponieważ zawór ten steruje kierownicami spalin, co wpływa na pracę turbosprężarki i w konsekwencji słabą moc motoru. Pozdrawiam
  11. Witam, Duże prawdopodobieństwo że to synchronizator 2-go biegu lub olej ze starości stracił swoje właściwości ze starości lub jeśli zmieniałeś to wlany został nieodpowiedni, sam się tak nadziałem . Dla ciekawości jak wygląda naprawa synchronizatorów w audi A6 możliwe że to taki silnik jaki ty posiadasz lub bardzo podobny:), 6 biegowa skrzynia http://forums.audiworld.com/showthread.php?t=1721387, widać na zdjęciach że osoba naprawiająca posiada dokładną instrukcję . Pozdrawiam
  12. Witam, dev14, dzięki za podpowiedzi odnośnie wartości ciśnienia w pompie. Sprawdzenia i wykonanie powodu nr 2 rozwiązało problem u znajomego, drgania silnika nie wróciły. Pozdrawiam
  13. Witam, U mnie jest podobny problem jaki poruszono na tym wątku, powyżej 2000 obr/min przy zmianie z 1 na 2 jest lekki zgrzyt ( możliwa wymiana oleju przekładniowego czasem okazuje się pomocna, tylko należy dobrać zamiennik według norm vw jak napisał endriu27 ). Padający synchronizator szczególnie 2 biegu można podciągnąć że "ten typ tak ma" w stosunku do innych biegów, więcej informacji http://www.scirocco.pl/arty/synchronizator.pdf + opis z galerią zdjęć naprawy prostszej skrzyni grupy vw starszego modelu vw scirocco. Szukałem w necie jak wygląda naprawa mojej skrzyni, znalazłem tylko dobrze ilustrowaną naprawę synchronizatorów w audi A6 6 biegowa skrzynia, w porównaniu do mojej bardziej skomplikowana http://forums.audiworld.com/showthread.php?t=1721387, widać na zdjęciach że osoba naprawiająca posiada dokładną instrukcję od skrzyni . Wymaga to sporo pracy, jednak nie takie to aż takie straszne, oczywiście z instrukcją i narzędziami. Części do wymiany też nie są aż tak drogie, są zestawy naprawcze na eBay-u, jednak ASO jest pazerne, żeby za takie elementy kazać płacić jak za zboże. Niestety robocizna samej naprawy skrzyni kosztuje średnio tyle co dwie używane skrzynie ze szrotu Pozdrawiam
  14. Bardzo dziękuję BCS_SKRZYNIE za umieszczenie odpowiedzi z dokładnym opisem . Dzisiaj wieczorem przejrzałem trochę wiadomości na temat norm grupy VW ,parametrów fizyko-chemicznych jakie musi posiadać olej przekładniowy i tak chce udokumentować wiadomości. Mogą stać się pomocne osobom, którzy podejmą się wymiany: VW G 052 911 norma oleju do mojej skrzyni Lepkość kinematyczna w 40°C [mm2/s]: 77,4 Lepkość kinematyczna w 100°C [mm2/s]: 14,5 natomiast VW G 052 512 norma oleju, który obecnie zalałem do swoje skrzyni z mojej niewiedzy. Lepkość kinematyczna w 40°C [mm2/s]: 35 Lepkość kinematyczna w 100°C [mm2/s]: brak ( szacuję około 7,5 ) Wniosek jest następujący, za rzadki olej ( w temperaturze pracy około 40°C, bo raczej wyższą w skrzynia osiągnie w okresie letnim ) co wpłynie negatywnie na pracę synchronizatorów oraz innych elementów w skrzyni. Możliwa przyczyna zgrzytania na 2 biegów przy wysokich obrotach na zimnym silniku po jego wymianie. ( nie zaprzeczam że synchronizatory nie są zużyte ). W najbliższym czasie wymienię olej i zobaczymy czy uda się naprawić mój błąd. Dla porównania olej który, przez niewiedzę zyskał złą sławę na forach motoryzacyjnych Mobil Mobilube 1 SHC 75W90 specyfikacja API GL-4/GL-5 brak norm VW Lepkość kinematyczna w 40°C [mm2/s]: 102 Lepkość kinematyczna w 100°C [mm2/s]: 14,5 Jest tutaj sytuacja odwrotna, olej w skrzyni podczas pracy będzie za gęsty, o czym już wielu się przekonało. Podaję inne przykładowe oleje przekładniowe jako zamienniki, przykładowe oleje jako zamienniki, które można przypasować do mojej normy Fuchs TITAN SINTOPOID FE 75W85 specyfikacja API GL-5 VW G 052 145 VW G 052 190 VW G 055 190 VW TL 521 45-X VW TL 521 90 Lepkość kinematyczna w 40°C [mm2/s]: 81,5 Lepkość kinematyczna w 100°C [mm2/s]: 12,1 Fuchs TITAN SINTOFLUID 75W80 specyfikacja API GL-5 VW 501 50 VW G 005 000 VW G 005 000 05 VW G 005 000 20 VW G 052 911 Lepkość kinematyczna w 40°C [mm2/s]: 49,8 Lepkość kinematyczna w 100°C [mm2/s]: 9,4 Mobil Gearlube VS 200 specyfikacja API GL-4/GL-5 VW G 501.50 Lepkość kinematyczna w 40°C [mm2/s]: 74,6 Lepkość kinematyczna w 100°C [mm2/s]: 14,5 Castrol TAF-X 75W90, inna nazwa Syntrans Transaxle specyfikacja API GL-4 VW G 052 911 VW G 501.50 Lepkość kinematyczna w 40°C [mm2/s]: 78 Lepkość kinematyczna w 100°C [mm2/s]: 14,8 Texaco Geartex S4 75W90 specyfikacja API GL-4 VW G501.50 Lepkość kinematyczna w 40°C [mm2/s]: 75 Lepkość kinematyczna w 100°C [mm2/s]: 14,1 Link dokumentujący chronologicznie normy grupy VW http://www.oilspecifications.org/volkswagen.php Link do normy VW G 052 911, http://www.skoda-auto.pl/Moja-SKODA/serwis/Documents/G052911.pdf wystarczy zmienić nazwę pliku z rozszerzeniem pdf w adresie www, aby zajrzeć do innej normy np. VW G 052 512 http://www.skoda-auto.pl/Moja-SKODA/serwis/Documents/G052512.pdf Pozdrawiam.
  15. Witam, Rezystancje ścieżek można sprawdzić dowolnym multimetrem ( ustawiony w trybie omomierz-a ) podłączając się do pinów od złącza sterującego, będzie się ona zmieniać przy poruszaniu mechanizmem krążka, tylko jak kolega wspomniał @BERGER@ z wyczuciem aby mechanizm nie przeskoczył. w podanym wcześniej filmiku występują podobne błędy, w komentarzach poniżej autor odpisał że sobie poradził Hey I fixed mine! When i cleaned my throttle body i must have pulled the flap too hard and adjusted it by mistake. To correct it i put a screwdriver over the flap while it was closed and tapped it gently with my hand. It works and is now able to calabirate. Hope this helps people! Nie jestem biegły w angielskim, z tłumaczenia wynika że pod wadził śrubokrętem lub zblokował klapkę ( krążek ), i chyba naprostował w dłoni Może to pomoże. Pozdrawiam
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności