Łysy Zgłoś #41 Napisano 19 Czerwca 2007 zuse jak zachowuje się ten zestawik dokąd się nie rozgrzeje? I jak często wymieniasz te klocki? jak sie nie rozgrzeje zachowuje sie dobrze ale 15 minutowa jazda po miescie pare zahamowań i masz juz brzytwy Co do wymiany klockow to ciezki mi jak i zuse pwoiedziec bo ja zrobilem dopiero na tym zestawie 6 tys km a zuse pewnie jeszcze mniej Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mikeghost Zgłoś #42 Napisano 19 Czerwca 2007 A zaciski mogą zostać te standardowe? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Łysy Zgłoś #43 Napisano 19 Czerwca 2007 A zaciski mogą zostać te standardowe? mogą Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość kri100v Zgłoś #44 Napisano 19 Czerwca 2007 Ja biorę w P.H. LEWIAN s.c. tyle, że po hurcie HHA Napisalem do nich z zapytaniem i: Tarcze Zimmerman Sport - 270zl/szt Klockow nie maja Ferodo ale polecili Mintex-y za 170zl/kpl Powyzej 400zl wysylaja na ich koszt, a ponizej 25zl za przesylke. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Łysy Zgłoś #45 Napisano 19 Czerwca 2007 tu macie sklep gdzie ja kupowałem klocki Ferodo DS a numer katalogowy tych klockow do Passka takiego jak ja mam to FDS1323 moze komus sie przyda Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawelb6 Zgłoś #46 Napisano 19 Czerwca 2007 A zaciski mogą zostać te standardowe? no pewnie,chyba że wstawisz większy rozmiar tarcz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zuse Zgłoś #47 Napisano 19 Czerwca 2007 Co do tarcz ZIMMERMANa ...gdzies w necie dogrzebalem sie do info (nie pamietam adresu) ze, ZIMMERMAN sport jest przewidziany na 90tys km i najlepiej wspolpracuje z klockami FERODO DS (FDS1323). Producent klockow przewiduje ze, wytrzymaja 40tys km. Rowniez bylo napisane ze, przy takim zestawie mozna juz przewidziec przyblizony przebieg tarcz jak i klockow. Obaj producenci przewiduja intensywna eksploatacje. Co do pytania: jak sie zachowuje zestaw zanim sie rozgrzeje?? szacuje ze na zimnym zestawie, hebelki sa o jakies 30% lepsze od seryjnych ATE. Natomiast po rozgrzaniu (kilkukrotnym hebelkowaniu) jakosc hamowania wzrasta, szacuje, na jakies 50-60% w stosunku do seri ATE. NATOMIAST jak tarcze sa FIOLETOWE z powody bardzo wysokiego rozgrzania...TO DOPIERO ZACZYNA SIE JAZDA Na tej stronie gdzie znalazlem opis co do zywotnosci tarcz Z. i klockow F. , byla wzmianka ze te hebelki najlepiej hamuja jak sa rozgrzane do ok 400st. C. I smialo moge powiedziec ze, TO SPRAWDZILEM. Na obwodnicy 3miasta kilkakrotnie hebelkowalem z 200km/h do 0km/h i co kolejne hebelkowanie hamulce zaczynaja lepiej pracowac. Dopiero przy 3-4 razem juz nie widac poprawy, a sila hamowania przy kolejnych hebelkowaniach utrzymuje sie na tym samym wysokim poziomie. Jezeli ktos sie zdecyduje na wymiane hebelkow nalezy pamietac o zmianie (KONIECZNIE) plynu hamulcowego. Ja polecam MOTUL 5.1. Ma bardzo wysoka temp wrzenia, bodaj ze 312st. C. Zaciski i cala reszta pozostaje bez zmian. Co do grubosci okladziny klocka...wydaje mi sie ze jest "widocznie" grubsza od standartowego klocka. Na poczatku wachalem sie czy wywalic 1000zl na nowe hebelki. derlysy mnie ostro agitowal. Podchodzilem do tego tematu z duza doza ostroznosci. Przesiadlem sie z fiata siena do VW PASSAT. Szok w jakosci hebelkow byl WIEEEELKI. Myslalem ze to juz sa SUPER hebelki w PASSACIE, ale sie MYLILEM TERAZ to SA SUPER HEBELKI ...dobrze ze sie posluchalem derlysy i dlatego teraz ja goraco namawiam do modernizacji swoich hebelkow BO NAPRAWDE WARTO !! W razie jakichkolwiek pytan sluze opinia i rada Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dest Zgłoś #48 Napisano 19 Czerwca 2007 na prodz polecacie zimerman sport i ferodo ds a co na tyl wstawic? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zuse Zgłoś #49 Napisano 19 Czerwca 2007 ZIMMERMAN sport ... na tyl Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Łysy Zgłoś #50 Napisano 19 Czerwca 2007 na prodz polecacie zimerman sport i ferodo ds a co na tyl wstawic? lub jak nie chcesz sie z kasy spłukać kup zwykłe zimmerman i bedzie git Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dest Zgłoś #51 Napisano 19 Czerwca 2007 to trzeba zaczac zbierac kase na hamulce a pozniej jeszcze na amorki jakies troche lepsze od tych seryjnych i troche twardsze sprezyny Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
przemas32 Zgłoś #52 Napisano 11 Stycznia 2008 Podepne sie do tematu, aby nie tworzyc nowego watku. Musze wymienic tarcze z klockami z przodu. Prosze o doradzenie co wybrac dla Paska: - tarcze przod ATE standart w cenie okolo 195,- za szt (u innych cena dochodzi do 230,- za szt) - klocki ATE komplet 235,- (u innych komplet 260,-) czy - tarcze Textar w cenie okolo 160,- za szt. - klocki Textar w cenie 184,- za komplet Przy czym ATE w mojej "dziurze" i okolicach sciagaja na zamowienie (2-3 dni), a Textara i Lucasa maja na miejscu. Lepszym rozwiazaniem pewnie bylby jakis lepszy komplet, ale niestety nie mam czasu na szukanie i czekanie. dodane 15.01.2008: no i po zabiegu tarcze ATE - 180,- szt klocki ATE - 250,- kpl plus komplet gumek na kazda strone Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Michal1980 Zgłoś #53 Napisano 11 Stycznia 2008 No to i ja sie podepne. Jak juz wczesniej pisalem w innym temacie, pali mi sie kontrolka ABS i mryga czerwona kontrolka z wykrzyknikiem (chyba). Poczatkowo myslalem ze to ABS albo plyn, ale ABS dziala (poki nie zapali sie kontrolka - raz zapala sie od razu, raz po jakims czasie), plyn hamulcowy OK, czujniki ABS OK ale dzis zajrzalem przez kolo na klocki i tarcze (jutro jak nie bedzie padac to zdejme kolo i wrzuce fotke) i nieco sie zdziwilem, bo o ile mnie pamiec nie myli, jescze 3 miesiace temu, tarcze mialy takie wyzlobienia polkoliste (czyli pewnie wentylowane, mechanik mowi, ze w Passatach na pewno takich nie montowali na tasmie) a teraz na jednej z tarcz, tych wyzlobien juz nie ma:eek: Zatem zachodze w glowe, jak to sie stalo, ze tylko jedna tarcza sie zuzyla (bo chyba na to wskazuje taki stan)? Klocki maja jeszcze spokojnie z centymetr ale podejrzana jest ta tarcza. Nie wiem jaka ma miec grubosc i skad dokad ja mierzyc, wiec bylbym wdzieczny za wytlumaczenie mi tej lamerskiej kwestii, bo cos czuje, ze nie powinienem juz jezdzic... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość hha Zgłoś #54 Napisano 11 Stycznia 2008 Wszystko cholera podrożało bo w hurtowniach jest słaba dostepność tarcz ATE i Taxtara. Wyszły zupełnie nowe modele (x171.1) ale czym sie róznią od poprzednich (x105.1), nie wiem Tarcze mogę zaoferować taniej bo 162zł sztuka z ATE - model 288mm (x105.1). Textar niedostępny. Klocki przód ze stykiem zużycia mogę koledze zaoferować za 200zł ATE oraz 167zł Textara. Tarcza 288mm powinna mieć minimalną grubość 23mm HHA Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Maciia Zgłoś #55 Napisano 12 Stycznia 2008 Mam do was pytanie panowie, jakie klocki są odpornę na wyższe temperatury i spełnią swoje zadanie nie tracąc na skuteczności przez wysoką tempearture? Licze na opinie poparte doświadczeniem a nie pogłoskami Znajomi jeżdżący mniejszymi (lżejszymi) samochodami polecają mi klocki EBC RedStuff ... ale z innego źródła wiem że te klocki są bardzo dobre jeżeli chodzi o lekkie auta ... przy cieżkich autach potrafią się kruszyć. Zależy mi na bezpieczeństwie podczas hamowania na zimnych jak tez na rozgrzanych tarczach ... i jakie klocki by podpasowały pod te tarcze ATE PowerDisk (tak żeby za szybko ich nie zajechały). Pozdrawiam. Klocki EBC RedStuff są ceramiczne, co za tym idzie są odporne na temperaturę. Natomiast jeśli chodzi o wytrzymałość no cóż są to sportowe klocki które mają Cię zatrzymać z 300km/h i się nie spalić wytrzymałość ich jez tutaj drugorzędna. Dla przykładu podam iż założył taki komplet koleś do mitsubishi 3000GT bi turbo i po przejechaniu 1000km nadawały się do wymiany. Jeśli EBC to polecam tarcze TurboGroove + klocki GreenStuff cena kompletu około 1100zł (na przód) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość hha Zgłoś #56 Napisano 12 Stycznia 2008 Maciia, za tyle pieniędzy to niestety EBC to jest lekko mówiąc gówno. Klocki greenstuff sie ślimaczą i rozmazują nawet na ich własnej tarczy. Już nie raz pisaliśmy o EBC i ich jakość nie jest powtarzalna. Jedne trzymają jakoś a inne nie. Jeśli ktoś się chce zmieścić w w/w sumie to jak zostało już powiedziane albo Zimmenrmann + DS Perf. lub nieco większy nakład i Tarox z odpowiednio dobranym klockiem. EBC czy Black Diamond to wyrzucanie pieniędzy w przeciętną jakość. HHA Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Pyza Zgłoś #57 Napisano 12 Stycznia 2008 Ja zmienilem ostatnio na ATE Power Disk + Ferrodo i sprawuja sie bardzo dobrze. Szkoda ze przed zmiana nie sprawdzilem na forum, moze pokusilbym sie na zimmermany.Power diski w detalu tez do najtanszych nie naleza... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wolfik Zgłoś #58 Napisano 16 Stycznia 2008 Witam Ja się podepnę pod temat bo zgłupiałem nieco ... Chcę kupić nowe tarcze na przód i klocki ... Chcę kupić tarcze ATE PD i klocki ATE ... do PASSATA VARIANTA 1.9 tdi AWX 96 kW model 2002 Wchodzę na stronę www ATE i szukam po modelu auta i wychodzi mi numer tarcz jako jedyny dopuszczalny: 24.0125-0171.1 o parametrach szczegółowych: General: EAN 4006633246583 Status Normal Quantity per Packing Unit 2 Packing Unit 1 Trade Numbers 425171 Criteria: Diameter [mm] 288 Brake Disc Thickness [mm] 25,0 Minimum Thickness [mm] 23 Brake Disc Type Vented Finish High-carbon Number of Holes 10 Pitch Circle O [mm] 112 Height [mm] 46,5 Centering Diameter [mm] 68 Inner Diameter [mm] 137 Bore O [mm] 15,3 nigdzie nie mogę takich znaleźć w Polsce i nie są to PD a są takie: 24.0325-0105.1 General: EAN 4006633138987 Status Normal Quantity per Packing Unit 2 Packing Unit 1 Trade Numbers 425105 Criteria: Diameter [mm] 288 Brake Disc Thickness [mm] 25,0 Minimum Thickness [mm] 23 Brake Disc Type Vented Number of Holes 9 Finish High-carbon Pitch Circle O [mm] 112 Height [mm] 46,5 Centering Diameter [mm] 68 Inner Diameter [mm] 135 Bore O [mm] 15,4 różnią się nieco : 9 zamiast 10 otworów ?, średnica wewnętrzna 135 zamiast 137 , średnica otworu 135 zamiast 137 i nie wiem czy będą pasować czy ni e- czy jest to zamiennik pomóżcie koledzy bo juz nie wiem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość hha Zgłoś #59 Napisano 16 Stycznia 2008 Mam na stanie takie ATE PD 24.0325-0105.1 i pasują idealnie. Ile Cię to ma kosztować? Mam po 190zł /szt. ATE teraz zmienia numerację i pokręcone są katalogi i dostepność. HHA Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zuse Zgłoś #60 Napisano 16 Stycznia 2008 do zameczenia i jeszcze raz....ZIMMERMANN Sport + ferodo DS Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach