Skocz do zawartości
marekbialek

[B6] Dołożenie czujników ciśnienia w oparciu o ABS

Rekomendowane odpowiedzi

Sprawdzalem to w swojej Elsie i tak jest, nawet w schemacie, ktory podal "bimbasz" tez jest ze oba piny 5-6 sa podlaczone do masy!!! A U Ciebie efektem będzie, ze podasz +12V po nacisnieciu przycisku do pin sterownika ABS'u!!!

 

taki jest schemat, może tak ma być, ważne że jak tak podłączone to działa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wiesz, problem jest taki, czy to kwesta "przejezyczenia) czy tak ma byc, bo podanie na sterownik dwoch roznych potencjalow, chyba wiadomo czym moze grozic :) a to nie kosztuje juz 100PLN lacznie :)

Druga sprawa tylko kolega "merekbialek" zrobil instrukcje (jeszcze tego definitywnie nie ukonczyl, a w zasadzie nie podlaczyl najwazniejszego podlaczenia) , a ktora odbiega lekko od schametu i dlatego wole sie upewnic. Oczywiscie w zaden sposob nie neguje tego czy cos, tylko sie upewniam, zeby nie bylo problemu ze "pojdzie" sterownik, kwestia blad w schemacie Elsy?!

 

aha i jeszcze jedna sprawa:

W Elsie sprawdzilem sobie jak wyglada schemat podlaczenia do Tourana, to co jest opisywane na http://www.mytouran.de/html/reifendruckkontrolle.html i faktycznie tam jest podawane tym przyciskiem +12V na sterownik ABS'a, natomiast w B6 troche inaczej (sterowanie masa)?!

 

---------- Post added at 12:28 ---------- Previous post was at 11:20 ----------

 

na 100% oba będą działać poprawnie, przycisk to przycisk, zwiera przewody i zamyka obwód. Tam nie ma żadnej filozofi, oba działają w ten sam sposób.

 

roznica pomiedzy dwoma przyciskami jest taka, ze jak sama intrukcja obslugi mowi do Passata, ze:

- przycisk z symbolem kola plus SET to wskaznik kontroli kol, za pomoca czujnikow ABS porownuje obroty i obwody toczenia poszczegolnych kol, a

- przycisk tylko z symbolem kola to system kontroli cisnienia w kolach, ulatwia kierowcy utrzymanie w oponach prawidlowego cisnienia przy uzyciu czujnikow iskrowych

 

oczywiscie oba przyciski sa takie samej budowy i takie same znaczenie (przyciski zwierne - NO), tylko inne piktogramy no i inne przeznaczenie, do tego drugiego "systemu" w praktyce powinny byc czujniki w kolach do pomiaru cisnienia.

 

---------- Post added at 14:02 ---------- Previous post was at 12:28 ----------

 

Tak jak pisałem w instrukcji,

sprawdz najpierw czy pójdzie Ci kodowanie, jeżeli zaakceptuje to wylacz zapłon i włącz ponownie, patrzac czy na desce pojawia się lampka opony

 

u mnie chyba rowniez zadziala :)

sterownik 3C0 614 109 D i stare kodowanie 0000270 dodalem do tego 2048 i wyszlo 0002318 i akceptacja wypadla pomysle, za zegarach zaswiecily sie na moment kontrolki ESP oraz ABS i sygnal dzwiekowy, a

po wylaczaniu/wlaczaniu stacyjki na zegarach pojawia sie na moment ikonka zoltej oponki :) czas teraz zamowic czesci i zabrac sie za montaz.

Edytowane przez dszyszko

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja przed podłączeniem sprawdzałem wszystko miernikiem, i też weryfikowałem w ELSA, wg tego podajesz +12 na ABS.

podłączone już mam wszystko i śmiga (spuściłem trochę powietrze w kole dla testów)

dokumentacje dokończę jak tylko znajde dłuższą chwile co by zgrać fotki

 

Bimbasz ty podłaczyłeś kabelki tak samo jak ja ?

Edytowane przez marekbialek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

aha ok, no to ok :) niech bedzie +12V na sterownik ABS.

Chodzilo mi tylko ze w schematach jest inaczej i zeby nie bylo pozniej problemu, choc z drugiej strony dziwne ze podlaczenie jest inne niz w schemacie?!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja jak skończyłem montaż, to moge wam powiedzieć ze podłączenie przycisku to lajt,

wpięcie pinu do wtyczki ABS, i jej wpięcie ponowne to jest hardkor, 3 godziny się męczyłem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Próbuje sprawdzić czy mogę u siebie dodać przycisk ale nie przyjmuje mi kodowania. Pompa ma oznaczenie 3C0 614 095 P aktualne kodowanie to 0013602 po dodaniu 2048 wychodzi 0015650 i tego mi nie chce przyjąć. Co mogę z tym fantem zrobić? Przekodować pompę?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Bimbasz ty podłaczyłeś kabelki tak samo jak ja ?

 

Ja podłączałem tak jak załączonym przeze mnie schemacie czyli identycznie jak podaje ELSA, wszystko śmiga.

Tak jak pisałem wcześniej, sprawdzałem podłączenie dla różnych MY Passata i w każdym jest identyczny schemat, wiec błędu w schemacie być nie może.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja podłączałem tak jak załączonym przeze mnie schemacie czyli identycznie jak podaje ELSA, wszystko śmiga.

Tak jak pisałem wcześniej, sprawdzałem podłączenie dla różnych MY Passata i w każdym jest identyczny schemat, wiec błędu w schemacie być nie może.

Czyli sprawa sie lekko komplikuje, bo mozna podlaczyc jak i potencjal dodatki jak i mase na wejscie sterownika ABS?

Schemat mowi o podaniu masy, wiec chyba tak powinno byc, bo raczej schematy "sie nie myla".

Jezeli sie poda +12 na wejscie sterownika, jego zabezpieczenie moze w jakis sposob to przepuszcza, pytanie na jak dlugo, bo na ogol na wszelkie wejscia logiczne podaje sie jeden potencjal dla wykonania jakiejs zaleznosci?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czyli sprawa sie lekko komplikuje, bo mozna podlaczyc jak i potencjal dodatki jak i mase na wejscie sterownika ABS?

Schemat mowi o podaniu masy, wiec chyba tak powinno byc, bo raczej schematy "sie nie myla".

Jezeli sie poda +12 na wejscie sterownika, jego zabezpieczenie moze w jakis sposob to przepuszcza, pytanie na jak dlugo, bo na ogol na wszelkie wejscia logiczne podaje sie jeden potencjal dla wykonania jakiejs zaleznosci?

 

 

Ale w czym się doszukujesz dziury?

Specjalnie rozebrałem u kumpla instalację podłączenia tego systemu. Ciężko było go przekonać, ale mam ten dar :)

Powiem że ma identycznie podłączone jak na schemacie. Wiec na 100% tak się podłącza ten system.

Czy mierzyłeś jakie napięcie jest na zacisku T12i/12? być może nie ma tam 12V

Ale napięcie na wyjściu z żarówki przycisku od ciśnienia pojawia się dopiero jak włączy się światła i będą przyciski podświetlane. Czyli bez podświetlenia przycisków sterowanie jest masą a po włączeniu "jakimś" napięciem.

Ja się nie stresuję bo wiem że w samochodzie z oryginalną instalacją czujnika ciśnienia na podstawie ABS jest tak samo podłączone jak u mnie teraz :lol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze raz sprawdzę u mnie aby nie było żadnych niejasności i zeby ktos nie zjarał sobie pompy ABS czy też instalacji.

 

Już dziś nie dam rady ale do końca tygodnia sprawdzę na 16 pinie czy mam +12 czy masę

 

narazie jezeli ktoś podłącza to niech się wstrzyma coby nie miał strat

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bimbasz a sprawdziłeś czasami działanie Twojego systemu . Wskaźnik reaguje na zmianę ciśnienia w kołach?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Bimbasz a sprawdziłeś czasami działanie Twojego systemu . Wskaźnik reaguje na zmianę ciśnienia w kołach?

 

jeszcze nie sprawdzałem, bo nie miałem jak tego zrobić, ale już mam warunki wiec zrobię test. A sugerujesz ze może nie działać na tym połączeniu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ale w czym się doszukujesz dziury?

w czym? wlasnie w tym co piszek marekbialek zeby nie uszkodzic sterownika ABS!

Super ze jest taka instrukcja i tylko upewniam sie czy nie ma malego bledu, ktory moglby spowodowac uszkodzenie sterownika.

Druga sprawa piszesz o podswietleniu itd, jakbys spojrzal na schemat to mam widac ze sterowanie "pod przyciskiem" - jest to zwykly styk zwierny NO, normal open, natomiast podswietlenie to calkiem inny "obwod", zreszta nie znadziesz chyba takiego zastosowanie chyba nigdzie, bo takiego czegos sie nie stosuje, chyba ze w postaci zabezpieczenia obwodu, ale to nie tutaj.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
w czym? wlasnie w tym co piszek marekbialek zeby nie uszkodzic sterownika ABS!

 

zgadzam się, tylko że zakładacie iż VW stworzył źle instalację, a ja zakładam że jest poprawna.

Skoro przekopałem oryginalną instalację w samochodzie który ma ten system i jest dokładnie w 100% identyczna ze schematem ELSY, wiec jest niemożliwe to że układ VW zaprojektował wadliwie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
zgadzam się, tylko że zakładacie iż VW stworzył źle instalację, a ja zakładam że jest poprawna.

Skoro przekopałem oryginalną instalację w samochodzie który ma ten system i jest dokładnie w 100% identyczna ze schematem ELSY, wiec jest niemożliwe to że układ VW zaprojektował wadliwie.

hehe to juz chyba sie nie rozumiemy :) ja wlasnie uwazam ze schemat Elsy jet poprawny i to co jest na poczatku owego tematu, tylko w instrukcji, ktora napisal marekbialek jest moim zdaniem blad, ktory chcialem zeby zwerifikowal (bo podlaczyl inaczej niz na schemacie)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
hehe to juz chyba sie nie rozumiemy

 

hehe, dokładnie nie zrozumieliśmy się :lol przepraszam za zamieszanie, ale teraz wiemy że schemat jest poprawny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dszyszko

 

Sprawdziłem jest masa, (nie wiem skąd sie wzieło mi przy instalacji +12)

 

za chwilę poprawię w instrukcji ze zdjęciami.

 

dzieki za przytomność umysłu, bo by się okazało ze ktoś by sobie zjarał sterownik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

[select]

[03 - Brake Electronics]

[basic Settings - 04]

Group 042

[Go!]

Activate the Basic Setting.

[ON/OFF/Next]

[Done, Go Back]

[Close Controller, Go Back - 06]

 

Mam pytanie odnosnie powyzszej czynnosci, u mnie nie dziala :) a dokladnie nie mam takiej grupy?!

Juz jakis czas temu zmienilem kodowanie sterownika dodajac opcje czujnika w kolach, zamowilem przycisk itd, tydzien temu zmienilem kola na zimowki i na drugi dzien wyskoczyl mi blad 02214 - Tire Pressure Warning i nie da sie go skasowac!!! Probowalem skasowac i nie da sie, ponownie powraca, chwilowo ponownie przekodowalem sterownik (bez 2048) i bledu nie mam, ale co jest przyczyna tego? Powyzsze procedura u mnie nie dziala bo nie mam takiej grupy?

Wracajac do przycisku, calosci jeszcze nie podlaczylem, narazie podlaczylem przycisk, swieci itp, zostalo mi jeszcze podalczenie do wtyczki ABS'u, podlaczenie i zresetowanie przyciskiem pomoze, czy jakos inaczej mozna to skasowac?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chyba Basic Settings bedziesz miał jak podasz Security Acces Code najpierw

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

problem w tym ze wchodze w Basic Settings ale takiej grupy nie mam, a jaki podac access code?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności