Jump to content
marekbialek

[B6] Dołożenie czujników ciśnienia w oparciu o ABS

Recommended Posts

panowie czy sterownik Passat 2006( BMR ) ABS 3C0 614 095 P kodowanie 0013626 nada się do tej modyfikacji ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
panowie czy sterownik Passat 2006( BMR ) ABS 3C0 614 095 P kodowanie 0013626 nada się do tej modyfikacji ?

 

a w pomocniku kodowania pojawia Ci się podpowiedz o możliwość dołożenia tego systemu, jak tak spróbuj zakodować, jeżeli przyjmie kodowanie i nie będzie błędu po powinno być OK, mimo tego że nie masz nic podłączone.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bimbasz a ten schemacik połaczeń elektrycznych co zamieściłeś będzie też pasował do rocznika 2009. Wiem pisałeś że od 2006 do 2009. Ale czy włącznie. Pytam dla pewności bo dzisiaj będe z tym walczył .

Share this post


Link to post
Share on other sites

niestety z moim sterownikiem w aucie tego systemu nie założe czy trzeba zmienić pompe ABS czy może przeflaszować starą albo VCDS stary (908.1pl)

a w pomocniku kodowania pojawia Ci się podpowiedz o możliwość dołożenia tego systemu, jak tak spróbuj zakodować, jeżeli przyjmie kodowanie i nie będzie błędu po powinno być OK, mimo tego że nie masz nic podłączone.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Bimbasz a ten schemacik połaczeń elektrycznych co zamieściłeś będzie też pasował do rocznika 2009. Wiem pisałeś że od 2006 do 2009. Ale czy włącznie. Pytam dla pewności bo dzisiaj będe z tym walczył .

 

Od maja 2008 w górę i w dół :) jest ten sam schemat

Czyli krótko mówiąc dotyczy wszystkich passatów

Share this post


Link to post
Share on other sites

No to korzystając z wolnej sobotniej chwili, wziąłem się za robotę.

Zacząłem oczywiście od podpięcia VAG'a i sprawdzeniu czy pójdzie kodowanie, bo jeżeli by się okazało ze nie będzie chciał działać to wtedy bez sensu montować kontrole ciśnienia w kołach

kodowanie jakie zastałem to 0013592, dodałem 2048, zaakceptowałem, wyłączyłem zapłon, włączyłem i pokazało mi się na desce ze mam kontrole ciśnienia (żółta oponka), więc OK, bierzemy się za przeróbkę

 

u mnie ramka wygląda tak:

20111022212.jpg

 

Otwieramy popielniczkę, i chromowaną ramkę ciągniemy zdecydowanym ruchem do siebie, po chwili mamy tak:

 

20111022213.jpg

 

Teraz całą zewnętrzną ramkę (z przyciskami) łapiemy od środka i pociągamy do góry, jest na 4 zatrzaskach, spokojnie nie ma prawa się nic połamać. Jak ją wyciągniemy to wypinamy wszystkie wtyczki, dla ludzi o dużych palcach (ja takie mam) polecam zaopatrzyć się w mały płaski śrubokręt który pomaga odpiąć zawleczki

20111022214.jpg

 

Osłony skórzanej - mieszka, nie trzeba zdejmować, a samą ramkę z przyciskami można zdjąć poprzez górę.

 

 

Gdy już mamy ramkę w łapkach, wyciągamy zaślepkę i w jej miejsce wkładamy nasz przycisk

 

20111022215.jpg

20111022216.jpg

 

A tak wygląda nasz przycisk z drugiej strony

20111022217.jpg

 

Teraz bierzemy się za wtyczkę

 

zakupione kable wpinamy we wtyczkę do pinu 3,4,5,6, (są oznaczone numery na wtyczce wiec nie ma problemu)

po wpięciu wygląda to tak:

 

20111022219.jpg

 

Teraz szukamy naszej wtyczki z ESP (czarna na zdjęciu)

 

20111022221.jpg

 

Odwijamy izolację, i naszym oczom ukaże się 4 przewody następujących kolorów

 

szary

brązowy

czarno-żółty

fioletowo-niebieski (coś w tym stylu, nie przyglądałem się)

 

Oczywiście interesują nas te 3 pierwsze.

I teraz tak:

Pin numer 6 z wtyczki łączymy z brązowym

Pin numer 5 z wtyczki łączymy z brązowym (masa) *poprawione po weryfikacji przez kolegę szyszko

Pin numer 3 z wtyczki łączymy z szarym

 

po podłączeniu wszystko izolujemy, ja użyłem taśmy izolacyjnej która po zawinięciu jest jeszcze termokurczliwa.20111022222.jpg

 

 

Nasz wtyczka teraz ma 3 wpięte piny i czwarty (numer 4) przygotowujemy (najlepiej złączką termokurczliwą) do przeciągnięcia do komory silnika)

 

20111022223.jpg

 

teraz odkręcamy dolną część boczka od tunelu, jedna śruba znajduje się w samym końcu (torx 20) po jej odkręceniu sciągamy cały czarny plastik (jest na wsuwkach)

20111022224.jpg

 

Po przeciągnięciu kabla od wtyczki mamy go przygotowanego do przełożenia do komory silnika, teraz już możemy złożyć naszą ramkę w całość, po podpięciu wtyczke, zanim wciśniemy ramki, proponuje włączeniu zapłonu i swiateł, aby sprawdzić czy działa nam podświetlenie przycisku.

 

Po złożeniu wygląda to tak:

20111022225.jpg

 

 

Kabel przekładamy do komory silnika, nad pedałami kierowcy (w tym wątku, jest to ładnie opisane http://forum.vw-passat.pl/showthread.php/106825-Instrukcja-Podłączenie-spryskiwaczy-reflektorów)

 

Następnie od strony komory silnika, ciagniemy go do sterownika ABS.

Wyciągamy wtyczkę ze sterownika ABS, (najpierw zwalniamy zawleczkę i przesuwamy ją w stronę grodzi silnika, aż usłyszymy ze się zatrzasnęła z drugiej strony).

 

Teraz gdy już mamy wtyczkę w ręce, to rozcinamy opaskę przy wiązce i zdejmujemy górną osłone wtyczki.

 

Znalezienie pinu numer 16 nie będzie stanowić problemu, Piny są ponumerowane tylko skrajnie i każdy rząd numeracje zaczyna od lewej (jak będziecie miec wtyczkę w ręku, zrozumiecie o co chodzi)

 

Następnie potrzebujemy mała szpilkę aby wyjać białe uszczelnieni pinu od góry.

 

Teraz gdy mamy już wszystko gotowe, wkładamy pin we wtyczkę. Ja tutaj robiłem to z 5 czy 6 razy, gdy za kazdym razem obracał się o 90 stopni na samym końcu. Aby go wyjąć trzeba wcisnąć 2 szpilki od drugiej strony w takie małe otwory.

 

Gdy już mamy wszystko włożone i zatrząśnięte teraz składamy naszą wtyczkę do końca, spinamy opaską zaciskową.

 

Na koniec wkładamy wtyczkę do sterownika ABS. i blokujemy zatrzaskiem.

 

 

To wszystko.

 

Zdjęcia uzupełnie później.

 

 

Wielkie podziękowania dla kolegów dszyszko i Bimbasz, za schemat i poprawienie błędu który tutaj zapisałem, mimo ze dobrze podłączyłem.

 

Dodam ze po zabawie z manometrem u teścia na stacji zauwazyłem ze sterownik przy predkosci 60 km/h wykrywał różnice 0,25 bara

 

 

Czasowo wygląda to tak:

montaż przycisku: max 40 minut

przeciągniecie przewodu do komory silnika i wpięcie pinu to max 1,5 godziny (mi zajęło ponad 3 godziny ale to wina moich niezbyt zgrabnych dłoni)

Edited by marekbialek

Share this post


Link to post
Share on other sites

OT - nie przeszkadza Ci przy dsg włącznik parktronika po prawej stronie?

Ja przełożyłem go na lewą, podobnie jak VW zrobił to z czasem...

Share this post


Link to post
Share on other sites

ma ktoś fotkę grodzi auta po zdjęciu schowka?

zanim zdejme schowek, chce coś sprawdzić

Share this post


Link to post
Share on other sites
ma ktoś fotkę grodzi auta po zdjęciu schowka?

zanim zdejme schowek, chce coś sprawdzić

 

jaki schowek? jaką fotkę?

Share this post


Link to post
Share on other sites
schowek nad nogami pasażera (ten duzy)

 

tamtędy nie przeciągniesz kabla do komory silnika, ponieważ musiałbyś rozkręcać całą instalację od nawiewów (climatronica) mega dużo rozkręcania, a po drugie nie widać w komorze silnika gdzie te kable tam wchodzą. Bardzo słabe dojście.

Przeciągaj kabel tak jak ja opisałem, nad nogami kierowcy, tam jest dojście

Share this post


Link to post
Share on other sites

a sprawdzał ktoś czy to działa i jaka jest tego tolerancja ? Np. jak mam 3 koła po 2,5 bar i jedno z 2,4 to zapewnię nie zadziała (a może się mylę?).

Share this post


Link to post
Share on other sites
a sprawdzał ktoś czy to działa i jaka jest tego tolerancja ? Np. jak mam 3 koła po 2,5 bar i jedno z 2,4 to zapewnię nie zadziała (a może się mylę?).

 

Sprawdzę na weekendzie, dam do jednej opony 1,8 a do reszty 2,3 zobaczymy czy zadziała

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moge dorzucic sie do tematu :) zaciekawilo mnie podpiecie tego "systemu" do samochodu, pytanko tylko czy na takim sterowniku 3C0 614 109 D to pojdzie, obecnie mam kodowanie 000027? Postaram sie pozniej podejsc z VCDS'em i sprawdzic czy da sie zakodaowac, ale czy w ogole jest sens?

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie (oryginalnie miałem czujniki) działa znakomicie. Dwa razy najechałem na gwoździa i dwa razy dostałem informację. Jak zmieniam koła z letnich na zimowe i na odwrót też informuje (jak wcześniej nie przeprogramuje). Przydatna sprawa

Share this post


Link to post
Share on other sites
Moge dorzucic sie do tematu :) zaciekawilo mnie podpiecie tego "systemu" do samochodu, pytanko tylko czy na takim sterowniku 3C0 614 109 D to pojdzie, obecnie mam kodowanie 000027? Postaram sie pozniej podejsc z VCDS'em i sprawdzic czy da sie zakodaowac, ale czy w ogole jest sens?

 

Tak jak pisałem w instrukcji,

sprawdz najpierw czy pójdzie Ci kodowanie, jeżeli zaakceptuje to wylacz zapłon i włącz ponownie, patrzac czy na desce pojawia się lampka opony

 

----

 

W ten weekend skoncze montaz i wkleje reszte zdjęć, oraz poproszę moda o przerzucenie do warsztatu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pytanko czysto teoretyczne - dotyczy B6 po liftingu (białe zegary), CC i B7 - czy do wyświetlania wartości ciśnienia z czujników trzeba mieć MFA Premium czy wystarczy MFA Plus?

 

Wiem, że teraz piszą (albo przy wprowadzaniu B7 pisali), że Premium ("kolorowy") ale również widziałem w którymś aucie VW wyświetlone wartości ciśnienia na wyświetlaczy B&W.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Odebrałem zabawki z ASO i jest tak:

Przycisk - 3C0927121DREH - koszt 52,11 PLN

Wtyczka - 4D0971636 - koszt 14,13 PLN

Przewody do wtyczki wraz z pinami - 000979009E - 2 sztuki - koszt 22,50 PLN

Przewód do wtyczki ABS wraz z pinem - 000979150E - 1 sztuka - koszt 19,93 PLN

Uszczelka do Pinu w wtyczce ABS - 357972741 - koszt 1,98 PLN

 

razem 110,65 PLN

 

w weekend zakładam i zrobie fotostory

 

 

Czy te części można kupić w tym sklepie ?

 

http://sklep.gajos.com.pl/sklep/

 

czy ktoś u nich robił zakupy ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oczywiście interesują nas te 3 pierwsze.

I teraz tak:

Pin numer 6 z wtyczki łączymy z brązowym

Pin numer 5 z wtyczki łączymy z czarno żółtym

Pin numer 3 z wtyczki łączymy z szarym

 

moge zadac pytanie co do podlaczenia powyzszego?

wg schamatu opis przyciskow:

 

przycisk wskaźnika ciśnienia w oponach ma piny:

3 - szary - podlaczenia +12V do podswietlenia

4 - czarno/bialy - do pinu 16 we wtyczce ABS T38/16

5 - brazowy - drugi styk od przycisku - połączenie 32 z masą w głównej wiązce przewodów

6 - brazowy - masa zarowki od podswietlenia - połączenie 32 z masą w głównej wiązce przewodów

 

przycisk systemów ASR i ESP

3 - szary - podlaczenia +12V do podswietlenia

6 - brazowy - masa zarowki od podswietlenia - połączenie 32 z masą w głównej wiązce przewodów

4 - czarny/żółty - połączenie 1 (15a) z potencjałem plus w głównej wiązce przewodów

1 - liliowy/niebieski - do sterownika ABS T38/34

5 - liliowy/zielony - do sterownika ABS T38/29

moje pytanie brzmi, dlaczego chcesz podłączyć pin 5 z przycisku o którym piszesz do pinu 4 w ESP?! To jest przeciez +12V, a powinno sie podlaczyc do masy?!

 

Sprawdzalem to w swojej Elsie i tak jest, nawet w schemacie, ktory podal "bimbasz" tez jest ze oba piny 5-6 sa podlaczone do masy!!! A U Ciebie efektem będzie, ze podasz +12V po nacisnieciu przycisku do pin sterownika ABS'u!!!

Edited by dszyszko

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy