roger31 Zgłoś #121 Napisano 11 Stycznia 2012 niekiedy tak bywa, musisz się z tym pogodzić.Na jednej pompie można to zakodować na innej nie. Dzisiaj przy okazji wymiany płynów eksploatacyjnych w moim aucie w ASO zapytałem czy można zaktualizowac oprogramowanie pompy ABS - powiedzieli że można i zrobia mi to za free przy okazji wymiany. Ciekaw jestem czy po aktualizacji będę mógł przekodowac pompę na czujnik ciśnienia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bimbasz Zgłoś #122 Napisano 11 Stycznia 2012 Ciekaw jestem czy po aktualizacji będę mógł przekodowac pompę na czujnik ciśnienia. O ciekawe, fajnie że za free zrobili. Daj znać czy to pomogło przy zakodowaniu czujnika ciśnienia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
koti23 Zgłoś #123 Napisano 14 Czerwca 2012 Witam, Czy ktoś z Was próbował to podłączyć bez dodatkowego guzika (SET). Znalazłem na innym forum że można podłączyć to pod istniejący guzik (ESP). Nie trzeba wtedy przeciągać kabla do środka. "Sposób na TMPS bez dodatkowych guzików i przeciągania kabli. Panowie - dostałem oświecenia (dziś testowałem mój guzik i się okazało że trochę poknociłem kabelki - inaczej bym na to nie wpadł ) Wykorzystując fakt, że aby zresetować TMPS trzeba przycisk przytrzymać przez dłuższą chwilę możemy tą funkcje dodać do przycisku ASR/ESP! Wystarczy we wtyczce ABS zewrzeć wejścia przycisków TMPS i ASR/ESP. I teraz system działa tak: - krótkie naciśnięcie przycisku ASR/ESP - działa normalnie ON/OFF - długie naciśnięcie - ESP/ASR wyłącza się i po chwili słyszymy dzwonek w zegarach że TMPS się zrestował, następnie naciskamy jeszcze raz krótko aby włączyć z powrotem ESP/ASR. I to cała filozofia! W mojej najbiedniejszą wersji ABS (przycisk ASR) czyli MK70 bez ESP: Inny kabelek serwisowy niż w pierwszym poście - 000 979 025! - tniemy kabelek na pół - wydłubujemy z dziurki pinu 7 zaślepkę, przebijamy ją igłą, nawlekamy na kabelek i wkładamy z powrotem - drugi koniec łączymy z kabelkiem wychodzącym z pinu 4 (fioletowo-zielony) - kodowanie sterownika - dodajemy do wartości 16384 - gotowe :)" Myślicie że jest to wykonalne w Pasku ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Major Zgłoś #124 Napisano 15 Czerwca 2012 A w czym problem, przeciez to tylko podanie zasilania. Akurat gusik ESP jest juz podłączony. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Łysy Zgłoś #125 Napisano 15 Czerwca 2012 Panowie tak w skrócie. Bo dopiero zaczynam lekturę tego działu wcisnąłem set na postoju był gong. Kiedy teraz komputer poinformuje mnie że jedno z kół ma za małe ciśnienie?? Jaka musi być wartość mniejsza żeby to zadziałało ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bimbasz Zgłoś #126 Napisano 15 Czerwca 2012 Panowie tak w skrócie. Bo dopiero zaczynam lekturę tego działu wcisnąłem set na postoju był gong. Kiedy teraz komputer poinformuje mnie że jedno z kół ma za małe ciśnienie?? Jaka musi być wartość mniejsza żeby to zadziałało ?? To dobre pytanie, bo w różnych konfiguracjach oponowych różnie to działa. Np ja jak zmieniałem koła z zimowych na letnie, w oponach jednakowe ciśnienie, po przejechaniu ok 500-700m pikało już że coś nie tak z kołami. Po przyciśnięciu przycisku i zaprogramowanie nowych kół wszystko ok. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Nuttie Zgłoś #127 Napisano 15 Czerwca 2012 Dokładnie tak jest. Po zmianie opon należy zaprogramować czujnik przyciskając chwilę przycisk, aż będzie gong. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Łysy Zgłoś #128 Napisano 15 Czerwca 2012 To wiem Pytanie o jaką wartość musi spaść ciśnienie żeby było info na kompie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Weso Zgłoś #129 Napisano 15 Czerwca 2012 To wiem Pytanie o jaką wartość musi spaść ciśnienie żeby było info na kompie. napewno dowiesz sie w odpowiednim momencie:d Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Łysy Zgłoś #130 Napisano 15 Czerwca 2012 napewno dowiesz sie w odpowiednim momencie:d Pamiętaj że to ty ustawiałeś i jak coś wiem gdzie mieszkasz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Nuttie Zgłoś #131 Napisano 15 Czerwca 2012 ten system mierzy obroty koła, a nie ciśnienie, więc ubytek może być za każdym razem inny. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pikopiko Zgłoś #132 Napisano 15 Czerwca 2012 Panowie tak w skrócie. Bo dopiero zaczynam lekturę tego działu wcisnąłem set na postoju był gong. Kiedy teraz komputer poinformuje mnie że jedno z kół ma za małe ciśnienie?? Jaka musi być wartość mniejsza żeby to zadziałało ?? Po spuszczeniu powietrza, 0,3bar'a przejechalem sie kawalek i nic. Czytalem, ze ktos pisal, ze trzeba jechac z odpowiednia predkosci itp, wiec zostawilem na pozniej.I faktycznie po przejechaniu, az okolo 5km pojawila mi sie kontrolka za niskiego cisnienia w kolach, wiec sam system dziala Mi ostatnio 0,2 bara wykrył Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Łysy Zgłoś #133 Napisano 15 Czerwca 2012 Z czym się tak kolego załamałeś ?? Bo podam ci przykład posta gdzie kolega do 1.9 spuścił na tyle i nic nie wykryło... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zolnierzslawek Zgłoś #134 Napisano 15 Czerwca 2012 U mnie ten system nie działa prawidłowo, nie wykrywa ubytku ciśnienia w kołach. Zastanawiam się czy nie wpływa na to ustawienie kierownicy. Podczas jazdy na wprost mam delikatnie odchyloną kierownicę a dodatkowo VCDS pokazuje, że kierownica jest skręcona. Jadąc na wprost VCDS powinien wskazywać 0, u mnie tak nie jest. I dlatego przypuszczam, że to może być powodem niedziałającego lub źle działającego systemu. Co o tym myślicie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Fedwo Zgłoś #135 Napisano 18 Czerwca 2012 Bardzo możliwe. Jak sterownik widzi, że kierownica jest skręcona, to najprawdopodobniej ignoruje dla celów wskazania spadku ciśnienia informację, o różnicy w prędkości obrotowej kół. Jeśli kierownica nawet torchę jest skręcona to różnica w obrotach kół jest i być musi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Major Zgłoś #136 Napisano 18 Czerwca 2012 Każdy kalibrował na postoju, do pierwszego PIK-nięcia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jjohnyy5 Zgłoś #137 Napisano 28 Maja 2013 Witam. Chciałem podpiąć się pod temat. Posiadam w swoim aucie uklad pomiaru ciśnienia opon, przez długi czas wszystko było w jak najlepszym porządku, ostatnio podpiąłem VCDS aby profilaktycznie wykasować jakieś błędy które się pokażą i ku mojemu zdziwieniu pokazał się błąd: 01521 - Sensor for Tire Pressure 004 -- No Signal/Communication Freeze Frame: Fault Status: 01100100 Fault Priority: 2 Fault Frequency: 1 Reset counter: 209 Mileage: 228818 km Time Indication: 0 Date: 2013.05.18 Time: 18:55:00 Freeze Frame: ON Voltage: 12.20 V ON ON OFF OFF OFF układ pomiaru ciśnienia mam oparty o ABS. Jeżeli ktoś ma jakieś sugestię od czego mogę zacząć to był bym wdzięczny. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SpeedyM1 Zgłoś #138 Napisano 16 Czerwca 2013 Witam Dzisiaj zabrałem się za sprawdzenie czy w moim aucie można dołożyć kontrolę ciśnienia w oponach. No i niestety wprowadziłem złe kodowanie i teraz mam błędy modułu ABS Address 03: ABS Brakes Labels: 3C0-614-095-C2.lblControl Module Part Number: 3C0 614 109 HW: 3C0 614 109 Component and/or Version: ESP 440 C4 H018 0001 Software Coding: 0029986 Work Shop Code: WSC 00269 211 92696 VCID: DBBE0BE8257F16C4 2 Faults Found: 01314 - Engine Control Module 000 -- - Freeze Frame: Fault Status: 01100000 Fault Priority: 2 Fault Frequency: 1 Reset counter: 179 Mileage: 183091 km Time Indication: 0 Date: 2013.06.16 Time: 16:44:55 01045 - Tiptronic Switch (F189) 000 -- - Freeze Frame: Fault Status: 01100000 Fault Priority: 2 Fault Frequency: 1 Reset counter: 179 Mileage: 183091 km Time Indication: 0 Date: 2013.06.16 Time: 16:44:55 i hamulca postojowego Address 53: Parking Brake Labels: 3C0-907-801-53.lblControl Module Part Number: 3C0 907 801 G HW: 3C0 907 801 G Component and/or Version: EPB VD8HC005 013 0005 Software Coding: 0000012 Work Shop Code: WSC 00269 211 92696 VCID: 2648EA1CAEBD1B2C 1 Fault Found: 02844 - Lamp for Automatic Parking Function 009 -- Open or Short to Ground - MIL ON Freeze Frame: Fault Status: 11101001 Fault Priority: 4 Fault Frequency: 1 Reset counter: 180 Mileage: 183088 km Time Indication: 0 Date: 2013.06.16 Time: 16:44:53 Freeze Frame: Voltage: 12.01 V Count: 64 A było to tak: Oryginalne kodowanie to 0013569, dodałem 2048 i sterownik nie przyjmował kodowania. Więc postanowiłem dodać 16348 co dało wartość 29953 i zamiast tego wpisałem 29986. Nie wiem czemu ale wpisałem wartość z oryginalnego kodowania jaką podał Bimbasz. Teraz jak uruchamiam auto to jest gong i świecą się kontrolki od ABS, ESP i przekreślone P. Cały problem polega na tym że sterownik po wprowadzeniu oryginalnego kodowania 0013569 nie zapisuje go. Po prostu zamyka się okno gdzie wpisuje się kodowanie i nic się nie zmienia, brak również komunikatów o przyjęciu bądź nie kodowania. Gdy próbuje skasować błędy sterownik niby je usuwa ale za chwilę słychać gong i po ponownym sprawdzeniu są one na nowo. Czy ktoś ma pomysł co można jeszcze zrobić zanim pojadę do ASO? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
harry-84 Zgłoś #139 Napisano 6 Lutego 2017 Witam. Mam pytanie. Zakupiłem przycisk i okablowanie odpowiadające za pomiar ciśnienia na podstawie prędkości obrotowej kół. I gdzienpojdziemy podłączyć i jak zakodować.? Passat B6 2010r. 2.0 TDI DSG Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
emilus100 Zgłoś #140 Napisano 6 Lutego 2017 Tu: https://forum.vw-passat.pl/threads/112433-Instrukcja-Monta%C5%BC-czujnik%C3%B3w-ci%C5%9Bnienia-w-oparciu-o-ABS jest instrukcja Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach