marekbialek Zgłoś #101 Napisano 29 Sierpnia 2011 roger31, kiedy zrobisz opis? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
roger31 Zgłoś #102 Napisano 29 Sierpnia 2011 Właśnie go płodzę cierpliwości koledzy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dedal Zgłoś #103 Napisano 30 Sierpnia 2011 Kolejna ciekawostka, jaką zauważyłem w weekend. Po przypięciu przyczepki/bagażnika rowerowego na hak i podpięciu się pod oryginalną instalację elktr. przestaje otwierać się automatycznie klapa, słychać jak dolny zamek odpuszcza, ale klapę trzeba ręcznie "wyszarpnąć" do góry. Zamykanie działa:) Dziwne to trochę, bo do podniesienia klapy trzeba użyć sporo siły. Z drugiej strony jest to logicznie wytłumaczalne, po co uszkodzić sobie klapę o coś, co ciągniemy za sobą. Też tak macie? Czy tylko mój samochód ma coś nie tak z automatyką klapy? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marekbialek Zgłoś #104 Napisano 31 Sierpnia 2011 Ja dziś jak odebrałem auto, to odrazu zakodowałem 2 bit na końcówkę 1010 i faktycznie odryglowuje klapę miło Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bimbasz Zgłoś #105 Napisano 6 Września 2011 roger31 a powiedz czy jak wierci się otwór w zawiasie klapy aby przykręcić wspornik to gwintować ten otwór czy dawać nakrętkę z drugiej strony Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marekbialek Zgłoś #106 Napisano 8 Września 2011 Co z tą instrukcją???? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
roger31 Zgłoś #107 Napisano 9 Września 2011 Bimbasz otwór trzeba gwintować- tak jest w oryginale. Sory koledzy że jeszcze nie ma instrukcji ale po urlopie nie moge sie pozbierać z robotą. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bimbasz Zgłoś #108 Napisano 18 Września 2011 Bimbasz otwór trzeba gwintować- tak jest w oryginale. Sory koledzy że jeszcze nie ma instrukcji ale po urlopie nie moge sie pozbierać z robotą. A powiedz mi jeszcze czy można założyć siłowniki, złożyć podsufitkę a dopiero potem wiercić i gwintować zawiasy oraz montować element na wieloklinie na oś a potem przykręcać zawias. Chyba że kolejność pracy jest odwrotna. a jak tam z instrukcją masz już coś? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bimbasz Zgłoś #109 Napisano 25 Września 2011 a jak tam z instrukcją masz już coś? Już instrukcji nie potrzebuję Powiem krótko, mega super udogodnienie jak się klapa otwiera z pilota Udało się! Teraz jeszcze zamykanie z pilota dograć i projekt ukończony w 100% :lol2 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JarekDUB Zgłoś #110 Napisano 25 Września 2011 Bimbasz to moze ty napisz instrukcje :fajny Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bimbasz Zgłoś #111 Napisano 25 Września 2011 Bimbasz to moze ty napisz instrukcje No nie wiem, nie przygotowywałem się do pisania instrukcji Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JarekDUB Zgłoś #112 Napisano 25 Września 2011 Pare fotek i wiekszosc faktow juz jest musisz to tylko pozbierac do kupy i zrobic sesowna calosc :dobrze Jak nie to pozostaje nam germanska wersja Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
johny x Zgłoś #113 Napisano 25 Września 2011 Już instrukcji nie potrzebuję Powiem krótko, mega super udogodnienie jak się klapa otwiera z pilota Udało się! Brawo :kumple , instrukcja i foto pewnie by się przydała i to bardzo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bimbasz Zgłoś #114 Napisano 25 Września 2011 Pare fotek i wiekszosc faktow juz jest musisz to tylko pozbierac do kupy i zrobic sesowna calosc instrukcja i foto pewnie by się przydała i to bardzo Coś tam naskrobię, może jeszcze jakieś foto znajdę, ale nie naciskajcie z terminem instrukcji, w pierwszej kolejności to muszę auto poskładać, bo teraz to nie idzie nim jeździć. Podsufitkę mam na dachu, położoną "do góry nogami" Ale powiem że podłączenie kamery to pikuś przy klapie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kamilb Zgłoś #115 Napisano 25 Września 2011 foto ja mogę robić bo jak tylko będzie wiązka + te uszczelki to jedziemy z tym koksem i u mnie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Fedwo Zgłoś #116 Napisano 26 Września 2011 bo teraz to nie idzie nim jeździć. To nic, ważne, że klapa działa:-) A tak na serio - Marcin, walczyłeś i postawiłeś na swoje! RESPECT! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bimbasz Zgłoś #117 Napisano 26 Września 2011 To nic, ważne, że klapa działa:-) Teraz muszę uważać w garażu aby klapy nie otworzyć, bo mam niski garaż. Sam Wojtek wiesz jak montowałem tą klapę, poniekąd byłeś uczestnikiem tego. Zdjęcia dziś jeszcze porobię i jak tylko będzie czas coś wam zmajstruje aby było już łatwiej. Jak ktoś potrzebuje gotową wiązkę do klapy to info na PW Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
roger31 Zgłoś #118 Napisano 26 Września 2011 Witam. Troche mi wstyd z tą instrukcja, że jeszcze jej nie napisałem ale uwierzcie - brak czasu. Dzisiaj troche przysiadłem i napisałem część. Jutro postaram się dopisac kolejną cześc instrukcji. Kolego Bimbasz zamieść proszę foty w instrukcji ( ja nie wiem jak wgrac zdjecie) Części: Dźwignie nr 3C9 827 829 B, Dźwignia nr 3C0 827 830 B Przycisk na klapie bagażnika 3C0 959 831 REH Siłownik po lewej stronie 3C9 827 383C, Siłownik po prawej stronie, 1 3C9 827 384D, Dociąg klapy 3C9 827 887B Wtyczka do przycisku na klapie 8K0 973 754 Wtyczka do lewego silnika 1K0 972 924 Wtyczka do prawego silnika 3C0 972 725 Wtyczka do dociągu klapy 535 972 705 Piny do wtyczek ( najlepiej jechać na szrot i kupić całe wtyczki za parę groszy i odzyskać z nich piny) Przewody ( dokładny opis okablowania na załączonym schemacie) Narzędzia: Torx T20, T25, T30 Wkrętak płaski (duży i mały baaardzo) Mały klucz imbusowy Zewnętrznie wielowypust M12 Klucz oczkowy rozmiar 10, 13 (rozmiar 13 nakrętkę bardzo długi) Demontaż podsufitki: Po pierwsze zdejmujemy tylni pas w podsufitce jest na 5 zatrzaskach delikatnie wsuwamy pod niego palce i ciągniemy w dół - odejdzie gładko. Potem zdejmujemy słupki - dwa przednie są na śruby i zatrzaski, śruby znajdują się pod logo AIR BAG zdejmujemy je i zobaczymy pod nimi śruby odkręcamy i ciągniemy słupek do środka auta dwa zatrzaski puszczą łatwo. Środkowe słupki są tylko na zatrzaski jeden na środku plastikowy i drugi metalowy tuż przy dachu - ten trzyma mocno trzeba go dość solidnie pociągnąć w dół. Tylne słupki analogicznie do przednich za logo AIR BAG śruba do odkręcenia i dwa zatrzaski. Następnie odkręcamy śruby tapicerki bagażnika czyli wszystkie srebrne uchwyty do mocowania bagażu odchylamy boczki do środka auta od wewnątrz trzymają je jeszcze zatrzaski ale nie trzeba wiele siły aby puściły. Kiedy to mamy zrobione zdejmujemy dwa ostatnie słupki w bagażniku trzymają się na dwóch zatrzaskach łatwo puszczają . Teraz zostaje już tylko odkręcić rączki , panel z oświetleniem ten przy kierowcy ( tego środkowego panelu z oświetleniem dla pasażera nie trzeba demontować) i odkręcić zasłony przeciwsłoneczne . Uwaga w tym momencie podsufitka powinna nam opaść w dół . Będą ja tylko trzymały przewody od podświetlenia lusterka w zasłonach przeciwsłonecznych , które trzeba wypiąć oraz przewód podświetlenia bagażnika. To wszystko . W dwie osoby wyposażone we wkrętarki akumulatorowe to pół godziny roboty. Ja posdufitki nie wyciągałem z auta po jej zdemontowaniu i opuszczeniu w dół przesunąłem maksymalnie do przodu auta. Demontaż klapy Otwieramy klapę od wewnętrznej strony mamy przymocowana do niej plastikową tapicerkę w kolorze czarnym i białym . Zaczynamy od czarnej tapicerki. Wyciągamy trójkąt ostrzegawczy pod nim znajdują się dwa wkręty, które trzeba odkręcić . Następnie odkręcamy dwa wkręty znajdujące się w miejscach służących do włożenia ręki kiedy zamykamy klapę ( takie wgłębienie na rękę na dole czarnego plastiku). Teraz czarna tapicerka klapy trzyma się już tylko na zatrzaskach. Wkładamy palce w miejsce wgłębienia ( tam gdzie odkręcaliśmy dwa wkręty) i ciągniemy tapicerkę w dół – bez strachu nic nie pęknie. Teraz możemy zdemontować biała tapicerkę – trzyma się tylko na zatrzaskach – ciągniemy w dół najpierw jedna stronę kiedy odskoczy ciągniemy wzdłuż szyby aż do przeciwległej strony. Teraz odcinamy wszystkie mocowania przewodów elektrycznych znajdujących się w klapie, wypinamy wszystkie wtyczki. Po tych czynnościach przewody będą swobodnie zwisać w dół . Następnie odkręcamy cztery śruby mocujące klapę do karoserii Odczepiamy siłowniki od klapy. Dobrze kiedy są trzy osoby dwie trzymają klapę a jedna odkręca śruby. Kiedy już klapa jest odkręcona przeciągamy wszystkie przewody przez otwór w klapie. Odkładamy klapę i zabieramy się za siłowniki Przygotowanie zawiasów Wiercimy otwór w zawiasie a następnie gwintujemy go gwintownikiem M6. Dokręcamy do zawiasu wcześniej zakupiona dźwignię Montaż siłowników Odkręcamy zawiasy klapy od karoserii ( od wewnętrznej strony są po dwie nakrętki na zawias do odkręcenia) kiedy je odkręcimy wyjmujemy zawiasy na zewnątrz. Po wewnętrznej stronie karoserii ( w miejscach gdzie były zawiasy) zobaczymy dwie gumowe zaślepki - wyciągamy je. Mamy teraz dwa otwory ( po jednym z każdej strony) . Są to otwory przez które przekazywany jest napęd z siłownika na zawias klapy. Przykręcamy ( lekko ) wcześniej przygotowane zawiasy z dźwigniami do karoserii. Wkładamy siłowniki w otwory montażowe tak aby wieloklin przeszedł przez otwór w karoserii i zagłębił się w wieloklinie dźwigni zawiasu Montujemy siłowniki do karoserii przy pomocy dwóch śrub. Jedną przykręcamy bezpośrednio do karoserii a drugą przykręcamy nakrętką od zawiasu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marekbialek Zgłoś #119 Napisano 28 Września 2011 Pytanie mam, bo kabel ktory ciagniemy przez całe auto nalezy podłączyć do CAN'a a jezeli ktoś ma w prawym tylnim boczku moduł od PDC to czy może się podpiać pod ten moduł z CAN'em? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bimbasz Zgłoś #120 Napisano 28 Września 2011 Pytanie mam, bo kabel ktory ciagniemy przez całe auto nalezy podłączyć do CAN'aa jezeli ktoś ma w prawym tylnim boczku moduł od PDC to czy może się podpiać pod ten moduł z CAN'em? jakie kolory kabli CAN przychodzą Ci do modułu PDC? masz go z OPS? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach