Skocz do zawartości
marekbialek

[B6] Dołożenie czujników ciśnienia w oparciu o ABS

Rekomendowane odpowiedzi

Widze, ze nie ma odpowiedzi, wiec trudno :(

 

jestem juz po podlaczeniu przycisku do sterownika ABS, i po przekodowaniu. Po zapisaniu przez przycisk ustawien problem zniknal oraz blad w sterowniku, wiec sprawa sama sie wyeliminowala :)

ps. dzieki za instrukcje, przydala sie i wszystko dziala prawidlowo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jestem juz po podlaczeniu przycisku do sterownika ABS, i po przekodowaniu. Po zapisaniu przez przycisk ustawien problem zniknal oraz blad w sterowniku, wiec sprawa sama sie wyeliminowala

ps. dzieki za instrukcje, przydala sie i wszystko dziala prawidlowo.

 

A sprawdzałeś czy ten system w ogóle działa, ja po założeniu jeszcze nie sprawdziłem. Muszę z jednego koła powietrza upuścić i sprawdzić. Ale nie ma kiedy tego zrobić :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A sprawdzałeś czy ten system w ogóle działa, ja po założeniu jeszcze nie sprawdziłem. Muszę z jednego koła powietrza upuścić i sprawdzić.

A wiec tak, na dzisiejszym spocie regionalnym przy okazji chcialem sprawdzic dzialanie czujnikow. Po spuszczeniu powietrza, 0,3bar'a przejechalem sie kawalek i nic. Czytalem, ze ktos pisal, ze trzeba jechac z odpowiednia predkosci itp, wiec zostawilem na pozniej.

I faktycznie po przejechaniu, az okolo 5km pojawila mi sie kontrolka za niskiego cisnienia w kolach, wiec sam system dziala, jednak nie mam pojecia jak on to liczy i dlaczego takie opoznienie (jakie ewentualnie warunki musza byc spelnione, zeby zadzialalo?)

Po dopompowaniu powietrza do odpowiedniego oraz po zapisaniu wartosci przyciskiem SET, komunikat zniknal a za nim problem niskiego cisnienia w kolach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli system działa to OK, ale jaką minimalną różnicę ciśnienia w oponach wykrywa to nie wiem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tego co widzę na schemacie to przy przycisku masa powinna być podłączona do 5 i 6 pinu...?!?

U siebie zrobiłem dotychczas tylko jego podświetlenie, więc masę mam podłączoną do 1 z tych pinów (pewnie nr 6)...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pisaliśmy już o tym,

do sterownika podajesz mase

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chodzi mi o to czy dobrze czytam schemat.

Rozumiem, że na przycisk masa wchodzi na 2 piny:

1. do podświetlenia

2. do przekazania dalej do absu...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Chodzi mi o to czy dobrze czytam schemat.

Rozumiem, że na przycisk masa wchodzi na 2 piny:

1. do podświetlenia

2. do przekazania dalej do absu...

 

dobrze czytasz, pod dwa piny podajesz mase, pod trzeci +12 do podswietlenia przycisku i 4 pin ciagniesz przewod pod sterownik ABS'u

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A może ktoś wie, ile km należy przejechać aby zasygnalizowało nam fakt niskiego ciśnienia w ogumieniu? Dzisiaj zamontowałem czujnik lecz nie mogłem zmusić go do wskazania niskiego ciśnienia. Dodam, że raczej wszystko działa, po wciśnięciu i przytrzymaniu przycisku przy biegach wydobywa sie sygnał dźwiękowy, również po załączeniu zapłonu na chwilę załącza sie kontrolka na zegarach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

przy 60 km/h powinno Ci pokazać po około kolimetrze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czyli u mnie coś nie działa, wie ktos może co jeszcze można naprawić-sprawdzić?

Edytowane przez zolnierzslawek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie znalazłem, więc pytam...

 

Jak wykonać ustawienie ciśnienia - czy trzeba jechać? Z jakąś określoną prędkością?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja jeszcze nie mam tego systemu (dopiero w planach) ale moim zdaniem działa to na następującej zasadzie:

1. Pompujesz wszystkie koła do odpowiedniego ciśnienia

2. Naciskając przycisk resetujesz ustawienia komputera

3. Po przejechaniu paru kilometrów (chyba nie ważne z jaką prędkością) komputer ustawia sobie informację o aktualnym ciśnieniu - i to wszystko.

4. Jeżeli teraz w którymś kole jest mniejsze ciśnienie powietrza (inna prędkość obrotowa koła) komputer to wychwytuje i sygnalizuje zapaleniem kontrolki na desce rozdzielczej

 

Myślę że działa to w ten sposób ale jeżeli się mylę to proszę o sprostowanie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zadanie ukończone.

Kodowanie przyjęte (dzięki dla Fedwo).

Reset potwierdzony gongiem i (chyba) kontrolką.

Pora pobawić się ciśnieniem...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pikopiko, poinformuj co wyszło po testach, czy wszystko działa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem koncepcję zarzucić 1 letnie koło, ale mam je wymyte i ułożone, więc pobawię się kompresorem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Chce sobie dołożyć taki bajer do auta (lubie czasami podłubać)

jest fajna instrukcja na MyTouran, http://www.mytouran.de/html/reifendruckkontrolle.html

wiec wszystko w miare jasne.

natomiast czy ktoś wie czy w Passacie B6 wtyczka od ABS gdzie nalezy wpiąć pin 41 jest taka sama w Passacie jak i w Touranie?

oraz pytanei gratisowe gdzie w kodowaniu aktywować tą funkcję?

 

A po co ci takie coś. chyba nigdy nie małeś tego. Ja mam TOUAREGA to wyjełem te czujniki z obręczy.

Zastanów sie dobrze i zapytaj o opinie tych którzy to mają. Ja uważam ze jest to do dupy i tylko denerwuje. :debil:fajny

Ale sam okreslisz jak włożysz. pewnie i tak sie nie przyznasz. Zastanów sie bo jak podepniesz pod komp to auto bedzie ci wywalało bład a do tego w skrajnych uruchomi ci system awaryjny do 60 km/g jazda.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale o czym ty piszesz? jakie czujniki w obręczach ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ale o czym ty piszesz? jakie czujniki w obręczach ?

 

Ja mam TOUAREGA to wyjełem te czujniki z obręczy.

 

No te co kolega wyjeł z obręczy... ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności