arsen Zgłoś #141 Napisano 19 Kwietnia 2014 BRD fabrycznie przenosi większy moment i moc.. Tak jak tarcza w ATJ jest o 0.1mm zmieniona w stosunku do AJM Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szkapek28 Zgłoś #142 Napisano 19 Kwietnia 2014 Na czym polega różnica w stosunku do zestawu z AVF dwumas jest ten sam, różni się dociskiem i tarczą Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ivory84 Zgłoś #143 Napisano 19 Kwietnia 2014 dokładnie ten sam czy jest mocniejszy? jeśli tak to rozumiem że mogę kupić dwumas z brd a resztę z avf a jeśli nie to wyjdzie na to samo czy kupie dwumas z brd czy avf no chyba że jest widoczna różnica w cenie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szkapek28 Zgłoś #144 Napisano 19 Kwietnia 2014 dokładnie ten sam czy jest mocniejszy? jeśli tak to rozumiem że mogę kupić dwumas z brd a resztę z avf a jeśli nie to wyjdzie na to samo czy kupie dwumas z brd czy avf no chyba że jest widoczna różnica w cenie różnica jest w docisku i tarczy to one są mocniejsze w stosunku do avf, jak masz w swoim avf zdrową dwumasę wystarczy ci tarcza,docisk i łożysko oporowe z BRD. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ivory84 Zgłoś #145 Napisano 19 Kwietnia 2014 Teraz wszystko jasne. wielkie dzięki. Dwumas i tak mam do wymiany więc pójdzie komplet Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Drivwer13 Zgłoś #146 Napisano 26 Czerwca 2014 Witam, i tu ja się podepnę, jestem przed wymianą sprzęgła znajomy mechanik twierdzi że przydałoby się wymienić dwumas na nowy by dwa razy skrzyni nie ściągać aktualnie koło jest ok ale ja chciałbym wymienić na jednomas bo zaraz będzie robiony sofcik. I tu moje pytanie silnik to AWX na skrzyni 5b czy jest jakaś opcja by złożyć zestaw z innych aut czy tylko dedykowany do awx-a Znalazłem SRL i Valeo ten drugi dwukrotnie droższy ktoś zna opinie na temat pierwszego, musi wytrzymać ok 400Nm. Czy ewentualnie wymienić sprzęgło i zostać na dwumasie?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomek1634 Zgłoś #147 Napisano 26 Czerwca 2014 Skoro jest ok to po co wymieniać na zapas? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Varcan Zgłoś #148 Napisano 30 Czerwca 2014 Panowie - mam problem po wymianie dwumasy na jednomasę Valeo. Prośba o opinię : W zeszłym tygodniu wymieniłem dwumasę na jednomasę valeo i dzieje się coś czego wcześniej nie miałem. Przy przekraczaniu 2000 obrotów, od III biegu, odczuwalne i słyszalne jest jakieś "tarcie" metal o metal po przekroczeniu 2100 znika, tak samo na IV biegu (na kolejnych już nie sprawdzałem bo oddałem mechanikom do poprawy). Problem jest taki że mechanicy już nie mają pomysłu co to takiego Jakaś sugestia ? coś z rozrusznikiem ? źle poskładane ? Po odłączeniu turba problem się nie pojawia ale to zapewne to przez mniejszą moc. (ponad półtora roku temu wymieniłem dwumasę na nową dwumasę komplet - lecz późniejsza podróż do Albani najwyraźniej źle się odbiła na dwumasie bo znów pojawiły się objawy mi znane - ale gwarancja już niestety minęła ) PS: Silnik po delikatnej korekcie od 3 lat (125KM i ok 280nm) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jaaano Zgłoś #149 Napisano 30 Czerwca 2014 Problem jest taki że mechanicy już nie mają pomysłu co to takiego A niech myślą co źle zrobili !,dałeś im nową,pasującą część zamienną ? dałeś,niech robią aż zrobią.Nikły procent nowych części jest fabrycznie wadliwa więc i prawdopodobieństwo że masz takie sprzęgło też jest małe lecz też nie wykluczone. Znajomość mechanika nigdy nie jest wykładnią jego umiejętności,nawet nie zdajesz sobie sprawy ile rzeczy,czynności wymaganych przy naprawie czy wymianie części na nowe po prostu olewają tłumacząc się że nie trzeba,bo on lepiej chyba wie czy że on sie jeszcze z tym nie spotkał. Skoro słychać tarcie metal o metal to i opiłki gdzieś muszą być - wystarczy sprawdzić no ale to będzie kolejne zdjęcie skrzyni do poprawy po sobie za które klient niechętnie zapłaci i to jest główny problem.A niech sie jeszcze okaże że to nie jest przyczyną problemu to bezsensownie wywalał skrzynie. No i jeszcze Varcan powiedz że poprzednie sprzęgło ten sam mechanik ci robił co jednomas ? Wbrew pozorom jest dużo ważnych rzeczy przy wymianie sprzęgła począwszy od nowych śrub i ich blokady,uszczelnienia,uszczelniacze,zerowanie trzpienia wysprzęglika czy naciąg wstępny przy montażu docisku,sprawdzenie w jakim stanie jest reszta części nie wymienionych a biorących udział w działaniu sprzęgła itd. Nie mam zamiaru bronić mechanika ale jeśli dobiłeś w 1,5 roku nowy dwumas i teraz masz problem z nowym jednomasem to może twój sposób jazdy pozostawia wiele do życzenia ? I nie ma sensu zwalać winy na te nikłe przyrosty po korekcie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Varcan Zgłoś #150 Napisano 30 Czerwca 2014 Podsumowując sugerujesz że raczej coś źle poszło przy montażu i też mam takie obawy ale cóż nadal wieżę w moich macherów że zlokalizują co to takiego. Nie mam zamiaru bronić mechanika ale jeśli dobiłeś w 1,5 roku nowy dwumas i teraz masz problem z nowym jednomasem to może twój sposób jazdy pozostawia wiele do życzenia ? - hehe rozumiem Twoje obawy ale nie jestem łebkiem cisnącym od skrzyżowania do skrzyżowania - jestem raczej "świadomym" użytkownikiem I nie ma sensu zwalać winy na te nikłe przyrosty po korekcie. - tu też potwierdzasz moje domysły Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jaaano Zgłoś #151 Napisano 30 Czerwca 2014 jestem raczej "świadomym" użytkownikiem Z naciskiem na "raczej" czy "świadomym" ? bo to zależy czy bieg sie zmienia przy 2000 obr. czy w zakresie 3000-3500 obr. Przyrosty po korekcie nie powinny być powodem no ale jeśli jest zrobiona bez głowy to też może sie przyczynić. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Varcan Zgłoś #152 Napisano 30 Czerwca 2014 Z naciskiem na "raczej" czy "świadomym" - kolego coś chyba lewą nogą dzisiaj wstałeś Kwestionowanie moich umiejętności w prowadzeniu pojazdów mechanicznych czy też mojej wiedzy do niczego nas nie prowadzi i liczyłbym na jakieś konstruktywne uwagi czym mogą być spowodowane objawy jakie opisałem ? PS: Program był robiony ok 4 lata temu (celowo delikatny aby nie męczyć nadto podzespołów) - przez ludzi którzy się na tym znają. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jaaano Zgłoś #153 Napisano 30 Czerwca 2014 - kolego coś chyba lewą nogą dzisiaj wstałeś Nie, nic z tych rzeczy,próbuje pomóc.Więc jeśli program-nie,Ty-nie, to zostaje mechanik. Czy ten sam mechanik wymieniał oba sprzęgła ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sagon Zgłoś #154 Napisano 30 Czerwca 2014 Panowie - mam problem po wymianie dwumasy na jednomasę Valeo. Nie ty pierwszy masz problem z valeo. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Suchy_PL_ Zgłoś #155 Napisano 21 Lipca 2014 mam pytanko ...własnie skończyło się sprzęgło w moim b5 AFN i chce założyć jednomas z audi 80....SACHS nowe śruby od zamachu dostałem ale pytanie co ze śrubami od docisku ? pasują te co były przykręcone z dwumasy ? jeśli nie to jaki jest ich numer ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jaaano Zgłoś #156 Napisano 21 Lipca 2014 Ciężko dokupić pare nowych śrub ? groszowe sprawy w porównaniu z powtórnym wyjęciem skrzyni. Jak zwykle byleby utrzeć dupe szkłem,byle taniej,byle jak a potem płacz na forum że nie chodzi. Wszystkie numery są podane tutaj http://forum.vw-passat.pl/threads/73716-Zmiana-2-massa-na-1-massa-%29-%28AHU-AHH-AFN-itd-%29 Uszczelniacza wału nie wymieniaj- "tanie,sprawdzone rozwiązanie". Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Suchy_PL_ Zgłoś #157 Napisano 21 Lipca 2014 proponuję czytanie ze zrozumieniem i trochę pokory.... ...śruby nowe do zamachu mam a potrzebuje do docisku i nie wiem jakie pasują czy takie jak były i jaki ich nr. OE a ten wątek czytałem i sa tam podane nr. tylko do zamachu...... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jurson_ski Zgłoś #158 Napisano 22 Lipca 2014 pytanko sprzeglo mi sie konczy bierze na samej gorze jednak stukania dwumasy nie czuc nie slychac. Autem nie dlugo ruszam w trase z mala przyczepa kempingowa. moze nie duza ale jednak obciazenie. a trasa nie mala... wymienic na zapas? czy nie brac do bani... gorzej jak padnie w trasie a euro wyjdzie mi duuuuuzo wiecej hehe.. . jak wymieniac to na co? moze wlasnie od razu komplet na jednomase? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Varcan Zgłoś #159 Napisano 22 Lipca 2014 (edytowane) Podziele się moimi doznaniami po wymianie z dwumasa na jednomas. Pierwsze wrażenia ... dostateczne. Tłumienie jest zdecydowanie słabsze niż na dwumasie. Pasek stał się jak to nazwala moja luba bardziej "grubiański" . Trasę ok 7000 km po norwegi przejechałem bez problemów. Na początku był jakiś dziwny dzwięk przy przekraczaniu 2000 obrotów (szczególnie na 3 i 4 biegu) ale ustał (lub znacznie zmalał) po ok 3000 km. "Obecnie przy depnięciu na gaz przy 120 km/h i ciśnięciu do 160 km/h odczuwalne jest drganie jakiego nie było na dwumasie ale po kilku powtórzeniach efekt robi się jakby słabszy (przy powolnym zwiększaniu prędkości tego nie ma)" - (EDYCJA) Tytułem sprostowania wspomniane drgania okazały się wynikiem uszkodzonych górnych wahaczy (gumy wyrobione) ! Ogólnie cóż na razie będę jeździł na tym ale docelowo raczej wrócę do dwumasa - jakoś przyzwyczaiłem się do większego komfortu Edytowane 11 Sierpnia 2014 przez Varcan Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jaaano Zgłoś #160 Napisano 22 Lipca 2014 Ogólnie cóż na razie będę jeździł na tym ale docelowo raczej wrócę do dwumasa - jakoś przyzwyczaiłem się do większego komfortu I to jest właśnie sensowne podejście do tematu,trzeba określić własne priorytety i w tym kierunku działać.Cenimy komfort -kupujemy dwumasa,szykujemy auto na duży "niuton" lub chcemy przyoszczędzić kosztem komfortu wkładamy jednomasa. Osobiście nie narzekam na jednomas 1Z i sprzęgło G60 z tarczą na kevlarze przy 410Nm,rzeczone drgania pojawiają się jedynie przy nieumiejętnym ruszaniu pod górke a tak to bez uwag. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach