djmelm Zgłoś #1 Napisano 13 Lipca 2011 Witam!! Dziś dokonałem małego modu na moich nowych lampkach tylnych od passata Varianta 3BG. Poniżej przedstawię taką małą fotorelację z tego modu. To zaczynamy: Co potrzebujemy: - Odrobina wolnego czasu - Chęci - Lutownica - Cyna - Kalafonia - Nożyk - 2 Kabelki od długości ok 8-10 cm - Sprawne ręce :fajny Zdjęcie nr 1: 1. Wyciągamy żarówkę znajdująca się poniżej żarówki, która dotychczas świeci jako jedyny STOP, w tym samym kole. Zaznaczona na zdjęciu nr 1 (powyżej). Zdjęcie nr 2: 2. Gdy mamy już wyciągniętą żarówkę to lutujemy na jednym ze styków nasz kabelek. Lutujemy to na styku znajdującym się na większym łuku. Zaznaczona na zdjęciu nr 2 (powyżej). Zdjęcie nr 3: 3. Przeciągamy teraz nasz kabelek pod ścieżką i wyciągamy go na zewnątrz. Widoczne na zdjęciu nr 3 (powyżej) Zdjęcie nr 4: 4. Lutujemy nasz kabelek do środkowej ścieżki, która jest odpowiedzialna za światło Stopu. Widoczne na zdjęciu nr 4. (powyżej) Zdjęcie nr 5: Tu mamy już gotowe po przeróbce. A - kabelek dolutowany do styku w żarówce. B - kabelek przeciągnięty pod ścieżką C - kabelek przylutowany do środkowej ścieżki, odpowiedzialnej za światło stopu. Wszystko widoczne na zdjęciu nr 5. (Powyżej) Wkładamy żarówkę na swoje miejsce, wkładamy wkład do klosza, podłączamy kostkę do wkładu i wszystko działa. Od teraz cieszymy się z nowego efektu świecenia światła STOP-u. Taka mała rzecz, a cieszy. A oto efekt: Jeżeli to możliwe to proszę o przeniesienie do Warsztatu, aby inni mogli skorzystać z takiego modu. Serdecznie pozdrawiam DJMELM. :dobrze Grupa Bytowska. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SeM@PassatB5 Zgłoś #2 Napisano 13 Lipca 2011 noooo ciekawe trzeba by spróbować Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nokian77 Zgłoś #3 Napisano 13 Lipca 2011 ciekawy pomysł , trzeba będzie pokombinowac Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pikopiko Zgłoś #4 Napisano 13 Lipca 2011 Dokładnie to co zrobiłem w swoim 3bg zaraz po kupnie, w 2004 roku... Wszystkie postoje i tak są 2-włóknowe. Można pobawić się w 2 kółka stopu na stronę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wgorny5 Zgłoś #5 Napisano 13 Lipca 2011 Dokładnie to co zrobiłem w swoim 3bg zaraz po kupnie, w 2004 roku... Wszystkie postoje i tak są 2-włóknowe. Można pobawić się w 2 kółka stopu na stronę. A co na to bezpiecznik? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
djmelm Zgłoś #6 Napisano 13 Lipca 2011 Niestety nie uda się bo doina czesc dolnego kolka odpowiada za przeciwmgielne także nici z takiej zabawy. A tak w ogole to za mocno raziloby osoby jadace za mna w nocy. A tak jedno pelne kolo wystarcza w zupelnosci. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krawcol82 Zgłoś #7 Napisano 13 Lipca 2011 Można pobawić się w 2 kółka stopu na stronę. To już jest duże obciążenie dla instalacji-w sumie 8 żarówek po 21W zamiast 2 żarówek po 21W... Chciałem zrobić dwa kółko na stronę w poprzednim Passacie, ale odpuściłem. 2. Gdy mamy już wyciągniętą żarówkę to lutujemy na jednym ze styków nasz kabelek. Lutujemy to na styku znajdującym się na większym łuku. Zaznaczona na zdjęciu nr 2 (powyżej). 4. Lutujemy nasz kabelek do środkowej ścieżki, która jest odpowiedzialna za światło Stopu. Widoczne na zdjęciu nr 4. (powyżej) Jest jedna wada tego lutowania-jak się przepali żarówka, to trzeba na nowo wszystko lutować-także w trasie lub podczas wyjazdu się tego nie zrobi. Nie myślałeś, żeby zamiast lutowania kabelka, przerobić na stałe wkład lampy Tj. wtopić blaszkę odpowiednią przy gnieździe drugiej żarówki, tak żeby wyglądało jak gniazdo pierwszej żarówki Wtedy odpada każdorazowe lutowanie kabelka. Niestety nie uda się bo doina czesc dolnego kolka odpowiada za przeciwmgielne także nici z takiej zabawy. A tak w ogole to za mocno raziloby osoby jadace za mna w nocy. A tak jedno pelne kolo wystarcza w zupelnosci. Przeciwmgielne zawsze można przenieść do lewego światła cofania-trzeba tylko wkład przerobić Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
djmelm Zgłoś #8 Napisano 13 Lipca 2011 No mozna wklad przerobic, ale po co tyle zabawy, a na dodatek obciazy się instalacje jak dwa kola beda swiecic. Myslalem nad ta blaszka, moze sprobuje jeszcze jak znajde odrobine wolnego czasu. Chociaż jak się przepali zarowka w trasie to na pozycje mamy reszte zarowek czyli jeszcze 3 a na stop jeszcze 1 także wielkiej biedy nie ma, a wymienic mozna w domku na spokojnie przy zimnym kapslu ---------- Post added at 23:30 ---------- Previous post was at 23:29 ---------- No mozna wklad przerobic, ale po co tyle zabawy, a na dodatek obciazy się instalacje jak dwa kola beda swiecic. Myslalem nad ta blaszka, moze sprobuje jeszcze jak znajde odrobine wolnego czasu. Chociaż jak się przepali zarowka w trasie to na pozycje mamy reszte zarowek czyli jeszcze 3 a na stop jeszcze 1 także wielkiej biedy nie ma, a wymienic mozna w domku na spokojnie przy zimnym kapslu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Pilicz Zgłoś #9 Napisano 13 Lipca 2011 Dzisiaj z Satanko zrobiliśmy u DJMELM'a świeci pięknie ---------- Post added at 23:50 ---------- Previous post was at 23:38 ---------- Mogę Wam powiedzieć, że posiadamy instrukcję zrobienia tego profesjonalnie za tydzień będzie urlop i można będzie robić...oczywiście zrobimy foty i opiszemy ;] Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Satanko Zgłoś #10 Napisano 13 Lipca 2011 Zgadzam się z autorem - efekt na prawdę ciekawy.Warto poświęcić chwilkę czasu na taki mod:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomnik Zgłoś #11 Napisano 13 Lipca 2011 Też o tym myślałem ale tak jak kolega Krawcol82 napisał(ale nie dokończył) myślę,że może to być za duże obciążenie dla włącznika świateł stop. Fakt, faktem,że to co napisałem wyżej trzeba by sprawdzić,przedyskutować,bo przecież podpinając przyczepę-przyczepkę,podłączamy dwie dodatkowe żarówki 21W,czyż nie? Pomysł jest fajny,bo to(stop na półkółku) zawsze "dziwnie" wyglądało-wygląda według mnie. Trzeba jednak, mimo wszystko, sprawdzić obciążalność styków włącznika świateł stop. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Piotreq Zgłoś #12 Napisano 14 Lipca 2011 No ładny pasio widze, że też dużo działasz sam:dobrze powodzenia i miliona życzę Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
siara1983 Zgłoś #13 Napisano 22 Lipca 2011 Koledzy powiem Wam ze ten mod zajal mi moze z 15 min (najwiekszy problem mialem z przekreceniem kierunkow, chyba bardzoooo dawno tam nie zagladalem i ciezko bylo te plastiki przekrcic) po tym cala reszta to doslownie 10min a efekt jest powalajacy z nog!!! Juz ze 2 osoby z passatow zaczepily mnie na swiatlach pytajac o cale kolko stopu ) naprawde warto poswiecic kilka minut...zreszta sami sie przekonajcie. Pozdro;))) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GekooN Zgłoś #14 Napisano 23 Lipca 2011 No no zajeb.... bajer:) ale ja nie moglem tego za chiny ludowe wymodzic:(bezpiecznik mi spalilo wiec wlozylem mocniejszy ale dalej nie chcialo dzialac:( nie wiem co zle robie ale sie juz poddalem. Sprobuje w poniedzialem sie pobawic jeszcze raz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
KrisT Zgłoś #15 Napisano 23 Lipca 2011 (edytowane) panowie trele morele instalacja- włacznik swiateł stopu nie wytrzyma.... ja juz jezdzę blisko 3 lata z tak przerobionymi swiatłami i nic złego sie nie dzieje a jakby cos miało sie stac to juz dawno by się stało. a nie raz przytrzymałem stop dłuzej stojąc na wzniesieniu. gdzies na forum są i moje zdjecia jak to zrobic a ze temat był poruszany z 3 lata temu to i kotlet ostygł....:dobrze osobiscie polecam, o wiele ładniej to wygląda a i mamy pewnosc ze w razie przepalenia jakiejs pozostają nam jeszcze 3 sprawne (plus stop w klapie) więc nikt nie wmowi ze nie widział swiateł stopu.... Artur- widocznie zle podaczałes i zrobiło się zwarcie. Mała sugestia z tyłu mocowania swiateł sa wyjscia na wsówki do kabli pod oswietlenie przyczepy, i zamiast lutowac kabelek lepiej przewiercic mały otworek od spodu zarówki w mocowaniu i przewodzik zakonczony konektorkiem przeciągnąc i wsunąc na odpowiednie wyjscie/ konektor. banalnie proste... I dodatkowo przygotowac sobie jedna zarówkę z przylutowanym kabelkiem zakonczonym konektorem zenskim dzieki czemu bezproblemowo i szybko podmienimy starą przepaloną zarówkę stojąc w szczerym polu.... Edytowane 23 Lipca 2011 przez KrisT Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Wojciechpop Zgłoś #16 Napisano 24 Lipca 2011 Mała sugestia z tyłu mocowania swiateł sa wyjscia na wsówki do kabli pod oswietlenie przyczepy, i zamiast lutowac kabelek lepiej przewiercic mały otworek od spodu zarówki w mocowaniu i przewodzik zakonczony konektorkiem przeciągnąc i wsunąc na odpowiednie wyjscie/ konektor. banalnie proste... I dodatkowo przygotowac sobie jedna zarówkę z przylutowanym kabelkiem zakonczonym konektorem zenskim dzieki czemu bezproblemowo i szybko podmienimy starą przepaloną zarówkę stojąc w szczerym polu.... Ja zrobiłem własnie to w taki sposób - nie chciało mi sie lutowac przewodów do ścieżek, a że miałem w szafce zbedne konektorki - to tym bardziej. Pozdro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
skwaru Zgłoś #17 Napisano 24 Lipca 2011 (edytowane) No i ja tak zrobiłem:dobrze Bardzo ważne jest żeby przylutować kabelek do właściwej stopki żarówki tak jak w pierwszym poście kolega pisał do stopki na większym łuku czyli na stopce która nie ma styku w oprawie lampy Edytowane 25 Lipca 2011 przez skwaru Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GekooN Zgłoś #18 Napisano 24 Lipca 2011 No i ja tak zrobiłemMógłbyś zapodać więcej zdjęć :ok Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
skwaru Zgłoś #19 Napisano 24 Lipca 2011 tak szczerze to nie bardzo jest co więcej pokazywać ważne jest zeby kabelek przylutować do właściwej stopki żarówki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Alexx Zgłoś #20 Napisano 25 Lipca 2011 no i ja dziś to zrobiłem, zrobiłem najprostszym sposobem, przylutowując kabelek do żarówki i ścieżki. Mam jeszcze pytanie, czy można zastosować w naszych paskach żarówki led zamiast zwykłych? Jesli tak, to czy lepsze są białe ledy czy czerwone do tylnych lamp? http://sklep.ledy.pl/zarowka-bay15d-czerwona-24x-diody-led-12v-1157-p-781.html?utm_source=nokaut.pl&utm_medium=cpc&utm_campaign=2011-07&utm_content=781#nclid=656081bf7c93fee0358663f23b6a8c04 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach