Bimbasz Zgłoś #61 Napisano 29 Października 2011 Sprawdzalem to w swojej Elsie i tak jest, nawet w schemacie, ktory podal "bimbasz" tez jest ze oba piny 5-6 sa podlaczone do masy!!! A U Ciebie efektem będzie, ze podasz +12V po nacisnieciu przycisku do pin sterownika ABS'u!!! taki jest schemat, może tak ma być, ważne że jak tak podłączone to działa. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dszyszko Zgłoś #62 Napisano 29 Października 2011 (edytowane) wiesz, problem jest taki, czy to kwesta "przejezyczenia) czy tak ma byc, bo podanie na sterownik dwoch roznych potencjalow, chyba wiadomo czym moze grozic a to nie kosztuje juz 100PLN lacznie Druga sprawa tylko kolega "merekbialek" zrobil instrukcje (jeszcze tego definitywnie nie ukonczyl, a w zasadzie nie podlaczyl najwazniejszego podlaczenia) , a ktora odbiega lekko od schametu i dlatego wole sie upewnic. Oczywiscie w zaden sposob nie neguje tego czy cos, tylko sie upewniam, zeby nie bylo problemu ze "pojdzie" sterownik, kwestia blad w schemacie Elsy?! aha i jeszcze jedna sprawa: W Elsie sprawdzilem sobie jak wyglada schemat podlaczenia do Tourana, to co jest opisywane na http://www.mytouran.de/html/reifendruckkontrolle.html i faktycznie tam jest podawane tym przyciskiem +12V na sterownik ABS'a, natomiast w B6 troche inaczej (sterowanie masa)?! ---------- Post added at 12:28 ---------- Previous post was at 11:20 ---------- na 100% oba będą działać poprawnie, przycisk to przycisk, zwiera przewody i zamyka obwód. Tam nie ma żadnej filozofi, oba działają w ten sam sposób. roznica pomiedzy dwoma przyciskami jest taka, ze jak sama intrukcja obslugi mowi do Passata, ze: - przycisk z symbolem kola plus SET to wskaznik kontroli kol, za pomoca czujnikow ABS porownuje obroty i obwody toczenia poszczegolnych kol, a - przycisk tylko z symbolem kola to system kontroli cisnienia w kolach, ulatwia kierowcy utrzymanie w oponach prawidlowego cisnienia przy uzyciu czujnikow iskrowych oczywiscie oba przyciski sa takie samej budowy i takie same znaczenie (przyciski zwierne - NO), tylko inne piktogramy no i inne przeznaczenie, do tego drugiego "systemu" w praktyce powinny byc czujniki w kolach do pomiaru cisnienia. ---------- Post added at 14:02 ---------- Previous post was at 12:28 ---------- Tak jak pisałem w instrukcji, sprawdz najpierw czy pójdzie Ci kodowanie, jeżeli zaakceptuje to wylacz zapłon i włącz ponownie, patrzac czy na desce pojawia się lampka opony u mnie chyba rowniez zadziala sterownik 3C0 614 109 D i stare kodowanie 0000270 dodalem do tego 2048 i wyszlo 0002318 i akceptacja wypadla pomysle, za zegarach zaswiecily sie na moment kontrolki ESP oraz ABS i sygnal dzwiekowy, a po wylaczaniu/wlaczaniu stacyjki na zegarach pojawia sie na moment ikonka zoltej oponki czas teraz zamowic czesci i zabrac sie za montaz. Edytowane 29 Października 2011 przez dszyszko Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marekbialek Zgłoś #63 Napisano 31 Października 2011 (edytowane) Ja przed podłączeniem sprawdzałem wszystko miernikiem, i też weryfikowałem w ELSA, wg tego podajesz +12 na ABS. podłączone już mam wszystko i śmiga (spuściłem trochę powietrze w kole dla testów) dokumentacje dokończę jak tylko znajde dłuższą chwile co by zgrać fotki Bimbasz ty podłaczyłeś kabelki tak samo jak ja ? Edytowane 31 Października 2011 przez marekbialek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dszyszko Zgłoś #64 Napisano 31 Października 2011 aha ok, no to ok niech bedzie +12V na sterownik ABS. Chodzilo mi tylko ze w schematach jest inaczej i zeby nie bylo pozniej problemu, choc z drugiej strony dziwne ze podlaczenie jest inne niz w schemacie?! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marekbialek Zgłoś #65 Napisano 31 Października 2011 Ja jak skończyłem montaż, to moge wam powiedzieć ze podłączenie przycisku to lajt, wpięcie pinu do wtyczki ABS, i jej wpięcie ponowne to jest hardkor, 3 godziny się męczyłem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
caro444 Zgłoś #66 Napisano 1 Listopada 2011 Witam Próbuje sprawdzić czy mogę u siebie dodać przycisk ale nie przyjmuje mi kodowania. Pompa ma oznaczenie 3C0 614 095 P aktualne kodowanie to 0013602 po dodaniu 2048 wychodzi 0015650 i tego mi nie chce przyjąć. Co mogę z tym fantem zrobić? Przekodować pompę? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bimbasz Zgłoś #67 Napisano 1 Listopada 2011 Bimbasz ty podłaczyłeś kabelki tak samo jak ja ? Ja podłączałem tak jak załączonym przeze mnie schemacie czyli identycznie jak podaje ELSA, wszystko śmiga. Tak jak pisałem wcześniej, sprawdzałem podłączenie dla różnych MY Passata i w każdym jest identyczny schemat, wiec błędu w schemacie być nie może. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dszyszko Zgłoś #68 Napisano 1 Listopada 2011 Ja podłączałem tak jak załączonym przeze mnie schemacie czyli identycznie jak podaje ELSA, wszystko śmiga.Tak jak pisałem wcześniej, sprawdzałem podłączenie dla różnych MY Passata i w każdym jest identyczny schemat, wiec błędu w schemacie być nie może. Czyli sprawa sie lekko komplikuje, bo mozna podlaczyc jak i potencjal dodatki jak i mase na wejscie sterownika ABS? Schemat mowi o podaniu masy, wiec chyba tak powinno byc, bo raczej schematy "sie nie myla". Jezeli sie poda +12 na wejscie sterownika, jego zabezpieczenie moze w jakis sposob to przepuszcza, pytanie na jak dlugo, bo na ogol na wszelkie wejscia logiczne podaje sie jeden potencjal dla wykonania jakiejs zaleznosci? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bimbasz Zgłoś #69 Napisano 1 Listopada 2011 Czyli sprawa sie lekko komplikuje, bo mozna podlaczyc jak i potencjal dodatki jak i mase na wejscie sterownika ABS?Schemat mowi o podaniu masy, wiec chyba tak powinno byc, bo raczej schematy "sie nie myla". Jezeli sie poda +12 na wejscie sterownika, jego zabezpieczenie moze w jakis sposob to przepuszcza, pytanie na jak dlugo, bo na ogol na wszelkie wejscia logiczne podaje sie jeden potencjal dla wykonania jakiejs zaleznosci? Ale w czym się doszukujesz dziury? Specjalnie rozebrałem u kumpla instalację podłączenia tego systemu. Ciężko było go przekonać, ale mam ten dar Powiem że ma identycznie podłączone jak na schemacie. Wiec na 100% tak się podłącza ten system. Czy mierzyłeś jakie napięcie jest na zacisku T12i/12? być może nie ma tam 12V Ale napięcie na wyjściu z żarówki przycisku od ciśnienia pojawia się dopiero jak włączy się światła i będą przyciski podświetlane. Czyli bez podświetlenia przycisków sterowanie jest masą a po włączeniu "jakimś" napięciem. Ja się nie stresuję bo wiem że w samochodzie z oryginalną instalacją czujnika ciśnienia na podstawie ABS jest tak samo podłączone jak u mnie teraz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marekbialek Zgłoś #70 Napisano 1 Listopada 2011 Jeszcze raz sprawdzę u mnie aby nie było żadnych niejasności i zeby ktos nie zjarał sobie pompy ABS czy też instalacji. Już dziś nie dam rady ale do końca tygodnia sprawdzę na 16 pinie czy mam +12 czy masę narazie jezeli ktoś podłącza to niech się wstrzyma coby nie miał strat Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
roger31 Zgłoś #71 Napisano 1 Listopada 2011 Bimbasz a sprawdziłeś czasami działanie Twojego systemu . Wskaźnik reaguje na zmianę ciśnienia w kołach? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bimbasz Zgłoś #72 Napisano 1 Listopada 2011 Bimbasz a sprawdziłeś czasami działanie Twojego systemu . Wskaźnik reaguje na zmianę ciśnienia w kołach? jeszcze nie sprawdzałem, bo nie miałem jak tego zrobić, ale już mam warunki wiec zrobię test. A sugerujesz ze może nie działać na tym połączeniu? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dszyszko Zgłoś #73 Napisano 1 Listopada 2011 Ale w czym się doszukujesz dziury? w czym? wlasnie w tym co piszek marekbialek zeby nie uszkodzic sterownika ABS! Super ze jest taka instrukcja i tylko upewniam sie czy nie ma malego bledu, ktory moglby spowodowac uszkodzenie sterownika. Druga sprawa piszesz o podswietleniu itd, jakbys spojrzal na schemat to mam widac ze sterowanie "pod przyciskiem" - jest to zwykly styk zwierny NO, normal open, natomiast podswietlenie to calkiem inny "obwod", zreszta nie znadziesz chyba takiego zastosowanie chyba nigdzie, bo takiego czegos sie nie stosuje, chyba ze w postaci zabezpieczenia obwodu, ale to nie tutaj. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bimbasz Zgłoś #74 Napisano 1 Listopada 2011 w czym? wlasnie w tym co piszek marekbialek zeby nie uszkodzic sterownika ABS! zgadzam się, tylko że zakładacie iż VW stworzył źle instalację, a ja zakładam że jest poprawna. Skoro przekopałem oryginalną instalację w samochodzie który ma ten system i jest dokładnie w 100% identyczna ze schematem ELSY, wiec jest niemożliwe to że układ VW zaprojektował wadliwie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dszyszko Zgłoś #75 Napisano 1 Listopada 2011 zgadzam się, tylko że zakładacie iż VW stworzył źle instalację, a ja zakładam że jest poprawna.Skoro przekopałem oryginalną instalację w samochodzie który ma ten system i jest dokładnie w 100% identyczna ze schematem ELSY, wiec jest niemożliwe to że układ VW zaprojektował wadliwie. hehe to juz chyba sie nie rozumiemy ja wlasnie uwazam ze schemat Elsy jet poprawny i to co jest na poczatku owego tematu, tylko w instrukcji, ktora napisal marekbialek jest moim zdaniem blad, ktory chcialem zeby zwerifikowal (bo podlaczyl inaczej niz na schemacie) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bimbasz Zgłoś #76 Napisano 1 Listopada 2011 hehe to juz chyba sie nie rozumiemy hehe, dokładnie nie zrozumieliśmy się przepraszam za zamieszanie, ale teraz wiemy że schemat jest poprawny Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marekbialek Zgłoś #77 Napisano 2 Listopada 2011 dszyszko Sprawdziłem jest masa, (nie wiem skąd sie wzieło mi przy instalacji +12) za chwilę poprawię w instrukcji ze zdjęciami. dzieki za przytomność umysłu, bo by się okazało ze ktoś by sobie zjarał sterownik Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dszyszko Zgłoś #78 Napisano 19 Listopada 2011 [select] [03 - Brake Electronics] [basic Settings - 04] Group 042 [Go!] Activate the Basic Setting. [ON/OFF/Next] [Done, Go Back] [Close Controller, Go Back - 06] Mam pytanie odnosnie powyzszej czynnosci, u mnie nie dziala a dokladnie nie mam takiej grupy?! Juz jakis czas temu zmienilem kodowanie sterownika dodajac opcje czujnika w kolach, zamowilem przycisk itd, tydzien temu zmienilem kola na zimowki i na drugi dzien wyskoczyl mi blad 02214 - Tire Pressure Warning i nie da sie go skasowac!!! Probowalem skasowac i nie da sie, ponownie powraca, chwilowo ponownie przekodowalem sterownik (bez 2048) i bledu nie mam, ale co jest przyczyna tego? Powyzsze procedura u mnie nie dziala bo nie mam takiej grupy? Wracajac do przycisku, calosci jeszcze nie podlaczylem, narazie podlaczylem przycisk, swieci itp, zostalo mi jeszcze podalczenie do wtyczki ABS'u, podlaczenie i zresetowanie przyciskiem pomoze, czy jakos inaczej mozna to skasowac? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Major Zgłoś #79 Napisano 20 Listopada 2011 Chyba Basic Settings bedziesz miał jak podasz Security Acces Code najpierw Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dszyszko Zgłoś #80 Napisano 20 Listopada 2011 problem w tym ze wchodze w Basic Settings ale takiej grupy nie mam, a jaki podac access code? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach