Skocz do zawartości
marekbialek

[B6] Dołożenie czujników ciśnienia w oparciu o ABS

Rekomendowane odpowiedzi

niekiedy tak bywa, musisz się z tym pogodzić.

Na jednej pompie można to zakodować na innej nie.

Dzisiaj przy okazji wymiany płynów eksploatacyjnych w moim aucie w ASO zapytałem czy można zaktualizowac oprogramowanie pompy ABS - powiedzieli że można i zrobia mi to za free przy okazji wymiany. Ciekaw jestem czy po aktualizacji będę mógł przekodowac pompę na czujnik ciśnienia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ciekaw jestem czy po aktualizacji będę mógł przekodowac pompę na czujnik ciśnienia.

 

O ciekawe, fajnie że za free zrobili.

Daj znać czy to pomogło przy zakodowaniu czujnika ciśnienia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Czy ktoś z Was próbował to podłączyć bez dodatkowego guzika (SET).

Znalazłem na innym forum że można podłączyć to pod istniejący guzik (ESP). Nie trzeba wtedy przeciągać kabla do środka.

 

"Sposób na TMPS bez dodatkowych guzików i przeciągania kabli.

 

Panowie - dostałem oświecenia (dziś testowałem mój guzik i się okazało że trochę poknociłem kabelki - inaczej bym na to nie wpadł ;))

 

Wykorzystując fakt, że aby zresetować TMPS trzeba przycisk przytrzymać przez dłuższą chwilę możemy tą funkcje dodać do przycisku ASR/ESP!

Wystarczy we wtyczce ABS zewrzeć wejścia przycisków TMPS i ASR/ESP.

 

I teraz system działa tak:

- krótkie naciśnięcie przycisku ASR/ESP - działa normalnie ON/OFF

- długie naciśnięcie - ESP/ASR wyłącza się i po chwili słyszymy dzwonek w zegarach że TMPS się zrestował, następnie naciskamy jeszcze raz krótko aby włączyć z powrotem ESP/ASR.

I to cała filozofia! :)

 

W mojej najbiedniejszą wersji ABS (przycisk ASR) czyli MK70 bez ESP:

Inny kabelek serwisowy niż w pierwszym poście - 000 979 025!

- tniemy kabelek na pół

- wydłubujemy z dziurki pinu 7 zaślepkę, przebijamy ją igłą, nawlekamy na kabelek i wkładamy z powrotem

- drugi koniec łączymy z kabelkiem wychodzącym z pinu 4 (fioletowo-zielony)

- kodowanie sterownika - dodajemy do wartości 16384

- gotowe :)"

 

Myślicie że jest to wykonalne w Pasku ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A w czym problem, przeciez to tylko podanie zasilania. Akurat gusik ESP jest juz podłączony.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie tak w skrócie. Bo dopiero zaczynam lekturę tego działu :D wcisnąłem set na postoju był gong. Kiedy teraz komputer poinformuje mnie że jedno z kół ma za małe ciśnienie?? Jaka musi być wartość mniejsza żeby to zadziałało ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Panowie tak w skrócie. Bo dopiero zaczynam lekturę tego działu wcisnąłem set na postoju był gong. Kiedy teraz komputer poinformuje mnie że jedno z kół ma za małe ciśnienie?? Jaka musi być wartość mniejsza żeby to zadziałało ??

 

To dobre pytanie, bo w różnych konfiguracjach oponowych różnie to działa.

Np ja jak zmieniałem koła z zimowych na letnie, w oponach jednakowe ciśnienie, po przejechaniu ok 500-700m pikało już że coś nie tak z kołami. Po przyciśnięciu przycisku i zaprogramowanie nowych kół wszystko ok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak jest. Po zmianie opon należy zaprogramować czujnik przyciskając chwilę przycisk, aż będzie gong.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To wiem :) Pytanie o jaką wartość musi spaść ciśnienie żeby było info na kompie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
To wiem Pytanie o jaką wartość musi spaść ciśnienie żeby było info na kompie.

napewno dowiesz sie w odpowiednim momencie:d

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
napewno dowiesz sie w odpowiednim momencie:d

 

Pamiętaj że to ty ustawiałeś i jak coś wiem gdzie mieszkasz :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ten system mierzy obroty koła, a nie ciśnienie, więc ubytek może być za każdym razem inny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Panowie tak w skrócie. Bo dopiero zaczynam lekturę tego działu wcisnąłem set na postoju był gong. Kiedy teraz komputer poinformuje mnie że jedno z kół ma za małe ciśnienie?? Jaka musi być wartość mniejsza żeby to zadziałało ??

 

:wmorde

 

Po spuszczeniu powietrza, 0,3bar'a przejechalem sie kawalek i nic. Czytalem, ze ktos pisal, ze trzeba jechac z odpowiednia predkosci itp, wiec zostawilem na pozniej.

I faktycznie po przejechaniu, az okolo 5km pojawila mi sie kontrolka za niskiego cisnienia w kolach, wiec sam system dziala

 

Mi ostatnio 0,2 bara wykrył

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z czym się tak kolego załamałeś ?? Bo podam ci przykład posta gdzie kolega do 1.9 spuścił na tyle i nic nie wykryło...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie ten system nie działa prawidłowo, nie wykrywa ubytku ciśnienia w kołach. Zastanawiam się czy nie wpływa na to ustawienie kierownicy. Podczas jazdy na wprost mam delikatnie odchyloną kierownicę a dodatkowo VCDS pokazuje, że kierownica jest skręcona. Jadąc na wprost VCDS powinien wskazywać 0, u mnie tak nie jest. I dlatego przypuszczam, że to może być powodem niedziałającego lub źle działającego systemu. Co o tym myślicie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bardzo możliwe. Jak sterownik widzi, że kierownica jest skręcona, to najprawdopodobniej ignoruje dla celów wskazania spadku ciśnienia informację, o różnicy w prędkości obrotowej kół. Jeśli kierownica nawet torchę jest skręcona to różnica w obrotach kół jest i być musi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Każdy kalibrował na postoju, do pierwszego PIK-nięcia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

 

Chciałem podpiąć się pod temat. Posiadam w swoim aucie uklad pomiaru ciśnienia opon, przez długi czas wszystko było w jak najlepszym porządku, ostatnio podpiąłem VCDS aby profilaktycznie wykasować jakieś błędy które się pokażą i ku mojemu zdziwieniu pokazał się błąd:

 

01521 - Sensor for Tire Pressure

004 -- No Signal/Communication

Freeze Frame:

Fault Status: 01100100

Fault Priority: 2

Fault Frequency: 1

Reset counter: 209

Mileage: 228818 km

Time Indication: 0

Date: 2013.05.18

Time: 18:55:00

 

Freeze Frame:

ON

Voltage: 12.20 V

ON

ON

OFF

OFF

OFF

 

układ pomiaru ciśnienia mam oparty o ABS. Jeżeli ktoś ma jakieś sugestię od czego mogę zacząć to był bym wdzięczny. Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Dzisiaj zabrałem się za sprawdzenie czy w moim aucie można dołożyć kontrolę ciśnienia w oponach. No i niestety wprowadziłem złe kodowanie i teraz mam błędy modułu ABS

Address 03: ABS Brakes Labels: 3C0-614-095-C2.lbl

Control Module Part Number: 3C0 614 109 HW: 3C0 614 109

Component and/or Version: ESP 440 C4 H018 0001

Software Coding: 0029986

Work Shop Code: WSC 00269 211 92696

VCID: DBBE0BE8257F16C4

2 Faults Found:

 

01314 - Engine Control Module

000 -- -

Freeze Frame:

Fault Status: 01100000

Fault Priority: 2

Fault Frequency: 1

Reset counter: 179

Mileage: 183091 km

Time Indication: 0

Date: 2013.06.16

Time: 16:44:55

 

01045 - Tiptronic Switch (F189)

000 -- -

Freeze Frame:

Fault Status: 01100000

Fault Priority: 2

Fault Frequency: 1

Reset counter: 179

Mileage: 183091 km

Time Indication: 0

Date: 2013.06.16

Time: 16:44:55

 

i hamulca postojowego

 

Address 53: Parking Brake Labels: 3C0-907-801-53.lbl

Control Module Part Number: 3C0 907 801 G HW: 3C0 907 801 G

Component and/or Version: EPB VD8HC005 013 0005

Software Coding: 0000012

Work Shop Code: WSC 00269 211 92696

VCID: 2648EA1CAEBD1B2C

1 Fault Found:

 

02844 - Lamp for Automatic Parking Function

009 -- Open or Short to Ground - MIL ON

Freeze Frame:

Fault Status: 11101001

Fault Priority: 4

Fault Frequency: 1

Reset counter: 180

Mileage: 183088 km

Time Indication: 0

Date: 2013.06.16

Time: 16:44:53

 

Freeze Frame:

Voltage: 12.01 V

Count: 64

A było to tak:

Oryginalne kodowanie to 0013569, dodałem 2048 i sterownik nie przyjmował kodowania. Więc postanowiłem dodać 16348 co dało wartość 29953 i zamiast tego wpisałem 29986. Nie wiem czemu ale wpisałem wartość z oryginalnego kodowania jaką podał Bimbasz. Teraz jak uruchamiam auto to jest gong i świecą się kontrolki od ABS, ESP i przekreślone P. Cały problem polega na tym że sterownik po wprowadzeniu oryginalnego kodowania 0013569 nie zapisuje go. Po prostu zamyka się okno gdzie wpisuje się kodowanie i nic się nie zmienia, brak również komunikatów o przyjęciu bądź nie kodowania.

Gdy próbuje skasować błędy sterownik niby je usuwa ale za chwilę słychać gong i po ponownym sprawdzeniu są one na nowo. Czy ktoś ma pomysł co można jeszcze zrobić zanim pojadę do ASO?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Mam pytanie. Zakupiłem przycisk i okablowanie odpowiadające za pomiar ciśnienia na podstawie prędkości obrotowej kół. I gdzienpojdziemy podłączyć i jak zakodować.?

Passat B6 2010r. 2.0 TDI DSG

 

20170203_142208.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności