Skocz do zawartości
szewczu

Adaptacja przepustnicy AEB

Rekomendowane odpowiedzi

Tak, w AEB jest na linkę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

możliwe że się wyślizgnęła,ale nieraz na aucie otwierałem przepustnice do końca i puszczałem. Tak jest na linke

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Z tego co się zorientowałem to w twoim silniku powinno się na 60 kanale/grupie wykonywać adaptacje ( silnik rozgrzany i ustawienia ECU zresetowane ).

 

Spróbuj przeczyścić potencjometr ( u mnie w wersji z linką, występują dwie ścieżki, jedna służy do odczytu pozycji krążka, druga ścieżka od sterowania przez ECU na biegu jałowym ) wacikiem ze spirytusem ( ostrożnie i delikatnie ), sprawdź czy ścieżki nie ma ją przerwy ( pęknięcia ), oraz sprawdzić i naoliwić mechanizm krążka czy nie ma oporów.

 

Miejmy nadzieje że twoje majstrowanie palcem nie uszkodziło potencjometru.

 

Na wszelki podaje link jak wykonać poprawnie adaptacje:

http://forum.vw-passat.pl/threads/33524-Adaptacja-przepustnicy?p=1832035#post1832035

 

Pozdrawiam i powodzenia.

Edytowane przez SKM_sk-ce

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Adaptacje robie tak jak na filmie i mam dokladnie to samo co on w grupie 98, a grupa 60 jest nie doostępna. Mechanizm chodzi lekko, ma opor tylko na sprezynie a w srodku nie ma ani grama kurzu czy czegokolwiek.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

"To jest mocna sprężyna, jak wyślizgnie się z ręki to potrafi mechanizm przeskoczyć"

Tak mi powiedział mechanik z ASO Seat, gdy chciałem sam sobie czyścić przepustnicę.

Pracujemy razem z firmie, więc wykluczam opowiadanie bajek.

Może to jakoś pomoże :]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Rezystancje ścieżek można sprawdzić dowolnym multimetrem ( ustawiony w trybie omomierz-a ) podłączając się do pinów od złącza sterującego, będzie się ona zmieniać przy poruszaniu mechanizmem krążka, tylko jak kolega wspomniał @BERGER@ z wyczuciem aby mechanizm nie przeskoczył.

 

w podanym wcześniej filmiku

występują podobne błędy, w komentarzach poniżej autor odpisał że sobie poradził

 

Hey I fixed mine! When i cleaned my throttle body i must have pulled the flap too hard and adjusted it by mistake. To correct it i put a screwdriver over the flap while it was closed and tapped it gently with my hand. It works and is now able to calabirate. Hope this helps people!

 

Nie jestem biegły w angielskim, z tłumaczenia wynika że pod wadził śrubokrętem lub zblokował klapkę ( krążek ), i chyba naprostował w dłoni

 

Może to pomoże.

 

Pozdrawiam

Edytowane przez SKM_sk-ce

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie się dzieje to samo co na filmiku muszę to dobrze obejrzeć. Jakby ktoś mógł to przetłumaczyć na nasze bo nie moge zrozumieć co dokładnie zrobić żeby było ok.

Edytowane przez krzychusu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odświeżam. Może ktoś przetłumaczyc to na nasze ? :) ułatwiło by mi to co nie co.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ma ktos jakieś pomysły ?, własnie znowu rozebrałem przepustnice wyczysciłem ją i nadal to samo.

@Edit

Zrobione i działa <jea>. Rozebrałem przepustnice poogladałem z kazdej strony i przyszedłem znowu przeczytać na forum ten tekst po englishu i w końcu zrozumiałem co ten człek miał na myśli. W zamkniętą klape przepusnicy uderzyc z otwartej dloni przez srubokret poskutkowało to tym ze wskoczyło ADP RUN na chwile dłużej i znowu ERROR i wtedy miałem kolejny przebłysk xD, poluzowałem dwie subki od klapy przepustnicy kliknąłem GO i wyskoczyło ADP OK ihhha. Chciałem spowrotem dokręcic srubki ale przy kolejnej probie znow miałem ERROR a więc dokręcałem je po troszeczkę i próba adaptacji tak długo aż miałem skrajny moment :)

 

Dzięki chłopaki za pomoc

Pozdrawiam Krzysiek

Edytowane przez krzychusu
Naprawione ^^

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Też miałem problem z adaptacją. Zauważyłem że podczas ręcznego zamknięcia przepustnicy, miedziane styki nad potencjonometrem są rozwarte. Podgiąłem je tak na styk. Adaptacja Ok. Mam jeszcze problem z całkowitym otwarciem przepustnicy na kanale 001 który wynosi 87 stopni zamiast 90. Nie wiem o co chodzi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć.

 

Co prawda stary post, ale temat podobny, więc...

2 dni temu ( w sumie nie wiem po co) została wyczyszczona moja przepustnica (1.8T AJL/AEB 97-98r), po tym zabiegu postanowiłem zaadaptować przepustnice - VAG napisał że OK w sensie udała się ale obrotomierz to masakra... po przejechaniu się, dawaniu gazu, na wolnych obrotach utrzymuje sie na 1100-1300 obr/min. Jak wyłączę silnik, włączę, jest niby ok 900 obr/min.

 

Nie ma żadnych błędów, co z tym zrobić bo jazda z takimi obrotami nie jest zbyt przyjemna. Może jakiś logi dynamiczne zrobić.? Tylko jak? Może coś innego? :|

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tez tak mialem po wyczyszczeniu i adaptacji obroty mi schodzily schodkowo albo utrzymywaly sie na 1100 potem zrobilem 2 raz adaptacje i schodzil do 900 ale wolniej jak przed czyszczenie wiec pojedzilem dzien i jeszcze raz adaptacja i od tego momentu dopiero wszystko bylo jak przed wyczyszczeniem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

janekg16... jeszcze raz próbowałem. Kolejny dzień, dokładna adaptacja jak trzeba. Super O.K. i ... kupsko :(

Idę się przejechać, gorący silnik i obroty 1200-1400. Jezu... nigdy więcej czyszczenie przepustnicy. :|:(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Aby prawidłowo przeprowadzić procedurę adaptacji przepustnicy, muszą zostać spełnione następujące warunki:

► Brak błędów a pamięci sterownika silnika.

► Napięcie akumulatora przynajmniej 11.5 V

► Przepustnica w pozycji: "Bieg jałowy" (noga z gazu).

► Przepustnica czysta!

► Wyłączone urządzenia elektryczne pobierające dużą ilość energii elektrycznej (ogrzewanie szyb, foteli, klimatyzacja, oświetlenie zewnętrzne)

► Temperatura płynu chłodzącego pomiędzy 5 a 95 stopni

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

janekg16, to co jest dobre, sprawdzone:

 

"Napięcie akumulatora przynajmniej 11.5 V" - jest OK.

"Przepustnica czysta!" - zgadza się. Wyczyściłem jak trzeba. ( i w sumie nie potrzebnie, stąd ten mój błąd z obrotami)

 

"Wyłączone urządzenia elektryczne pobierające dużą ilość energii elektrycznej (ogrzewanie szyb, foteli, klimatyzacja, oświetlenie zewnętrzne)" - tak. Wszystko wyłączone i stąd obroty spore. Najlepiej (niby) włączyć klimę, wtedy jest ok z obrotami. :/

 

"Temperatura płynu chłodzącego pomiędzy 5 a 95 stopni " - Sprawdzałem, jest OK.

 

janekg16... co trzeba zrobić z "Brak błędów a pamięci sterownika silnika." ? Wiem tylko tyle, że z VAG'iem (silnikiem) nie ma żadnego błędu.

 

"Przepustnica w pozycji: "Bieg jałowy" (noga z gazu)." Yhm... jutro zobaczę.

 

Najgorsze, głupie i wkurzone jest to, że odpalam silnik i obroty są idealne. Jak dam lekko czy ostro ( wszystko jedno ) gazu... trzyma się ok 1100 czasami 1400 obr/min.

Wyłączę silnik, włączę i niby ok... 900 obr/min bez dawania gazu.

Najgorzej jest z gorącym silnikiem, tzn bardziej trzyma 1300 obr/min.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Prośba. Zobaczcie co znalazłem. Dokładnie to samo. YT.

 

Powiedzcie mi, jak wygląda ta odma, oraz jakiś zawór? Najlepiej link z jakimiś fotkami.

Będę wdzięczny. Może to jest to.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzień dobry.

Mam problem z falowaniem obrotów. Myślałem, że wyczyszczenie i adaptacja przepustnicy rozwiąże problem..jednak nie.

Błędy da radę wykasować i zaadoptować na nowo przepustnicę ale po jakimś czasie błędy wracają i falowanie również. Obroty skaczą do ok 1300-1500 i spadają do ok 900 i tak w kółko. Co może być przyczyną? Sam czujnik sterujący przepustnicy? Silnik 1.8T 150KM AEB 1997 rok. Załączam zdjęcia błędów.

 

przepustnica1.jpg

przepustnica2.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wymień sonde lambde, przepustnica prawdopodobnie szrot, kupowalem zamiennik z skv germany i jest ok. Org. Kosztuje 900-1300 zeta

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hej witam mam pytanie jak zrobić adaptacje przepustnicy mam SKANER DIAGNOSTYCZNY VSCAN VAG MINI i jest tam adaptacja ale jakieś cyfry trzeba wpisywać czy coś nie ogarniam za bardzo tego czy ktoś mógłby mi powiedzieć od A do Z co jak mam zrobić lub ewentualnie czy można jakoś inaczej zrobić adaptacje??

 

 

Pozdrawiam Grzesiek

 

Przeprowadziłem adaptacje według instrukcji i taki pytanie 

Grupa 001

0.00 r/min

0.00ms

3<deg

0.00 deg v.0t

i nic nie zmienia się co źle robię?

 

a jak wszedłem na mini vagu:

silnik diagnostyka adaptacje to musiałe wpisać 001 (na 098 nie obsluguje ECU) no i nic nie zmienia się jest tam jedna stała liczba i tyle... o co chodzi??

1.8 ADR125km99r

Edytowane przez bolss1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności