Skocz do zawartości

SpeedyM1

  • Liczba zawartości

    27
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Statystyki sprzedającego

  • 0
  • 0
  • 0

O SpeedyM1

  • Urodziny 05.04.1978

Informacje osobiste

  • Imię
    Michał
  • Płeć
    Mężczyzna
  • Miejscowość
    Łódź

Samochód

  • Generacja
    B6
  • Silnik
    B6 1.9 TDI-PD 105KM(BLS)
  • Rok produkcji
    2006
  1. Witam Czy ktoś z was miał do czynienia z: DIAG-MECH Stacja Obsługi Samochodów VW-AUDI ul. Nowy Świat 7 92-322, Łódź Właściciel nazywa się Sztupecki Poproszę o opinie.
  2. Witam Dzisiaj zabrałem się za sprawdzenie czy w moim aucie można dołożyć kontrolę ciśnienia w oponach. No i niestety wprowadziłem złe kodowanie i teraz mam błędy modułu ABS i hamulca postojowego A było to tak: Oryginalne kodowanie to 0013569, dodałem 2048 i sterownik nie przyjmował kodowania. Więc postanowiłem dodać 16348 co dało wartość 29953 i zamiast tego wpisałem 29986. Nie wiem czemu ale wpisałem wartość z oryginalnego kodowania jaką podał Bimbasz. Teraz jak uruchamiam auto to jest gong i świecą się kontrolki od ABS, ESP i przekreślone P. Cały problem polega na tym że sterownik po wprowadzeniu oryginalnego kodowania 0013569 nie zapisuje go. Po prostu zamyka się okno gdzie wpisuje się kodowanie i nic się nie zmienia, brak również komunikatów o przyjęciu bądź nie kodowania. Gdy próbuje skasować błędy sterownik niby je usuwa ale za chwilę słychać gong i po ponownym sprawdzeniu są one na nowo. Czy ktoś ma pomysł co można jeszcze zrobić zanim pojadę do ASO?
  3. Odgłos "sowy" pochodził od turbo a N75 po prostu pierdział "Brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr". Najprawdopodobniej któraś membrana pękła w zaworze.
  4. U mnie skończyło się na wymianie turbo. Podobno było poważnie uszkodzone (wirnik kompresji). Po wymianie odgłos ustał ale okazało się że zaczął hałasować N75 (pierdzenie przy szybkim dodaniu i ujęciu gazu) - wymiana N75 pomogła. Teraz wszystko wydaje się być ok.
  5. Mam dokładnie to samo. Zauważyłem że przednie drzwi kierowcy przy zamykaniu obcierają najwięcej górnym rogiem o uszczelkę na słupku tylnych drzwi. W momencie gdy rygiel wchodzi na ucho zamka drzwi delikatnie podnoszą się do góry (1 - 2 mm). Brak luzów przy otwartych drzwiach. Jak jadę po dużych nierównościach to słychać skrzypienie z okolic słupka. Oczywiście standardowo mam wytarty lakier od wewnętrznej strony słupka drzwi przednich i rdzę na uszczelce. Pewnie poprzedni właściciel (osioł, grubas i leń) wysiadał z auta podciągając się za drzwi i je podgiął. Trochę lipa jak na takie auto. Da się teraz coś sensownego z tyn zrobić?
  6. Moja modyfikacja pracy świateł wygląda trochę inaczej. Chciałem włączyć tryb skandynawski, przełącznik świateł na auto dzięki czemu czujnik światła steruje przełączaniem świateł dziennych na mijania. Światła dzienne będą realizowane przez przeciwmgielne (reflektor LED od Fabii RS lub Octawii). Wszystko jest proste do zrobienia i mogę to ustawić VCDS. Zmiana działania polegałaby na tym iż chcę aby gdy przełącznik świateł jest w pozycji 0 światła po włączeniu zapłonu nie włączą się (w trybie skandynawskim włączają się i silnik uruchamiany jest na włączonych światłach) światła włączą się po przestawieniu na pozostałe pozycje. Napiszecie że można włączyć również tryb amerykański, ale często na skrzyżowaniach włączam ręczny i wtedy gasłyby światła.
  7. Mam podobny problem, mianowicie również chciałem zmodyfikować tryb skandynawski na swoje potrzeby. Analizując temat doszedłem do pytania: Jak działa moduł odpowiedzialny za światła? Włączając tryb skandynawski zaznaczamy konkretny bit w konkretnym bajcie. Teraz włączając zapłon moduł musi wykonać odpowiednią sekwencję czynności: włączyć światła przednie, tylne, jeżeli jest jasno i mamy czujnik oświetlenia to podświetlenie deski jest wyłączone a światła przednie działają w trybie dziennych i mogą mieć zmniejszoną moc, oraz mogą się włączyć przeciwmgielne jako dzienne. Jeżeli jest ciemno to światła i podświetlenie deski pracują w normalnym trybie (może coś pominąłem ale bardziej chodzi o fakt niż konkretne czynności) I tu powstaje właśnie pytanie o zasadę działania modułu (a raczej jego oprogramowania) Czy po włączeniu np. trybu skandynawskiego oprogramowanie na tej podstawie uruchamia zaszytą gdzieś procedurę zawierającą odpowiednią sekwencję czynności np opisaną wyżej? (Gdzie szukać tej procedury i czy można ją modyfikować w jakiś sposób?) Czy raczej działa to w zupełnie inny sposób?
  8. Na temat kabelków pogadaj z kolegą sipowitz. Na forum jest obszerny temat w tej sprawie.
  9. Mogły jeszcze przewody popękać i trzymają tylko na jednym włosku i przełącznik nie podaje prawidłowego impulsu. Pojawiająca się usterka przy niższej temp i większej wilgotności może wskazywać na zimny lut. Miałem w poprzednim passacie b5 taką przypadłość, że zamek otwierał się i zamykał jak chciał przy niższej temp i większej wilgotności okazało się że trzeba było przelutować styki w mechanizmie zamka. Tak czy inaczej chyba bez zdjęcia tapicerki się nie obejdzie. Z tego co wiem zapinki trzeba jakoś odblokować aby je wyczepić z otworów w drzwiach inaczej się pourywają. Zapobiegawczo kup na alle... zapasowe.
  10. Witam Mam identyczny odgłos (szuranie wywołane szybko obracającym się elementem) najbardziej go słychać jak silnik jest obciążony (dynamiczne ruszanie i zmiana na 2 bieg przy około 2200 daje największe efekty) po przekroczeniu tych obrotów auto dostaje nagły przypływ sporej mocy na wyższych biegach brak tego objawu. Na luzie po dojściu do tej granicy i zatrzymaniu pedału gazu obroty same rosną do 2700. Sprawdziłem i najwyraźniej słychać te odgłosy z wlotu powietrza. Na domiar zlego jak przytrzymam na luzie lub na biegu na obrotach to wskazówka obrotomierza skacze +/-100. Ja obstawiam na usterkę w układzie doładowania (najbardziej turbina - zapieczone kierownice lub luz na osi a następnie N75, który może wprawiać kierownice turbiny w jakieś dziwne wibracje). Mam VCDS i próbowałem zrobić diagnozę według opisu dla B5 ale przy pierwszej grupie się poddałem ponieważ trzeba zbadać w engine/meas. blocks blok nr 000 a VCDS w najnowszej wersji nie pozwala go ustawić (najniższy jest 001). Może ktoś dać linka jeśli taki istnieje do podobnego opisu dla B6 1.9 TDI i najnowszego VCDS.
  11. Czyli może się zdarzyć że auto kupione w Holandii ma zamontowaną fabrycznie głowicę wyprodukowaną w Polsce?
  12. A jak zmieniłeś menu na PL?
  13. Jeżeli niema napisu to oznacza że nie masz poduszek w fotelach. Każda poduszka powietrzna jest oznakowana po to abyś wiedział że tam jest i np. nie założył pokrowców które nie nadają się na fotele z poduszką.
  14. Poduszki powietrzne w Passacie B5 z 98r. znajdują się: - kierownica (przednia) - deska rozdzielcza nad schowkiem po stronie pasażera (przednia) - fotel kierowcy (boczna) - fotel pasażera (boczna). Na fotelach powinieneś mieć napis wskazujący na obecność poduszek w tych fotelach.
  15. Witam Ja również mam podobny problem. Wymieniłem kompletne sprzęgło i koło dwumasowe, poduszki pod silnikiem i skrzynią no i się zaczęło. Rano jak go odpalę to widze jak drga kierownica i lusterko, wcześniej przed wymianą też były drgania ale znacznie mniejsze. Przy ruszaniu jak puszczam pedał sprzęgła to w pewnym momencie jest takie szarpnięcie / uderzenie i dopiero po tym samochód rusza. Dzieje się tak co jakiś czas/ co któreś puszczenie pedału i obojętne jest to czy silnik jest rozgrzany czy nie. Zauważyłem również że najłatwiej wywołać to zjawisko kiedy auto stoi nawet na niewielkiej pochyłości (z górki). Czy ktoś może powiedzieć co jest przyczyną? Dodatkowo po całej tej wymianie mam problem z 2 biegiem - na zimnym silniku trudniej go wrzucić niż pozostałe czego wcześniej nie było.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności