Gość matysek Zgłoś #641 Napisano 13 Kwietnia 2014 Witam, Widzę, że nie jestem sam z moim korodującym Passatem B6 Kombi, dlatego podepnę się pod temat. Auto jest z listopada 2007 roku. Auto kupiłem w zeszłym roku od 1-szego właściciela z pełną historią ASO. Na 99%, bo wiadomo, że 100% pewności nigdy się nie ma w przypadku zakupu aut używanych, auto nie było bite. Problem korozji dotyczy standardowo lampek tablicy rejestracyjnej, ale co bardziej niepokojące, pęcherze pojawiły się na przedniej klapie, na wszystkich drzwiach, na nadkolach i na klapie (poza okolicą lampek przy tablicy rej.) również wokół lamp oraz w losowych miejscach (łącznie będzie tego kilkanaście, może nawet 20-30 miejsc, gdzie zaczyna wychodzić rdza). Mam podejrzenie, że blacha została źle zabezpieczona antykorozyjnie i/lub lakier położony niedbale. I w związku z tym mam pytanie, czy ktoś z Was miał problem z korozją na taką skalę w Passacie z tego rocznika? Z tego co orientuje się, gwarancja na perforację blachy wynosi 8 lat, ale chciałbym się upewnić, że tak faktycznie jest i tu również prośba do Was o informację odnośnie terminów gwarancji. Byłem w ASO VW i powiedzieli mi, że jeśli zareklamuję blachę to producent uzna, że auto było źle użytkowane i reklamacji nie uzna. I wreszcie ostatnie, ale najważniejsze pytanie, czy macie jakieś doświadczenie w temacie reklamacji lakieru/blachy? Czy najlepiej od razu uruchomić temat z prawnikiem czy też są jakieś sprytne sposoby na polubowne załatwienie sprawy? Być może nie mam żadnych podstaw, żeby walczyć o naprawę gwarancyjną, ale chciałbym upewnić się, zanim wydam nie małą kasę na malowanie niemalże całego auta. Z góry dziękuję za wszelkie sugestię i podpowiedzi. Pozdrawiam, Łukasz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zyga_wr Zgłoś #642 Napisano 13 Kwietnia 2014 Witam, Widzę, że nie jestem sam z moim korodującym Passatem B6 Kombi, dlatego podepnę się pod temat. Auto jest z listopada 2007 roku. Auto kupiłem w zeszłym roku od 1-szego właściciela z pełną historią ASO. Na 99%, bo wiadomo, że 100% pewności nigdy się nie ma w przypadku zakupu aut używanych, auto nie było bite. Problem korozji dotyczy standardowo lampek tablicy rejestracyjnej, ale co bardziej niepokojące, pęcherze pojawiły się na przedniej klapie, na wszystkich drzwiach, na nadkolach i na klapie (poza okolicą lampek przy tablicy rej.) również wokół lamp oraz w losowych miejscach (łącznie będzie tego kilkanaście, może nawet 20-30 miejsc, gdzie zaczyna wychodzić rdza). Mam podejrzenie, że blacha została źle zabezpieczona antykorozyjnie i/lub lakier położony niedbale. I w związku z tym mam pytanie, czy ktoś z Was miał problem z korozją na taką skalę w Passacie z tego rocznika? Z tego co orientuje się, gwarancja na perforację blachy wynosi 8 lat, ale chciałbym się upewnić, że tak faktycznie jest i tu również prośba do Was o informację odnośnie terminów gwarancji. Byłem w ASO VW i powiedzieli mi, że jeśli zareklamuję blachę to producent uzna, że auto było źle użytkowane i reklamacji nie uzna. I wreszcie ostatnie, ale najważniejsze pytanie, czy macie jakieś doświadczenie w temacie reklamacji lakieru/blachy? Czy najlepiej od razu uruchomić temat z prawnikiem czy też są jakieś sprytne sposoby na polubowne załatwienie sprawy? Być może nie mam żadnych podstaw, żeby walczyć o naprawę gwarancyjną, ale chciałbym upewnić się, zanim wydam nie małą kasę na malowanie niemalże całego auta. Z góry dziękuję za wszelkie sugestię i podpowiedzi. Pozdrawiam, Łukasz O kurcze... Nieźle Ci ruda szaleje po aucie. No, ale do rzeczy. Jak odbierałem swojego paska z wymiany maski i lakierowania drzwi, to goście pokazywali mi passata z 2008r, którego VW uznał malowanie całego auta! Korozja była na masce, każdych drzwiach, błotnikach, klapie i nawet dachu! Jak dobrze pamiętam podali mi koszt za całość 20tys zł, z czego 25% miał pokryć właściciel auta. Myślę, ze na razie nie musisz walczyć z prawnikiem. Najpierw umów się na oględziny w serwisie VW. Obejrzą auto, porobią zdjęcia i wyślą do importera. Jakby w serwisie od razu Ci odmówili - jedź do innego. Od ich decyzji zależy Twoje późniejsze działanie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mateo21 Zgłoś #643 Napisano 13 Kwietnia 2014 O kurcze... Nieźle Ci ruda szaleje po aucie. No, ale do rzeczy.Jak odbierałem swojego paska z wymiany maski i lakierowania drzwi, to goście pokazywali mi passata z 2008r, którego VW uznał malowanie całego auta! Korozja była na masce, każdych drzwiach, błotnikach, klapie i nawet dachu! Jak dobrze pamiętam podali mi koszt za całość 20tys zł, z czego 25% miał pokryć właściciel auta. Myślę, ze na razie nie musisz walczyć z prawnikiem. Najpierw umów się na oględziny w serwisie VW. Obejrzą auto, porobią zdjęcia i wyślą do importera. Jakby w serwisie od razu Ci odmówili - jedź do innego. Od ich decyzji zależy Twoje późniejsze działanie. Nieźle sie ASO wycwaniło z wkładem własciciela, 25% z 20 tys to 5 tys czyli +/- ASO wychodzi po takiej naprawie na zero... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Nuttie Zgłoś #644 Napisano 14 Kwietnia 2014 No u mnie były przednie lewe drzwi, tylne lewe drzwi, tylny lewy błotnik i oczywiście klapa tylna (w paru miejscach: lampki, nad światłami i gdzieś na środku) oraz przednie prawe drzwi - rdza koło klamki (której VW nie uznaje). Serwisant sprawdzał jeszcze maskę oraz błotniki i "zdziwił" się, że tam nie ma ognisk rdzy. Ja zapłaciłem 25% wymiany drzwi, naprawy błotnika oraz wymiany klapy tylnej (inna konstrukcja wewnętrzna), co po rabatach jakie dostałem ze względu na serwisowanie auta w tym ASO wyszło znacznie taniej niż jak miałbym oddać auto do lakiernika na rynku, który tylko by "naprawił" te elementy, a nie wymienił na fabrycznie nowe. Nie czarujmy się, walczyłem z rdzą w poprzednich autach, jakby tego nie naprawić to i tak za jakiś czas wyjdzie 2-4 lata, więc bezpiecznie jest wymienić. Ja jestem zadowolony z efektu i ceny ASO. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
slayer Zgłoś #645 Napisano 14 Kwietnia 2014 Pracownik jednego z warszawskich ASO doradzał mi naprawę z mojego AC. Szczególnie dlatego że mam ochronę zniżek :hehe Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ru-dy Zgłoś #646 Napisano 14 Kwietnia 2014 (edytowane) Masz dodatkowe ubezpieczanie AC na wypadek rdzy? Kurczaki, wychodzi na to że jak chcesz jeździć VW, to zanim gdzieś pojedziesz musisz wykupić nie tylko asistance z holowaniem po całej europie ale również ubezpieczenie od rdzy. Fiu fiu... Edytowane 14 Kwietnia 2014 przez ru-dy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kw_a Zgłoś #647 Napisano 14 Kwietnia 2014 (edytowane) Po zimie na swoim B6 z 2006 roku zauważyłem na wszystkich drzwiach przy listwach ozdobnych purchle już dość dużych rozmiarów nad i pod listwami, szczególnie na początkach i końcach, czy można to kwalifikować jako perforację nadwozia i zgłaszać do naprawy gwarancyjnej? W książce serwisowej jest napisane, że gwarancja na 12 lat na perforację nadwozia, auto nie było naprawiane blacharsko i nie było malowane. Edytowane 14 Kwietnia 2014 przez kw_a Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mgboczna Zgłoś #648 Napisano 14 Kwietnia 2014 na wszystkich drzwiach przy listwach ozdobnych purchle już dość dużych rozmiarów nad i pod listwami, szczególnie na początkach i końcach Ja też mam takie kwiatki i powiedzieli mi w ASO , że to rdza "krawędziowa" ponieważ pod listwą z przodu jest otwór. Procedura jest taka, że muszą przyjąć samochód do serwisu, zerwać listwy, przeszlfować i dopiero porobić zdjęcia i wysłać do VW do Poznania. W moim przypadku zapadła decyzja ,że drzwi tylko pomalują ale muszę zapłacić 1/3 kosztów. Wobec takiego stanowiska zrezygnowałem z usługi bo koszt lakierowania 1 elementu wycenili na ok.1500 zł Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
slayer Zgłoś #649 Napisano 15 Kwietnia 2014 Masz dodatkowe ubezpieczanie AC na wypadek rdzy? Kurczaki, wychodzi na to że jak chcesz jeździć VW, to zanim gdzieś pojedziesz musisz wykupić nie tylko asistance z holowaniem po całej europie ale również ubezpieczenie od rdzy. Fiu fiu... Nie wiem skąd wysnułeś takie wnioski. Nie pisałem o ubezpieczeniu na wypadek rdzy tylko o ochronie zniżek. Mogę naprawiać auto z AC raz w roku nie tracąc przy tym swojej 60% zniżki. Naprawa z AC według serwisanta miałaby polegać na samodzielnym uszkodzeniu zardzewiałych elementów nadwozia i oddaniu auta do ASO. Stacja wstawia nowe graty, maluje i obie strony są zadowolone. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zarembaz Zgłoś #650 Napisano 15 Kwietnia 2014 Wystarczy poczekać na dobrą okazję i się nie bać. Nie każdy ma ochronę zniżek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bullet Zgłoś #651 Napisano 15 Kwietnia 2014 koszt lakierowania 1 elementu wycenili na ok.1500 zł czemu nie od razu 5500? wtedy nawet gduybyś zapłacił 1/3 to dałbys im ładnie zarobić. nie słyszałem jeszcze nigdzie o kosztach za element 1500zł. najwięcej słyszałem 800zł u nas we Wrocławiu. Kiedys nawet w ASO VW miałem cos robić to mi powiedziano 500 netto. ale 1500???? chyba w ........ chcieli cie zrobić. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mada8492 Zgłoś #652 Napisano 15 Kwietnia 2014 u mnie ten sam problem wszystkie drzwi okolice listew tylna klapa też koło listwy i dach przy relingach w ASO w OSLO tłumaczą się ze rdza na dachu to przez częste używanie skiboksa Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kw_a Zgłoś #653 Napisano 15 Kwietnia 2014 Odpowiedź z ASO to najpierw przegląd ok 1000zł bo nie serwisowany, lakierowanie 1 drzwi 1500, przy 4 to 6000 , a gwarant pokryje od 50-75% z 6000, więc do dopłaty pozostałoby od 1500-3000zł+ przegląd. Więc chyba nie skorzystam z takiej oferty może nawet nie trzeba będzie lakierować całych drzwi. Załatwię to bez serwisu i myślę, że połowa kasy zostanie w kieszeni. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Obywatel Zgłoś #654 Napisano 16 Kwietnia 2014 (edytowane) ale 1500????chyba w ........ chcieli cie zrobić. Przecież od zawsze wiadomo że ASO to właśnie takie chu-jki, które patrzą tylko jakby tu zdoić klienta na każdym kroku, ale za to zrobić wszystko, żeby mu nie pomóc. Nieco lepiej traktują tylko tych, co zostawili już u nich wagon forsy. Ale szczerze - w doopie mam tę ich uprzejmość - wolę mieć 2/3 wagonu forsy w kieszeni niż być na "ty" z kierownikiem serwisu. Edytowane 16 Kwietnia 2014 przez Obywatel Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Zielas Zgłoś #655 Napisano 16 Kwietnia 2014 Bullet chyba dawno w serwisie nie byłeś. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zarembaz Zgłoś #656 Napisano 16 Kwietnia 2014 u mnie ten sam problem wszystkie drzwi okolice listew tylna klapa też koło listwy i dach przy relingach w ASO w OSLO tłumaczą się ze rdza na dachu to przez częste używanie skiboksa Jakie oni mają fajne wytłumaczenia. Szkoda gadać Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
eltom Zgłoś #657 Napisano 17 Kwietnia 2014 Mam takie pytanie - czy ktoś z Forumowiczów reklamował rdzę w ASO w województwie kujawsko pomorskim? Ewentualnie jak się do tego serwis odniósł? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
korexus Zgłoś #658 Napisano 17 Kwietnia 2014 ASO w Toruniu wydało mi się całkiem sensowne, więc próbowałbym tam. Ale doświadczenia z reklamacją rdzy jeszcze nie mam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
irek30 Zgłoś #659 Napisano 17 Kwietnia 2014 Sprzedałem swojego paska (z kwiatkami), i już powiedziałem sobie nigdy więcej vw. Ale czy były przypadki rdzy na autach po tym małym lifcie? rok 2009-2010. Czy są jakieś wieści że to poprawili? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bimbasz Zgłoś #660 Napisano 17 Kwietnia 2014 Sprzedałem swojego paska (z kwiatkami), i już powiedziałem sobie nigdy więcej vw. Ale czy były przypadki rdzy na autach po tym małym lifcie? rok 2009-2010. Czy są jakieś wieści że to poprawili? poniżej Już wspominałem o tej sprawie w tym wątku, ale pozwolę sobie powtórzyć. Passat b7, lipiec 2011r, używany przeze mnie od nowości, osobiście odbierany z salony VW z przebiegiem 5km. Po niecałych 23 m-cach zauważyłem rdzę przy tylnej lampce od tablicy (kombi). Zgłosiłem i nadal cisza...Ale się już tym nie przejmuję, auto zdałem (służbowe) i przesiadłem się na kolejnego B7 HL 2013. Zobaczymy za dwa lata czy coś wyjdzie. Aaaa, bym zapomniał. Auto osobiście myję min. raz na tydzień, woskuję itd. Rdza sobie jednak z tego kpi:-) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach